Ηράκλειο

ΚΚΕ: Το «Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης» θέλει φοιτητές ως «πελάτες»

Εντείνει την ανησυχία για το μέλλον των σπουδαστών το «Μεσογειακό Πανεπιστήμιο» σύμφωνα με το ΚΚΕ

Το σχέδιο νόμου που φέρνει η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ που εντάσσει το ΤΕΙ Κρήτης στο νεοϊδρυθέν «Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης» έρχεται να επιβεβαιώσει, αυτό για το οποίο το ΚΚΕ είχε ενημερώσει σπουδαστές και εργαζόμενους, το ΚΚΕ. "Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που ΔΕΝ  απαντά στις πραγματικές αγωνίες και ερωτήματα τόσο των σπουδαστών όσο και των εργαζομένων του Ιδρύματος, δεν πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης, αντιθέτως εντείνει την ανησυχία, την αμφιβολία για το μέλλον των σπουδαστών και των πανεπιστημιακών δασκάλων, συνολικά για την τύχη που θα έχει το νέο Πανεπιστήμιο. Γι αυτό και το φέρνει στα μουλωχτά για ψήφιση τη Μ.Δευτέρα με κλειστές  σχολές".

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει το ΚΚΕ το οποίο σε ανακοίνωσή του για το νομοσχέδιο αναφέρει:

Υποβαθμίζει συνολικά τις παροχές του ιδρύματος και την ποιότητα σπουδών. Καθώς δεν γίνεται καμία αναφορά για αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να ανταπεξέλθει το Ίδρυμα στα αυξημένες ανάγκες που επιβάλει η λειτουργία του ως πανεπιστημιακό Ίδρυμα. Ακόμη και οι 40 θέσεις μελών ΔΕΠ που προβλέπονταν στο Πόρισμα εξανεμίστηκαν. Η υποβάθμιση άλλα και το ότι πρόκειται για ένα σχέδιο που δεν επιδιώκει να λύσει τα προβλήματα και να ακουμπήσει στις ανάγκες των σπουδαστών είναι φανερή στην πρόβλεψη για κατάργηση του τμήματος φυσικών πόρων όπου αφήνει στον αέρα τους σπουδαστές του τμήματος και τους διαχέει στα υπόλοιπα τμήματα της σχολής. Όπως και στα υπό συγχώνευση τμήματα Ηλεκτρολόγων και Μηχανικών Πληροφορικής, που αφήνει τους σπουδαστές με τεράστια ερωτηματικά για το μέλλον των σπουδών τους.

 

Ενισχύει την κατηγοριοποίηση των αποφοίτων του Ιδρύματος, με τη δημιουργία σχολών και τμημάτων όπως της 4ετής σχολής μηχανικών που ίδια ή και παρεμφερή προγράμματα σπουδών θεραπεύονται και στο Πολυτεχνείο και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης καθώς και σε άλλα ιδρύματα της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το 4ετης φοίτησης τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) που προέρχεται από την συγχώνευση τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής. Ενώ δεδομένο θεωρείται, ότι σε αυτά θα προστεθούν τα 2ετη προγράμματα σπουδών που πρόσφατα η κυβέρνηση έσπευσε να χρηματοδοτήσει αλλά και τα τριετή ιδιωτικά κολλέγια που έρχεται τώρα με το νομοσχέδιο αυτό να αναγνωρίσει, προετοιμάζοντας το έδαφος για   

 

Ενισχύει την επιχειρηματική λειτουργία και την πρόσδεση του ιδρύματος με τις ανάγκες και τους στόχους τις αγοράς με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα την ίδρυση Ανώνυμης Εταιρείας Αξιοποίησης και διαχείρισης περιουσίας Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης ,την ίδρυση Ινστιτούτου Οικονομικής Ανάλυσης, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού και τα διετή προγράμματα που έπονται.

 

Ενισχύει η λογική που θέλει τους φοιτητές ως «πελάτες». Τα τμήματα αυτά δεν ιδρύονται με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες και τις ανάγκες που επιβάλει η εξέλιξη της επιστήμης. Έρχονται ως συνέπεια συμβιβασμών και παζαριών, ώστε από τη μία να εξυπηρετηθούν διάφορα τοπικά συμφέροντα, αλλά και οι επιμέρους ανάγκες ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων σε φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Τμήματα που στο μέλλον θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα καθώς δεν προβλέπεται από το νομοσχέδιο η ουσιαστική στήριξη τους (χαρακτηριστικό ότι συνίστανται μόλις 8 μέλη ΔΕΠ(!) για κάθε νέο τμήμα) με συνέπεια να έρθει ως «φυσική» συνέχεια η αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν ως αυτοτελή πανεπιστημιακά τμήματα.

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακόμη και σήμερα προσπαθεί να βαφτίσει το κρέας ψάρι και να εμφανίσει τη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση ως «αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης». Όμως δεν μπορεί να ξεγελάσει σπουδαστές, εργαζόμενους και πανεπιστημιακούς δασκάλους με τα διάφορα τερτίπια καθώς η πραγματικότητα που ζει η κοινότητα του ΤΕΙ Κρήτης και συνολικά η Ανώτατη Εκπαίδευση είναι συγκεκριμένη. Γεμάτη από ανασφάλεια για τους εργαζόμενους που έχασαν πολλά στη διάρκεια της κρίσης και το νομοσχέδιο  δεν λέει κουβέντα για την επαναφορά τους. Από την άλλη αφήνει τους σπουδαστές να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους με το ήδη τεράστιο κόστος σπουδών ενισχύοντας μέσα από τις συγχωνεύσεις και τις υπόλοιπες αλλαγές τις δυσκολίες και τους προβληματισμούς για το μέλλον τους.

 

Το ΚΚΕ καλεί σε απόρριψη του κυβερνητικού νομοσχεδίου. Καλεί εργαζόμενους, τους σπουδαστές και τους πανεπιστημιακούς δασκάλους να μην αποδεχτούν την κοροϊδία που τους στήνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Μέσα από τους συλλόγους τους, το οργανωμένο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, να βάλουν μπροστά τις πραγματικέ τους ανάγκες. Να παλέψουμε από κοινού για την ουσιαστική αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης , διεκδικώντας:

 

  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών τόσο για το νέο Πανεπιστήμιο αλλά και συνολικά στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Αποκλειστικά δωρεάν σπουδές. Δωρεάν σίτιση - στέγαση - μετακίνηση - αναλώσιμα - υλικά.
  • Ουσιαστική αναβάθμιση της νέας σχολής μηχανικών ώστε να γίνει 5ετής Πολυτεχνική σχολή, με όλο τα απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό και υποδομή.
  • Όχι στις συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων (π.χ. Ηλεκτρολογίας και των Μηχανικών Πληροφορικής, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος). Ουσιαστική αναβάθμιση των  σπουδών, ώστε να καλύπτουν πλήρως το επιστημονικό αντικείμενο και να δίνουν όλα τα απαιτούμενα εφόδια για δουλειά στο αντικείμενο σπουδών. Προσλήψεις μελών ΔΕΠ σε όλα τα γνωστικά πεδία που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών των αναβαθμισμένων σπουδών. Σύγχρονες υλικοτεχνικές υποδομές και εξοπλισμός.
  • Κανένας σπουδαστής να μη μείνει στον αέρα, σε τμήματα-φαντάσματα, χωρίς καθηγητές, εργαστήρια γραμματείες κλπ. Να διασφαλιστεί ότι όλοι οι σπουδαστές θα μπορούν απρόσκοπτα και χωρίς εκπτώσεις  να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Να παρθούν μέτρα για την αναγνώριση της ισοτίμισης των πτυχίων με τα νέα τμήματα.
  • Προσλήψεις μόνιμου διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού (ΔΕΠ,ΕΤΕΠ,ΔΥ,ΕΔΙΠ) ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες και οι υπηρεσίες του Ιδρύματος.
  • Εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους τους εργαζόμενους του ΤΕΙ. Ανάκτηση των απωλειών της κρίσης σε μισθούς και δικαιώματα.
  • Ένα πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου, για κάθε επιστημονικό αντικείμενο. Όχι στις κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα στα Ιδρύματα, τα πτυχία και τους αποφοίτους τους.

Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα και να εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού αντικειμένου και για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος.          

Σχόλια