Στο «μικροσκόπιο» ο νέος ΒΟΑΚ στο Πολιτιστικό - Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν

Κρήτη
Στο «μικροσκόπιο» ο νέος ΒΟΑΚ στο Πολιτιστικό - Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενόψει του συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΑΚ, η «Ν.Κ.» παρουσιάζει το προφίλ και τις γνωμοδοτήσεις των φορέων επί της μελέτης για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος «Χερσόνησος-Νεάπολη»

Στο «μικροσκόπιο» των τοπικών θεσμικών φορέων θα μπουν αναλυτικά σήμερα οι μελέτες του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη, στο πλαίσιο σχετικού πολύ ενδιαφέροντος συνεδρίου που διοργανώνει στο Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου το ΤΕΕ/ΤΑΚ.

Ενόψει του συνεδρίου, που θα φιλοξενηθεί στις 11 το πρωί στην αίθουσα του Πειραματικού Θεάτρου του Πολιτιστικού, με κεντρικό ομιλητή τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, η “Νέα Κρήτη” παρουσιάζει το προφίλ της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ για το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου”, καθώς και τον καμβά των αποφάσεων-γνωμοδοτήσεων επί της εν λόγω ΜΠΕ, που είναι θετικές υπό όρους στην περίπτωση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης και του Δήμου Αγίου Νικολάου και αρνητική στην περίπτωση του Δήμου Χερσονήσου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλες τις γνωμοδοτικές αποφάσεις σημείο αναφοράς αποτελούν οι επισημάνσεις-παρατηρήσεις που έχουν γίνει και σταλεί από το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά, ξεκινώντας από το περίγραμμα της περιβαλλοντικής μελέτης της προτεινόμενης χάραξης και των προβλεπόμενων τεχνικών έργων για το τμήμα αυτό από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη του νέου ΒΟΑΚ.

Ο αυτοκινητόδρομος, μήκους 22,4 χιλιομέτρων, προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,50 μ., χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις.

Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν συνολικά έχουν ως εξής:

  • 5 ανισόπεδοι κόμβοι.
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 1,695 km.
  • 7 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 km.
  • 23 ανισόπεδες διαβάσεις.

Το υπό μελέτη έργο περιλαμβάνει δύο τμήματα:

  1. Το τμήμα “Χερσόνησος-Μάλια”: Βρίσκεται στην Π.Ε. Ηρακλείου και είναι μήκους 9,354 km από Χ.Θ. 157+790 έως Χ.Θ. 167+144,59. Η αρχή του τμήματος βρίσκεται στο πέρας του κατασκευασμένου τμήματος “Γούρνες-Χερσόνησος”, και το πέρας του 600m περίπου πριν τον υφιστάμενο ανισόπεδο ημικόμβο Μαλίων. Προβλέπονται δύο ανισόπεδοι κόμβοι: Ο ημικόμβος (Η.Κ.) Χερσονήσου και ο Α.Κ. Σταλίδας και 16 τοίχοι αντιστήριξης. Εκτιμήθηκε ότι η απαιτούμενη έκταση προς απαλλοτρίωση είναι της τάξεως των 100 στρεμμάτων.
  • Από τη Χ.Θ. 157+790 έως τη Χ.Θ. 159+710 η χάραξη ακολουθεί τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, με βόρεια διαπλάτυνση αυτού.
  • Από τη Χ.Θ. 159+710 έως τη Χ.Θ. 162+167 η χάραξη κινείται με διαχωρισμένους κλάδους, έτσι ώστε ο βόρειος κλάδος του αυτοκινητοδρόμου να διέλθει με νέα σήραγγα μήκους 416m από ορεινή μάζα της περιοχής, παράλληλα από την υφιστάμενη σήραγγα του νότιου κλάδου του αυτοκινητοδρόμου, η οποία διατηρείται.
  • Μετά την έξοδο από τη σήραγγα, η χάραξη του βόρειου κλάδου διέρχεται υπεράνω βαθιάς ρεματιάς με τεχνικό γέφυρας μήκους 256m, σε αντιστοιχία με τον υφιστάμενο δεξιό κλάδο, ο οποίος διέρχεται από την περιοχή αυτή με γέφυρα μήκους 266m. Στην περιοχή αυτή προβλέπεται και η προσαρμογή του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου στον αναβαθμισμένο ΒΟΑΚ.
  • Από τη Χ.Θ. 162+167 έως τη Χ.Θ. 165+035 η χάραξη ακολουθεί τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, με βόρεια διαπλάτυνση αυτού.
  • Στο τμήμα αυτό περί τη Χ.Θ. 163+850 προβλέπεται ο ανισόπεδος κόμβος Σταλίδας στη θέση όπου υπάρχει σήμερα υφιστάμενος κυκλικός ισόπεδος κόμβος.
  • Από τη Χ.Θ. 165+035 έως τη Χ.Θ. 167+050 η χάραξη κινείται με διαχωρισμένους κλάδους.
  1. Το τμήμα “Μάλια-Νεάπολη”: Βρίσκεται στις Π.Ε. Ηρακλείου και Λασιθίου και είναι μήκους 13,087km, από Χ.Θ. 167+144,59 έως Χ.Θ. 180+231,67. Η αρχή του τμήματος βρίσκεται στο πέρας του τμήματος “Χερσόνησος-Μάλια” και το πέρας του ταυτίζεται με την αρχή του τμήματος “Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος”. Προβλέπονται 3 ανισόπεδοι κόμβοι: (Α.Κ.) Μαλίων, (Α.Κ.) Σισίου και (Α.Κ.) Σεληναρίου και 7 τοίχοι αντιστήριξης. Η απαιτούμενη έκταση προς απαλλοτρίωση είναι της τάξεως των 485 στρεμμάτων.

Για το τμήμα «Μάλια-Νεάπολη»:

  • Από τη Χ.Θ. 167+050 έως τη Χ.Θ. 167+144,59 η χάραξη ακολουθεί τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, με βόρεια διαπλάτυνση αυτού.
  • Στη συνέχεια η χάραξη και για 3,20km ακολουθεί τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, ο οποίος διέρχεται νότια των Μαλίων παράλληλα με την ακτογραμμή, και αναβαθμίζοντάς τον σε τετράιχνο αυτοκινητόδρομο.
  • Μετά τη Χ.Θ. 170+200, η χάραξη στρέφεται νοτιοανατολικά, εγκαταλείποντας τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ μέχρι τη Χ.Θ. 171+200.
  • Ακολούθως διέρχεται από ορεινό όγκο με δίδυμες σήραγγες μονού κλάδου (η αριστερή έχει μήκος 1.960m και η δεξιά 2.040m).
  • Μετά την έξοδο των σηράγγων, η χάραξη διέρχεται από βαθιά ρεματιά, προβλέποντας τεχνικά δύο κοιλαδογεφύρων μονού κλάδου με σκοπό να παρακαμφθεί η περιοχή του Σεληναρίου.
  • Μετά την παράκαμψη του Σεληναρίου (περίπου Χ.Θ. 175+200) μέχρι το πέρας του τμήματος, η χάραξη κινείται σε ορεινό ανάγλυφο επί του υφιστάμενου ΒΟΑΚ για 5,00km περίπου, βελτιώνοντας τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού για αυτοκινητόδρομο. Στο εν λόγω τμήμα η διαπλάτυνση γίνεται κυρίως αμφίπλευρα μέχρι τη Χ.Θ. 176+000.
  • Η χάραξη στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Βραχασίου με σήραγγα διαχωρισμένων κλάδων μήκους 1.190m. Η σήραγγα εκτείνεται από τη Χ.Θ. 177+460 μέχρι τη Χ.Θ. 178+650.
  • Περί τη Χ.Θ. 179+130 προτείνεται η κατασκευή σήραγγας μήκους περίπου 215m.
  • Τέλος, η χάραξη από τη Χ.Θ. 179+750 έως το τέλος Χ.Θ. 180+231 βαίνει επί του υφιστάμενου ΒΟΑΚ.

Φάση κατασκευής

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, προβλέπεται γενικώς αμφίπλευρη διαπλάτυνση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ και συνεπώς αναμένεται να είναι ευκολότερη η διευθέτηση της κυκλοφορίας κατά τη φάση κατασκευής. Στα τμήματα όπου προτείνεται νέα χάραξη, η κατασκευή μπορεί να γίνει ανεμπόδιστα. Απαιτείται όμως ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία σύνδεσής τους με την υφιστάμενη οδό, αρχή και τέλος παραλλαγών, π.χ. να γίνει εφαρμογή κατάλληλης εργοταξιακής σήμανσης. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί κατά την κατασκευή, στον τρόπο σύνδεσης των εργοταξίων των μεγάλων τεχνικών, π.χ. στα στόμια των σηράγγων, με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, για την ασφαλή μεταφορά των προϊόντων εκσκαφής.

Διόδια

Σε ό,τι αφορά την παράμετρο των διοδίων, που ασφαλώς “καίει” τον κόσμο εδώ στην Κρήτη, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες ή συγκεκριμένες περιγραφές.

Αναφέρεται απλώς ότι «το έργο θα λειτουργήσει με μετωπικά διόδια στην αρχή και το πέρας του, καθώς και με πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους κόμβους. Το ακριβές σύστημα των διοδίων και η ακριβής θέση τους δεν έχουν προσδιοριστεί. Οι Σταθμοί Διοδίων (Σ.Δ.) θα συντελέσουν στην επίτευξη των ακόλουθων στόχων:

- Δημιουργία δυνητικών σημείων ελέγχου και παρακολούθησης των οχημάτων και της εν γένει οδικής κυκλοφορίας.

- Εξασφάλιση εσόδων, τα οποία θα διατίθενται για την εύρυθμη λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, όσο και των συνοδών αυτής τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες, Α.Κ., διαβάσεις, κ.ά.)».

«Όχι» από τη Χερσόνησο

Το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου άναψε “κόκκινο” στην περιβαλλοντική μελέτη για το έργο “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ, διαπιστώνοντας ελλείψεις και παραλείψεις κυρίως στο κομμάτι των πλημμυρικών ροών και των όμβριων υδάτων. Ειδικότερα, το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου αποφάσισε ομόφωνα:

«Γνωμοδοτεί αρνητικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου “ΒΟΑΚ, τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη”, με φορέα έργου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς δεν περιλαμβάνεται:

- η συνολική και ασφαλής διευθέτηση των πλημμυρικών ροών των τεχνικών του έργου έως την παραλία,

- η δημιουργία παράλληλου οδικού δικτύου,

- η παράκαμψη των Μαλίων ανατολικά, η σύνδεσή της με την παλαιά εθνική οδό και η σύνδεσή της με το λιμάνι των Μαλίων και

- η ασφαλής και αβλαβής διέλευση των οχημάτων απ’ όλα τα αστικά τμήματα που περιλαμβάνονται εντός του Δήμου Χερσονήσου μέσω των κατάλληλων εγκαταστάσεων, ηχοπετασμάτων κ.λπ...

Συμφωνεί με τις παρατηρήσεις 1.1, 1.7, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 1.13, καθώς και το σύνολο της παρ. 2 του από 22/3/2021 εγγράφου απόψεων του ΤΕΕ/ΤΑΚ, και σημειώνει τα εξής:

- Στη Χ.Θ. ~158+430 μεταξύ Χερσονήσου και Πισκοπιανού οχετός οδηγεί τα όμβρια πάνω σε υφιστάμενες κατοικίες ακόμα πλησιέστερα απ’ ό,τι σήμερα - απόσταση μόλις 40 μ.

- Στη Χ.Θ. ~159+125, οχετός πριν το βενζινάδικο του Κουτουλουφαρίου οδηγεί τα νερά σε τουριστική εγκατάσταση.

- Οι οχετοί στη θέση ~159+384 και ~159+564 είναι αυτοί που οδήγησαν στην τεράστια καταστροφή στον οικισμό του Κουτουλουφαρίου.

- Τα όμβρια της δυτικής πλαγιάς της σήραγγας δε συλλέγονται με επαρκή τεχνικά, με αποτέλεσμα, αντί να οδηγούνται στο ρέμα της λεκάνης απορροής τους (το οποίο ξεκινά ακριβώς πάνω από τη δυτική είσοδο της σήραγγας), διέρχονται μέσα από τη σήραγγα και καταλήγουν ανατολικά στην κοιλαδογέφυρα πάνω από τη Σταλίδα (η σήραγγα κατά τη θεομηνία είχε μετατραπεί σε ποταμό).

- 2 γέφυρες (αναφερόμενες εσφαλμένα ως κάτω διαβάσεις) στις θέσεις ~166+700 και ~166+871 οδηγούν τα νερά του ρέματος κατάντι και του ΒΟΑΚ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή των Μαλίων (οδοί Δ. Θεοτοκοπούλου και Ελ. Αλεξίου). Η δεύτερη καταλήγει στα νηπιαγωγεία Μαλίων.

- 2 γέφυρες (αναφερόμενες εσφαλμένα ως κάτω διαβάσεις) περίπου στη θέση 167+487 οδηγούν τα όμβρια από το ρέμα κατάντι και του ΒΟΑΚ, σε κατοικίες και στην οδό Αντ. Μιχελιδάκη - η οποία καταλήγει επίσης στα νηπιαγωγεία Μαλίων.

- Τα όμβρια από τις προαναφερόμενες στα σημεία 5, 6 & 7 γέφυρες είναι αυτά που οδήγησαν στης ανυπολόγιστες καταστροφές των Μαλίων».

«Ναι» υπό όρους από τον Άγιο Νικόλαο

«Ναι» υπό συγκεκριμένους όρους είπε το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου επί της ΜΠΕ για το έργο “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ. Ειδικότερα, στην απόφαση που λήφθηκε κατά πλειοψηφία (μειοψηφούντων με βάση το δικό τους σκεπτικό και επιχειρήματα των δημοτικών συμβούλων Γιώργου Φιλιππάκη και Μαρίας-Ναυσικάς Γάλλου) αναφέρεται: «1. Αποδεχόμαστε πλήρως τις παρατηρήσεις και υποδείξεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ, που περιλαμβάνονται στην από 22/3/2021 επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

2) Απόλυτο σεβασμό του περιβάλλοντος στις περιοχές τις οποίες διέρχεται η νέα χάραξη.

3) Διασφάλιση μετατόπισης του δικτύου μεταφοράς νερού από το διυλιστήριο Αποσελέμη προς Άγιο Νικόλαο, για την απρόσκοπτη συνέχιση υδροδότησης όλης της ζώνης μέχρι Άγιο Νικόλαο.

4) Διατήρηση του υφιστάμενου σημερινού και παλαιού ΒΟΑΚ με τη βελτίωση των χαρακτηριστικών του και εξυπηρέτηση μέσω αυτού και της πρόσβασης στις νέες φυλακές στις Κουρούνες, Τ.Κ. Νεάπολης.

5) Επανεξέταση εξόδου στην περιοχή Βουλισμένης, σε συνδυασμό με τον κόμβο εισόδου δυτικά της Νεαπόλεως του έργου “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”.

6) Επανεξέταση σχεδιασμού κόμβου εξόδου στο Σεληνάρι, σε συνδυασμό με τον ισόπεδο κόμβο (round about) του σημερινού ΒΟΑΚ με τον παλιό ΒΟΑΚ για την εξυπηρέτηση Βραχασίου- Μιλάτου- Σισίου».

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

«Πράσινο φως» υπό όρους

Υπό όρους ήταν και η θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης.

«Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης είναι σύμφωνο με την προτεινόμενη χάραξη του οδικού τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη, καθώς ικανοποιεί γενικά τις απαιτήσεις για τον σχεδιασμό αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας Α1, με την επισήμανση να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους Δήμους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου, τις προτάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Ανατολικής Κρήτης, των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης, ώστε να συμπληρωθούν οι συγκοινωνιακές και υδραυλικές μελέτες του έργου, και η περιβαλλοντική αδειοδότηση που θα εγκριθεί να συμπεριλαμβάνει όλα τα προαναφερόμενα συνοδά, τεχνικά αντιπλημμυρικά, υδραυλικά και περιβαλλοντικά θέματα, στα οποία το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών οφείλει να εξασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση που απαιτείται για την υλοποίησή τους, προκειμένου ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί να είναι πλήρης, λειτουργικός και ασφαλής τόσο για τους εποχούμενους χρήστες του, όσο και για τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών διέλευσής του, σύμφωνα και με όσα αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης», επισημαίνεται στην απόφαση που πάρθηκε κατά πλειοψηφία, μειοψηφούντων, για συγκεκριμένους λόγους που παρέθεσαν, των συμβούλων Μανόλη Συντυχάκη, Νικολάου Μανουσάκη και Αλέξανδρου Μαρινάκη από τη “Λαϊκή Συσπείρωση”, Μιχάλη Κριτσωτάκη από την παράταξη “Ξαστεριά - Ανατροπή στην Κρήτη” και Γιώργου Πιαγκαλάκη από την “Ανυπότακτη Κρήτη”.

ΤΕΕ/ΤΑΚ

Σύμφωνο με επιμέρους παρατηρήσεις

«Ο σχεδιασμός μάς βρίσκει γενικά σύμφωνους ως προς την προτεινόμενη χάραξη του οδικού τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη, καθώς ικανοποιεί γενικά τις απαιτήσεις για σχεδιασμό αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας Α. Από τη γνώση μας όμως των τοπικών συνθηκών και ιδιαιτεροτήτων στη ζώνη διέλευσης της χάραξης, σας επισημαίνουμε μια σειρά από παρατηρήσεις-συμπληρώσεις», αναφέρει σε επιστολή του στο υπουργείο ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μιχάλης Χωραφάς, που, μεταξύ άλλων, στέκεται στα εξής: «Η σύνδεση του Α.Κ. Μαλίων με το τοπικό δίκτυο δεν είναι λειτουργική για τα μεγάλα οχήματα, καθώς το τοπικό αυτό δίκτυο καταλήγει στο κέντρο του οικισμού Μαλίων, δίπλα στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου. Ειδικά τους τουριστικούς μήνες είναι αδύνατη η διέλευση από το τοπικό αυτό δίκτυο (οδοί Μιχελιδάκη-28ης Οκτωβρίου) ακόμα και με Ι.Χ. Απαιτείται ο Α.Κ. Μαλίων να συνδεθεί με την ΠΕΟ μέσω νέου περιμετρικού δρόμου του σχεδίου πόλης. Η σύνδεση του Α.Κ. νότια με τον δρόμο του Κρασίου απαιτεί μικρό τεχνικό γεφύρωσης, καθώς τέμνει εγκάρσια το ρέμα της “Χαμόπρινας”. Απαιτείται η κατασκευή παράπλευρου δικτύου βόρεια και δυτικά του Α.Κ. Μαλίων και συγκεκριμένα από τη Χ.Θ. 166+ 686, (166+769) έως Χ.Θ. 167+500, καθώς σήμερα στην περιοχή υπάρχει μόνο ο εργοταξιακός δρόμος κατασκευής του αγωγού του Αποσελέμη, ενώ στην περιοχή βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ υπάρχουν τουριστικές εγκαταστάσεις που έχουν προβληματική πρόσβαση τόσο στον ΒΟΑΚ, όσο και στην ΠΕΟ.

Ο Α.Κ. Σεληναρίου δεν έχει την κίνηση από Ιερά Μονή Σεληναρίου προς το Ηράκλειο. Ο παράπλευρος SR14 είναι “τυφλός” και θα πρέπει να υπάρξει συνέχεια για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, ως δρόμοι τοπικής και παρόδιας χρήσης.

Πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι για το υπόψη οδικό τμήμα η μη ολοκληρωμένη διαχείριση των ομβρίων, κυρίως κατάντι του αυτοκινητόδρομου στις περιοχές Χερσονήσου, Σταλίδας, Μαλίων και Ταρμάρου, για να μην επαναληφθούν οι πρόσφατες μεγάλες καταστροφές των πλημμυρών στις περιοχές αυτές τον Νοέμβριο του 2020.

Η διαχείριση αυτή συνίσταται στην εκπόνηση συμπληρωματικών υδραυλικών και γεωτεχνικών μελετών για την οριοθέτηση και διευθέτηση των ρεμάτων στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου και μέχρι της ασφαλούς διόδευσής τους σε ασφαλείς και λειτουργικούς φυσικούς αποδέκτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των μεγάλων αυτών προβλημάτων είναι το ρέμα “Χαμόπρινα”, που διέρχεται μέσα από τον Α.Κ. Μαλίων περί τη Χ.Θ. 167+600 και κάτω από τους κλάδους ΝΕ-ΜΑ και ΜΑΗ, σήμερα ως ανοικτός αγωγός, αλλά καταλήγει τυφλό επί του δημοτικού δρόμου “Μάλια-Κράσι”!

Το ρέμα αυτό ήταν η αιτία των πλημμυρών τον περασμένο Νοέμβριο 2020 στα Μάλια, με πολλές υλικές καταστροφές, και που από τύχη δε θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα. Τα Μάλια έχουν πλημμυρίσει από το ρέμα αυτό την τελευταία 20ετία τουλάχιστον τρεις φορές. Με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου θα επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο οι πλημμυρικές απορροές και γι’ αυτό απαιτείται οριοθέτηση και διευθέτηση της διόδευσης των ομβρίων της “Χαμόπρινας” σε φυσικό αποδέκτη».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News