Ηράκλειο

Σεισμόπληκτοι - Δήμος Μινώα Πεδιάδας: Και μέσω ΚΕΠ οι αιτήσεις για το arogi.gov.gr

Ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας, προκειμένου να υποστηρίξει τους πληγέντες συμπολίτες μας κατά την διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων στο arogi.gov.gr, θα λειτουργήσει υπηρεσία help desk για την υποβοήθηση των πολιτών

Από το Δήμο Μινώα Πεδιάδας γνωστοποιείται πως ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων των πληγέντων του Δήμου για την υπαγωγή στα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας arogi.gov.gr .

Μέσω της πλατφόρμας, τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που επλήγησαν από τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στο Δήμο Μινώα, μπορούν να υποβάλουν αίτηση, προκειμένου να τους χορηγηθεί έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή από το Υπουργείο Οικονομικών.

Προκειμένου ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας να υποστηρίξει τους πληγέντες συμπολίτες μας κατά την διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων στο arogi.gov.gr, θα λειτουργήσει και υπηρεσία help desk για την υποβοήθηση των πολιτών στην παραπάνω διαδικασία. Ειδικότερα, όσοι συμπολίτες μας δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ του Δήμου – Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Θραψανού – προκειμένου να υποβάλλουν τις σχετικές δηλώσεις.

Επισημαίνεται ότι:

  • Η καταληκτική προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 5η Νοεμβρίου 2021.
  • Σε πρώτη φάση, η πλατφόρμα arogi.gov.gr δέχεται αιτήσεις για τις περιοχές του Δήμου που έχουν πληγεί καθοριστικά από το σεισμό όπως αυτές καθορίζονται στις σχετικές ΚΥΑ. Σε δεύτερη φάση, η πλατφόρμα θα συμπεριλάβει και τους πληγέντες των λοιπών περιοχών/κοινοτήτων παράλληλα με την πρόοδο των αυτοψιών των αρμόδιων υπηρεσιών στις περιοχές.
  • Για την υποβολή των αιτήσεων οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν τους κωδικούς TAXISNET.
  • Για την καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων οι δικαιούχοι χρειάζεται να έχουν δηλώσει τον τραπεζικό λογαριασμό τους (IBAN) στο myAADE (myaade.gov.gr).
  • Η αίτηση εκδίδεται σε αρχείο pdf με QR code, ώστε να επιβεβαιώνεται άμεσα η εγκυρότητά της.

⇒Διαβάστε ακόμη: Σεισμόπληκτοι - arogi.gov.gr: Πώς θα κάνετε βήμα βήμα τις αιτήσεις - Τι πρέπει να προσέξετε

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ

Πιο αναλυτικά, οι πληγέντες από τον σεισμό συμπολίτες μας μπορούν, μέσω της υποβολής μίας ενιαίας αίτησης, η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75), ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της, να αιτηθούν:

  • ενίσχυση ως έναντι της στεγαστικής συνδρομής,
  • ενίσχυση για την αποζημίωση της οικοσκευής,
  • ενίσχυση ως έναντι της επιχορήγησης για τις ζημιές σε εξοπλισμό και μέσα παραγωγής.

Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε έως:

  • 6.000 ευρώ για αποζημίωση οικοσκευής ανά κατοικία,
  • 8.000 ευρώ για την αντιμετώπιση ζημιών σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις,
  • 14.000 ευρώ για στεγαστική συνδρομή, σε ιδιοκτήτες κτιρίων που επλήγησαν από τον σεισμό.

Κατά την υποβολή της αίτησης, εμφανίζονται τα ακίνητα των ιδιοκτητών που, σύμφωνα με τη δήλωση Ε9 τους, βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές και οι ιδιοκτήτες δηλώνουν, ανά ακίνητο, την έκταση των ζημιών και τη χρήση του (ιδιόχρηση, μίσθωση κ.λπ.). Με βάση τα στοιχεία που δηλώνονται σε κάθε βήμα της αίτησης, υπολογίζονται αυτόματα οι σχετικές ενισχύσεις και στο τέλος εμφανίζεται το συνολικό ποσό για κάθε δικαιούχο.

Σε ότι αφορά την αποζημίωση οικοσκευής για τους ενοικιαστές, η καταβολή της ενίσχυσης γίνεται σε δύο βήματα:

  1. Ο ιδιοκτήτης δηλώνει ότι το ακίνητο είναι μισθωμένο, παραπέμποντας στη σχετική δήλωση μίσθωσης. Με βάση αυτό, προκύπτει ο πρώτος από τους μισθωτές (σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός), ο οποίος θα λάβει το συνολικό ποσό αποζημίωσης για την αποκατάσταση της οικοσκευής.
  2. Την επόμενη ημέρα, ο μισθωτής ενημερώνεται, μέσω σχετικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι υπάρχει για αυτόν αίτηση – δήλωση αποζημίωσης οικοσκευής στην πλατφόρμα arogi.gov.gr, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αποδέχεται την αίτηση και καθίσταται οριστικά δικαιούχος.

Βήμα – βήμα η διαδικασία:

  1. Η είσοδος στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς TAXIS. Έτσι θα γίνεται η ταυτοποίηση του προσώπου που διεκδικεί την προκαταβολή ενώ θα γίνεται και ο έλεγχος με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η εφορία, δηλαδή αν πρόκειται για ιδιοκατοίκηση, ενοικίαση, ποια είναι τα στοιχεία του ακινήτου κλπ.
  2. Σε δεύτερο στάδιο ο σεισμόπληκτος θα δηλώνει αν το ακίνητο έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εάν έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και αν είναι κατοικήσιμο ή όχι. Θα υπάρχουν ξεχωριστά πεδία στην ηλεκτρονική αίτηση. Άλλο για τους ιδιοκτήτες (οι οποίοι δικαιούνται και στεγαστική συνδρομή και αποζημίωση για την οικοσκευή), άλλο για τους ενοικιαστές (αποζημίωση μόνο για την οικοσκευή) κι άλλο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
  3. Ακολούθως ο σεισμόπληκτος θα επιλέγει υποβολή κι αν τα στοιχεία του ακινήτου διασταυρώνονται με τα στοιχεία που είναι δηλωμένα στο Ε9, η αίτηση θα γίνεται δεκτή. Οι προκαταβολές θα εκταμιεύονται σταδιακά ανάλογα με το πότε υποβλήθηκε η αίτηση.

Συγκεκριμένα τα βήματα σύμφωνα με την ΑΑΔΕ:

  1. Στην εισαγωγική σελίδα, επιλέγετε αν θέλετε να κάνετε αίτηση ως ιδιοκτήτης ακινήτου ή επιχείρηση, καθώς να και κάνετε αποδοχή της αίτησης που έχει υποβληθεί για εσάς σε περίπτωση που είστε ενοικιαστής.
  2. Εμφανίζονται 5 Επιλογές: Επιλέγοντας την πρώτη, «Στεγαστική συνδρομή», βρίσκετε προσυμπληρωμένα τα στοιχεία των ακινήτων (ΑΤΑΚ, Διεύθυνση, Κατηγορία, Εμπράγματο δικαίωμα, Ποσοστό συνιδιοκτησίας) και καλείστε να συμπληρώσετε την έκταση της βλάβης και το  είδος της χρήσης (πχ. ιδιοκτησία, μίσθωση). Με βάση όλα αυτά, η πλατφόρμα υπολογίζει αυτόματα το ποσό της ενίσχυσης που  δικαιούστε. Επιπλέον, ανάλογα με την έκταση της βλάβης που δηλώνετε, προκύπτει αυτόματα και η τυχόν απαλλαγή για τα ακίνητα αυτά από τον ΕΝΦΙΑ.
  3. Στη δεύτερη επιλογή, «Απαλλαγές ΕΝΦΙΑ», συμπληρώνετε την έκταση της βλάβης για τα λοιπά ακίνητα που δεν εμφανίστηκαν στην επιλογή «Στεγαστική Συνδρομή», και η πλατφόρμα σας ενημερώνει αυτόματα αν δικαιούστε ή όχι απαλλαγή και για αυτά.
  4. Στην τρίτη επιλογή, “Αποζημίωση οικοσκευής”, βλέπετε προσυμπληρωμένα τα ποσά που δικαιούστε, για ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιείτε, με βάση την έκταση της βλάβης που δηλώσατε στην επιλογή «Στεγαστική Συνδρομή».
  5. Για τα ακίνητα που εκμισθώνετε, επιλέγετε τη δήλωση μίσθωσης που έχετε υποβάλει γι’ αυτά στο taxisnet της ΑΑΔΕ. Την επόμενη ημέρα, ο μισθωτής ενημερώνεται μέσω σχετικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι υπάρχει γι’ αυτόν αίτηση - δήλωση αποζημίωσης οικοσκευής στην πλατφόρμα Αρωγή της ΑΑΔΕ, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αποδέχεται την αίτηση και καθίσταται οριστικά δικαιούχος.
  6. Στην τέταρτη Επιλογή, «Ενίσχυση Επιχείρησης», επιλέγετε το είδος της επιχείρησης, και ανάλογα εμφανίζεται ο κατάλογος για τη δήλωση της έκτασης των ζημιών.
  7. Στην τελευταία επιλογή, “Υποβολή Αίτησης” βλέπετε την εικόνα των αιτημάτων σας, το συνολικό ποσό πρώτης αρωγής που δικαιούστε, καθώς και τα αντίστοιχα ποσά των τυχόν μισθωτών σας.

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 5η Νοεμβρίου 2021, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να πιστωθούν τα χρήματα στους δικαιούχους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, λίγο μετά τις 10 το πρωί της Πέμπτης 7 Οκτωβρίου, είχαν οριστικοποιηθεί 123 δηλώσεις στεγαστικής συνδρομής και 24 οικονομικής ενίσχυσης επιχείρησεων του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, ενώ παράλληλα καταγράφονται 24 προσωρινές δηλώσεις στεγαστικής συνδρομής και 16 προσωρινές οικονομικής ενίσχυσης επιχειρήσεων.

Από το πρωί καταγράφονται κάποια προβλήματα στην ολοκλήρωση υποβολής των αιτήσεων λόγω υπερφόρτωσης του συστήματος, όμως η επίσημη ενημέρωση αναφέρει πως η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά.

⇒Διαβάστε ακόμη: Μπαριτάκης: Τα «θολά» σημεία στην πλατφόρμα arogi.gov.gr για τους σεισμόπληκτους - Τι πρέπει να προσέξετε

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια