Μαζί με τα χρήματα και η πίεση για τον ΒΟΑΚ - Σφιχτά χρονοδιαγράμματα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Κρήτη
Μαζί με τα χρήματα και η πίεση για τον ΒΟΑΚ - Σφιχτά χρονοδιαγράμματα από το Ταμείο Ανάκαμψης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης φέρνει χρονική πίεση για τον ΒΟΑΚ - Μέχρι την εκπνοή του 2025 πρέπει να τελειώσει ο νέος δρόμος από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο

Μαζί με τα πολύτιμα χρήματα, το Ταμείο Ανάκαμψης φέρνει μεγάλη πίεση και πολύ... σφιχτά χρονοδιαγράμματα για τον νέο ΒΟΑΚ! Η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης του μεγάλου έργου ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με ένα ποσό χρηματοδότησης ύψους 427 εκατ. ευρώ έχει σκορπίσει, ως γνωστόν, πλατιά χαμόγελα, καθώς ουσιαστικά ήταν η κίνηση που άνοιξε οριστικά τον δρόμο για την υλοποίηση του έργου. Ωστόσο, θέτει την ίδια ώρα προ μεγάλων προκλήσεων το κυβερνητικό επιτελείο και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς τα χρονικά περιθώρια που θέτονται από πλευράς Βρυξελλών για την επίτευξη των στόχων υλοποίησης είναι πολύ στενά.

Είναι ενδεικτικό πως μέσα στο β' τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί και να έχει γίνει ανάθεση στους αναδόχους και για τα 3 έργα που προωθούνται με διαφορετική “συνταγή” (θυμίζουμε με σύμβαση παραχώρησης το μεγάλο κομμάτι “Κίσσαμος Χανίων-Χερσόνησος”, με ΣΔΙΤ το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου” και ως δημόσιο έργο το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”). Και από εκεί και πέρα, μέχρι το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και να παραδοθούν σε χρήση και τα δύο τμήματα ανατολικά του Ηρακλείου. Κοινώς δηλαδή θα πρέπει μέχρι την εκπνοή του 2025 να έχει ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τον Άγιο Νικόλαο!

Κάπως πιο ελαστικά είναι τα χρονοδιαγράμματα για το μεγάλο κομμάτι από Κίσσαμο μέχρι Χερσόνησο, προφανώς γιατί και στις Βρυξέλλες υπάρχει η αίσθηση ότι ο διαγωνισμός παραχώρησης για το μεγάλο κομμάτι του νέου ΒΟΑΚ θα καθυστερήσει και θα τραβήξει περισσότερο από τους άλλους δύο διαγωνισμούς. Ομοίως σφιχτά χρονοδιαγράμματα συνοδεύουν και τα άλλα έργα που έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Οι προθεσμίες...

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το capital.gr, «σφιχτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης προβλέπονται για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και τα ηλεκτρονικά διόδια, που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Για τον ΒΟΑΚ ειδικότερα, στο β’ τρίμηνο του 2023 προβλέπεται η κοινοποίηση ανάθεσης όσον αφορά α) τη σύμβαση παραχώρησης, β) τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, και το γ) δημόσιο έργο. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2025 προβλέπεται η ολοκλήρωση του 60% της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, έγκριση από ανεξάρτητο μηχανικό για το υποέργο 2 “Χερσόνησος-Νεάπολη” και το υποέργο 3 “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, και τέλος το 4ο τρίμηνο του 2025 προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία το υποέργο 2 “Χερσόνησος-Νεάπολη” και το υποέργο 3 “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”.

Όσον αφορά στο υποέργο 1 “Χανιά-Ηράκλειο”, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι ακόλουθες εργασίες, που αντιστοιχούν στο 15 % του κόστους του έργου:

  1. Ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις υφιστάμενες παρακαμπτήριες οδούς Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
  2. Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα “Βρύσες-Ατσιπόπουλο”, μήκους 21,9 χλμ., που περιλαμβάνει δύο κόμβους.

Συνολικό μήκος γεφυρών: 2.036 m. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 10.215 m.

  1. Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα “Αμάρι–Σκαλέτα”, μήκους 12,4 χλμ., που περιλαμβάνει ένα κόμβο.

Συνολικό μήκος γεφυρών: 710 μ. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 4.230 m.

(Φωτογραφία shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News