ΠΑΓΝΗ: Πρωτομηνιά με αναμονή και συνωστισμό για ένα ραντεβού

Ηράκλειο
ΠΑΓΝΗ: Πρωτομηνιά με αναμονή και συνωστισμό για ένα ραντεβού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άλλοι φτάνουν στο γκισέ αλλά φεύγουν χωρίς... ραντεβού

Πρωτομηνιά με…ταλαιπωρία και ουρές στο ΠΑΓΝΗ όπου πλήθος πολιτών περιμένει στην ουρά να εξυπηρετηθεί. Αιτία το γεγονός ότι κάθε πρώτη μέρα του μήνα κλείνονται τα πρωινά ραντεβού ή επικυρώνονται τα ραντεβού για όσους επισκέπτονται το γιατρό καθώς δεν μπαίνουν απευθείας στο ιατρείο).

Ουρές, συνωστισμός και παράπονα

Η εικόνα είναι πλέον γνώριμη όπως και τα παράπονα, η γκρίνια και οι καθυστερήσεις που συνοδεύουν τη διαδικασία, ενώ δύσκολη η μέςρα και για το πρωσικό που καλείται να εξυπηρετήσει το πλήθος. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ Δημήτρη Βρύσαλη που μίλσηε στο neakriti.gr «τα ραντεβού κλείνονται μόνο κάθε πρώτη μέρα του μήνα και πάντα είναι ίδια η κατάσταση. Πρώτη φορά όμως βλέπουμε τόσο έντονο το πρόβλημα. Τις προηγούμενες φορές οι πολίτες έπαιρναν τηλέφωνο και έκλειναν σε 15 λεπτά το ραντεβού. Επειδή όμως πλέον είναι πολλοί αυτοί που τηλεφωνούν και δεν προλαβαίνει το προσωπικό να απαντά στα τηλέφωνα, έρχονται πολλοί από κοντά να κάνουν τη διαδικασία. Και προστίθενται και εκείνοι που επικυρώνουν το ραντεβού πριν την εξέταση από το γιατρό».

Φτάνουν στο γκισέ αλλά φεύγουν χωρίς ραντεβού

Η πολύωρη αναμονή, η ταλαιπωρία και ο συνωστισμός που παρατηρείται εν καιρώ κορωνοϊού δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ενδιαφερόμενοι. Μόλις καταφέρουν πλέον φτάσουν στον γκισέ για να κλείσουν ραντεβού μπορεί να λάβουν και την απάντηση ότι… δεν υπάρχουν! Σύμφωνα με τον κ. Βρύσαλη «μπορεί να περιμένεις για ένα ραντεβού και τελικά να μη βρεις. Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία ‘’πάει’ για 1η Νοέμβρη…Έπίσης έχουμε ασθενείς που μπορεί να κλέισουν ραντεβού αλλά να χρειαστεί να περιμένουν 3-4 μήνες για το ραντεβού τους. Πιο δύσκολο είναι να κλείσεις ραντεβού για ενδοκρινολόγο, ρευματολόγο και όλες τις ειδικότητες που έχουν σχέση με παιδιά».

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων η μόνη λύση για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος είναι να ανοίξουν περισσότερα πρωινά ιατρεία, να λειτουργήσει αποτελεσματικά η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, να υπάρξει ένα εκτεταμένο δίκτυο υγειονομικής φροντίδας στις γειτονιές και να γίνουν προσλήψεις στα νοσοκομεία.

Η απάντηση της Διοίκησης του ΠΑΓΝΗ

Απάντηση στο δημοσίευμα, το οποίο αναφέρεται στα εξωτερικά ιατρεία ΠαΓΝΗ, έδωσε ο διοικητής του ΠΑΓΝΗ, καθηγητής κ. Γιώργος Χαλκιαδάκης.

Στην απάντησή του ο διοικητής του Νοσοκομείου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το σύστημα διαχείρισης των ραντεβού είναι όντως δυσλειτουργικό εδώ και χρόνια, ενώ δεν υπάρχει ενιαίος τρόπος κωδικοποίησης των περιστατικών στο σύστημα μηχανοργάνωσης του νοσοκομείου.

«Για το λόγο αυτό επεξεργαζόμαστε των διαχωρισμό των ιατρείων σε Γενικά και Ειδικά και τον προγραμματισμό των ραντεβού μόνο μέσω του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του Νοσοκομείου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης:

«Η λειτουργία των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων αποτελεί προτεραιότητα για κάθε Δημόσιο Νοσοκομείο.

Είναι προφανές ότι κάθε νοσοκομείο προσπαθεί να εξυπηρετήσει τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό εξεταζομένων. Η παρουσία της πανδημίας έχει οξύνει τις ανάγκες των ασθενών.

Για αποφυγή κάθε παρερμηνείας, που πιθανόν δημιουργείται από υποβολιμιαίες κοινοποιήσεις, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα εξής:

Στο ΠΑΓΝΗ λειτουργούν 221 τακτικά εξωτερικά Ιατρεία και για το 9μηνο του 2020 έχουν εξεταστεί 75.536 ασθενείς (παρά τους δύο (2) μήνες που δεν είχαμε λειτουργία των τακτικών εξωτερικών ιατρείων).

Αναγνωρίζοντας το δεδομένο της υψηλής προσέλευσης, στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου σε ειδικότητες όπως π.χ. Ενδοκρινολογικά, σε συνεργασία με τους ιατρούς, έχουμε αυξήσει τον αριθμό των ιατρείων, μειώνοντας το χρόνο αναμονής στο μισό, δημιουργούμε νέα ιατρεία όπως π.χ.  Ειδικό Ρευματολογικό Ιατρείο, Ιατρείο Οστεοπόρωσης κ.α., ενώ βρισκόμαστε ήδη σε διαδικασία μετακίνησης σε άλλους χώρους, από το χώρο των ιατρείων όπου βρίσκονται μέχρι σήμερα, γραφεία της Τεχνικής Υπηρεσίας και του Σωματείου Εργαζομένων, απελευθερώνοντας έτσι χώρους που θα χρησιμοποιούνται ως ιατρεία.

Καθημερινά στην είσοδο υπάρχει λίστα ασθενών για την ομαλή προσέλευση τους, η παρακολούθηση και τήρηση της οποίας, οφείλει να γίνεται πιστά. Επίσης με γνώμονα την αποφυγή συνωστισμού, υπάρχει Floοr manager στο χώρο των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων.

Αναγνωρίζουμε ότι το σύστημα διαχείρισης των ραντεβού είναι δυσλειτουργικό εδώ και χρόνια, ενώ δεν υπάρχει ενιαίος τρόπος κωδικοποίησης των περιστατικών στο σύστημα μηχανοργάνωσης του νοσοκομείου μας. Για το λόγο αυτό επεξεργαζόμαστε των διαχωρισμό των ιατρείων σε Γενικά και Ειδικά και τον προγραμματισμό των ραντεβού μόνο μέσω του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του Νοσοκομείου.

Δυστυχώς, οι παθογένειες του παρελθόντος με εξετάσεις χωρίς ραντεβού ή αδιαφανείς διαδικασίες κλεισίματος, έχουν δημιουργήσει στον κόσμο την εντύπωση, ότι χρειάζεται προσωπική φυσική παρουσία για το κλείσιμο του ραντεβού. Σίγουρα εικόνες συνωστισμού είναι δυσάρεστες για όλους μας και έχουμε λάβει τα διοικητικά μέτρα για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων. Την ίδια στιγμή αυξάνουμε τον αριθμό των διαθέσιμων τηλεφωνικών γραμμών.

Πρωταρχικός στόχος της Διοίκησης του ΠΑΓΝΗ αποτελεί η προστασία της υγείας των ασθενών αλλά και η υποστήριξη της εύρυθμης λειτουργίας του Νοσοκομείου μας την οποία στηρίζει και η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων σ’ αυτό.

Με εκτίμηση, ο διοικητής ΠΑΓΝΗ, καθηγητής Γεώργιος Χαλκιαδάκης».  

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News