Ηράκλειο

Χαρμόσυνα μαντάτα για τον ΒΟΑΚ - Προχωράει το πολυπόθητο έργο - «Τα σημαντικά βήματα γίνονται τώρα»

«Τώρα γίνονται όλα για τον ΒΟΑΚ»

Μετά από 40 χρόνια συζητήσεων, προχωράει το πολυπόθητο έργο

«Τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Με τα χαρακτηριστικά αυτά λόγια, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τον ΒΟΑΚ ως το μεγαλύτερο οδικό έργο που ετοιμάζεται να κατασκευαστεί τώρα στην Ευρώπη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έδωσε χθες από τα έδρανα της Βουλής στίγμα αισιοδοξίας ότι έχει μπει πλέον για τα καλά το νερό στο αυλάκι ώστε να προχωρήσει, μετά από 40 χρόνια συζητήσεων, το έργο ανακατασκευής του πολύπαθου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Ο ίδιος στάθηκε εμφατικά παράλληλα στα χαρμόσυνα μαντάτα που ήρθαν τελικά από τις Βρυξέλλες ως προς τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης και σκιαγράφησε την εξασφάλιση των 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο ως σημείο- “κλειδί” για την υλοποίηση του έργου.

Στα λεγόμενα της απάντησης που έδωσε ο υπουργός Υποδομών στη Bουλή είναι βεβαίως εμφανής η διάθεσή του να αναδείξει από τη μεριά του τη σημερινή κυβέρνηση ως εκείνη που υπογράφει τη δρομολόγηση του έργου του νέου ΒΟΑΚ. Εντούτοις, αν και δεν παρέλειψε κάποιες αιχμές, π.χ. για τα διόδια, αυτή τη φορά ο ίδιος απέφυγε τις γνωστές πολιτικές “κορώνες” των προηγούμενων μηνών, ότι η κυβέρνηση παρέλαβε απλώς σχέδια με μολυβιές στον χάρτη από την προηγούμενη κυβέρνηση. Μάλιστα, για πρώτη φορά σημείωσε με καθαρό τρόπο ότι επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε το πρώτο βήμα, με την προκήρυξη των διαγωνισμών και την ολοκλήρωση της α' φάσης που αφορούσε στη λεγόμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος, αναγνωρίζοντας έτσι πως η νυν κυβέρνηση και η νυν ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προχωρά στα επόμενα βήματα στην πορεία ωρίμανσης και δρομολόγησης του μεγάλου έργου, συνεχίζοντας τις διαγωνιστικές διαδικασίες που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση.

«Εξασφαλίσαμε 427 εκατ. ευρώ»

«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού Δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μια πολύ συγκεκριμένη ρότα», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Για μελετητική ωριμότητα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για πρώτη φορά έκανε λόγο στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής

Αναφερόμενος στο τμήμα “Χανιά-Χερσόνησος”, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δε γίνεται πουθενά στον κόσμο, και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς, κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αναφερόμενος στο τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη”, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η β’ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα και έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο. Σχετικά με το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε δε ότι «πήραμε ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά», και υπογράμμισε ότι ο δρόμος Κορίνθου-Πάτρας, μήκους 120 χιλιομέτρων, κόστισε από άποψη μελετών/ερευνών κ.λπ. 15 εκατομμύρια ευρώ κι έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να επιτευχθεί η ωρίμανσή του, ενώ αντίστοιχα στον ΒΟΑΚ, έναν δρόμο 310 χιλιομέτρων, όλες οι μελέτες κόστισαν 2,5 εκατομμύρια και η ωρίμανση του έργου έγινε μόνο σε 20 μήνες».

«Κάναμε όλες τις μελέτες»

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης, μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης, προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων... περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων. Χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα-βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια», δήλωσε.

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ

«Τα σημαντικά βήματα γίνονται τώρα»

Αναφερόμενος στον διαγωνισμό για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση, ανέφερε πως «ήταν το πρώτο βήμα, μικρό μεν, αλλά το πρώτο βήμα. Όμως, τα σημαντικά βήματα δεν έγιναν. Γίνονται τώρα, μέσα σε 20 μήνες. Δηλαδή τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

«Ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και θα πάρει τον δρόμο του και έχει βρεθεί η χρηματοδοτική συμβολή. Επομένως, περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η β’ φάση του διαγωνισμού της ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε. Είναι ένα έργο πνοής», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια