Ηράκλειο

Ανησυχία των τουριστικών φορέων της Κρήτης - «Όχι σε γκετοποίηση του νησιού»

Το θέμα στο επίκεντρο της εκπομπής «Τετ-α-Τετ»

«Το τουριστικό προϊόν μας δεν μπορεί να αντέξει τη φήμη ότι υπάρχουν κλειστές δομές με πρόσφυγες δίπλα σε ξενοδοχεία ή τουριστικές περιοχές»

Την ανησυχία τους γι’ αυτό που αποκαλούν “γκετοποίηση της Κρήτης” εξέφρασαν φορείς του τουρισμού μέσα από την εκπομπή “Τετ-α-Τετ” του “ΝOTOS TV”. Καλεσμένοι ήταν ο Μιχάλης Βλατάκης, πρόεδρος τουριστικών πρακτόρων Κρήτης, και ο Γιώργος Πελεκανάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, οι οποίοι μίλησαν για το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Και οι δύο καλεσμένοι μίλησαν για την αποτυχημένη δοκιμασμένη συνταγή των κλειστών δομών σε πρόσφυγες και υπεραμύνθηκαν μιας πρότασης πλήρους ενσωμάτωσης των προσφύγων μέσα στην κοινωνία του Ηρακλείου. Παράλληλα, έδωσαν τις εκτιμήσεις τους για το τουριστικό έτος 2020, με τη Ρωσία να κάνει θεματικό “come back”, με το ποσοστό να φτάνει το +10-20%.

Η προσφυγική κρίση είναι μια κοινωνική πραγματικότητα με πολιτισμικό, οικονομικό αντίκτυπο. Είναι ένα φαινόμενο που συνδέεται άμεσα με την παγκοσμιοποίηση, ενώ οι επιπτώσεις της είναι εμφανείς στον τουριστικό τομέα. Τόσο ο κ. Βλατάκης όσο και ο κ. Πελεκανάκης μίλησαν σχετικά με το εάν η προσφυγική κρίση μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Ο κ. Βλατάκης είπε χαρακτηριστικά: «Ως πρόεδρος τουριστικών πρακτόρων, οφείλω να τονίσω πως το τουριστικό προϊόν μας δεν μπορεί να αντέξει τη φήμη ότι υπάρχουν κλειστές δομές με πρόσφυγες δίπλα σε ξενοδοχεία ή τουριστικές περιοχές. Ως άνθρωπος όμως ειλικρινά σκέφτομαι τους κατατρεγμένους ανθρώπους και υποστηρίζω πως πρέπει να σκεφτούμε αυτούς τους ανθρώπους μέχρι να σταματήσει η κρίση στην πατρίδα τους. Εάν είναι όμως να δημιουργηθεί στη δική μας πατρίδα κρίση, όπως το είδαμε στα νησιά Βορείου Αιγαίου, με τις οικονομίες τους να είναι κατεστραμμένες, τότε πρέπει να πούμε πως δεν μπορούμε να το αντέξουμε. Ειδικά εδώ στην Κρήτη. Αυτό που επιχειρούν, να δημιουργήσουν κλειστές δομές στην Κρήτη, δεν μπορούμε να το δεχτούμε. Οι δομές καταστρέφουν τον τουρισμό. Είμαστε εκείνοι που βοηθήσαμε και υποστηρίξαμε αυτό που έγινε. Να έρθουν οικογένειες και να μπουν σε διαμερίσματα σε όλη την Κρήτη. Ήρθαν πάνω από 1.000 άτομα. Εμείς θέλουμε αυτούς τους ανθρώπους να τους δεχτούμε, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα αφήσουμε κανέναν να θίξει τα οικονομικά συμφέροντα του τόπου. Είναι δοκιμασμένη συνταγή οι κλειστές δομές. Όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού είμαστε μια γροθιά».

Από την πλευρά του, ο κ. Πελεκανάκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Όλοι οι φορείς του τουρισμού αποδεχόμαστε μια κοινή αντίληψη. Τη φιλοξενία δεν πρέπει να τη δείχνουμε μόνο στον τουριστικό τομέα, αλλά και στο προσφυγικό ζήτημα. Εμείς λέμε όχι στην γκετοποίηση. Δεν είναι αυτή η φιλοξενία. Υπάρχουν χιλιάδες πρόσφυγες στην Κρήτη που έχουν ενσωματωθεί στην τοπική κοινωνία. Βέβαια, δεν έχουν έρθει με τόσο μαζικούς ρυθμούς που θέλουν να τους φέρουν τώρα. Γι’ αυτό και δεν έχει γίνει τόσο μεγάλο θέμα».

Οι δύο εκπρόσωποι του τουρισμού μίλησαν για το τουριστικό έτος. Κοινή εκτίμηση ήταν πως η Ρωσία θα επιστρέψει δυναμικά, με την αύξηση να φτάνει άνω του 10%.

Ο κ. Πελεκανάκης ανέφερε πως το νέο τουριστικό έτος θα είναι καλό, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα αφορούν τη Μεγάλη Βρετανία και ο λόγος είναι γιατί έλαβε χώρα μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις στο Λονδίνο. Όσοι ήμασταν εκεί και είδαμε πως, παρά την επικείμενη έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την πτώχευση του βρετανικού τουριστικού κολοσσού Thomas Cook, υπάρχει μια αισιοδοξία. Είναι μεγάλο λάθος να θεωρούμε πως οι Βρετανοί φοβούνται την πτώση της αγγλικής λίρας έναντι του ευρώ. Έχω επιφυλάξεις ως προς αυτό. Νομίζω πως θα γίνει ακριβώς το αντίθετο. Η αγγλική λίρα θα πάρει τα πάνω της. Ο τουρισμός θα πάει καλά. Τα νούμερα στη Μεγάλη Βρετανία είναι αρκετά ενθαρρυντικά και υπάρξει μια αύξηση της τάξης του 15-20%. Μιλάμε πάντα για προπωλήσεις. Ευελπιστούμε πως και μετά τις εορτές θα συνεχιστεί μια παρόμοια κατάσταση. Η Ρωσία πάει καλά και μάλλον θα ξανακερδίσουμε το χαμένο έδαφος του -20%. Η Γαλλία είναι πεσμένη και η Γερμανία έχει μια ανοδική τάση. Δεν έχουμε σαφή στοιχεία για τις Σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες προτιμούν κατά βάση την Ανατολική Κρήτη».

Ο κ. Βλατάκης, από την άλλη, υποστήριξε: «Δεν είμαι ακόμα έτοιμος να κάνω προβλέψεις. Πιστεύω πως το 2020 θα είναι μια σεζόν που θα θέλει δουλειά. Η Μεγάλη Βρετανία δείχνει μια αύξηση στους tour operators, οι οποίοι πήραν μέρος από την Thomas Cook. Σε σύνολο όμως δεν υπάρχει τόσο μεγάλη αύξηση, γιατί υπάρχουν αρκετά κρεβάτια και αεροπορικές θέσεις που δεν έχουν καλυφθεί. Η Ρωσία θα έχει αύξηση η οποία θα κυμαίνεται σίγουρα άνω του 10% το 2020. Είναι ενθαρρυντικό νέο, γιατί οι Ρώσοι είναι καλοί πελάτες. Οι υπόλοιπες αγορές θα είναι περίπου όσο ήταν το 2019. Αυτή είναι η πρώτη διαίσθησή μου».

Ο ίδιος υπογράμμισε: «Το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας πρέπει να έχει διάρκεια και ποιότητα. Πρέπει να προσελκύσουμε τους μέσους και τους υψηλής αγοραστικής δύναμης πελάτες. Για να γίνουν αυτά, πρέπει να υπάρξει μια αλυσίδα γεγονότων πάνω στα οποία πρέπει να δουλέψουμε σκληρά».

ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΔΡΟΜΟ

Στα πρώτα στάδια για χειμερινό τουρισμό

Σημαντική τηλεφωνική παρέμβαση πραγματοποίησε ο κ. Μανόλης Τσακαλάκης, ο οποίος είναι πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων στο Ρέθυμνο. Ο κ. Τσακαλάκης μίλησε για τον χειμερινό τουρισμό στην Κρήτη, ο οποίος υπάρχει τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, ακόμη βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια. Στο ερώτημα εάν ο χειμερινός τουρισμός έχει προοπτικές στην Κρήτη, ο κ. Τσακαλάκης είπε: «Ένα ξενοδοχείο έχει συμφέροντα εάν είναι ανοικτό 11 ή 12 μήνες τον χρόνο. Όλοι επιθυμούν τον χειμερινό τουρισμό, αλλά κάποιος τολμηρός πρέπει να υπάρξει. Κάποιος πρέπει να κάνει το ξεκίνημα. Όσον αφορά στον χειμερινό τουρισμό, όλοι έμειναν στα λόγια, ακόμη και η Πολιτεία. Το συγκεκριμένο εγχείρημα απαιτεί πολλούς παράγοντες. Το πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού είναι ένα πρόγραμμα αγορών, αφού περιλαμβάνει την επίσκεψη τουριστών σε αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και σε τοποθεσίες φυσικού κάλλους.

Γιατί δεν μπορούμε να αναπτύξουμε τον χειμερινό τουρισμό; Οι κλιματολογικές συνθήκες, τα ξενοδοχεία και οι σπάνιες ομορφιές της φύσης υπάρχουν στην Κρήτη. Όλα αυτά απαιτούν υποδομές, βοήθεια και ξεκίνημα. Οι επιχειρηματίες το γνωρίζουν. Πρέπει να έρθουν και οι υπόλοιποι, ώστε τα οφέλη του χειμερινού τουρισμού να αναδειχτούν».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια