Ηράκλειο

«Ένα ευρωπαϊκό σχολείο για όλα τα παιδιά» - Μοναδικές εμπειρίες δύο ετών

Ξεχωριστές εμπειρίες δύο ετών σε ένα ενδιαφέρον βίντεο από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

Δύο πολύ δημιουργικά χρόνια πέρασαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου υλοποιώντας - παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, ιδιαίτερα προς το τέλος, εξαιτίας του κορωνοϊού - ένα άκρως ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο “Ένα ευρωπαϊκό σχολείο για όλα τα παιδιά”, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+KA1.

Με αφορμή το τέλος του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί προέβησαν σε ένα μικρό απολογισμό των δράσεών τους αποτυπώνοντας τις εμπειρίες από τη σπουδαία αυτή προσπάθεια σε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο (https://drive.google.com/file/d/11VLBl2LCAp3k764j_s6s20dD87Tai44T/view?usp=sharing) συνοδευόμενο από ένα μικρό άρθρο που εξηγεί τις εκπαιδευτικές τους δράσεις, που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών τα δύο αυτά χρόνια.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, «είμαστε οι εκπαιδευτικοί του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου και το παρόν άρθρο αναφέρεται στο πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ1 με τίτλο “Ένα ευρωπαϊκό σχολείο για όλα τα παιδιά” που είχε διάρκεια δύο χρόνια. Ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου 2018 και πλησιάζει προς το τέλος του στις 31 Αυγούστου 2020. Με αφορμή λοιπόν το κλείσιμο αυτού του προγράμματος, σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις βασικές δράσεις μας αυτά τα δύο δημιουργικά χρόνια.

Θα θέλαμε εδώ να επισημάνουμε ότι το σχέδιό μας δεν αφορούσε μετακινήσεις παιδιών παρά μόνο εκπαιδευτικών για επιμόρφωση στο εξωτερικό. Αυτή άλλωστε είναι και η ουσία του προγράμματος Εrasmus+ΚΑ1, σε αντίθεση με τα άλλα προγράμματα Erasmus+KA2, που συνήθως περιλαμβάνουν και ανταλλαγές μαθητών.

Τα έξοδά μας καλύφτηκαν εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) που ενέκρινε πολύ θετικά την αίτησή μας, η οποία χρειάστηκε αξιοσημείωτη προσπάθεια και μελέτη για να γίνει σωστά.

Το θέμα μας ήταν πλατύ και οι δραστηριότητες διαφορετικές, αλλά πάντα με τους εξής στόχους:

1) Την ενσωμάτωση στο καθημερινό πρόγραμμα μεθόδων μη τυπικής εκπαίδευσης που θα δίνει κίνητρα στα μικρά παιδιά, με την ταυτόχρονη ενδυνάμωση της συναισθηματικής και κοινωνικής τους νοημοσύνης.

2) Τη διαχείριση της πολυμορφίας και των διαφορετικών επιπέδων στην τάξη με τη χρήση εργαλείων τεχνολογίας ως μέσου μάθησης και επικοινωνίας, με στόχο την ενίσχυση της διαπολιτισμικής συνείδησης και την υλοποίηση διαπολιτισμικών σχεδίων.

Ο COVID-19 δεν επηρέασε ιδιαίτερα το σχέδιό μας, παρά μόνο στο κομμάτι της τελικής παρουσίασης την οποία σχεδιάζαμε να υλοποιήσουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, σε αντίθεση με άλλα σχολεία που πήραν οδηγίες από το ΙΚΥ για το πώς θα προσαρμόσουν τα σχέδιά τους στις καινούργιες συνθήκες.

Κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ετών παρουσιάσαμε τις δράσεις μας στο φεστιβάλ ξένων γλωσσών τον Μάιο του 2019, σε μικρότερες συναντήσεις με γονείς και εκπαιδευτικούς στο σχολείο μας, με λεπτομερή δημοσίευση στην ιστοσελίδα μας και άλλες δημοσιεύσεις.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη και μπορούμε να πούμε ότι κλείνουμε το πρόγραμμά μας με την ικανοποίηση ότι πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό αυτά για τα οποία ξεκινήσαμε το σχέδιό μας: τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων παιδιών και τη βελτίωση του κλίματος στη μαθησιακή διαδικασία».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια