Ελλείψεις στα σχολεία του Ηρακλείου: Παραμένουν 551 κενά μετά το πρώτο κουδούνι

Ηράκλειο
Ελλείψεις στα σχολεία του Ηρακλείου: Παραμένουν 551 κενά μετά το πρώτο κουδούνι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πεντακόσια πενήντα ένα είναι τα κενά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Ηρακλείου

Σχεδόν δύο εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020, τα κενά στην εκπαίδευση είναι εμφανή, με το κυριότερο πρόβλημα να εμφανίζεται στην Ειδική Αγωγή και συγκεκριμένα στην Παράλληλη Στήριξη.

Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί πως ο αριθμός των κενών έχει περιοριστεί δραματικά, καθώς ρεπορτάζ που είδαν το φως της δημοσιότητας αρχές Σεπτεμβρίου έκαναν λόγο για πάνω από 2.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νησιού, σύμφωνα με δηλώσεις τότε των συνδικαλιστικών οργανώσεων των δασκάλων και των καθηγητών.

Η “Νέα Κρήτη” επικοινώνησε με τον Μανόλη Μπελαδάκη, πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” και πρόεδρο της Ελεγκτικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, ο οποίος αναφέρθηκε στα κενά που παρουσιάζει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηρακλείου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Στους δασκάλους έχουμε 40 κενά στον νομό Ηρακλείου, στους νηπιαγωγούς 20, στους δασκάλους Ειδικής Αγωγής 14 και στους νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής 6.

Οι παράλληλες στηρίξεις που περιμένουμε, παρά τους πολλούς διορισμούς στην πρώτη φάση και τις τοποθετήσεις που έγιναν, είναι 112. Σε τμήματα υποδοχής αλλοδαπών μαθητών κ.λπ. τυπικά φαίνεται πως έχουμε κενά κοντά στα 14, αλλά ουσιαστικά, επειδή δεν έχουν δηλώσει παιδιά που πρέπει να πάνε. Μπορεί, εάν είχαμε αιτήματα παιδιών, να είχαμε παραπάνω Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ). Στα Γαλλικά θέλουμε τρεις εκπαιδευτικούς, στα Αγγλικά θέλουμε 9, ενώ στα Γερμανικά θέλουμε 2.

Στα Εικαστικά χρειαζόμαστε 7 εκπαιδευτικούς, γυμναστές 9, μουσικούς 15 και θεατρολόγους 7-8.

Όσον αφορά το ειδικό βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία (ψυχολόγους, εργοθεραπευτές), θέλουμε 6 άτομα στα ειδικά σχολεία. Το άθροισμα όλων των κενών είναι κοντά στα 260. Ουσιαστικά ο αριθμός ανεβαίνει εξαιτίας των παράλληλων στηρίξεων».

Ο κ. Μπελαδάκης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην Ειδική Αγωγή και συγκεκριμένα στην Παράλληλη Στήριξη.

Συγκεκριμένα είπε: «Για να πούμε πως στην εκπαίδευση δεν υπάρχει καμία αδυναμία και κανένα πρόβλημα πρέπει να καλυφθούν οι θέσεις για 256 εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία δεν έχουν ουσιαστικά θέμα εφόσον καλυφθούν οι παράλληλες στηρίξεις. Έχουμε ανάγκη από 40 δασκάλους. Είναι βασική έλλειψη. Το βασικό πρόβλημα είναι η κάλυψη στις παράλληλες στηρίξεις».

Για πάνω από 290 κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μίλησε ο Ζαχαρίας Ρηγάκης, πρόεδρος ΕΛΜΕ Ηρακλείου, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παραμένει μια κατάσταση η οποία προκαλεί στεναχώρια και πολλά ερωτηματικά.

Ο αριθμός των κενών είναι κοντά στα 295, ενώ πολλά σχολεία στην ύπαιθρο δεν έχουν στελεχωθεί ακόμα. Τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στους καθηγητές Γενικής Παιδείας, όπου μιλάμε για πάνω από 200 κενά, τα οποία εντοπίζονται σε βασικά μαθήματα. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν λύκεια που δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι κατευθύνσεις εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών. Πρέπει να σκεφτούμε και τους αναπληρωτές. Οι αναπληρωτές είναι άνθρωποι και πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Το πρόβλημα των κενών πρέπει να καλυφθεί άμεσα».

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Παρέμβαση Σωκράτη Βαρδάκη

Τα κενά των σχολείων του Ηρακλείου και τα προβλήματα που προκύπτουν με την απώλεια διδακτικών ωρών μετέφερε με κοινοβουλευτική του παρέμβαση ξανά ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε επίπεδο νομού Ηρακλείου ανέρχονται σε 256 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με το πρόβλημα να είναι εντονότερο στην Ειδική Αγωγή.

Επίσης, όπως είχε τονίσει ήδη με προηγούμενη κοινοβουλευτική του παρέμβαση με ερώτηση προς το αρμόδιο υπουργείο στις 12 Σεπτεμβρίου, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα κενά που υπάρχουν ανέρχονται σε 295, χωρίς έως σήμερα να έχουν καλυφθεί.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο κ. Βαρδάκης ζητά από την αρμόδια υπουργό να επισπεύσει τη δεύτερη φάση διορισμών αναπληρωτών Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του νομού.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News