Υπουργείο Παιδείας: Τον ασκό του Αιόλου άνοιξαν οι αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση

Κρήτη
Υπουργείο Παιδείας: Τον ασκό του Αιόλου άνοιξαν οι αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντονες είναι οι αντιδράσεις απέναντι στα νέα δεδομένα που ανακοινώθηκαν σε ότι αφορά στα προγράμματα σπουδών και στα βιβλία - Τι λένε οι εκπαιδευτικοί - Συνάντηση της ΕΛΜΕ τη Δευτέρα

Με κριτική ματιά βλέπουν τις επιχειρούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί της χώρας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης μίλησε στη "Ν.Κ", για τις επικείμενες αλλαγές στο δημόσιο σχολείο και σύμφωνα με τον ίδιο, «οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών είναι μία σημαντική διαδικασία, διότι όσο εξελίσσεται η κοινωνία, όσο εξελίσσεται η γνώση, γενικά όσο συντελούνται αλλαγές σε κοινωνικό επίπεδο, τόσο οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να αποτυπώνονται στα προγράμματα σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Βέβαια, όπως τόνισε ο κ. Μακράκης, «ως εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις», επί τις επερχόμενες αλλαγές, όπως τις παρουσίασε την περασμένη Πέμπτη η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. «Πρώτον, θα έπρεπε οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών να συνοδεύονται ταυτόχρονα με τις αντίστοιχες αναγκαίες αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό των σχολικών εγχειριδίων. Με άλλα λόγια, είναι απαραίτητο ό,τι αλλάξει στο πρόγραμμα σπουδών να αντανακλάται αναλόγως και στα σχολικά εγχειρίδια και γενικότερα σε όλο το υποστηρικτικό υλικό που έχουν στα χέρια τους εκπαιδευτικοί και μαθητές. Δεύτερον, ως εκπαιδευτική κοινότητα περιμέναμε έναν πιο γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Όλο το προηγούμενο διάστημα είχε ζητηθεί η γνώμη και η συμβολή μας γύρω από το θέμα των επερχόμενων αλλαγών. Τρίτον, ένα μεγάλο μέρος του νέου προγράμματος σπουδών αφορά την ψηφιακή μετάβαση, τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέρους της μετάδοσης της γνώσης, γενικότερα την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων και την ενσωμάτωση της τεχνολογικής εξέλιξης στην εκπαίδευση. Μια τέτοια αλλαγή θα πρέπει να συνοδεύεται, όπως είναι αυτονόητο, και με την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Όμως, δεν ειπώθηκε τίποτα σχετικά με αυτό, ούτε αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων, ούτε υπάρχει και κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο» είπε.

Επιπλέον, αντίστοιχη κρισιμότητα έχει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η χρονική έκταση αυτής και το βάθος χρόνου που θα χρειαστεί για να διεκπεραιωθεί πληρέστατα μια τόσο καίρια διαδικασία, σύμφωνα με τον κ. Μακράκη. Όπως είπε ο ίδιος, «πρέπει να ανακοινωθεί ακριβώς πότε θα πραγματοποιηθούν οι επιμορφώσεις, αλλά και το βάθος αυτών. Οι μέχρι στιγμής ανακοινώσεις είναι γενικές, ουσιαστικά είναι οι τίτλοι. Υπολείπεται το περιεχόμενο και η εις βάθος ανάλυση», γι’ αυτό και αναμένονται, σύμφωνα με τον ίδιο, τα προγράμματα επιμόρφωσης, προκειμένου να υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από τις προγραμματισμένες αλλαγές.

Όπως ενημέρωσε ο κ. Μακράκης «θα πραγματοποιηθούν στο προσεχές μέλλον συναντήσεις με φορείς, όπως η Υπηρεσιακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και οι Συντονιστικές Εκπαιδευτικού Έργου», προκειμένου να συζητηθεί διεξοδικά το συγκεκριμένο μείζον ζήτημα.

Συνάντηση της ΕΛΜΕ τη Δευτέρα 

Χωρίς τη συμβολή και τη συμβουλή των εκπαιδευτικών οι προγραμματισμένες αλλαγές- “βιτρίνα” στο Δημόσιο Σχολείο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Ζαχαρία Ρηγάκη, ο οποίος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό 98,4 και την Αγγέλα Δουλγεράκη.

«Δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που να γνωρίζει ποιες ακριβώς είναι οι αλλαγές που φέρνει από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο η υπουργός Παιδείας. Δεν ενημερωθήκαμε ποτέ και δε ζητήθηκε η άποψή μας και οι προτάσεις μας», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, εκφράζοντας την ανησυχία του.

«Προφανώς και υπάρχουν απαρχαιωμένα προγράμματα. Είναι δυνατόν να εκπονηθεί ένα τεράστιο σχέδιο αλλαγών για την Παιδεία, χωρίς να έχει κληθεί ένας καθηγητής, μια ομάδα καθηγητών, να συζητήσει γι’ αυτά; Ποιοι εκπόνησαν τα προγράμματα και με ποια λογική;», διερωτήθηκε ο ίδιος.

«Δεν είμαστε αιρετικοί να απορρίψουμε τις αλλαγές εν τη γενέσει τους, περιμένουμε την εξειδίκευση των μέτρων ώστε να δούμε τον τρόπο εφαρμογής τους», υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ. Σύμφωνα με τον ίδιο, το δημόσιο σχολείο βρίσκεται σε κατάσταση “διάλυσης”, με τις αλλαγές να επέρχονται την ώρα που σημειώνονται συνεχόμενες συγχωνεύσεις στα σχολικά τμήματα, με τα κρούσματα του κορωνοϊού να αυξάνονται και παράλληλα να εντοπίζονται σημαντικές ελλείψεις επί των οργανικών θέσεων.

«Από τα 140 κενά, καλύφθηκαν μόνο τα 57 χθες στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, όπως μας είπαν».

Η ΕΛΜΕ θα πραγματοποιήσει συνάντηση μεθαύριο Δευτέρα 15 Νοεμβρίου και ώρα 7:30 μ.μ. στο Καπετανάκειο, με εκπαιδευτικούς φορείς, γονείς και μαθητές, προκειμένου να ζητηθούν όλα εκείνα τα ζητήματα που προκαλούν κίνδυνο για τη δημόσια εκπαίδευση και το μέλλον αυτής.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News