Άνοιγμα Σχολείων: Αγωνιούν οι εκπαιδευτικοί - «Χωρίς μέτρα χτυπά σε ένα μήνα το κουδούνι»

Κρήτη
Άνοιγμα Σχολείων: Αγωνιούν οι εκπαιδευτικοί - «Χωρίς μέτρα χτυπά σε ένα μήνα το κουδούνι»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για αδράνεια κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί του νησιού, που εκφράζουν την ανησυχία τους για ένα νέο σχολικό λοκντάουν αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα

«Καμία μέριμνα δεν έχει λάβει μέχρι και τη δεδομένη στιγμή το υπουργείο Παιδείας, ώστε τα σχολεία σ’ ένα μήνα από σήμερα, στις 13 Σεπτεμβρίου, να ανοίξουν με ασφαλή και ομαλό τρόπο». Αυτό επισημαίνουν εκπαιδευτικοί, κάνοντας σαφές πως ένα νέο λοκντάουν στη σχολική κοινότητα θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα, καθώς είναι εμφανή τα μαθησιακά κενά που έχουν οι μαθητές, ιδιαιτέρως εκείνοι που σ’ ένα μήνα θα πάνε Λύκειο.

Παρά το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση λειτούργησε εδώ και δύο χρόνια, οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν με θέρμη πως ο φυσικός χώρος του καθηγητή και του μαθητή είναι η σχολική τάξη. Εκπαιδευτικοί και μαθητές βρέθηκαν σε μια όχι και τόσο ευχάριστη κατάσταση, καθότι αντικατέστησαν την παραδοσιακή διδασκαλία με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπου ο καθηγητής παραδίδει μέσω ηλεκτρονικού πίνακα και οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα πίσω από την οθόνη του υπολογιστή.

Ωστόσο, όπως διαμηνύει η εκπαιδευτική κοινότητα, παρά το γεγονός ότι απομένει ένας μήνας πριν το άνοιγμα των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας τηρεί στάση αδράνειας, με αποτέλεσμα να μην έχουν ληφθεί τα μέτρα για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Κρήτης Ζαχαρίας Ρηγάκης. Υπογράμμισε, επίσης, ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει εξαντλήσει την υπομονή εκπαιδευτικών.

«Εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η σχολική κοινότητα να μπει ξανά σε καθεστώς λοκντάουν. Ήδη, οι καταστάσεις είναι οριακές. Ξέρουμε τι ζήσαμε τις δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές. Έχει εξαντληθεί η υπομονή των εκπαιδευτικών. Έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε καν το γεγονός ότι θα κλείσουμε ξανά και θα μπούμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης. Το δοκιμάσαμε και ξέρουμε σε ποιο βαθμό μπορεί να φτάσει η τηλεκπαίδευση και τι είδους ανάγκες μπορεί να καλύψει. Νομίζω ότι δεν υπάρχουν τα περιθώρια για να μιλάμε για νέο λοκντάουν στη λειτουργία των σχολείων.

Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται πως σ’ ένα μήνα ανοίγουν τα σχολεία και δυστυχώς ούτε φέτος φαίνεται να έχει γίνει η στοιχειώδη προετοιμασία για να μη φτάσουμε στο σημείο να κλείσουν τα σχολεία. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το υπουργείο Παιδείας, ώστε να πάμε σ’ ένα ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν στη βάση ουσιαστικών μέτρων, ώστε να μην ξαναμπούμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρηγάκης.

Κανονικότητα

Ο πρόεδρος του Παραρτήματος Ηρακλείου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, κ. Ανδρέας Βαρβεράκης, υποστήριξε ότι σίγουρα η εκπαιδευτική κοινότητα είναι περισσότερο προετοιμασμένη από την εμπειρία δύο χρόνων που έχει αποκομίσει, αλλά θεωρεί πως φέτος η κυβέρνηση θέλει να κρατήσει τα σχολεία ανοιχτά.

«Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σίγουρα πιο έτοιμη να ανταποκριθεί σε μαθήματα εξ αποστάσεως. Το θέμα είναι ότι σε περίπτωση που επιστρέψουμε σε καθεστώς λοκντάουν στα σχολεία, θα είναι πάλι δύσκολο και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς. Δε είναι το ίδιο η εξ αποστάσεως διδασκαλία με τη διά ζώσης διδασκαλία. Νομίζω ότι φέτος η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να κρατήσει τα σχολεία ανοικτά. Αλλά κανένας δε γνωρίζει τι θα γίνει. Εμένα με προβληματίζει το κλείσιμο των σχολείων για μια ακόμη φορά. Πρέπει τα σχολεία να ανοίξουν κανονικά και αυτή είναι η κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Το βλέπουμε και στην Κρήτη, όπου τα κρούσματα είναι πολλά» ανέφερε ο κ. Βαρβεράκης.

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ»

Μαθησιακά κενά... λόγω απόστασης

Την ύπαρξη μαθησιακών κενών εξαιτίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα παιδιά που θα μπουν στο Λύκειο και στα παιδιά που από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα είναι μαθητές Β’ Λυκείου αναφέρει ο αντιπρόεδρος Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, Μιχάλης Καραδημητρίου.

Ο ίδιος κάνει σαφές πως τα συγκεκριμένα κενά δεν μπορούν να καλυφθούν με την περικοπή της ύλης, και το υπουργείο Παιδείας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες.

«Είναι προφανές ότι η εκπαιδευτική και η σχολική κοινότητα δε θα αντέξει ένα νέο λοκντάουν. Ήδη αυτή τη στιγμή υπάρχουν έντονα μαθησιακά κενά στα παιδιά, ειδικά στα παιδιά που έρχονται από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και στα παιδιά που έχουν περάσει από την Α’ στη Β’ Λυκείου, για τα οποία δε βλέπω καμία προσπάθεια από το υπουργείο Παιδείας να μαζέψει τα συγκεκριμένα κενά. Τα σχολεία ξεκινούν πάλι στην ώρα τους και άρα τα μαθησιακά κενά δεν προλαβαίνουν να καλυφθούν. Παρά ταύτα, το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί σαν να πήγε η τηλεκπαίδευση άψογα, πράγμα που δεν έγινε. Εάν έχουμε τηλεκπαίδευση, θα είναι καταστροφικό για τα παιδιά. Δεν αρκεί να μειώνεις την ύλη στις πανελλαδικές για να καλύψεις αυτό το κενό. Υπάρχουν κενά που δεν καλύπτονται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν μπορεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία να συνεχίζεται. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να λειτουργήσουν και το μάθημα δε διεξάγεται σωστά. Επίσης, υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων. Ο φυσικός χώρος του εκπαιδευτικού και του μαθητή είναι η σχολική τάξη», δήλωσε στη “Νέα Κρήτη” ο φιλόλογος Βασίλης Τσακιράκης.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News