Ηράκλειο

Με προβλήματα το πρώτο κουδούνι - Μαθήματα σε προκάτ & ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Μεσαρά

Αγανάκτηση στη Μεσαρά για τα “γερασμένα” σχολεία, τα μαθήματα σε προκάτ και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών

Κραυγή αγωνίας για το μέλλον της φετινής σχολικής χρονιάς εκφράζουν γονείς μαθητών σε σχολεία της Μεσαράς

Συγκεκριμένα, με ανακοίνωσή της η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού φέρνει στο “φως” τα στεγαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία της περιοχής, ενώ παράλληλα καταδικάζει το κλείσιμο ολιγομελούς τμήματος στο ΕΠΑ.Λ. Μοιρών και προειδοποιεί για τις ελλείψεις με τις προκάτ κατασκευές, όπου στεγάζονται οι μαθητές των δημοτικών, και τα “γερασμένα” κτήρια.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Ένωση, «αν και κάθε σχολική χρονιά ξεκινά με τα όνειρα και τις ελπίδες του κάθε γονιού για το μέλλον των παιδιών του, ταυτόχρονα ένας ακόμα “βραχνάς” προστίθεται στη λαϊκή οικογένεια, εξαιτίας των συσσωρευμένων προβλημάτων που αφορούν τη μόρφωση των παιδιών της, αλλά και συνολικά τη ζωή της. Ειδικότερα, για τη νέα σχολική χρονιά, η νέα κυβέρνηση συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη. Το έργο των προηγούμενων έρχεται να προστεθεί στο έργο των νέων. Που σημαίνει: πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, νέοι φραγμοί στη μόρφωση των παιδιών μας, με την παιδεία να μετατρέπεται σε εμπόρευμα που δίνεται ανάλογα με την τσέπη κάθε οικογένειας».

 

Τα προβλήματα

Τα παραπάνω, όπως τονίζουν οι γονείς, τα επιβεβαιώνουν «οι ελλείψεις και τα προβλήματα των σχολείων, τα κενά, με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να μην μπορούν να έχουν τον καθηγητή τους-τον δάσκαλο από την αρχή της χρονιάς. Η πραγματικότητα στα σχολεία του δήμου μας καταδεικνύει με τον πιο ηχηρό τρόπο ένα πράγμα: ότι δεν έχουν καλυφθεί ούτε οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (λύκεια του δήμου Φαιστού και ΕΠΑ.Λ. Μοιρών π.χ. στον τομέα Υγείας και Γεωπονίας), σε τμήματα ένταξης, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη κ.λπ.

Η ίδια η πραγματικότητα επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χιλιάδων μόνιμων διορισμών και την άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, που ξεπερνούν τους 33.000. Κι αν, βέβαια, γίνονταν πράξη τα “15 μαθητές ανά τάξη για νήπια, α’ και β’ δημοτικού” και “20 μαθητές για τις άλλες τάξεις”, θα χρειάζονταν ακόμη περισσότεροι...».

 

Περικοπή στα ολιγομελή τμήματα

Συνεχίζοντας στην ανακοίνωσή τους οι γονείς καταδικάζουν, όπως λένε, «την περικοπή ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. και στα ΓΕ.Λ. που πραγματοποίησε η κυβέρνηση της Ν.Δ., αξιοποιώντας της Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Γαβρόγλου μία εβδομάδα πριν τις εκλογές! Για παράδειγμα, το κλείσιμο ολιγομελούς τμήματος στο ΕΠΑ.Λ. Μοιρών, όπου πέντε μαθητές κλήθηκαν στη Γ’ τάξη να φοιτήσουν σε άλλη ειδικότητα από αυτή που επέλεξαν, να μην ακολουθήσουν την ειδικότητα που θέλουν, αλλά αυτή των Τουριστικών Επαγγελμάτων».

Για τη δίχρονη προσχολική αγωγή, όπως σημειώνουν, «είμαστε μάρτυρες ως γονείς της κατάστασης που επικρατεί με το οξυμμένο πρόβλημα στέγασης των παιδιών, που θα στεγαστούν σε προκάτ αίθουσες στην αυλή δημοτικού σχολείου στις Μοίρες, κι αυτό χωρίς καμία δημόσια δαπάνη, χωρίς ούτε ένα ευρώ. Ως γονείς θεωρούμε ότι η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο δημόσιο νηπιαγωγείο δεν είναι απλά μια εξυπηρέτηση των γονιών, αλλά πρωτίστως μια αναγκαιότητα κοινωνική και παιδαγωγική που αφορά στην εκπαίδευση, την ψυχοσωματική ανάπτυξη και διαπαιδαγώγηση των πιο ευαίσθητων από τους μαθητές, τα προνήπια και νήπια, και απαιτούμε να εφαρμοστεί με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται».

 

Σχολική στέγη

Αναφερόμενοι στη σχολική στέγνη, τονίζουν τα εξής: «Πολύ σοβαρό ζήτημα είναι και αυτό της σχολικής στέγης και των ελλείψεων σε συντήρηση των κτηριακών υποδομών των σχολικών μονάδων του δήμου. Επιπλέον, σοβαρό ζήτημα είναι η ανυπαρξία κρατικής μέριμνας για τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών μονάδων, σε μια χώρα σαν τη δική μας που εκλύεται το 50% της σεισμικής ενέργειας της Ευρώπης. Το πρόβλημα αυτό, βέβαια, δε δημιουργήθηκε σε μία νύχτα. Συμβαίνει διαχρονικά, καθώς οι κυβερνήσεις κινούνται στο πλαίσιο της λογικής της Ε.Ε. περί “κόστους-οφέλους” και των δημοσιονομικών στόχων, της διατήρησης των “ματωμένων” πρωτογενών πλεονασμάτων. Έτσι ο ΟΣΚ μετατράπηκε σε Α.Ε. και στη συνέχεια συγχωνεύτηκε στις “Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.”, μαζί με άλλους φορείς, με μεγάλο μέρος του προσωπικού του να μετατάσσεται.

Υπενθυμίζουμε ότι στον δήμο μας υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985 και ακόμη παλιότερα, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς».

Στη συνέχεια αναρωτιούνται: «Πότε θα υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση για την ανέγερση και επισκευή σχολείων; Μετά το 2060, ημερομηνία σύμφωνα με την οποία πρέπει να έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα;».

Την ίδια ώρα, όπως λένε, «για τα σχολικά γεύματα (2ο Δημοτικό Σχολείο Μοιρών): Ο υποσιτισμός των παιδιών είναι δυστυχώς γεγονός στον 21ο αιώνα! Για τον λόγο αυτό βάζουμε το αίτημα: γεύμα για όλα τα παιδιά στα σχολεία και ταυτόχρονα μέτρα για τις ανάλογες αναγκαίες υποδομές (τραπεζαρία, τραπεζοκόμο κ.τ.λ.). Όλες οι κυβερνήσεις, θεωρώντας τον παιδικό υποσιτισμό ένα ακόμη οικονομικό φορτίο στην πλάτη τους, εκχωρούν την ευθύνη για τα προγράμματα σίτισης σε ιδιωτικούς φορείς και μεταφέρουν στους εκπαιδευτικούς την υποχρέωση για εξασφάλιση της ποιότητας των γευμάτων, αναθέτοντάς τους την υποχρέωση του ελέγχου της ποιότητας των γευμάτων!».

Για το μέλλον και τη σωστή εκπαίδευση των παιδιών τους, όπως λένε, «δε θα παραιτηθούμε από αυτό που έχουμε ανάγκη και είναι δίκαιο για μας και τα παιδιά μας».

Ως Ένωση Γονέων Φαιστού καλούν «κάθε Σύλλογο Γονέων των σχολείων του δήμου, τους γονείς να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μη μείνει αναπάντητο κανένα πρόβλημα στα σχολεία! Με συλλογικές διαδικασίες, σύγκληση Δ.Σ. και γενικών συνελεύσεων να συζητήσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν σε κάθε σχολείο και να οργανώσουμε δράσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, με σκοπό την επίλυση αυτών των προβλημάτων».

 

Τα αιτήματα

Τι ζητούν οι γονείς

Με αφορμή όλα τα παραπάνω, οι γονείς ζητούν: α) Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτήρια, β) να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Φαιστού, και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία, γ) να γίνει ουσιαστικός-ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων άμεσα, σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια, έξοδοι διαφυγής, πυρασφάλεια, επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης), δ) να συνταχθεί μητρώο ελέγχων, που θα επικαιροποιείται περιοδικά, ε) γενναία χρηματοδότηση των σχολείων, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στ) την άμεση ανέγερση, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων, με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, από δημόσιο φορέα, με διασφάλιση του δημόσιου-δωρεάν χαρακτήρα τους (Γαλιά, Βορίζια, σχολική μονάδα δομών Ειδικής Αγωγής για τη στέγαση του ΕΕΕΚ Τυμπακίου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου-Δημοτικού που “φιλοξενείται” στην Πόμπια).

 

 

Σχόλια