Ηράκλειο

Παράταση για τις γραμμές των μίνι-μπας

Δημοτικό Συμβούλιο – Τι συζητήθηκε για την σύμβαση Δήμου Ηρακλείου και Αστικού ΚΤΕΛ

Για ένα ακόμα τρίμηνο, μέχρι δηλαδή τις 31 Μαρτίου 2020, παρατείνεται η σύμβαση παροχής συγκοινωνιακού έργου μεταξύ Δήμου Ηρακλείου και Αστικού ΚΤΕΛ, σύμβαση που αφορά στη λειτουργία των δύο γραμμών μίνι-μπας, στις οποίες ενδέχεται μάλιστα να προστεθεί και μια τρίτη γραμμή, ώστε να εξυπηρετηθούν τα νότια προάστια της πόλης...

Η απόφαση παράτασης της σύμβασης πάρθηκε κατά πλειοψηφία στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο και με μπαράζ “πυρών” από πολλά μέλη της αντιπολίτευσης για το παράδοξο, αν μη τι άλλο, γεγονός ότι πρώτα συμφωνήθηκε μεταξύ δημοτικής Αρχής και Αστικού ΚΤΕΛ η παράταση και κατόπιν εορτής ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση. Και μάλιστα, όπως καυτηριάστηκε έντονα, ήρθε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ένα μόλις 24ωρο πριν τη εκπνοή της σύμβασης, που παρατάθηκε χθες και λήγει σήμερα!

Η εισήγηση της δημοτικής Αρχής για τη τρίμηνη παράταση της σύμβασης με το Αστικό ΚΤΕΛ αναφορικά με τα δρομολόγια των μίνι-μπας πέρασε με μια περίεργη πλειοψηφία. Καταψήφισαν οι παρατάξεις “Ηράκλειο-Ενεργοί Πολίτες” με επικεφαλής τον Ηλία Λυγερό, “Λαϊκή Συσπείρωση” με επικεφαλής τον Δημήτρη Βρύσαλη και “Σύν-Πραξη Δημοτών” με επικεφαλής τον Πέτρο Ινιωτάκη. Υπερψήφισαν, πέρα από την παράταξη του δημάρχου, οι παρατάξεις του Γιώργου Σισαμάκη και της Βαγγελιώς Σχοιναράκη και ο Μανόλης Βασιλάκης από την “Ηράκλεια Πρωτοβουλία”. Λευκό ψήφισαν η μείζων αντιπολίτευση με επικεφαλής τον Γιάννη Κουράκη και η παράταξη του Ευριπίδη Κουκιαδάκη. Ουσιαστικά η εισήγηση πέρασε χάρη στο λευκό της παράταξης “Ηράκλειο 3.7.5”.

Από πλευράς δημοτικής Αρχής, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης τόνισε πως οι γραμμές των μίνι-μπας αποδείχτηκαν καταλυτικής σημασίας για να μπορέσει να συνεχίσει να λειτουργεί η πόλη κατά τη διάρκεια των εργασιών της ανάπλασης στις κεντρικές οδούς.

Ο ίδιος είπε πως το μέτρο των μίνι-μπας έχει τύχει κοινωνικής αποδοχής και μάλιστα έδωσε και κάποια αριθμητικά στοιχεία, λέγοντας πως μηνιαίως στις δύο σημερινές γραμμές εξυπηρετούνται περί τους 52.000 πολίτες και ετησίως περί τους 600.000.

Ο κ. Αναστασάκης έβαλε, μάλιστα, στο τραπέζι το σενάριο λειτουργίας και μιας τρίτης γραμμής, η οποία, όπως τόνισε, θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια με επίκεντρο την περιοχή της λεωφόρου Κνωσού.

Καταπέλτης για την τακτική που ακολούθησε στο συγκεκριμένο θέμα η δημοτική Αρχή εμφανίστηκε ο Ηλίας Λυγερός. Ο επικεφαλής των “Ενεργών Πολιτών” έκανε λόγο για τακτική καθαρού πολιτικού εκβιασμού προς το Σώμα και χαρακτήρισε αδιανόητο το να λήγει η σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ στις 31 Δεκεμβρίου και η δημοτική Αρχή να φέρνει προς συζήτηση το θέμα μία μόλις ημέρα νωρίτερα. Ο ίδιος άφησε μάλιστα αιχμές για συνεννοήσεις μεταξύ δημοτικής Αρχής και Αστικού ΚΤΕΛ εν αγνοία του Δημοτικού Συμβουλίου, γεγονός, όπως σημείωσε, που κάθε άλλο περιποιεί τιμή για τους διοικούντες τον Δήμο.

Ο Ηλίας Λυγερός επανέφερε εμφατικά την πρόταση της παράταξής του για τη δημιουργία δημοτικής αστικής συγκοινωνίας στο Ηράκλειο. Πρόταση, όπως σημείωσε, που είναι προς όφελος του πολίτη, είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, αλλά η πλευρά της δημοτικής Αρχής επιμένει να την αγνοεί επιδεικτικά.

Σε αιχμηρό τόνο κινήθηκε στην τοποθέτησή του και ο Πέτρος Ινιωτάκης. «Ένα εκατομμύριο τριακόσιες χιλιάδες κοστίζει το έργο και δίνουμε 2 εκατομμύρια στο ΚΤΕΛ. Είναι δυνατόν; Όταν το σχεδιάζαμε τότε, λέγαμε πώς θα πείσουμε όσους έρχονται στην πόλη να σταθμεύουν στο λιμάνι και στο Παγκρήτιο Στάδιο. Σήμερα λέμε ότι, λόγω αποτυχίας του έργου, θα πληρώνουμε το ΚΤΕΛ 560.000 ευρώ τον χρόνο! Αυτό δεν είναι σχεδιασμός, είναι προχειρότητα.

Οι πάντες λέγαμε ότι το έργο δε θα ολοκληρωθεί σε 18 μήνες. Κάποιοι επέμειναν ότι θα γίνει στους 18 μήνες», τόνισε ο κ. Ινιωτάκης και συνέχισε: «Μας λέτε συνεχώς περί βιώσιμης κινητικότητας. Όλοι θέλουμε μια βιώσιμη πόλη με βιώσιμη κινητικότητα, αλλά χρειάζεται ένας σχεδιασμός. Είδαμε τι έγινε με τα πατίνια. Αντί για μια πόλη με βιώσιμη κινητικότητα, με τα πατίνια είδαμε τελικά μια άσχημη πόλη. Οι επιλογές σας, κύριε Αναστασάκη, δημιουργούν πρόβλημα στην πόλη. Το ένα λάθος φέρνει το άλλο. Είναι λάθος επιλογές, λάθος τακτικές όλα αυτά».

«Η δημοτική Αρχή κάνει δώρα σε ιδιωτική εταιρεία και κοροϊδεύει κανονικά τον κόσμο», υπογράμμισε ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Δημήτρης Βρύσαλης, που σημείωσε: «Θέλετε να κρύψετε το έμμεσο εισιτήριο που πληρώνει ο λαός. Είναι μια πολιτική εξαπάτησης. Είναι μια στήριξη-δώρο σε μια ιδιωτική εταιρεία. Κοροϊδεύετε “χοντρά” τον κόσμο με μια παροχή που έχει χρυσοπληρώσει ο λαός. Πρότασή μας, η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα που θα καλύπτει τη μεταφορά των πολιτών».

Ενοχλημένος με τους χειρισμούς της δημοτικής Αρχής και για το γεγονός, όπως είπε, ότι πρώτα συζήτησε η δημοτική Αρχή με το Αστικό ΚΤΕΛ και μετά μπήκε στον κόπο να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο, εμφανίστηκε ο Ευριπίδης Κουκιαδάκης.

«Πραγματικά, θα διευκολύνω με την ψήφο μου με λευκό. Δε θέλω να διακοπεί η συγκοινωνία για το τρίμηνο, αλλά πρέπει να προετοιμαστούμε για το αύριο. Δεν μπορώ όμως να προσπεράσω έτσι αυτό που έγινε. Είναι δημοκρατικό έλλειμμα το ότι δεν ερωτηθήκαμε και ενημερώθηκε πρώτα το ΚΤΕΛ. Όχι τέτοιες ακραίες επιχειρήσεις, στα όρια του επικίνδυνου», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κουκιαδάκης.

Για τους Παιδικούς σταθμούς

Στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο η “Λαϊκή Συσπείρωση” επανήλθε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς του Ηρακλείου, εξαπολύοντας “βολές” κατά της δημοτικής Αρχής.

«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη στάση της δημοτικής Αρχής και κατά συνέπεια της πλειοψηφίας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΟΠΑΜΦΑΗ - του οργανισμού που έχει στην ευθύνη τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου - απέναντι στους εργαζόμενους του Οργανισμού. Οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν να χάσουν χρήματα που δικαιούνται, και απορρέουν από τη σύμβαση τους, από την κωλυσιεργία και τις αυθαιρεσίες της δημοτικής Αρχής, που είτε δεν καταβάλλει άμεσα απλήρωτες ώρες εργασίας που απορρέουν από την Κλαδική Σύμβαση Εργασίας των εργαζομένων, είτε αρνείται να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να καταβάλει αναδρομικά τον απλήρωτο μήνα Αύγουστο παρελθόντων ετών, για τους εργαζομένους στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Μάλιστα σε ερώτηση της “Λαϊκής Συσπείρωσης” στο Δημοτικό Συμβούλιο της 16ης Δεκεμβρίου, ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Παττακός δήλωνε άγνοια για τα συγκριμένα ζητήματα. Θέματα που ωστόσο είναι γνωστά από καιρό στη δημοτική Αρχή και γνωστοποιημένα από τους ίδιους τους εργαζόμενους στον κ. Παττακό και τη διοίκηση του ΔΟΠΑΜΦΑΗ», ήταν το περιεχόμενο της επερώτησης που έκανε η “Λαϊκή Συσπείρωση”.

Απαντώντας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Φροντίδας Μαρίνος Παττακός αντέκρουσε τις “βολές”. Ο ίδιος ανέφερε πως «ο ΔΟΠΑΦΜΑΗ δεν υποχρέωσε κανένα εργαζόμενο να δουλέψει υπερωριακά» και τόνισε ότι «το υπουργείο μείωσε τον χρόνο εργασίας τους και ετεροχρονισμένα δούλεψαν παραπάνω ώρες». Οι περισσότεροι, όπως είπε, έλαβαν τα ρεπό τους, ενώ υπάρχουν, όπως σημείωσε, κάποια μικρά υπόλοιπα σε ρεπό που θα δοθούν τώρα με το νέο έτος...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια