Ηράκλειο

Η «περιπέτεια» των χειρουργείων στην Κρήτη: Ζήτησε ραντεβού το 2017 και την ειδοποίησαν το 2020

Χιλιάδες ασθενείς σε αναμονή – «Τιτάνια» η προσπάθεια για επικαιροποίηση των λιστών στα νοσοκομεία

Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από μια γενικότερη υγειονομική ανησυχία, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των επακόλουθων συνεπειών της, αρκετοί ασθενείς καλούνται επιπρόσθετα να αντιμετωπίσουν και την πολύμηνη ή/και πολυετή σε κάποιες περιπτώσεις, αναμονή στις λίστες των τακτικών χειρουργείων στα νοσοκομεία της Κρήτης.

Σύμφωνα με την Μαρία Τσάτσαρη και τα όσα ανέφερε στο neakriti.gr, η «περιπέτεια» αναμονής στις λίστες αναμονής χειρουργείων, για ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζε στο μάτι της, χρονολογείται από το 2017.

Η κα. Τσάτσαρη έκανε την αρχική «κρούση» με σκοπό να κλείσει ραντεβού στο ΠΑΓΝΗ και τον οφθαλμίατρο για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε, τον Νοέμβριο του 2017 και το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού που «έκλεισε» στο όνομα της, ήταν για τον Μάρτιο του 2018.

Σύμφωνα πάντα με τα όσα ανέφερε στο neakriti.gr, στο εν λόγω ραντεβού την ενημέρωσαν πως θα ήταν καλύτερο να επανεξεταστεί από έναν ακόμη γιατρό για το πρόβλημα της.

Πράγματι, μετά από 2 εβδομάδες εξετάστηκε από τον έτερο γιατρό, ο οποίος την ενημέρωσε πως για την πραγματοποίηση του χειρουργείου θα πρέπει να προσκομίσει επιπλέον εξετάσεις από ενδοκρινολόγο και ωτορινολαρυγγολόγο, εξαιτίας άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει και στην συνέχεια μόλις «ελευθερωθεί» «τραπέζι» χειρουργείου, θα μπορέσει να υποβληθεί στην απαραίτητη, σύμφωνα με τους γιατρούς, επέμβαση.

Η κα. Τσάτσαρη, καθώς θα αντιμετώπιζε εκ νέου, για τις εν λόγω επιπρόσθετες εξετάσεις, μεγάλη χρονική καθυστέρηση, αποφάσισε να απευθυνθεί σε ιδιωτική κλινική και στην συνέχεια ενημέρωσε το νοσοκομείο πως έχει στην κατοχή της, τις απαραίτητες εξετάσεις και μπορεί πλέον να υποβληθεί στην επέμβαση.

Το πολυαναμενόμενο τηλέφωνο ειδοποίησης για διαθέσιμη ώρα και μέρα χειρουργείου, άργησε κάτι παραπάνω από 2 χρόνια, καθώς την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου ενημερώθηκε πως γίνεται «ξεκαθάρισμα» της λίστας από την κλινική και ερωτήθηκε αν ενδιαφέρεται ακόμα για το χειρουργείο.

Η απάντηση της; «Όχι, σας ευχαριστώ».

Στέλιος Κτενιαδάκης: «Απαράδεκτο να περιμένουν ασθενείς τόσα χρόνια για χειρουργηθούν» - «Μεγάλη προσπάθεια για την επικαιροποίηση της λίστας αναμονής χειρουργείων»

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Αναπληρωτής Διοικητής του ΠΑΓΝΗ, Στέλιος Κτενιαδάκης, από την διοίκηση του νοσοκομείου, σε συνεργασία τόσο με το Βενιζέλειο Νοσοκομείο όσο και με το Νοσοκομείο Χανίων, γίνεται μεγάλη προσπάθεια αναμόρφωσης και ανασχεδιασμού της λίστας αναμονής χειρουργείων ανά περίπτωση, γεγονός που θα βελτιώσει τους χρόνους εξυπηρέτησης του κοινού αλλά και την καλύτερη εποπτεία των περιστατικών, ώστε ο ίδιος ο ασθενής να είναι σε θέση να γνωρίζει πότε περίπου θα χειρουργηθεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, καθότι δεν πραγματοποιούνταν τακτικά χειρουργεία για ένα εύλογο χρονικό διάστημα λόγω και της πανδημίας του κορωνοϊού, η λίστα αυτή διευρύνονταν με αποτέλεσμα τα περιστατικά να μετατίθενται χρονικά. Ο αναπληρωτής Διοικητής ξεκαθάρισε πως «είναι απαράδεκτο να αναμένει ο οποιοσδήποτε ασθενής για χρόνια στις λίστες αναμονής χειρουργείων και ο ασθενής θα πρέπει να γνωρίζει πότε περίπου θα χειρουργηθεί».

Τους τελευταίους 4 μήνες γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ελέγχου των ασθενών που βρίσκονται στην λίστα αναμονής, καθώς σύμφωνα με τον αναπληρωτή Διοικητή, «η λίστα ήταν μη λειτουργική και αμφισβητήσιμη».

«Έχει δοθεί εντολή σε όλες τις κλινικές του νοσοκομείου να ξεκαθαρίσουν και να επικαιροποιησούν τις λίστες τους. Ο συγκεκριμένος έλεγχος δεν είχε συμβεί στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος. Αυτή την στιγμή υπάρχουν 4.630 άνθρωποι συνολικά στην λίστα αναμονής για χειρουργείο στο ΠΑΓΝΗ, σε όλες τις κλινικές. Σε συνεργασία και με άλλα νοσοκομεία, έχει διαπιστωθεί πως 1.136 ασθενείς βρίσκονται είτε σε λίστες πολλών νοσοκομείων ταυτόχρονα, είτε έχουν χειρουργηθεί ήδη σε ιδιωτικές κλινικές, όμως παραμένουν στην λίστα του Δημόσιου Νοσοκομείου. Παράλληλα, υπήρχαν περιπτώσεις διπλοεγγραφών. Τα στοιχεία αυτά δεν είχαν ελεγχθεί από πουθενά ως τώρα».

Τα παραπάνω στοιχεία, σύμφωνα με τον ίδιο, «καθυστερούσαν» τα πραγματικά και έκτακτα περιστατικά και έτσι χάνονταν πολύτιμος «χειρουργικός χρόνος».

«Δεν είναι λογικό άνθρωποι να περιμένουν από το 2017 και το 2018 για ένα χειρουργείο. Ένα Δημόσιο νοσοκομείο δεν μπορεί ποτέ να έχει χρόνους μιας ιδιωτικής κλινικής, όμως με την προσπάθεια που κάνουμε ευελπιστούμε σε σημαντική βελτίωση για την βέλτιστη εξυπηρέτηση του κοινού, που έχει δικαιολογημένη αγωνία για την υγεία του. Ο ασθενής πρέπει ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει το χρόνο τέλεσης του χειρουργείου και να έχει τα πραγματικά δεδομένα, ώστε να κάνει τις επιλογές του».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια