Ηράκλειο

Ένα χρόνο πιο πίσω ο νέος δρόμος ΒΟΑΚ - ΠΑΓΝΗ - ΙΤΕ

Παράταση ενός χρόνου για την ολοκλήρωση της μελέτης του έργου που ήταν να παραδοθεί τον Ιούνιο

Έναν ολόκληρο χρόνο πιο πίσω πάει η μελέτη για τον νέο δρόμο από ΒΟΑΚ προς ΠΑΓΝΗ-ΙΤΕ, που θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες κόσμου.

Η μελέτη του πολύ σημαντικού οδικού έργου, που θα συνδέει πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας-Έρευνας με τον Βόρειο Οδικό Άξονα είχε ανατεθεί πριν από μία 2ετία και ήταν κανονικά να παραδοθεί στα τέλη Ιουνίου.

Η μελέτη όχι μόνο δεν παραδόθηκε, αλλά έχει μείνει αρκετά πίσω. Όχι πάντως με ευθύνη του αναδόχου, όπως αναγνώρισε η Περιφέρεια Κρήτης, που έδωσε προ ημερών παράταση ενός χρόνου για να ολοκληρωθεί η μελέτη, ώστε να ακολουθήσει η δημοπράτηση της κατασκευής της νέας οδικής σύνδεσης... Νέας οδικής σύνδεσης που θα προσφέρει μεγάλη κυκλοφοριακή ανακούφιση στην ευρύτερη περιοχή, εξυπηρετώντας ταχύτερα τους πολίτες στις μετακινήσεις τους στην κομβική αυτή περιοχή...

Η ανάθεση μελέτης για την κατασκευή του σημαντικού αναπτυξιακού έργου που θα συνδέει οδικά ΠΑΓΝΗ-Πανεπιστήμιο-ΙΤΕ με τον ΒΟΑΚ είχε υπογραφεί από τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη στις 26 Ιουνίου 2017. Το τελικό ποσό της σύμβασης μετά την εργολαβική έκπτωση ανέρχεται στα 122.636 ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από ιδίους πόρους της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.

Η ανάθεση είχε γίνει σε κλίμα ικανοποίησης και με την προσδοκία γρήγορης ολοκλήρωσής της, ώστε το έργο να περάσει στο επόμενο στάδιο, της κατασκευής. Στην πορεία, ωστόσο, η μελέτη φαίνεται ότι έμπλεξε στη γραφειοκρατία και στις γνώριμες καθυστερήσεις.

Έτσι, ενώ κανονικά η μελέτη θα έπρεπε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στα τέλη Ιουνίου, ο ανάδοχος υπέβαλε επίσημο αίτημα παράτασης, ζητώντας περιθώριο μέχρι τον Ιούνιο του 2020.

Αναλυτικά ο ανάδοχος επικαλείται στην αίτησή του:

«Η έγκριση της 1ης φάσης εργασιών και η εντολή της Υπηρεσίας για εκπόνηση της 2ης φάσης δόθηκε στις 12/09/2108 λόγω καθυστέρησης έγκρισης του Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ), (σχετ. το με αρ. πρωτ. 211960/6812/12.09.2018 έγγραφο της ΔΤΕΠΕΗ).

Στο με αρ. πρωτ. 60340/14.03.2019 έγγραφο της ΔΤΕΠΕΗ αναφέρεται ότι ο καθαρός χρόνος εκπόνησης των μελετών έχει σταματήσει από τις 08/02/2019 και κατά συνέπεια μετακινείται και η λήξη της 2ης φάσης εκπόνησης της μελέτης.

Με τη με αρ. πρωτ. 138022/11.06.2019 απόφαση της ΔΤΕΠΕΗ εγκρίνεται η προκαταρκτική μελέτη τεχνικού Κ/Δ, η έκθεση προγράμματος γεωτεχνικών ερευνών και δίνεται εντολή έναρξης των επόμενων εργασιών της μελέτης.

Σε συνέχεια των παραπάνω, αιτείται παράταση συνολικής προθεσμίας για την ολοκλήρωση του συνόλου των σταδίων της μελέτης του θέματος κατά 12 μήνες, δεδομένου ότι οι μέχρι τώρα καθυστερήσεις δεν οφείλονται σε αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου».

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, εξετάζοντας το αίτημα του αναδόχου, έκρινε εύλογο το χρονικό διάστημα παράτασης έως τις 26/06/2020 (1,5 μήνα για την ολοκλήρωση εκπόνησης της 2ης φάσης, 3 μήνες για εκπόνηση της 3ης φάσης και 7,5 μήνες για τις ενδιάμεσες εγκρίσεις των μελετών).

Με βάση τη σχετική υπηρεσιακή εισήγηση λοιπόν, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κρήτης σε προ ημερών συνεδρίασή της αποφάσισε να εγκρίνει την παράταση συνολικής προθεσμίας εκπόνησης της μελέτης κατά 12 μήνες, δηλαδή έως τις 26/06/2020, για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης της μελέτης “Μελέτη νέας οδού: Δρόμος ΒΟΑΚ-ΠΑΓΝΗ-ΙΤΕ”.

Σύμφωνα με την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, η παράταση προθεσμίας εγκρίνεται χωρίς την επιβολή ποινικών ρητρών, επειδή δεν ευθύνεται ο ανάδοχος για την καθυστέρηση της μελέτης και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 του Ν. 3316/05.

Τα τεχνικά στοιχεία της νέας οδού

Η νέα προτεινόμενη οδός, που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με Πανεπιστήμιο-ΠΑΓΝΗ- ΙΤΕ, χωροθετείται δυτικά του οικισμού των Αγίων Θεοδώρων, με αρχή ένα νέο ανισόπεδο κόμβο επί της εθνικής οδού Ηρακλείου-Χανίων, 2 χλμ. δυτικά του κόμβου Γιόφυρου. Στην πορεία της η νέα οδός συναντάει στα πρώτα 900 μέτρα με ισόπεδο κυκλικό κόμβο τον παλαιό επαρχιακό δρόμο προς Βούτες, στο ύψος του Πανεπιστημίου, κι έπειτα από 500 μέτρα εισέρχεται με ισόπεδο κυκλικό κόμβο στον νέο ΕΠΟ 7, στο ύψος της νοτιοανατολικής πλευράς του ΠΑΓΝΗ, διασχίζοντας την οδό προς τον κόμβο για Σταυράκια.

Η είσοδος και η έξοδος από την εθνική οδό προς τη νέα χάραξη θα γίνεται με ανισόπεδο κόμβο με τέσσερις συνδέσεις (ράμπες), δύο ανά ρεύμα κυκλοφορίας της ε.ο. Ηρακλείου-Χανίων. Οι ράμπες που θα βρίσκονται βόρεια της εθνικής οδού θα διευθετούνται με κυκλικό κόμβο, καθώς και οι παράπλευρες οδοί από τη βόρεια πλευρά της ε.ο. Εκατέρωθεν της νέας οδού υπάρχουν παράπλευρες οδοί, οι οποίες παραλαμβάνουν τις προσβάσεις των όμορων ακινήτων και θα διευθετούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο του ΒΟΑΚ. Η προτεινόμενη διατομή για την κύρια οδό, η οποία θα είναι διαχωρισμένη (θα έχει νησίδα New Jersey στο κέντρο).

Σχόλια