Ηράκλειο

10ο ΓΕΛ Ηρακλείου: Συνεχίζεται η παράδοση με την «αναδοχή» αρχαίων μνημείων

Για τρίτη συνεχή χρονιά οι μαθητές γίνονται «ξεναγοί» σε αρχαία θέατρα στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με το «Διάζωμα»

Δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα  εκπαιδευτικά προγράμματα  υλοποιήθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου (περιοχή των Δειλινών), που αφορούσαν στην υιοθεσία και στην ξενάγηση στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης και στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης, στην Ήπειρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και κατά τα δύο προηγούμενα  σχολικά έτη  μαθητές της Α΄και Β΄τάξης υλοποίησαν αντίστοιχα προγράμματα για το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, των Δελφών και για το Παναθηναϊκό στάδιο, σε συνεργασία με το σωματείο «Διάζωμα», με στόχο την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης.

 Φέτος λοιπόν 20 μαθητές από την Β΄ τάξη και με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς Μπετεινάκη Μαρίνα (φιλόλογο) και Μαρκάκη Βύρωνα (οικονομολόγο), ανέλαβαν να γίνουν  ξεναγοί και «ανάδοχοι» του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», η οποία σχεδιάστηκε από το «Διάζωμα», την κίνηση πολιτών για την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης και την ένταξή τους στην καθημερινότητά μας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Η παραπάνω δράση ξεκίνησε με την επιλογή του συγκεκριμένου θεάτρου από τους μαθητές, οι  οποίοι εκπόνησαν ομαδικές εργασίες για την ιστορία του θεάτρου, την αρχιτεκτονική του και την ένταξή του στο ιερό του Δία και της Διώνης και, έχοντας αποκτήσει γνώσεις, ανέλαβαν το ρόλο του ξεναγού κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν στη Δωδώνη στις 15-4-2019. Εκεί αισθάνθηκαν την ιερότητα του χώρου με έναν ιδιαίτερα βιωματικό τρόπο και πραγματοποίησαν ξενάγηση στους συμμαθητές τους, ενώ δραματοποίησαν και ένα χορικό από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και το σχετικό οπτικοακουστικό υλικό  θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του «Διαζώματος».

Το δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με συντονιστές τους φιλολόγους Χατζάκη Νεκτάριο και Χαλκιαδάκη Φανή, αφορούσε στην  υιοθεσία του Ρωμαϊκού Ωδείου της Νικόπολης, όπου και πάλι 20 μαθητές από τη Β΄τάξη εκπόνησαν εργασίες γύρω από την ιστορία του μνημείου, την αρχιτεκτονική του και τη χρήση του στους μουσικούς αγώνες που τελούνταν στο παρελθόν. Κατόπιν ανέλαβαν να ξεναγήσουν τους συμμαθητές τους στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Νικόπολη  στις 14-4-2019, όπου με βιωματικό τρόπο κατανόησαν και ανέδειξαν την αξία του συγκεκριμένου μνημείου της πολιτιστικής μας κληρονομίας, ενώ παράλληλα πραγματοποίησαν μουσικά δρώμενα με «άρωμα» Κρήτης, αφού τραγούδησαν αποσπάσματα από τον «Ερωτόκριτο», καθώς το 2019 είναι έτος αφιερωμένο στο Βιτσέντζο Κορνάρο. 

Οι μαθητές και των δύο προγραμμάτων σε συνεργασία με τους καθηγητές τους δημιούργησαν και από μία μαθητική ταινία που περιείχε όλες τις δράσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.  Το παραπάνω υλικό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του 10ου ΓΕΛ στην ενότητα «εκπαιδευτικά προγράμματα».

Τα παραπάνω προγράμματα θα παρουσιαστούν στο σχολείο σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 17-5-2019, όπου θα γίνει και η απονομή επαίνων στους μαθητές και καθηγητές που συμμετείχαν σε αυτά.

Γνωρίζοντας ως εκπαιδευτικοί την αξία της βιωματικής μάθησης, που συνίσταται στην οικειοποίηση της γνώσης μέσω της εμπειρίας, θεωρούμε ότι τέτοιου είδους δράσεις πρέπει να αναδεικνύονται, ιδιαίτερα σήμερα που με τις δυσάρεστες καταστάσεις που βιώνουμε καθημερινά, έχει πάψει δυστυχώς να αποτελεί προτεραιότητα στη ζωή μας το αγαθό του πολιτισμού. Γιατί μόνο μέσα από τέτοιες βιωματικές πρωτοβουλίες εκπαιδεύονται οι συνειδητοί αποδέκτες της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν οι μαθητές για την ενεργό συμμετοχή τους, που μέσα από τις δράσεις τους έγιναν πραγματικοί  ξεναγοί και «ανάδοχοι» του θεάτρου της Δωδώνης και του Ωδείου της Νικόπολης, η Εφορία Αρχαιοτήτων Νομού Ιωαννίνων και Πρέβεζας, η κ. Μπελογάννη (υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων) και οι συνεργάτες της από το «Διάζωμα» για την ανταπόκρισή τους, καθώς και οι συνάδελφοι καθηγητές που με  άμεσο ή έμμεσο τρόπο στήριξαν τα εκπαιδευτικά αυτά προγράμματα.

 

Σχόλια