Σε… big brother μετατράπηκε η στοά πίσω από τη Βικελαία με επτά κάμερες

Κρήτη
Σε… big brother μετατράπηκε η στοά πίσω από τη Βικελαία με επτά κάμερες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αντιδράσεις και εξώδικες διαμαρτυρίες προς τον Δήμο Ηρακλείου

Πυρήνας πολιτισμού ή “μεγάλος αδελφός” η Βικελαία Βιβλιοθήκη; Απορίες, αλγεινή εντύπωση και διαμαρτυρίες (που έχουν ήδη πάρει μάλιστα και τη νομική οδό από πλευράς επαγγελματιών που θίγονται λόγω ιδιαιτερότητας επαγγέλματος και επαγγελματικά-οικονομικά) έχει προκαλέσει η μετατροπή, με απόφαση ανάθεσης της αντιδημάρχου Πολιτισμού Αριστέας Πλεύρη, της περιοχής περιμετρικά του μεγάρου “Αχτάρικα”, που στεγάζει τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, σε ένα “φρούριο” παρακολούθησης, αφού έχει τοποθετηθεί μια πλειάδα από κάμερες ασφαλείας, θυμίζοντας πραγματικά ένα σκηνικό Big Brother!

Κι αν έμπροσθεν της Βικελαίας κανείς μπορεί να δεχτεί ότι συντρέχουν έστω κάποιοι λόγοι να τοποθετηθούν κάμερες, είναι πραγματικά απορίας άξιον γιατί κρίθηκε αναγκαίο να τοποθετηθούν κάμερες στη στοά που διέρχεται πίσω από τη βιβλιοθήκη, ενώνοντας τους δύο κομβικούς δρόμους, τη Δικαιοσύνης και τη Δαιδάλου!

Και μάλιστα όχι μία ή δύο, αλλά 7 κάμερες ασφαλείας σε ένα τόσο μικρού μήκους διάδρομο όπως είναι η εν λόγω στοά “Νίκου Χ. Γιανναδάκη”.

Η εγκατάσταση και λειτουργία από τον Δήμο ενός τόσο πυκνού δικτύου παρακολούθησης, με επτά κάμερες να καταγράφουν, να παρακολουθούν αδιάκοπα τα πάντα σε ένα τέτοιο σημείο, έχει προκαλέσει έντονη ενόχληση σε περίοικους και διερχόμενους.

Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που στο συγκεκριμένο σημείο, πέρα από περίοικους που έχουν υποχρεωθεί να βιώνουν ένα σκηνικό τύπου “μεγάλου αδελφού”, συναντώνται σε καθημερινή βάση και ανήλικα παιδιά. Τα παιδιά έχουν τη στοά ως σημείο συνάντησης. Βρίσκονται εκεί για να κάνουν παρέα. Και μολονότι δεν ενοχλούν ή δημιουργούν κάποιο πρόβλημα, εν αγνοία τους και χωρίς, σημειωτέον, συναίνεση γονέων, τα ανήλικα αυτά παιδιά καταγράφονται και βιντεοσκοπούνται αδιάλειπτα.

Εξώδικα στον Δήμο

Πέρα όμως από το δεδομένα ενοχλητικό για πολλούς στοιχείο της διαρκούς παρακολούθησης, και τον ψυχολογικό-κοινωνικό αντίκτυπό του, η παρουσία του δικτύου καμερών έχει και άλλες επιπτώσεις. Στον χώρο αυτόν τυγχάνει να εδρεύουν και κάποιες επαγγελματικές δραστηριότητες με πιο ευαίσθητο προφίλ και χαρακτηριστικά, όπου οι πελάτες προτάσσουν ως βασικό το στοιχείο της εμπιστευτικότητας και κάθε άλλο παρά επιθυμούν να γίνεται γνωστή, πόσω μάλλον να παρακολουθείται και να καταγράφεται η παρουσία τους!

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκφραστεί έντονη ενόχληση από επαγγελματίες προς την αντιδήμαρχο Πολιτισμού, καθώς, πέραν όλων των άλλων, οι επαγγελματίες αυτοί βρίσκονται αντιμέτωποι και με οικονομικές επιπτώσεις, λόγω απώλειας πελατών, εσόδων κ.τ.λ.

Σε γνώση μας μάλιστα έχει φτάσει και εξώδικη διαμαρτυρία επαγγελματία προς τον Δήμο (μάλιστα κατά πληροφορίες δεν είναι το μοναδικό εξώδικο).

Στα εξώδικα αυτά γίνεται λόγος για παράνομες πράξεις με βάση τις οδηγίες της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για ενέργειες με ψυχολογικές και επαγγελματικές επιπτώσεις, ενώ τίθεται με έμφαση και το ζήτημα της αναλογικότητας.

«Η αίσθησή μου ότι παρακολουθούμαι θέτει εμένα υπό έλεγχο και αδικαιολόγητο περιορισμό της ελευθερίας μου ως εκδήλωση της προσωπικότητάς μου και με παρεμποδίζει στην ελεύθερη ανάπτυξη της κοινωνικής και επαγγελματικής μου δραστηριότητας και της ιδιωτικής μου ζωής. Ακόμα κι αν δε λαμβάνει χώρα η δημιουργία και επεξεργασία αρχείων ήχου και εικόνας, η θέση και μόνο και η εμβέλεια τού εν λόγω συστήματος από κάμερες, που επιτρέπει τη λήψη και καταγραφή εικόνων του μοναδικού διαδρόμου και θύρας εισόδου στην πολυκατοικία που στεγάζεται το γραφείο μου, όπου προσέρχομαι καθημερινά τόσο ο ίδιος όσο και πλήθος ιδιοκτητών, ενοίκων, πελατών και τρίτων διερχόμενων προσώπων χωρίς τη συναίνεσή μας, συνιστά μη νόμιμη επεξεργασία. Πολύ δε περισσότερο που στη διάταξη του άρθρου 6, περίπτωση 2 της οδηγίας 1/2011 “Εξειδίκευση της αρχής της αναλογικότητας” ορίζεται ρητά ότι: “Ο υπεύθυνος επεξεργασίας απαγορεύεται να λαμβάνει εικόνα από εισόδους ή εσωτερικό γειτονικών κατοικιών, κτηρίων ή άλλων χώρων”», αναφέρεται σε εξώδικο επαγγελματία, ο οποίος γνωστοποιεί ακόμα πως η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα ο ίδιος να έχει δεχτεί πλήθος παραπόνων από πελάτες που νιώθουν ότι χάνεται η αναγκαία εμπιστευτικότητα, αλλά και να έχει μειωθεί εμφανώς ο αριθμός των υποθέσεων που αναλαμβάνει.

Αυτοδιοικητικές αντιδράσεις

Το όλο θέμα, όπως μαθαίνουμε, δεν έχει περάσει απαρατήρητο και σε αυτοδιοικητικό επίπεδο. Αντιθέτως, έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις και προβληματισμό στις τάξεις παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Μάλιστα, ορισμένες παρατάξεις είχαν προγραμματίσει να θέσουν το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο που ήταν να γίνει σήμερα αλλά μεταφέρεται σε άλλη μέρα.

«Για τους άστεγους...»

Το παράδοξο επιχείρημα της αντιδημάρχου

Οι λόγοι της απόφασης αυτής, να μετατραπεί όχι μόνο το μπροστινό τμήμα του “Αχτάρικα” αλλά και η στοά στην πίσω μεριά του μεγάρου σε ένα “φρούριο” παρακολούθησης, λες και πρόκειται όχι για ένα ναό πολιτισμού και μια δημοτική βιβλιοθήκη αλλά για κάποιο σωφρονιστικό κατάστημα, πραγματικά ξενίζει άρδην. Και έρχεται να εντείνει και τον όλο προβληματισμό που έχει “σηκωθεί” το τελευταίο διάστημα γύρω από το πρόσωπο της αντιδημάρχου Πολιτισμού, μετά και τις πρωτοφανείς “μομφές” και λεγόμενα που εκστόμισε μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο κατά δημοτικών συμβούλων και επιφανών προσωπικοτήτων του τόπου για το γεγονός ότι... τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν για το επίμαχο βίντεο “Κάντια 1640” που έχει ανάψει “φωτιές”.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, το επιχείρημα που φέρεται να αντιπροέταξε ως αντίλογο η αντιδήμαρχος στις διαμαρτυρίες ήταν ότι στον διάδρομο αυτό πίσω από το “Αχτάρικα” είθισται να κοιμούνται και να ουρούν άστεγοι!

Περιττό προφανώς να σχολιαστεί ότι, αντί να εγκαταστήσει ένα ολόκληρο Βig Βrother για να επιτηρεί αστέγους, θα ήταν μάλλον σαφώς προτιμότερο ο Δήμος Ηρακλείου να μεριμνήσει, βοηθώντας τους ανθρώπους αυτούς, μέσω μεταφοράς στο Κέντρο Αστέγων του Δήμου ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο.

Φωτογραφία αρχείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News