BOAK: «Τρομάζουν» οι ρηγματώσεις στην «Κακιά Στροφή»

Ηράκλειο
BOAK: «Τρομάζουν» οι ρηγματώσεις στην «Κακιά Στροφή»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ολοκληρώθηκε η μελέτη για τον τοίχο που θα σταματήσει την πορεία της πλαγιάς προς τη θάλασσα

Εντείνεται η ανησυχία διερχόμενων οδηγών με φόντο τις εικόνες στη λεγόμενη Κακιά Στροφή στον ΒΟΑΚ, λίγο πριν τη Λυγαριά, καθώς δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οι αναγκαίες εργασίες για την αντιστήριξη του δρόμου, όπου η πλαγιά σέρνει προς τη θάλασσα... Ο υπεύθυνος της μελέτης για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων Παναγής Τονιόλος αποκαλύπτει ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη, η οποία θα κατατεθεί στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε να “τρέξουν” άμεσα οι διαδικασίες δημοπράτησης του έργου, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός πασσαλότοιχου σε όλο το μήκος της λεγόμενης Κακιάς Στροφής.

«Έχουμε ολοκληρώσει τη μελέτη, η οποία προβλέπει έναν τοίχο στην άκρη του πρανούς σε ένα μήκος 50 μέτρων και σε ένα βάθος 15 μέτρων, ο οποίος τοίχος θα κρατήσει τον δρόμο επαρκώς για αρκετά χρόνια. Αυτό είναι ένα κόστος γύρω στα 6 εκατομμύρια», είπε ο κ. Τονιόλος.

Το επίμαχο σημείο δεν εμπνέει ανησυχία σε μεγάλο βαθμό, υποστήριξε από τη μελετητική εταιρεία ADT-ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ ο κ. Παναγής Τονιόλος, ο οποίος εξέφρασε την προσωπική του άποψη, ότι το τεχνικό έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου.

«Για μένα δεν υπάρχει θέμα να μείνει ο δρόμος όπως είναι μέχρι τον Σεπτέμβριο. Γνώμη μου είναι να δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο, καθώς δεν είναι κάτι άμεσης προτεραιότητας. Έχουμε μια υποχώρηση βάθους έως 8 μέτρα. Βάζοντας έναν τοίχο βάθους 15 μέτρων θα κρατήσουμε τον δρόμο όπως πρέπει», συμπλήρωσε.

Προκειμένου να φωτιστούν οι αιτίες πρόκλησης των επικίνδυνων ρηγματώσεων, γεωτρύπανο έπιασε δουλειά τον περασμένο Δεκέμβριο, με τη λήψη δειγμάτων εδάφους ακόμα και σε βάθος 30 μέτρων.

«Όλη η πλαγιά υποχωρεί. Στο επίκεντρο του δρόμου, αυτό δημιουργεί κάποιες ρηγματώσεις στο οδόστρωμα, οι οποίες δε φαίνεται ότι μπορεί να δημιουργήσουν μείζον θέμα στον δρόμο. Τώρα το ότι δημιουργούνται προβλήματα προς τη θάλασσα και προς τα σπίτια αυτό θα εξακολουθήσει να υπάρχει», σημείωσε ο κ. Τονιόλος.

Όπως διαπιστώθηκε, ο δρόμος έχει διαβρωθεί σε βάθος 8 μέτρων, ωστόσο υπάρχουν άλλα σημεία στον ΒΟΑΚ τα οποία είναι ακόμη πιο επικίνδυνα, όπως το τμήμα Σίσες-Φόδελε, το οποίο δημοπρατείται. Πάνω σε αυτό μάλιστα ο κ. Τονιόλος κατέληξε λέγοντας πως «το ότι υπάρχουν σημάδια υποχώρησης στον δρόμο και ο κόσμος δικαίως ανησυχεί, αυτό δε σημαίνει ότι είναι από τα επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ. Αν ρωτάτε την άποψή μου, τα πρανή στο κομμάτι Σίσες-Φόδελε είναι πιο επικίνδυνα δυνητικά στο να συμβεί ένα ατύχημα».

Οι ρηγματώσεις αυτές που έχουν εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα στο οδόστρωμα του ΒΟΑΚ, λίγο πριν τη Λυγαριά Ηρακλείου, στην επονομαζόμενη και ως... «Κακιά Στροφή», έχουν προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία σε πλήθος οδηγών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ρηγματώσεις στο ύψος της Κακιάς Στροφής πριν τη Λυγαριά συνιστούν το τέταρτο κατά σειρά αξιολογημένο ως σοβαρό “κρούσμα” επί του ΒΟΑΚ από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης. Όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ της “ΚΡΗΤΗ TV”, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν ήδη παρέμβει σε άλλες τρεις περιπτώσεις. Οι δύο εξ αυτών αφορούν στην ευρύτερη περιοχή του νομού Χανίων. Ειδικότερα, προ ημερών εντοπίστηκαν ρηγματώσεις σε συνολικά δύο θέσεις, στο ύψος του κόμβου της Σούδας Χανίων. Εξάλλου, ρωγμή καταγράφηκε και σε τμήμα του ΒΟΑΚ στην περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου και συγκεκριμένα στο ύψος της Σκεπαστής.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News