Μήνυμα για το Καστέλι: «Έτοιμο το αεροδρόμιο σε 4 χρόνια» - Τι «γλυκοιτάζουν» οι Ινδοί;

Ηράκλειο
Μήνυμα για το Καστέλι: «Έτοιμο το αεροδρόμιο σε 4 χρόνια» - Τι «γλυκοιτάζουν» οι Ινδοί;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Όμιλος «γλυκοκοιτάζει» και για τα περιφερειακά αεροδρόμια

«Κατασκευαστικά δε θα χρειαστούμε 5 αλλά 4 χρόνια και, όταν τελειώσει, να είστε σίγουροι, το νέο αεροδρόμιο θα είναι αντάξιο του βαρυσήμαντου τουριστικού ρόλου της Κρήτης»...

Το μήνυμα αυτό έστειλαν για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, κατά την πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, οι Ινδοί επενδυτές που έχουν πάρει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο σε επενδυτική σύμπραξη με τον ελληνικό όμιλο της ΤΕΡΝΑ.

Με τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ την Ινδία, ο ινδικός όμιλος της GMR και το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι δε θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά από τη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.

Στο πλαίσιο λοιπόν της Διεθνούς Έκθεσης, αντιπροσωπία του ινδικού ομίλου είχε συναντήσεις κορυφής τόσο με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και με τον Ρεθυμνιώτη υφυπουργό Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο ινδικός όμιλος της GΜR, σε κοινοπραξία με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει πάρει, μετά από διεθνή διαγωνισμό, το έργο παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος

Οι συναντήσεις έλαβαν χώρα σε εξαιρετικό κλίμα, με τους Ινδούς μάλιστα να εκφράζουν τη βούλησή τους για ταχύτητα στην κατασκευαστική περίοδο του έργου, την ίδια ώρα που μοιάζουν διατεθειμένοι να επεκτείνουν την παρουσία τους στην Κρήτη και συνολικά στη χώρα, “γλυκοκοιτάζοντας” προς τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων και αυτό της Σητείας), που αναμένεται να οδεύσουν προς κάποιας μορφής ιδιωτικοποίηση. Όχι απαραίτητα στην ίδια “συνταγή” παραχώρησης που ακολουθήθηκε για τα πρώτα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου του αερολιμένα Χανίων), αλλά το πιθανότερο χωρισμένα σε ομάδες και σε διαφορετικές μορφές αποκρατικοποίησης.

Ο ινδικός όμιλος της GMR, σε κοινοπραξία με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει πάρει μετά από διεθνή διαγωνισμό το έργο παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος.

Ο όμιλος της ΤΕΡΝΑ ουσιαστικά θα επιφορτιστεί με το κατασκευαστικό σκέλος, ενώ ο ινδικός όμιλος θα έχει περισσότερο ρόλο operator του νέου αεροδρομίου, δεδομένης εξάλλου και της μεγάλης εμπειρίας που έχει στη διαχείριση μεγάλων αεροδρομίων ανά την υφήλιο.

Ο ινδικός όμιλος είχε μπει αρχικά με ποσοστό συμμετοχής 10% στο κοινοπρακτικό σχήμα για το Καστέλι, στο οποίο ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ποσοστό 90%. Στην πορεία, ωστόσο, οι Ινδοί θέλησαν να αυξήσουν το ποσοστό συμμετοχής τους στο κοινοπρακτικό σχήμα. Η ΤΕΡΝΑ έχει προχωρήσει στη μεταβίβαση του 30% των μετοχών προς την GMR, κάτι που σημαίνει πως η αναλογία των δύο “συμπαικτών” -επενδυτών διαμορφώνεται στο 60% για την ελληνική εταιρεία και στο 40% για τον ινδικό όμιλο.

Βεβαίως αυτό αφορά στο δικό τους εσωτερικό μερίδιο συμμετοχής, στο μερίδιο δηλαδή της παραχωρησιούχου αναδόχου κοινοπραξίας στην εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.”.

Θυμίζουμε ότι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και GMR θα έχει τελικά το 54,1% της εταιρείας, αφού το υπόλοιπο 45,9% θα εκχωρηθεί, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρωθεί ήδη από το Κοινοβούλιο, στο ελληνικό Δημόσιο.

Ο ινδικός όμιλος, με βάση τα όσα μπορούμε να αντιληφθούμε κι εμείς δημοσιογραφικά, έχει αφήσει καλές εντυπώσεις τόσο στην προηγούμενη κυβέρνηση όσο και στην τωρινή.

Γίνεται αντιληπτό και από τα όσα συζητήθηκαν και διαδραματίστηκαν κατά τις σχετικές συναντήσεις που έγιναν πριν από λίγες ημέρες, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Θυμίζουμε ότι, δεδομένου πως η Ινδία ήταν η τιμώμενη χώρα στη φετινή 84η ΔΕΘ, ο Έλληνας πρωθυπουργός άνοιξε το ινδικό περίπτερο, εξάροντας τη σημασία των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών και ειδικότερα υπογράμμισε την επένδυση του ινδικού ομίλου GMR για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον πρόεδρο της GMR κ. Srinivas Bommidala, στον οποίο υπογράμμισε την εξαιρετική σημασία που έχει για τη νέα κυβέρνηση η επένδυση για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο και πως είναι χαρούμενος για τη σύμπραξη των δύο εταιρειών (ΤΕΡΝΑ και GMR) με φόντο το Καστέλι.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος επισκέφτηκε και αυτός με τη σειρά του το ινδικό περίπτερο στην 84η ΔΕΘ.

Ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός συνομίλησε με την αντιπροσωπία της ινδικής εταιρείας και έκανε ειδική μνεία στο ξεχωριστό αποτύπωμα που έχει βάλει ήδη μέχρι τώρα η GMR στο μέτωπο της κατασκευής και διαχείρισης αεροδρομίων...

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι του ινδικού ομίλου θέλησαν να στείλουν αισιόδοξα μηνύματα γύρω από το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, “σπάζοντας” έτσι και μια σχετική “σιγή ιχθύος” που επικρατεί το τελευταίο διάστημα.

Οι Ινδοί εξέφρασαν τη βεβαιότητά τους ότι το νέο αεροδρόμιο θα πληροί τις τουριστικές απαιτήσεις της Κρήτης, ενώ υπογράμμισαν ότι η κατασκευαστική περίοδος δε θα χρειαστεί να εξαντλήσει την 5ετία όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρωθεί από την ελληνική Βουλή, αλλά θα συντμηθεί στα 4 χρόνια. Κάτι βεβαίως που έχουμε επισημάνει εδώ από τη “Νέα Κρήτη” σε ανύποπτο χρόνο, μιας και είναι εύλογο οι επενδυτές να θέλουν να λειτουργήσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα το νέο αεροδρόμιο, από το οποίο θα αντλούν σημαντικά έσοδα.

Βεβαίως, η 4ετία την οποία οριοθέτησαν οι Ινδοί θα αρχίσει να μετρά από την έναρξη των αμιγώς κατασκευαστικών εργασιών.

Αυτή τη στιγμή, η αλήθεια είναι ότι παραμένει άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες (προφανώς μέσα στο 2020), ενώ κάποιες πρόδρομες εργασίες μπορούν να αρχίσουν φυσικά νωρίτερα.

GMR

Ινδικό ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Την ίδια ώρα που οι Ινδοί της GMR δηλώνουν έτοιμοι να κατασκευάσουν το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι μέσα σε 4 χρόνια, “γλυκοκοιτάζουν” για τα καλά και το αεροδρόμιο της Σητείας με τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που παραμένουν στο Δημόσιο.

Αυτό προκύπτει από σχετικό αποκαλυπτικό δημοσίευμα του ypodomes.com, σύμφωνα με το οποίο το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των 23 υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων κινεί το ενδιαφέρον του εν λόγω ινδικού ομίλου.

Πηγές της ινδικής εταιρείας ανέφεραν ότι υπάρχει υπαρκτό ενδιαφέρον εκ μέρους τους και πως αναμένουν τα σχετικά έγγραφα προκειμένου να οριστικοποιήσουν ή όχι τη συμμετοχή τους.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes, πριν από περίπου ένα μήνα αντιπροσωπία της GMR επισκέφτηκε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Εκεί του εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τού ινδικού ομίλου για συμμετοχή σε ένα πιθανό διαγωνισμό. Αυτό είναι, άλλωστε, ένα σημαντικό μήνυμα για την προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα από νέες, ανερχόμενες αγορές, όπως αυτή της Ινδίας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News