Ηράκλειο

Καίριες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην «ατζέντα» του Δημοτικού Συμβουλίου στο Ηράκλειο

Μια σειρά εισηγήσεων, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των μετακινήσεων σε διάφορα σημεία εντός και εκτός πόλης, καλείται να ψηφίσει το Σώμα

Με κυκλοφοριακή - κατά ένα μεγάλο μέρος - ατζέντα το προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, καθώς στη συνεδρίαση της ερχόμενης Δευτέρας, που θα διεξαχθεί με τηλεδιάσκεψη (ελέω των μέτρων για την COVID-19), το Σώμα καλείται να αποφανθεί επί μιας δέσμης κυκλοφοριακών μέτρων σε διάφορες περιοχές και σημεία. Είτε μέσα στο κέντρο και στον αστικό ιστό της πόλης, είτε στους περιφερειακούς οικισμούς όπως Βούτες, Σταυράκια, Σκαλάνι, Δαφνές, Βενεράτο κ.τ.λ.

Τα προωθούμενα προς ψήφιση κυκλοφοριακά μέτρα έχουν γενικότερα ως στόχο τη διευκόλυνση της κίνησης πεζών και οχημάτων, την ενίσχυση της ασφάλειας των μετακινούμενων πολιτών, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εστιάζουν στην αποκατάσταση της προβληματικής διέλευσης (όπως π.χ. στην περιοχή της Ανάληψης και πέριξ της Τίτου Γεωργιάδη) ή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε περιοχές ευαίσθητες όπου λειτουργούν σχολικές μονάδες (όπως π.χ. στην περιοχή γύρω από τα 20ό και 56ο Δημοτικά Σχολεία στον Αϊ Γιάννη).

Ας δούμε όμως αναλυτικά μερικά από τα κυκλοφοριακά μέτρα που εισηγείται η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προς το Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει το απόγευμα της Δευτέρας.

Ανάληψη-Τίτου Γεωργιάδη

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τη διόρθωση ζητημάτων προβληματικής διέλευσης περιοίκων πέριξ της Τίτου Γεωργιάδη, στην περιοχή της Ανάληψης Ηρακλείου, ως εξής:

  1. Τη διατήρηση της διπλής κατεύθυνσης σε τμήμα της οδού Ισιδώρου από Κ. Αιτωλού έως Ισιδώρου (έως και το τεχνικό που στρέφει την κυκλοφορία υπογείως της Εθν. Αντιστάσεως).
  2. Την τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης Ρ-5 και Ρ-6 που θα ορίζει ότι στο μικρό αυτό τμήμα της οδού Ισιδώρου προτεραιότητα έχει αυτός που ανεβαίνει την Ισιδώρου από το πρατήριο προς την Τ. Γεωργιάδη και αντίστοιχα προτεραιότητα παραχωρεί αυτός που κατέρχεται από την Αιτωλού με έξοδο προς το τεχνικό υπογείως της Εθν. Αντιστάσεως. Ειδικότερα ο οδηγός που εξέρχεται από την Κ. Αιτωλού για να κινηθεί ανατολικά θα πρέπει να ενημερώνεται ότι επιτρέπεται η δεξιά στροφή και να ειδοποιείται με πινακίδα Ρ-5 για προτεραιότητα των αντιθέτως ερχόμενων οχημάτων και αντίστοιχα ο κινούμενος επί της Ισιδώρου να ενημερώνεται στην αρχή του αμφίδρομου τμήματος με πινακίδα Ρ-6 ότι έχει προτεραιότητα εκείνος έναντι της αντιθέτως ερχόμενης κυκλοφορίας.
  3. Την απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης με τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης Ρ-40 σε όλο το μήκος που η οδός Ισιδώρου θα είναι διπλής κατεύθυνσης.

Με άλλη εισήγηση της Επιτροπής για το κέντρο της πόλης και την περιοχή της Ανάληψης, το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να εγκρίνει τη δημιουργία διαβάσεων πεζών για τη διευκόλυνση της κίνησης πεζών στη λεωφόρο Δημοκρατίας, τη Χ. Τρικούπη και τη Χρυσοστόμου και συγκεκριμένα:

* Την τοποθέτηση διαβάσεων πεζών στη συμβολή όπως αποτυπώνονται στο συν. σχέδιο.

* Την αλλαγή του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα.

* Την τοποθέτηση πληροφοριακής σήμανσης Κ.16 για παιδιά και επιγραφή “Προσοχή σχολείο” και “Αργά” στα κρίσιμα σημεία. Επίσης, πληροφοριακές πινακίδες σήμανσης Π-21 για την ειδοποίηση προσέγγισης σε διάβαση πεζών των διερχόμενων οχημάτων.

* Την τοποθέτηση σταθερών οριοδεικτών εκατέρωθεν των διαβάσεων πεζών.

* Την οριοθέτηση της απαγόρευσης στάθμευσης με κίτρινη συνεχόμενη γραμμή στις γωνίες των Ο.Τ.

* Την επισήμανση των στάσεων λεωφορείου με κατάλληλη διαγράμμιση.

* Την ανάπτυξη ραμπών ΑμεΑ στο σύνολο των νέων διαβάσεων.

Μεγάλου Αλεξάνδρου

Στο Δημοτικό Συμβούλιο τίθεται προς έγκριση η τροποποίηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου στο ύψος της οδού Ν. Κοκαράκη - αντιδρόμηση της οδού Ν. Κοκαράκη, και συγκεκριμένα:

* Η αντιδρόμηση της οδού Ν. Κοκαράκη με είσοδο από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου και έξοδο στην οδό Αλεξ. Παπαναστασίου.

* Η απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης με την τοποθέτηση πινακίδων Ρ 40 επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου μπροστά από την εκκλησία.

* Η μετατροπή του τμήματος της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου από μονόδρομο σε διπλής κατεύθυνσης έμπροσθεν του Ο.Τ. 789, δηλαδή από τη συμβολή με την οδό Θέμου Κορνάρου έως την ανώνυμη οδό (παράπλευρη της λεωφόρου Κνωσού).

Αϊ Γιάννης Χωστός

Στην περιοχή του Αϊ Γιάννη Χωστού, με ζητούμενο την ενίσχυση ασφάλειας μετακινούμενων και δημιουργία διαβάσεων πεζών για τη διευκόλυνση της κίνησης πεζών και ευάλωτων χρηστών στην οδό Λυκείου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο:

  1. Την τοποθέτηση διαβάσεων πεζών στη συμβολή όπως αποτυπώνονται στο συν. σχέδιο.
  2. Την αλλαγή του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα.
  3. Την τοποθέτηση πληροφοριακής σήμανσης Κ.16 για παιδιά και επιγραφή “Προσοχή σχολείο” και “Αργά” στα κρίσιμα σημεία, καθώς και πληροφοριακές πινακίδες σήμανσης Π-21 για την ειδοποίηση προσέγγισης σε διάβαση πεζών των διερχόμενων οχημάτων.
  4. Την τοποθέτηση σταθερών οριοδεικτών εκατέρωθεν των διαβάσεων πεζών.
  5. Την τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρωμάτων (ενδεικτικά) μεταξύ των Ο.Τ. 2182-2245 και 2220-2244.

20ό και 56ο Δημοτικά Σχολεία

Προς ψήφιση έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των συνθηκών κυκλοφορίας ευάλωτων χρηστών γύρω από τα σχολεία 20ό και 56ο Δημοτικά και 51ο Νηπιαγωγείο στην περιοχή Αγίου Ιωάννη και συγκεκριμένα:

  1. Η αλλαγή ορίου ταχύτητας σε όλη την περιοχή μελέτης σε 30 χλμ./ώρα (εκτός λεωφόρου Κνωσού).
  2. Η τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας (πλέγμα “μάτια γάτας”) στην κάθοδο της οδού Νάθενα από Ευγενίου προς Κνωσού και στην οδό Αρτέμιδος στην ίδια κατεύθυνση.
  3. Η τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης Κ.16 για παιδιά και επιγραφή “Προσοχή σχολείο” και “Αργά” στα κρίσιμα σημεία.
  4. Η κατασκευή υπερυψωμένης διάβασης στην οδό Καρδίτσης έμπροσθεν νηπιαγωγείου.
  5. Η κατασκευή υπερυψωμένης διάβασης στη συμβολή των οδών Νάθενα και Ορφέως.
  6. Η τοποθέτηση οριζόντιας σήμανσης 30 χλμ./ώρα σε κάθε είσοδο στην περιοχή μελέτης και πριν από κάθε υπερυψωμένη διάβαση και στις συμβολές των οδών.
  7. Η τοποθέτηση οριζόντιας διαγράμμισης για απαγόρευση στάθμευσης σε όλες τις διασταυρώσεις Ο.Τ., για καθορισμό πλάτους λωρίδας κ.ά.
  8. Η μονοδρόμηση της οδού Ορφέως (τμήμα Νάθενα-Αρτέμιδος) με κατεύθυνση από Αρτέμιδος προς Νάθενα.
  9. Η μονοδρόμηση οδού Λαοδάμαντος (τμήμα Νάθενα-Αρτέμιδος) με κατεύθυνση από Νάθενα προς Αρτέμιδος.
  10. Η μονοδρόμηση οδού Γιάννη Σταυρακάκη (τμήμα Νάθενα-Καρδίτσης) με κατεύθυνση από Νάθενα προς Καρδίτσης (σημ. το αδιέξοδο τμήμα της παραμένει αμφίδρομο για εξυπηρέτηση των περιοίκων).
  11. Η μονοδρόμηση της οδού Κραγιά (τμήμα Νάθενα-Αρτέμιδος) με κατεύθυνση από Αρτέμιδος προς Νάθενα.
  12. Η μονοδρόμηση της οδού Μενάνδρου (τμήμα Νάθενα-Ανώνυμης) με κατεύθυνση από Νάθενα προς Ανώνυμη.
  13. Η δημιουργία διαβάσεων πεζών στα διάφορα σημεία της περιοχής μελέτης.
  14. Ο χαρακτηρισμός των οδών Ορφέως (τμήμα Νάθενα-Αρτέμιδος), Λαοδάμαντος, Πάρ. Νάθενα, Κράγια, Μενάνδρου και Ανώνυμης ως ήπιας κυκλοφορίας.

Οικισμοί

Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Η Επιτροπή εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στους οικισμούς Βούτες, Σταυράκια, Δαφνές, Βενεράτο, Κυπαρίσσι και Σκαλάνι του δήμου Ηρακλείου για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, και συγκεκριμένα:

- Προσθήκη σήμανσης υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP Ρ-2) σε όλες τις καθέτους (τοπικές οδούς) που συμβάλλουν στην επαρχιακή οδό Ηρακλείου-Κρουσώνα, καθώς και στα άλλα σημεία που εντοπίζονται στον χάρτη παρεμβάσεων.

- Απαγόρευση στάσης-στάθμευσης στα κρίσιμα σημεία του οικισμού όπως επισημαίνονται στον χάρτη (έμφαση όπου το δίκτυο για τα οχήματα - οδόστρωμα - έχει πλάτος μικρότερο των 7 μ.).

- Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στην επαρχιακή οδό και σε όλες τις τοπικές οδούς εντός του οικισμού και 20 χλμ./ώρα έμπροσθεν του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βουτών (με υπενθύμιση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης ανά 80 μ. στον επαρχιακό δρόμο).

- Τοποθέτηση σήμανσης για απαγόρευση προσπέρασης (Ρ-30)στο σύνολο της επαρχιακής οδού στο τμήμα εντός οικισμού (χωρίς παύση κατά την έξοδο).

- Τοποθέτηση οριζόντιας σήμανσης για οριοθέτηση στάσης ΚΤΕΛ.

- Τοποθέτηση πλέγματος ανακλαστήρων οδοστρώματος (“μάτια γάτας”) σε διάταξη στα σημεία εισόδου του οικισμού και προ των κρίσιμων διασταυρώσεων.

- Οριζόντια διαγράμμιση για όρια ταχύτητας, απαγόρευση στάθμευσης, καθορισμό πλάτους λωρίδας κ.ά.

- Προσθήκη διαβάσεων πεζών στα σημεία που παρουσιάζονται στον χάρτη.

- Απαγόρευση στάσης-στάθμευσης (όλες οι κρίσιμες διασταυρώσεις και σε σημεία όπου το πλάτος του οδοστρώματος είναι μικρότερο των 7 μ.).

- Πληροφοριακές πινακίδες σήμανσης Π-21 για την ειδοποίηση προσέγγισης σε διάβαση πεζών των διερχόμενων οχημάτων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια