Ηράκλειο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Δήμος Ηρακλείου: Εκλογικό κώλυμα και για τον Γιώργο Σισαμάκη

Η εταιρεία στην οποία μετέχει με ισότιμο ποσοστό ο επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για Όλους» εμφανίζεται σε πολλές απευθείας αναθέσεις και πρόχειρους διαγωνισμούς να αναλαμβάνει εργολαβίες

“Caesaris coniugium non esse aequum est, videantur”... Μετάφραση: «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια». Σύμφωνα με ιστορικές πηγές, η φράση είχε όντως ειπωθεί από τον Ιούλιο Καίσαρα, όταν χώρισε με τη δεύτερη σύζυγό του, Πομπηία Σύλλα.

Ο χωρισμός, σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ήταν αποτέλεσμα σκευωρίας εναντίον της Πομπηίας, που οργάνωσε ο ίδιος ο Καίσαρας. Πέντε χρόνια μετά τον γάμο, ήθελε να χωρίσει από τη σύζυγό του για λόγους πολιτικού συμφέροντος και να παντρευτεί μια άλλη γυναίκα με μεγαλύτερη επιρροή. Πολλοί νομίζουν ότι η φράση αυτή του Ιούλιου Καίσαρα λέχθηκε για να τονίσει την αποστροφή του σε οτιδήποτε μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση την τιμιότητά του. Στην πραγματικότητα, έψαχνε απλώς άλλοθι για να χωρίσει από τη δεύτερη σύζυγό του και να παντρευτεί άλλη, για λόγους πολιτικού συμφέροντος.

Αυτά στην αρχαία Ρώμη, γιατί στη σύγχρονη αυτοδιοικητική πραγματικότητα της Κρήτης ορισμένοι «άρχοντες» ούτε άλλοθι για «πολιτικά διαζύγια» επιζητούν, ούτε, παρά τη γνώση που διαθέτουν για το «φαίνεσθαι και το είναι άλλων παραγόντων», εμποδίζονται στο να κλείνουν πολιτικές συνεργασίες μαζί τους.

Ίσα-ίσα που, ως φαίνεται, οι δοσοληψίες με ενεργές συμβάσεις ως εργολάβοι, ορισμένων εξ αυτών, με τους Δήμους στους οποίους όχι μόνο έχουν εκλεγεί δημοτικοί σύμβουλοι αλλά ετοιμάζονται με κάποιους δημάρχους να συνδιοικήσουν ως μειοψηφίες, παρότι είναι απόλυτο «κώλυμα» εκλογιμότητας, γίνεται ένα «ιδιότυπο συμβόλαιο συναλλαγής» ή μεταχρονολογημένης επικύρωσής της.

Άνοιξε τον ασκό του Αιόλου ο Δήμος Γόρτυνας

Η περίπτωση του Δήμου Γόρτυνας, όπου στο «και πέντε» κυριολεκτικά έχουμε τη μεγάλη ανατροπή με το Διοικητικό Πρωτοδικείο Ηρακλείου να κάνει δεκτή την ένσταση του απελθόντα δημάρχου, Νίκου Σχοιναράκη, κατά του εκλεγέντος δημάρχου, Μιχάλη Κοκολάκη, αν και διαφορετικής εντελώς υφής με άλλες υποθέσεις, φαίνεται να ανοίγει τον ασκό του Αιόλου και για άλλες ανάλογες περιπτώσεις στα αυτοδιοικητικά του νησιού και μάλιστα ανάμεσά τους και στον κορυφαίο Δήμο της Κρήτης, αυτόν του Ηρακλείου!

Αν μάλιστα στην περίπτωση του εκλεγέντος δημάρχου Γόρτυνας, Μιχάλη Κοκολάκη, το κώλυμα με βάση τη νομοθεσία ήταν απόλυτο, σε βαθμό που να ανατρέπει ακόμη και την εκπεφρασμένη λαϊκή βούληση που ήταν συντριπτικά υπέρ του, φανταστείτε πόσο ανελαστική εξίσου είναι η νομοθεσία για δημοτικούς συμβούλους ή επικεφαλής παρατάξεων που ετοιμάζουν να συμπράξουν στη διοίκηση ενός Δήμου με τον οποίο έχουν ενεργή εργολαβική σχέση. Φυσικά, πέρα από τη νομική του διάσταση, το θέμα είναι εξόχως πολιτικό και ηθικό.

Η είδηση, που προκάλεσε πανελλήνια αίσθηση, από την περασμένη Παρασκευή, ήταν ότι ουσιαστικά το Διοικητικό Πρωτοδικείο Ηρακλείου έκανε αποδεκτή την ένσταση, ότι ο εκλεγείς νέος δήμαρχος Μιχάλης Κοκολάκης είχε ενεργή σύμβαση ως εργολάβος με τον Δήμο Γόρτυνας, όπου και εξελέγη δήμαρχος, κι ως εκ τούτου δεν είχε δικαίωμα να είναι υποψήφιος. Αυτό με βάση τη νομοθεσία «Άρθρο 11 - Νόμος 4555/2018 - Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα - Αντικατάσταση του άρθρου 14 του Ν. 3852/2010» είχε απόλυτο κώλυμα αναφορικά με την οικονομική σχέση του με τον Δήμο Γόρτυνας, αφού η εταιρεία του είχε συνεργαστεί ως εργολάβος με τον Δήμο το 2006 και είχε ενεργές συμβάσεις μέχρι σήμερα με αυτόν ύψους 60.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι, αν και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος, μόλις αντιλήφθηκε το κώλυμα που είχε, προσπάθησε να απεμπλακεί από τη σχέση του με την εταιρεία που ήταν μέτοχος και μέλος της διοίκησής της και που είχε ενεργή εργολαβική σχέση με τον Δήμο Γόρτυνας, εντούτοις το Διοικητικό Πρωτοδικείο έκρινε πως ούτε η εταιρική πράξη που ακολούθησε, ούτε ο χρόνος απαλλαγής από αυτήν στον οποίο κινήθηκε τον κάλυπταν νομικά.

Την ώρα όμως που έσκαγε σαν «βόμβα» η απόφαση για τον νέο δήμαρχο Γόρτυνας και το κώλυμα εκλογιμότητάς του, στο Ηράκλειο ερχόταν εντελώς συμπτωματικά η ανακοίνωση του επανεκλεγέντος δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού για συγκρότηση δημοτικής Αρχής μειοψηφίας, που θα συνεργαστεί με την παράταξη «Ηράκλειο για Όλους» του Γιώργου Σισαμάκη στις θέσεις διοίκησης του Δήμου και θα έχει τη στήριξη της «Συνεργασίας για το Ηράκλειο» του Ευριπίδη Κουκιαδάκη και της «Ηράκλειας Πρωτοβουλίας» του Μανόλη Βασιλάκη (δηλαδή συνολικά 19 από τους 49 δημοτικούς συμβούλους της πόλης).

Αλλά αν πολιτικά η επιλογή στο Ηράκλειο για δημοτική Αρχή μειοψηφίας σηκώνει κουβέντα για τις ικανότητες σύνθεσης του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού πλειοψηφικού ρεύματος, ηθικά και νομικά οι εξελίξεις με το απόλυτο κώλυμα του νεοεκλεγέντος δημάρχου Γόρτυνας, που με ενεργή σύμβαση της εταιρείας του με τον Δήμο που βγήκε δήμαρχος τον οδήγησε στο να χάσει τη θέση του, θέμα δημιουργεί (προφανώς και όχι εν αγνοία του Βασίλη Λαμπρινού) και για τον επικεφαλής με τον οποίο ετοιμάζεται να συνεργαστεί στη δημοτική Αρχή, μοιράζοντας και αξιώματα. Θέμα αρχικά νομιμότητας, αφού ο Γιώργος Σισαμάκης, ως επικεφαλής παράταξης και δημοτικός σύμβουλος, έχει απόλυτο κώλυμα εκλογιμότητας, αφού μετέχει σε εταιρεία που έχει ενεργή εργολαβικά σύμβαση με τον Δήμο Ηρακλείου, όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Νέα Κρήτη», κατά παράβαση της νομοθεσίας για την εκλογιμότητά του.

Ηθικό θέμα με σοβαρές διαστάσεις

Ταυτόχρονα αποτελεί και μείζον ηθικό θέμα, αφού την τελευταία 5ετία η εν λόγω εταιρεία στην οποία μετέχει με ισότιμο ποσοστό ο επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για Όλους» εμφανίζεται, σε πολλές απευθείας αναθέσεις και πρόχειρους διαγωνισμούς, να αναλαμβάνει εργολαβίες παροχής υπηρεσιών ή συμβούλου δεκάδων χιλιάδων ευρώ συνολικά, και μάλιστα πάνω σε θέματα μεγάλου οικονομικού και συμβατικού αντικειμένου εκατομμυρίων ευρώ, όπως είναι αντικατάσταση με led φωτισμό στην πόλη με αντικείμενο πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ (υπόθεση που έχει περάσει από «σαράντα κύματα» και ακόμη το κόστος της είναι με πολλές αιρεσιμότητες) ή οι μελέτες για το “open mall” και ορισμός σε αυτό, αλλά και στις ΒΑΑ (Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις) τεχνικών συμβούλων, για οικονομικά αντικείμενα εκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα εσχάτως ο ίδιος αναφέρει στους... διαδρόμους του Δήμου Ηρακλείου ότι η εταιρεία του θα αναλάβει τις ΒΑΑ!

Όλα αυτά, φυσικά, δεν μπορεί να είναι εν αγνοία του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού, ενώ πολλοί μετά την υπόθεση στον Δήμο Γόρτυνας αναρωτιούνται, πέρα από το κώλυμα εκλογιμότητας, αν η απόφαση του Βασίλη Λαμπρινού για συνεργασία μειοψηφίας στη δημοτική Αρχή με την παράταξη του εν λόγω επικεφαλής ενέχει και μείζον ηθικό θέμα. Αν, δηλαδή, είναι τελικά και η απόδειξη μιας «πολιτικής συναλλαγής» που κρατάει και με οικονομικό αντικείμενο εργολαβιών, την τελευταία πενταετία.

Ηθικά, δε, το θέμα έχει μια ακόμη σοβαρότερη διάσταση, αφού οι εργολαβίες που αναλάμβανε από τον Δήμο Ηρακλείου η εταιρεία στην οποία μετέχει και ο Γιώργος Σισαμάκης, εκλεγείς πλέον και ως επικεφαλής παράταξης στον ίδιο Δήμο, τον οποίο μάλιστα στα πλαίσια συνεργασίας με τον Βασίλη Λαμπρινό τώρα ετοιμάζεται να συνδιοικήσει, γίνονταν καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της πενταετίας που εν ενεργεία δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου ήταν ο πατέρας του, Βαγγέλης Σισαμάκης, ο οποίος έσπευσε προς τη λήξη της θητείας του να ανεξαρτητοποιηθεί από την παράταξη με την οποία είχε εκλεγεί, αυτή του Γιάννη Κουράκη, ενόψει της καθόδου της παράταξης του γιου του, που, μετά τις καλώς εννοούμενες επαγγελματικές δοσοληψίες με τον Δήμο, τώρα ετοιμάζεται να συνδιοικήσει με τον μέχρι χθες «πάροχο» των εργολαβιών αυτών και δήμαρχο εκ νέου Βασίλη Λαμπρινό.

Τι προβλέπει η νομοθεσία

- Τα κωλύματα εκλογιμότητας οικονομικών σχέσεων αιρετού με τον Δήμο που εκλέγεται:

Κωλύματα εκλογιμότητας νοούνται κάποιες ιδιότητες οι οποίες, εάν συντρέχουν στο πρόσωπο κάποιου, αυτός δεν μπορεί να ανακηρυχθεί υποψήφιος αιρετός στους ΟΤΑ.

Τα κωλύματα διακρίνονται σε απόλυτα, τοπικά και σχετικά. Το απόλυτο κώλυμα αποκλείει την ανακήρυξη κάποιου ως αιρετού της Αυτοδιοίκησης για ένα χρονικό διάστημα, ακόμη και εάν αυτός παραιτηθεί προηγουμένως από την ιδιότητα που δημιουργεί το κώλυμα.

Κωλύματα, και μάλιστα απόλυτα, είναι και τα αναφερόμενα στην οικονομική σχέση του υποψήφιου αιρετού με τον Δήμο στον οποίο διεκδικεί την εκλογή του.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 11 του Ν. 4555/2018 (ΦΕΚ Α 133), κατά την παρ. 1, στοιχεία στ και ζ, ορίζονται:

«Το άρθρο 14 του Ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

Άρθρο 14, «Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα»:

1. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι Κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων ή πρόεδροι Κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων (300) κατοίκων: (...)

στ) Όποιοι συνδέονται με τον οικείο Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως...

ζ) Γενικοί διευθυντές, διευθύνοντες σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με τον οικείο Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρείες υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και εταίροι προσωπικών εταιρειών και κοινοπρακτούντα πρόσωπα, που έχουν συμβληθεί με τον οικείο Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της περίπτωσης στ’...».

- Η ενεργή σύμβαση Δήμου Ηρακλείου και εταιρείας του επικεφαλής παράταξης:

Μετά την υπόθεση στον Δήμο Γόρτυνας, όπως ήταν φυσικό, πολλοί είναι αυτοί που άρχισαν να ψάχνονται για ανάλογα ζητήματα και κωλύματα εκλογιμότητας και σε άλλους Δήμους της Κρήτης. Αλλά στην περίπτωση του Δήμου Ηρακλείου, με δεδομένο ότι όλη την παρελθούσα πενταετία οι αναθέσεις στην εταιρεία που μετέχει και ο επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για Όλους», Γιώργος Σισαμάκης, ήταν πολλές και δεκάδων χιλιάδων ευρώ, το θέμα άρχισε να συζητιέται μεταξύ όλων των παρατάξεων, μηδέ εξαιρουμένης και του δημάρχου, ιδίως από τη στιγμή που ο τελευταίος ανακοίνωσε την πρόθεσή του να συνδιοικήσει τον Δήμο Ηρακλείου, μειοψηφικά, με τον συγκεκριμένο επικεφαλής παράταξης. Άλλωστε, κοινό μυστικό είναι ότι, εξαιτίας της εμπλοκής με δουλειές του Δήμου Ηρακλείου (συντριπτικές οι απευθείας αναθέσεις χιλιάδων ευρώ), οι συνέταιροι στην επίμαχη εταιρεία του Γιώργου Σισαμάκη, εμφανώς τουλάχιστον με την εμπλοκή του στα αυτοδιοικητικά του Δήμου Ηρακλείου, έδειχναν δυσφορία, θεωρούσαν ότι έστω και άδικα, ηθικά και νομικά δημιουργούταν μείζον θέμα και ζητούσαν οδό απεμπλοκής.

Η εφημερίδα «Νέα Κρήτη» εντόπισε, ωστόσο, μία τουλάχιστον (χωρίς να αποκλείεται και ύπαρξη άλλων) ενεργό σύμβαση, ως εργολάβου, της εταιρείας στην οποία μετέχει ο κ. Γιώργος Σισαμάκης, με τον Δήμο Ηρακλείου, τον οποίο κατά τα άλλα ο ίδιος, ως επικεφαλής παράταξης, ετοιμάζεται σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Βασίλη Λαμπρινού να συνδιοικήσει, από όλες τις άλλες παρατάξεις και μόνο οι δύο τους και ως μειοψηφία (12 σύμβουλοι Λαμπρινού και 4 σύμβουλοι Σισαμάκη) με 19 συμβούλους, σε σύνολο 49, υπολογίζοντας και στην απλή στήριξη άλλων δύο παρατάξεων!

Η ενεργή σύμβαση που αποκαλύπτουμε εμπίπτει σε πανομοιότυπα με τον δήμαρχο Γόρτυνας, Μιχάλη Κοκολάκη, απόλυτα κωλύματα εκλογιμότητας, με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο (ενεργός εργολαβική σύμβαση) και, αν για εκλεγέντα δήμαρχο η απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου ήταν να χάσει την εκλογή και το αξίωμά του, είναι αντιληπτό ότι τυχόν προσφυγή παράταξης ή συνυποψήφιου ή δημοτικού συμβούλου για ένα δημοτικό σύμβουλο και επικεφαλής παράταξης δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί εύκολα.

Η εν λόγω ενεργή σύμβαση αφορά μάλιστα σε παροχή υπηρεσιών συμβούλου, σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ε.Ε. (ΕΤΠΑ - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης), γεγονός που καθιστά απαγορευτική την όποια εκ των υστέρων έστω προσπάθεια απεμπλοκής από την εταιρεία τού προσώπου για το οποίο δημιουργείται εξαιτίας μιας ενεργούς σύμβασης κώλυμα εκλογιμότητας. Το απόλυτο κώλυμα, σύμφωνα με το «Άρθρο 11 - Νόμος 4555/2018 - Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα - Αντικατάσταση του άρθρου 14 του N. 3852/2010», αποκλείει την ανακήρυξη κάποιου ως αιρετού της Αυτοδιοίκησης για ένα χρονικό διάστημα, ακόμη και εάν αυτός παραιτηθεί προηγουμένως από την ιδιότητα που δημιουργεί το κώλυμα.

Δήμος – «Ανέλιξις»: Τι αναφέρει η επίμαχη σύμβαση

Η εν λόγω σύμβαση έχει τον τίτλο «Σύμβαση παροχής υπηρεσιών συμβούλου υποστήριξης διαχείρισης και επικοινωνίας της πράξης με τίτλο: “Συστήματα Αυτόνομης οικιακής κομποστοποίησης σε αστικό περιβάλλον” και ακρωνύμιο “ACUA” του Ε.Π. INTERREG V - Α “Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020”, στο οποίο συμμετείχε ο Δήμος Ηρακλείου ως δικαιούχος 2”.

Η μεταξύ του Δήμου Ηρακλείου και της εταιρείας “Ανέλιξις” σύμβαση, στην οποία ισότιμα μετέχει ο Γιώργος Σισαμάκης, επικεφαλής και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Ηράκλειο για Όλους” σήμερα, υπογράφηκε στις 25 Απριλίου του 2018 και, όπως αναφέρεται ρητά, «Χρονική διάρκεια και χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης:

Η παρούσα σύμβαση τίθεται σε ισχύ την ημερομηνία κατά την οποία υπογράφεται από τους συμβαλλόμενους και θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι ο Ανάδοχος να εκπληρώσει, στο ακέραιο, τις υποχρεώσεις του προς τον Αναθέτων, σύμφωνα με το Εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο της Πράξης, τις Τεχνικές Προδιαγραφές και τη Συγγραφή υποχρεώσεων της Πρόσκλησης και την υποβληθείσα προσφορά.

Συγκεκριμένα, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών καθορίζεται σε τριάντα (30) μήνες από την υπογραφή της παρούσας σύμβασης και σε κάθε περίπτωση θα συμπίπτει με τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης ACUA, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου απαιτείται για τη διοικητική ολοκλήρωσή της.

Σημειώνεται ότι ο συμβατικός χρόνος διάρκειας της Πράξης ACUA είναι 30 μήνες από 01/12/2017 έως 30/05/2020 πλέον περίπου ενός τριμήνου τουλάχιστον για τη διοικητική ολοκλήρωσή της».

Δηλαδή, η σύμβαση είναι ενεργή μέχρι το 2020, ο δε μέτοχος της εταιρείας «Ανέλιξις» (αρχικά Ο.Ε., στη συνέχεια με μετατροπή σε Α.Ε.) Γιώργος Σισαμάκης, που ήταν υποψήφιος και εξελέγη δημοτικός σύμβουλος ως επικεφαλής παράταξης, έχει προς έλεγχο το απόλυτο κώλυμα εκλογιμότητας τον Μάιο-Ιούνιο του 2019, ακόμη κι αν εσχάτως διαρρέεται ότι «μεταβίβασε» τις μετοχές του σε συγγενικό του (!!!) πρόσωπο (και μόνο αυτό δε δημιουργεί μείζον ηθικό θέμα για τον ίδιο και τον Βασίλη Λαμπρινό, που δήλωσε ότι θα συνεργαστεί μόνο μαζί του στη διοίκηση του Δήμου;). Ελέγχεται για το αν σε μια από Ο.Ε. μετατροπής εταιρεία σε Α.Ε. μπορεί να κάνει μεταβίβαση (κάτι που έπραξε και ο Μιχάλης Κοκολάκης στον Δήμο Γόρτυνας σε σχέση με την εταιρεία του και για πολύ παλιότερη χρονικά υπόθεση αλλά δε μέτρησε) και φυσικά η εμφάνιση τυχόν ενός απλού ιδιωτικού συμφωνητικού σε τίποτα δεν τον καλύπτει.

Η ενεργή σύμβαση, μεταξύ άλλων, επίσης αναφέρει:

«ΚΑ: 20-6474.003 αριθμ. πρωτ. 35178/25-4-2018

Ποσό: 15.500,00 ευρώ

ΦΠΑ 24%: 3.720,00 ευρώ

Συνολικό ποσό: 19.220,00 ευρώ

Στο Ηράκλειο σήμερα 25/4/2018, οι παρακάτω συμβαλλόμενοι που υπογράφουν την παρούσα, αφενός, ο Δήμος Ηρακλείου, που θα αναφέρεται στη συνέχεια ως «Δήμος», που εκπροσωπείται νόμιμα στην παρούσα, δυνάμει της με αριθμό 31727/23-3-2016 Απόφασης Δημάρχου, από τον Αντιδήμαρχο... και

Της εταιρείας Ανέλιξις Σύμβουλοι Ανάπτυξης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ανώνυμη Εταιρεία και διακριτικό τίτλο Ανέλιξις Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε., με ΑΦΜ 99..., Δ.Ο.Υ. Ηρακλείου, που εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης, Λ. Δημοκρατίας..., Τ.Κ. 71306 και που εκπροσωπείται νόμιμα από τον Πρόεδρο & Δ/νων Σύμβουλο κ..., εφεξής ο «Ανάδοχος».

Άρθρο 3:

Σκοπός των παρεχόμενων υπηρεσιών

Σκοπός των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η υποστήριξη του Δήμου Ηρακλείου στη διαχείριση και την παρακολούθηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του Δήμου στο πλαίσιο της Πράξης ACUA, καθώς και η υποστήριξη υλοποίησης των ενεργειών δημοσιότητας και επικοινωνίας της Πράξης.

Άρθρο 4:

Προϋπολογισμός της Σύμβασης

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκούς Πόρους (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) σε ποσοστό 85% και από Εθνικούς Πόρους (ΠΔΕ) σε ποσοστό 15%, και είναι εγγεγραμμένο στον Προϋπολογισμό Οικονομικού Έτους 2018 του Δήμου Ηρακλείου.

Ο Προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 15.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24%, ήτοι 19.220,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ».

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός αναλύεται ως εξής:

Για σύμβουλο Υποστήριξης διαχείρισης και επικοινωνίας της Πράξης με τίτλο «Συστήματα αυτόνομης οικιακής κομποστοποίησης σε αστικό περιβάλλον» και Ακρωνύμιο “ACUA” - Παραδοτέο 1.2.2 Διαχείριση Έργου 14.000,00 ευρώ.

Για σύμβουλο Υποστήριξης διαχείρισης της Πράξης με τίτλο «Συστήματα αυτόνομης οικιακής κομποστοποίησης σε αστικό περιβάλλον» και Ακρωνύμιο “ACUA” - Παραδοτέο 2.2.1 Υλικό και ενέργειες δημοσιότητας. 1.500,00 ευρώ.

Συνολική αξία της σύμβασης: 15.500,00 ευρώ. ΦΠΑ 24%: 3.720,00 ευρώ. Γενικό σύνολο: 19.220,00 ευρώ.

Από το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης προκύπτει ένα ποσό κατά πολύ μεγαλύτερο των 5.000 ευρώ, όριο με βάση τη νομοθεσία, που θα μπορούσε να καλύψει το απόλυτο κώλυμα εκλογιμότητας του Γιώργου Σισαμάκη. Υπενθυμίζουμε ότι το σχετικό εδάφιο του Άρθρου 11 - Νόμος 4555/2018 αναφέρει: «Όποιοι συνδέονται με τον οικείο Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως...».

Σχόλια