Αυτή είναι η πιο άγρια μορφή εγκληματικότητας στην Κρήτη

Κρήτη
Αυτή είναι η πιο άγρια μορφή εγκληματικότητας στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο φόρος αίματος στους δρόμους του νησιού όπου κάθε χρόνο χάνονται δεκάδες ανθρώπινες ψυχές κάθε ηλικίας είναι βαρύς με την κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς να αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπισή του

Η πιο άγρια μορφή εγκληματικότητας αποδεικνύεται το αιματοκύλισμα στους δρόμους της Κρήτης, που και αυτή τη χρονιά η οποία εκπνέει σε λίγο, έχει φτάσει να θρηνεί ήδη 47 νεκρούς άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας, που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο. 

Βαρύς όμως ήταν ο φόρος… αίματος στους δρόμους της Κρήτης και κατά τη διάρκεια του 2020, όπου καταγράφηκαν 38 νεκροί από τροχαία. 

Αριθμός σχετικά χαμηλός σε σχέση με άλλες χρονιές και σε σύγκριση με την φετινή, γεγονός ωστόσο που συνδέεται με τα δυο διαδοχικά lockdown που συνεπάγονταν απαγόρευση κυκλοφορίας για αρκετούς μήνες, ενώ λόγω της πανδημίας, μειωμένη ήταν και η επισκεψιμότητα τουριστών, άρα και λιγότερη η κίνηση αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο του νησιού.

Σε σχέση με τη φετινή χρονιά, τα περισσότερα θύματα που άφησαν την τελευταία τους πνοή μετά από τροχαίο δυστύχημα, είναι άνδρες και σύμφωνα με τα στοιχεία αγγίζουν τους 37 ενώ οι γυναίκες θύματα της ασφάλτου είναι 10. 

Ο μεγαλύτερος αριθμός θανατηφόρων σημειώνονται στο επαρχιακό δίκτυο του νησιού, ενώ τα περισσότερα θύματα ήταν ηλικίας άνω των 55 ετών. 

Τα πιο πολλά θανατηφόρα τροχαία αφορούσαν εκτροπές οχημάτων. Ωστόσο, πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί μηχανής, επιβάτες αυτοκίνητων και ηλικιωμένοι, αποτελούν θύματα της ασφάλτου που δεν είναι μόνο αριθμοί. Έχουν όνομα και πρόσωπο. 

Όπως ο Ματθαίος και ο Έρντι, οι οποίοι πριν από λίγο καιρό έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα στο Πολύδροσο Γαζίου, όταν η μηχανή στην οποία επέβαιναν προσέκρουσε σε κολώνα φωτισμού. 

Ένα ακόμη τροχαίο που συγκλόνισε πρόσφατα το νησί ήταν ο θάνατος 25χρονου, λίγο μετά τον κόμβο των Καλυβών στον ΒΟΑΚ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μαύρη λίστα περιλαμβάνει 1,35 εκατ. θανάτους σε ετήσια βάση και 50 εκατ. σοβαρά τραυματίες κάθε χρόνο, όπως εκτιμά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Ο στόχος για τη μείωση των θανάτων κατά 50% που είχε τεθεί για την τελευταία 10ετία, δυστυχώς δεν επετεύχθη. 

Πώς αποτυπώνονται τα στοιχεία στην Κρήτη

 Όσον αφορά στα μοιραία στοιχεία του 2021, από τα συνολικά 47 θανατηφόρα δυστυχήματα, τα περισσότερα σημειώθηκαν τον μήνα Σεπτέμβριο και συγκεκριμένα 9 στον αριθμό. Ακολουθούν ο Μάιος και ο Ιούλιος με 7 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα ο καθένας,  ο Αύγουστος με 6 θανατηφόρα τροχαία και ο Ιούνιος με 5. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, 30 από τους 47 νεκρούς ήταν οδηγοί. Επιβάτες οχημάτων ήταν 15 και πεζοί 2. Σχετικά με τις ηλικίες, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων 18 στον αριθμό ανήκει στην ηλικία άνω των 55 ετών. Στις ηλικίες 36-55 έχουμε 12 νεκρούς, στην κατηγορία 18-25 έχουμε 9 θύματα ενώ στις ηλικίες 26-35 κατεγράφησαν 6 νεκροί. Ωστόσο δυστυχώς θύματα της ασφάλτου έπεσαν και δυο παιδιά μικρής ηλικίας, κάτω δηλαδή των 17 ετών. 

Από τα 47 τροχαία δυστυχήματα, τα 20 έγιναν με την εμπλοκή αυτοκινήτων. Στα 18 ενεπλάκησαν δίκυκλα οχήματα και στα 6 φορτηγά. Τα υπόλοιπα τρία αφορούν μεμονωμένα περιστατικά τροχαίων δυστυχημάτων με την εμπλοκή ποδηλάτου, γουρούνας και τρακτέρ. 

Τα πιο πολλά περιστατικά και συγκεκριμένα 27 στον αριθμό, αφορούν σε εκτροπές ΙΧ. Τα 17 συγκρούσεις και τα τρία παράσυρση πεζού. Τα 29 από τα 47 δυστυχήματα σημειώθηκαν στο επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης. Τα 10 στον ΒΟΑΚ και τα 8 στις μεγάλες πόλεις του νησιού. 

Οι πιο δύσκολες μέρες αποδεικνύονται οι Κυριακές όπου από τη αρχή του έτους έως σήμερα είχαμε συνολικά 9 τροχαία αλλά και οι Δευτέρες με συνολικά 8 τροχαία, όπως επίσης οι Πέμπτες και οι Παρασκευές. Μοιραίες ώρες μέσα στο 24ωρο φαίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία να είναι οι μεταμεσονύκτιες, καθώς από τις 12 τα μεσάνυκτα έως τις 7 το πρωί έχουν σημειωθεί τα 13 από τα συνολικά δυστυχήματα φέτος. Μεταξύ 9 το πρωί με 1 το μεσημέρι έχουν καταγραφεί 11 θανατηφόρα τροχαία, από τη 1 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα 9 ενώ από τις 9 το βράδυ έως τις 12 τα μεσάνυκτα 3.

77 νεκροί το 2019 στην Κρήτη 

Τραγική χρονιά αποδείχθηκε για την Κρήτη το 2019, όπου θρηνήσαμε 77 ψυχές. Ειδικότερα, στην Ελλάδα το 2019 τα περισσότερα δυστυχήματα από τροχαία καταγράφηκαν σύμφωνα με τη Eurostat στην περιφέρεια του Νότιου Αιγαίου (113 ανά εκατομμύριο κατοίκων) και στην Πελοπόννησο (106). Ακολουθούν η Δυτική Ελλάδα (89), η Στερεά Ελλάδα (79), η Κρήτη (77), η Δυτική Μακεδονία (71), η Ήπειρος (66), η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (65), η Κεντρική Μακεδονία (59), η Θεσσαλία (58) και η Αττική (45). Δεν υπάρχουν στοιχεία για το Βόρειο Αιγαίο και για τα νησιά του Ιουνίου.

Οι θάνατοι στην Ευρώπη 

Τραγικό απολογισμό με 52 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους καταγράφηκε το 2019 στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

Σε επίπεδο περιφερειών, οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία καταγράφηκαν στην επαρχία του Λουξεμβούργου στο Βέλγιο (171 ανά εκατομμύριο κατοίκων), στις νήσους Μαδέρα (165) και την περιφέρεια του Αλεντέζου στην Πορτογαλία (156). 

Οι λιγότεροι θάνατοι από δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους την ίδια περίοδο καταγράφηκαν στην Βιέννη στην Αυστρία (6), στην Στοκχόλμη στη Σουηδία (9) και στο Βερολίνο στη Γερμανία (11). 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, ο αριθμός των θανάτων από δυστυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 32% μεταξύ του 2009 και του 2019. 

Η μεγαλύτερη μείωση πανευρωπαϊκά καταγράφηκε στην πόλη της Μελίγια (υπερπόντια περιοχή της Ισπανίας στη βόρεια Αφρική) όπου υπήρξε 100% μείωση. 'Άνω του 60% μείωση καταγράφηκε ακόμα στη Στερεά Ελλάδα και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς και στη Βιέννη στην Αυστρία, την περιφέρεια της Δυτικής Σουηδίας και το Λουξεμβούργο. 

Ωστόσο σε 19 περιφέρειες σε όλη την ΕΕ σημειώθηκε αύξηση των θανάτων σε οδικά δυστυχήματα την ίδια περίοδο. 

Στο προσκήνιο για άλλη μια φορά μετά από τα στοιχεία αυτά, έρχεται το θέμα οδικής παιδείας, της τήρησης του Κ.Ο.Κ.  καθώς και του ορίου ταχύτητας, που όπως αποδεικνύεται ακόμα και μετά από τόσο φόρο αίματος στην άσφαλτο δεν τα υιοθετούνται από όλους. 

Παράλληλα πηγή του κακού, αποτελεί ο επικίνδυνος συνδυασμός αλκοόλ και οδήγησης, που διαχρονικά ευθύνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό για τα τροχαία δυστυχήματα που καταγράφονται, με την Τροχαία και της αρμόδιες αρχές καθημερινά να κάνουν ότι είναι δυνατόν μέσα απο ενημερωτικές εκδηλώσεις αλλα και μέτρα που λαμβάνονται να εξαλείψουν το ανησυχτικό αυτό φαινόμενο. Όμως η αιματοχυσία συνεχίζεται.

Φωτογραφίες αρχείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News