Ηράκλειο

Ο «Ερωτόκριτος» στα 28ο και 57ο Δημοτικά σχολεία

… «Στου κύκλου τα γυρίσματα»…

Εκπαιδευτικοί, γονείς, περιφέρεια, στάθηκαν αρωγοί  στην προσπάθεια των μαθητών της Ε3 τάξης των παραπάνω σχολείων να ανεβάσουν τον «Ερωτόκριτο» με όλες τις δυσκολίες της Κρητικής διαλέκτου, η οποία ελάχιστα απέχει από τη γνήσια σημερινή ντοπιολαλιά της Κρήτης.

Την αποφασιστικότητα τους, να καταλάβουν και να αποδώσουν 2.500 στίχους από τους 10.053 Βιτσέντζου Κορνάρου, εκφράζουν μέσω του 98.4 και δύο μαθητές, από τους 19 Ερωτόκριτους κι Αρετούσες, ο Νίκος κι η Άννα, απαγγέλλοντας παράλληλα κάποιους από αυτούς…
Στις προκλήσεις, την εκπαιδευτική διαδικασία, τα οφέλη στην ψυχοσύνθεση των μαθητών προεφηβικής ηλικίας, αναφέρεται η Δασκάλα της τάξης Μαρία Παπαδημητροπούλου.

Η παράσταση ανεβαίνει σήμερα Τετάρτη στις 20:15 το βράδυ, στη θεατρική σκηνή του σχολείου που βρίσκεται στην οδό Παπαγιάννη Σκουλά 10.
Θα επαναληφθεί την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019 στην Πύλη Βηθλεέμ στις 20:30 το βράδυ, επίσης με ελεύθερη είσοδο.

 

Όπως αναφέρεται στο σημείωμα της Περιφέρειας Κρήτης, επικαλούμενη τους εκπαιδευτικούς των σχολείων: «Ανεβάζουμε θεατρικά τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου, τιμώντας το έτος Ερωτόκριτου όπως έχει οριστεί το 2019. Όλα ξεκίνησαν στη μέση της σχολικής χρονιάς με την πρώτη εμπειρία ανάγνωσης του κειμένου του «Ερωτόκριτου». Ακολούθησε η εξοικείωση με τη γλώσσα, το ρυθμό και τη μουσικότητα του στίχου.

Επιπλέον, τα παιδιά ανακαλύπτοντας θεατρικά τον Ερωτόκριτο προσέγγισαν με ένα ιδιαίτερο τρόπο την κοινωνική πραγματικότητα της ενετοκρατούμενης Κρήτης.

 Ίσως να οφείλεται στη γνησιότητα και τη ζωντάνια της Κρητικής διαλέκτου, η οποία ελάχιστα απέχει από τη γνήσια σημερινή ντοπιολαλιά της Κρήτης, ίσως να οφείλεται στην υπόθεση η οποία περιλαμβάνει και στοιχεία από τον κόσμο του παραμυθιού, ίσως πάλι, στον τόσο οικείο για τις υφολογικές δυνατότητες της γλώσσας μας δεκαπεντασύλλαβο στίχο του κειμένου, πάντως τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την προοπτική να «ανέβει» θεατρικά ένα «απαιτητικό» έργο, τόσο στην υπόθεση όσο και στην πλοκή.

Επιπλέον, η ιδέα της αναπαράστασης της περιπέτειας δύο νέων, του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, ελκύει τη ψυχοσύνθεση παιδιών που διανύουν το προεφηβικό στάδιο της ζωής τους.

Ο θίασος των μαθητών από τους 10.053 στίχους του έργου επέλεξε να παρουσιάσει περίπου 2500 στίχους. Είμαστε λοιπόν έτοιμοι να «κάνουμε» θέατρο, να βιώσουμε και εμείς αλλά και εσείς οι θεατές, ένα χιλιοτραγουδισμένο ανά τους αιώνες πολύστιχο αφηγηματικό ποίημα του 17ου αιώνα που διαπραγματεύεται τον έρωτα δύο νέων.

Παράλληλα στη ροή του θεατρικού χρόνου θα παρουσιαστούν ο ανταγωνισμός, η κοινωνική ανισότητα, η αξία της φιλίας, η ανθρωπιά, ως θέματα που απασχολούν συνεχώς τον άνθρωπο στο διάβα των αιώνων.

Ως προς τους συντελεστές της παράστασης θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στους γονείς των παιδιών, οι οποίοι με το δικό τους τρόπο ο καθένας βοήθησε στην προετοιμασία και στην παρουσίαση της παράστασής μας.

Το παραπάνω επιβεβαιώνει η συμμετοχή του καλλιτέχνη της κρητικής μουσικής Γιώργη Βρέντζου, ο οποίος είναι γονέας παιδιού του τμήματος και πλαισιώνει με το μαντολίνο του, τα τραγούδια της παράστασης. Τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας ζωντανός εξωστρεφής οργανισμός».

Σχόλια