Ηράκλειο

Τα καλά και τα... στραβά του Μηχανολογικού Ηρακλείου

Επιστολή - καταγγελία του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων “Candia”

Αναφορά στα καλώς αλλά και στα κακώς κείμενα που έρχονται σαν αποτέλεσμα της λειτουργείας της πρόσφατα ανακαινισμένης υπηρεσίας του Μηχανολογικού Ηρακλείου κάνει ο Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων “Candia”.

Με μια ανακοίνωση που τιτλοφορείται «Μηχανολογικό Ηρακλείου: Ένα πουκάμισο αδειανό...», ο πρόεδρος του Συλλόγου Γεώργιος Μπαμιεδάκης περιγράφει τόσο τα θετικά όσο όμως και τα αρνητικά που συναντά ο πολίτης αλλά και ο επαγγελματίας που θέλει να επισκεφτεί την υπηρεσία, τα οποία σχετίζονται με το θέμα της εξυπηρέτησης και την έλλειψη επαρκούς προσωπικού. Ο ίδιος μάλιστα ζητά άμεσες λύσεις από τους αρμοδίους, ούτως ώστε η υπηρεσία να μπορεί να λειτουργήσει ομαλά και ο κόσμος να μην ταλαιπωρείται άλλο πια.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Συλλόγου Γεώργιος Μπαμιεδάκης, αναφερόμενος στα υπέρ και τα κατά της λειτουργίας του Μηχανολογικού Ηρακλείου, τονίζει:

«Τα καλά νέα: Το κτήριο του Μηχανολογικού Ηρακλείου, το οποίο ανακαινίστηκε πρόσφατα και στο οποίο στεγάζεται η υπηρεσία, επαινείται γιατί “είναι εργονομικό, έχει πάγκους για να κάθονται οι πολίτες όταν περιμένουν, έχει air condition, μέχρι και ξύλινα δάπεδα...”. Η πιλοτική εφαρμογή εξυπηρέτησης πολιτών Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Ηρακλείου εκπροσώπησε την Ελλάδα το 2017 στο 9ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Ποιότητας-Δημόσιας Διοίκησης στη Μάλτα, κέρδισε δε τη 2η ευρωπαϊκή θέση στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας στα ευρωπαϊκά βραβεία για τη Δημόσια Διοίκηση. Παρουσιάστηκε δε τον Μάιο του 2018 στα στελέχη της Κομισιόν, τα μέλη του Δικτύου Δημόσιας Διοίκησης και Διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα διευθυντικά στελέχη των ελληνικών υπουργείων, τα οποία μετείχαν στην 6η συνάντηση του Δικτύου Δημόσιας Διοίκησης και Διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα άσχημα νέα: Για να κλείσει ο πολίτης ηλεκτρονικά - δηλαδή μέσω της βραβευμένης εφαρμογής - ραντεβού, θα πρέπει να περιμένει. Αν επισκεφτεί σήμερα (σ.σ. 23 Ιουλίου) την εφαρμογή, θα του δοθεί ραντεβού για τις 13 Αυγούστου. Φυσικά δε φταίει η εφαρμογή. Έτσι και πάλι αναγκάζονται οι πολίτες να επισκεφτούν την υπηρεσία. Οι υπάλληλοι είναι εξουθενωμένοι. Για ταξινομήσεις νέων οχημάτων απαιτούνται 15 εργάσιμες ημέρες. Αυτό το γεγονός για τους επιχειρηματίες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σημαίνει οικονομική ζημιά. Δεν είναι δυνατόν να αγοράζουν αυτοκίνητα 20.000 ή 30.000 ευρώ, να θέλουν να τα προσφέρουν στην αγορά ώστε να αρχίσει η απόσβεση του κεφαλαίου τους, και να πρέπει να περιμένουν 15 μέρες για να γίνει μια διαδικασία που σε άλλες πόλεις διαρκεί μόνο μία μέρα. Συγχρόνως, η αργή διαδικασία συνεπάγεται οικονομική ζημιά της Περιφέρειας. Όταν το 2018 τα έσοδα μόνο από την ταξινόμηση οχημάτων ξεπέρασαν τις 300.000 ευρώ, καταλαβαίνει κανείς τις συνέπειες από τη μη σωστή λειτουργία της υπηρεσίας. Σίγουρα δε φταίνε οι εργαζόμενοι. Είναι λίγοι και δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον όγκο της δουλειάς».

Οι ευθύνες

Ο κ. Μπαμιεδάκης καταλήγει λέγοντας πως «είναι ευθύνη της Περιφέρειας, στην αρμοδιότητα της οποίας εμπίπτει το Μηχανολογικό, να δώσει λύση. Οι απαντήσεις του τύπου “έχουν γίνει εισηγήσεις...” και “υπάλληλοι δε θέλουν να μεταφερθούν στην υπηρεσία” δεν ενδιαφέρουν και δεν αφορούν τους πολίτες. Εκείνοι περιμένουν από τους υπευθύνους να βρουν λύσεις. Γι' αυτό εκλέχτηκαν και αμείβονται από τους φορολογούμενους. Για να τους το υπενθυμίσουμε: Ευρίσκονται σε αυτή τη θέση για να εξυπηρετούν και να υπηρετούν τον πολίτη της Κρήτης.

Ειδάλλως τα ωραία κτήρια και τα επιτυχημένα από τεχνικής πλευράς πληροφοριακά συστήματα αποτελούν - για να παραφράσουμε τον ποιητή - ένα “πουκάμισο αδειανό”, ένα θάμπωμα για να μη φαίνεται το πραγματικό πρόβλημα, που είναι η αναποτελεσματικότητα αυτής της υπηρεσίας».

Σχόλια