ΟΛΗ: Συνέδριο για την νέα προσέγγιση και την ανάπτυξη του λιμανιού

Ηράκλειο
ΟΛΗ: Συνέδριο για την νέα προσέγγιση και την ανάπτυξη του λιμανιού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατατέθηκαν απόψεις σε θέματα Πολιτικής Λιμένων, Κρουαζιέρας, Ερευνών Ναυτιλίας, Εμπορίου και Μεταφορών

Με απόλυτη επιτυχία έληξε το Συνέδριο που πραγματοποίησε ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ΑΕ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 28,29 και 30 Ιουλίου 2020.

Στο Συνέδριο «Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Ανάπτυξης Λιμένων», κατατέθηκαν οι απόψεις όλων των εκπροσώπων σε θέματα Πολιτικής Λιμένων, Κρουαζιέρας, Ερευνών Ναυτιλίας, Εμπορίου και Μεταφορών, καθώς και οι θέσεις των θεσμικών φορέων της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο όπου θα είναι ο προπομπός δράσης για την επόμενη 5ετία.

Αναλυτικότερα το Συνέδριο ξεκίνησε με χαιρετισμό του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κυριαζόπουλου, και του Υπουργού Τουρισμού κ. Θεοχάρη.

Χαιρετισμό απέστειλε ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης και ο Ευρωβουλευτής κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Στη συνέχεια ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη και τον Δημάρχου Ηρακλείου κ. Βασίλη Λαμπρινό.

Την έναρξη του Συνεδρίου κήρυξε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΛΗ ΑΕ Ιωάννης Βαρδαβάς υπογραμμίζοντας ότι ο ΟΛΗ καλείται να διαδραματίσει ένα νέο ρόλο για το λιμάνι, με εξωστρέφεια που θα φέρει επενδύσεις ώστε το λιμάνι να γίνει πύλη διεθνών εμπορικών δραστηριοτήτων, για να έρθει ανάπτυξη.

Στη συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ ΑΕ κ. Μηνάς Παπαδάκης στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε ότι το πολυθεματικό λιμάνι του Ηρακλείου είναι διεθνούς σημασίας, κρίσιμος παράγοντας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής καθώς και ότι η επιθυμία είναι η ανάπτυξη όλο και περισσότερων ακτοπλοϊκών γραμμών, μπορούν δε να διασφαλιστούν οι υποδομές και να λειτουργήσει το Λιμάνι του Ηρακλείου, στον εμπορικό τομέα, ως δορυφορικό λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Καταλύτης θα είναι η ανανέωση του εξοπλισμού. Ιδιαίτερη έμφαση και ως κομβικό σημείο της ομιλίας του κ. Παπαδάκη, δόθηκε σε δύο σημαντικούς άξονες όπου υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και στον τομέα της κρουαζιέρας,

Ο κ. Παπαδάκης ανήγγειλε την στόχευση της υλοποίησης μιας νέας μαρίνας, ανατολικά του Λιμεναρχείου. Τόνισε την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού που θα έχει τεράστιο όφελος για την τοπική οικονομία, καθώς και το αποτύπωμα της κρουαζιέρας που θα είναι πολύ μεγάλο για την τοπική οικονομία, με έμφαση στην ανάπτυξη του home porting στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο διαθέτει βασικά στοιχεία ελκυστικότητας, με στόχο την επόμενη πενταετία να φτάσει σε 800.000 επιβάτες κρουαζιέρας.

Ο κ. Μηνάς Παπαδάκης ανακοίνωσε ακόμα ότι σχεδιάζεται η δημιουργία Ναυτικού μουσείου, καθώς και η μετατροπή του θεατρικού σταθμού σε σύγχρονο συνεδριακό κέντρο. Κεφαλαιώδους σημασίας ανέφερε είναι να αποκτήσει το λιμάνι του Ηρακλείου εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου και κατέληξε ότι είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο και διαθέσιμοι σε συνεργασία.

Αρκετά σημαντικές και με ενδιαφέρον υπήρξαν οι παρουσιάσεις-εισηγήσεις, καθ΄όλο το 3ημερο Συνέδριο του ΟΛΗ ΑΕ και ΠΑΔΑ, καταξιωμένων εισηγητών και σημαντικών στελεχών της Ελληνικής και Διεθνούς Βιομηχανίας του Θαλάσσιου Τουρισμού και της Κρουαζιέρας, που ανέπτυξαν θέματα της Γαλάζιας Οικονομίας και Ανάπτυξης, στατιστικά δεδομένα του Εμπορευματικού χαρακτήρα του Λιμανιού του Ηρακλείου, νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του παράκτιου τουρισμού, των Λιμενικών Υποδομών και εγκαταστάσεων ,για την Διαχείριση Σύγχρονων Λιμενικών Οργανισμών, για την συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, συγκρίσεις και Παρουσιάσεις Λιμένων Εξωτερικού και Εσωτερικού, καθώς και αναφορές για τις εξελίξεις στην περιοχή της Κρήτης.

Σκοπός για άλλη μια φορά του ΟΛΗ, που αποτέλεσε τη βάση για την πραγμάτωση του 1ου Συνεδρίου, είναι πάντα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης και της ανταλλαγής απόψεων και να μετέχει ενεργά, στην πολιτική στα Λιμάνια σε ευρωπαϊκό πανελλήνιο και τοπικό επίπεδο.

Γενικά συμπεράσματα – Συνέδριο ΟΛΗ και ΠΑΔΑ

  1. Στο παγκόσμιο δίκτυο κατανομής της εμπορευματικής κίνησης, ολοένα και περισσότερα λιμάνια ανταγωνίζονται σήμερα μεταξύ τους, προσπαθώντας να προσφέρουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και ποιοτικότερες υπηρεσίες
  2. Η κεντρική γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο παρέχει μία ανταγωνιστική δίοδο συνδυασμένων - διατροπικών μεταφορών έτσι ώστε να επιτρέψει στην Ελλάδα να καθιερωθεί ως Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο.
  3. Το Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα έχει αποκτήσει μεγάλη βαρύτητα στην διεθνή σκακιέρα, δεδομένου ότι βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή και Μεσογειακή απόληξη των νέων οδών μεταφοράς τους οποίους χρησιμοποιεί ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού
  4. Το Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας και αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος, πλούτου, θέσεων εργασίας και κύρους για την Ελλάδα.
  5. Λόγω της πολυνησιακής επικράτειας της Ελλάδας, οι 800 περίπου λιμένες της διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την οικονομία της χώρας.
  6. Το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας συνιστούν βασικές υποδομές για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της, ιδιαίτερα στους τομείς της ναυτιλίας, των μεταφορών, των Logistics και του τουρισμού που αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας.
  7. Για την επιβίωση των Ελληνικών λιμένων εγκαταστάσεων στο σύγχρονο οικονομικό γίγνεσθαι απαιτείται η υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων με κύριο στόχο την περαιτέρω προσαρμογή των λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις.
  8. Σε μια περίοδο ανεπαρκούς δημόσιας χρηματοδότησης, οι πόροι από την Ε.Ε. και η στήριξη του ιδιωτικού τομέα μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και συμφωνιών παραχώρησης ή πώλησης είναι ιδιαίτερα σημαντικοί.
  9. Το ελληνικό λιμενικό σύστημα προσφέρει μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, ιδιαίτερα στους τομείς μεταφοράς φορτίων, επιβατών, και κρουαζιέρας
  10. Στο βαθμό που οι υποδομές των Ελληνικών λιμενικών εγκαταστάσεων εξελιχθούν κατάλληλα και αξιοποιηθούν ανάλογα μπορεί να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της ναυτιλίας, των θαλάσσιων μεταφορών, της κρουαζιέρας, της συνολικής λιμενικής βιομηχανίας, αλλά και πολλών άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων.
  11. Η συνεργασία της Ακαδημαϊκής κοινότητας και των διοικήσεων των λιμένων σε διάφορα θέματα μέσα από την υλοποίηση κοινόν καινοτόμων και ποιοτικών δράσεων θα αποφέρει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο για την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και για τους λιμένες.
  12. Η χρήση των σύγχρονων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών μέσα από την ανάπτυξη Έξυπνων Λιμένων (Smart Port) αποτελεί σημείο αναφοράς για την επιτυχή ανάπτυξη των σύγχρονων λιμενικών οργανισμών.
  13. Η βελτίωση του ήδη υπάρχοντος νομικού πλαισίου καθώς επίσης και η ανάπτυξη νέου θα αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης της Ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.
  14. Τόσο η ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων όσο και η υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων αποτελούν σημεία αναφοράς στην λειτουργία των λιμένων και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών.
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News