«Βάλτε τώρα πετρέλαιο»

Κρήτη
«Βάλτε τώρα πετρέλαιο»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μειωμένη κατανάλωση στη βενζίνη - "υπάρχει κόσμος που βάζει μόλις 5 ευρώ"

«Σπεύστε να προμηθευτείτε πετρέλαιο θέρμανσης καθώς τώρα θα το βρείτε στην καλύτερη τιμή». Αυτό συμβουλεύει το καταναλωτικό κοινό ο πρατηριούχος Σταύρος Κουμουλάς, ιδιοκτήτης τριών πρατηρίων καυσίμων στο Ηράκλειο και συγκεκριμένα στη ΒΙ.ΠΕ. οδό Α, στη λεωφόρο Κνωσού 64 και στη Θ. Ματθαιάκη 58, στην περιοχή Κορώνη Μαγαρά.

Η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης ξεκίνησε στις 15 Οκτωβρίου. Η μέση τιμή του στα πρατήρια κυμαίνεται στα 0, 80 λεπτά το λίτρο. Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της διερεύνησης από πλευράς καταναλωτών.

Όμως, όπως λέει ο κ. Κουμουλάς, «στα δικά μας πρατήρια διατίθεται στα 0,76 λεπτά και είναι η καλύτερη τιμή που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια. Στην πτώση των τιμών έχει βοηθήσει και η πανδημία, διότι έχουν μειωθεί οι πελάτες και οι πετρελαϊκές εταιρείες βγάζουν το προϊόν, αλλά δεν υπάρχει ζήτηση. Συνεπώς καλό θα είναι ο κόσμος να σπεύσει να προμηθευτεί πετρέλαιο εγκαίρως το διάστημα αυτό, που η τιμή του είναι σε χαμηλά επίπεδα», καθώς ουδείς μπορεί να εγγυηθεί αν θα παραμείνει στα χαμηλά ή θα εκτοξευτεί στα ύψη αργότερα...

Πέρυσι η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κυμαινόταν στα 0,95 λεπτά. Στην πορεία άγγιξε το 1 ευρώ, ενώ στη συνέχεια σημείωσε και πάλι πτώση. Ωστόσο λόγω της πανδημίας και της καραντίνας, ενώ κάθε χρόνο η διάθεσή του σταματούσε στις 30 Απριλίου, για πρώτη φορά δόθηκε παράταση μέχρι και τις 30 του περασμένου Μάη, ώστε να κινηθεί η αγορά λόγω του γενικού lockdown.

 Όπως όλοι θυμόμαστε, την περίοδο της καραντίνας ο κόσμος παρέμενε στο σπίτι, οπότε λόγω και των δυσμενών καιρικών συνθηκών κάποια νοικοκυριά αναγκάστηκαν και άναψαν τον λέβητα. Αυτό συνέβαλε στο να καταγραφεί κίνηση στα πρατήρια, η οποία όμως, όπως επισημαίνει ο κ. Κουμουλάς, περιορίστηκε στη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης. Στα υπόλοιπα καύσιμα σημειώθηκε κατακόρυφη πτώση, καθώς λόγω του μέτρου της απαγόρευσης κυκλοφορίας που είχε επιβληθεί οι μετακινήσεις περιορίστηκαν.

Πτώση τζίρου

Αυτό, όπως ήταν φυσικό, οδήγησε στη ραγδαία πτώση του τζίρου στα πρατήρια, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά και στην Κρήτη να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης. Ιδιαίτερα, πρατήρια στην επαρχία αλλά και σε τουριστικές περιοχές, που λόγω κορωνοϊού δε δούλεψαν φέτος, περνάνε μεγάλη κρίση. «Όσο μειώνεται ο τζίρος του πελάτη, τόσο μειώνεται και ο τζίρος του πρατηριούχου. Ένας πρατηριούχος έχει το λιγότερο τέσσερις υπαλλήλους. Αυτό σημαίνει τέσσερις μισθούς, τέσσερα ΙΚΑ, ρεύμα και, αν πρέπει να καταβληθεί και ενοίκιο, τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Εμείς είμαστε καθαρά εισπράκτορες του κράτους. Το ποσοστό του κέρδους μας είναι τόσο μικρό, που, αν στο τέλος της μέρας δεν κάνεις σωστούς υπολογισμούς στο ταμείο σου, θα “μπεις μέσα”. Και δε φοροδιαφεύγουμε σε καμιά περίπτωση, όπως πολλοί λένε. Άλλωστε, υπάρχει και το σύστημα εισροών-εκροών που το αποδεικνύει αυτό», σημείωσε ο κ. Κουμουλάς, περιγράφοντας τη δυσμενή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται αρκετά πρατήρια καυσίμων τόσο στην Κρήτη όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα οποία παλεύουν με νύχια και με δόντια να επιβιώσουν.

Ανασταλτικός παράγοντας ο ΕΦΚ

«Το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου οι μεγάλες αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες είχαν κλείσει λόγω κορωνοϊού, με αποτέλεσμα οι πετρελαϊκές εταιρείες να έχουν χάσει πελάτες. Για πρώτη φορά στους δείκτες του Down Jones, και στην ιστορία της πετρελαϊκής αγοράς, καταγράφηκε αρνητικό ποσό στο πετρέλαιο για μια μέρα. Συγκεκριμένα καταγράφηκε πτώση 2 δολάρια, πράγμα που για μια ακόμη φορά αποδεικνύει αυτό που χρόνια φωνάζουμε και ζητάμε, να βγουν οι φόροι από τα καύσιμα για να γυρίσει ο κόσμος στο πετρέλαιο», σημείωσε ο κ. Κουμουλάς, προσθέτοντας πως «χωρίς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης το πετρέλαιο θα έμπαινε στα σπίτια των πολιτών με μόλις 0,30 λεπτά το λίτρο», αφού ο φόρος που επιβάλλεται στις μέρες μας ανέρχεται στο 76%, οπότε και ανεβάζει την τιμή στα ύψη, με τα νοικοκυριά να δυσκολεύονται να το προμηθευτούν, ενώ, όπως σημειώνει ο κ. Κουμουλάς, «γι' αυτό λέμε πως χωρίς τους φόρους τα καύσιμα θα δίδονταν τσάμπα και ειδικά το πετρέλαιο θα ήταν πολύ φθηνό».

ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Βάζουν μόλις 5 ευρώ βενζίνη

Οικονομική κρίση, φόροι στα καύσιμα, απελευθέρωση του επαγγέλματος, ανταγωνισμός, μείωση των οχημάτων λόγω κρίσης και κορωνοϊού, με μια μεγάλη ομάδα πολιτών να επιλέγει πλέον να κινείται με τα πόδια ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και πολλοί ακόμα άλλοι παράγοντες, έχουν προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην πετρελαιαγορά. Και για του λόγου το αληθές, στις μέρες μας, υπάρχει κόσμος που βάζει μόλις 5 ευρώ βενζίνη στο αυτοκίνητο και 100 ευρώ πετρέλαιο θέρμανσης στο σπίτι, ίσα-ίσα για να ζεσταθεί έστω και λίγο. «Τα 100, τα 150 και τα 200 ευρώ είναι η πιο συνηθισμένη παραγγελία τα τελευταία χρόνια, ενώ το να ζητήσει κανείς 1.000 λίτρα πετρέλαιο είναι πλέον αρκετά σπάνιο σε ό,τι αφορά τους ιδιώτες. Ένας επαγγελματίας, που οι ανάγκες της επιχείρησής του απαιτούν να προμηθευτεί μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, κάνει μεν μεγάλη παραγγελία σε ποσότητα, όμως επιμηκύνεται η περίοδος πληρωμής από την επιχείρηση προς το πρατήριο», μας λέει ο κ. Κουμουλάς, περιγράφοντας την εικόνα της αγοράς τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, αρκετός κόσμος φαίνεται να τείνει προς το υγραέριο, με το 10% των οχημάτων που κινείται στους δρόμους της Κρήτης να έχει ήδη μετατρέψει το όχημά του και σε υγραεριοκίνητο. Ωστόσο, το καύσιμο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Κουμουλάς, θα είναι στη ζωή μας για πολλά χρόνια ακόμα μέχρι το φυσικό αέριο να φτάσει σε όλες τις περιοχές και το υγραέριο να μπει για τα καλά στη ζωή μας, για αυτό και, όπως και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και το σύνολο των πρατηριούχων υπογραμμίζουν, «κρίνεται αναγκαία όσο ποτέ η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης», ούτως ώστε σαν κοινωνικό αγαθό το πετρέλαιο να μπαίνει σε όλα τα σπίτια. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως και στη βενζίνη έχει πέσει αρκετά η τιμή, αφού η αμόλυβδη βενζίνη διατίθεται προς 1,35 λεπτά το λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης προς 1,12 λεπτά στα πρατήρια του κ. Κουμουλά, με τον ίδιο να επισημαίνει πως «αν δεν είχαμε το “κραχ” του κορωνοϊού σε καμία περίπτωση δε θα είχαμε τις τιμές πετρελαίου που έχουμε τώρα. Αρκεί να θυμηθούμε πως προ κορωνοϊού η αμόλυβδη πωλούταν προς 1,50 λεπτά το λίτρο, το πετρέλαιο κίνησης προς 1,30 λεπτά και το πετρέλαιο θέρμανσης κοντά στο 1 ευρώ».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News