Ηράκλειο

Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης»: Πώς ανοίγει ο δρόμος για διεκδικήσεις οικοπέδων από τον δήμο Ηρακλείου

«Όταν κάναμε τις απαλλοτριώσεις για το αεροδρόμιο γράφαμε ως δικαιούχο το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ δεν ήταν», δήλωσε στην ΚΡΗΤΗ TV, ο ταξίαρχος ε.α., Παναγιώτης Αναστασάκος

«Όταν υπηρετούσα στην Αεροπορία, είχα ελέγξει πάρα πολλά κτηματολόγια στην περιοχή και πολλά κομμάτια του αεροδρομίου ανήκουν στην πρώην Κοινότητα Αλικαρνασσού, μετέπειτα Δήμο Νέας Αλικαρνασσού και τώρα στον Δήμο Ηρακλείου. Αυτά είναι ιδιοκτησίες που πρέπει να ξεκαθαρίσουν». Αυτό δηλώσε τον Μάρτιο του 2019, ο ταξίαρχος ε.α. και πολιτικός μηχανικός, Παναγιώτης Αναστασάκος, όταν ρωτήθηκε για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

«Λωρίδες γης μπορεί να ανήκουν στον Δήμο Ηρακλείου. Νομίζω ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει... Όταν κάναμε τις απαλλοτριώσεις γράφαμε ως δικαιούχο το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ δεν ήταν το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά η τότε Κοινότητα Αλικαρνασσού. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλο, σημαντικό κομμάτι του αεροδρομίου Ηρακλείου ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου», ανέφερε ο κ. Αναστασάκος στην ΚΡΗΤΗ TV και την εκπομπή «Ελέυθερο Σημείο».

Ωστόσο, ο κ. Αναστασάκης υπογράμμισε ότι απαιτούνται περεταίρω έρευνες για την αποκάλυψη του ιδιοκτησιακού καθεστώτος: «Χρειάζεται και ένα ειδικό χωροταξικό στην περιοχή, για να δούμε τι θα γίνει. Θέλει μεγάλη διαπραγμάτευση με το κέντρο, πολιτικούς με ιδιαίτερο βάρος και ισχυρή τεκμηρίωση από συμβούλους και τον λαό, για να δούμε τι μπορεί να γίνει εκεί. Στο πίσω μέρος του κεφαλιού πολλών της Αλικαρνασσού είναι ότι θα δοθεί... ένας όροφος παραπάνω. Αυτοί οι χώροι είναι πάρα πολύ μεγάλοι και συνδέονται με την παραλία της Φλωρίδας (Καρτερός)».

Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2018, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, στην ίδια εκπομπή μιλώντας για το θέμα, αναφέρθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ και την συνδρομή του τελευταίου για την αξιοποίηση του αεροδρομίου: «Πρέπει να αξιοποιηθεί, και θεωρώ ότι τον πρώτο λόγο τον έχει ο Δήμος Ηρακλείου. Κι αν έρθει σε συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και μαζί με την Περιφέρεια, θα πρέπει να δούμε αναπτυξιακά όλη την ευρύτερη περιοχή από την Αλικαρνασσό ως και τον Καρτερό. Και φυσικά απαιτείται η διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία για να δοθούν οι πόροι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να γίνει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Αμέσως μετά τις εκλογές κι αν έχουμε εκλεγεί, θα δούμε πώς θα έχουμε μια αξιοποίηση, αν γίνουν μελέτες, ένα μάστερ πλαν. Θα το επιδιώξουμε μαζί με τον Δήμο Ηρακλείου. Δεν μπορεί να γίνει ένα νέο “Ελληνικό”. Το αεροδρόμιο Καστελίου θα ολοκληρωθεί σε 5-6 χρόνια και θα πρέπει να προετοιμάζονται οι μελέτες για την αξιοποίηση του χώρου αυτού», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης.

Με τις πρώτες πτήσεις από και προς το Καστέλι, η λειτουργία του υφιστάμενου αεροδρομίου στο Ηράκλειο «Νίκος Καζαντζάκης» θα παύσει. Οι αρμόδιες υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, με το βλέμμα στραμένο στην αξιοποίηση της έκτασης περίπου 4.000 στρεμμάτων, ενδεχομένως να εκκινήσουν τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος, ώστε να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Παρόμοιες περιπτώσεις ιδιότυπης κατάστασης στη Νέα Αλικαρνασσό απαντώνται στην υπόθεση του πρώην Φάρου, των φυλακών της Νέας Αλικαρνασσού, όπου τμήμα του αύλειου χώρου ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου ή ακόμη και στην 126 Σμηναρχία Μάχη, η οποία ναι μεν έχει απενεργοποιηθεί, όμως, χρησιμοποιούσε λωρίδες γης ιδιοκτησίας του Δήμου Ηρακλείου, για τις οποίες ο τελευταίος αποζημιώθηκε με 5 εκατ. ευρώ, κατόπιν ενεργειών του προηγούμενου δημάρχου Ηρακλείου και νυν προέδρου της ΠΕΔ Κρήτης, Γιάννη Κουράκη.

Ολόκληρη η περιοχή αποτελούσε τμήμα των παραχωρηθέντων της διανομής προς την Κοινότητα της Νέας Αλικαρνασσού και των προσφυγικών. Όταν όμως η έκταση επιτάχθηκε από τις στρατιωτικές δυνάμεις, στους καταλόγους των απαλλοτριώσεων γράφτηκε εκ παραδρομής ως δικαιούχος το Ελληνικό Δημόσιο. Όμως ο πραγματικός κάτοχος ήταν η Κοινότητα, μετέπειτα ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού και σήμερα ο Δήμος Ηρακλείου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια