Τον δρόμο για τη Βουλή πήρε το νέο αεροδρόμιο Καστελίου

Ηράκλειο
Τον δρόμο για τη Βουλή πήρε το νέο αεροδρόμιο Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο φάκελος της σύμβασης παραχώρησης «έφυγε» από το γραφείο του Χρ. Σπίρτζη

Πλώρη για τη Βουλή βάζει ολοταχώς πλέον η σύμβαση παραχώρησης του μεγάλου έργου του νέου αεροδρομίου Καστελίου, αφού ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες από πλευράς υπουργείου Υποδομών!

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Νέα Κρήτη” δημοσιεύοντας σχετικό έγγραφο του υπουργείου, στο διαδικαστικό μέτωπο έχουμε αλλαγή σελίδας. Το υπουργείο Υποδομών ολοκλήρωσε τις δικές του ενέργειες. Μάλιστα, ο ολοκληρωμένος φάκελος (δηλαδή η σύμβαση παραχώρησης που υπογράφτηκε στο Καστέλι στις 21 Φεβρουαρίου, το καταστατικό της εταιρείας, οι επιτρεπόμενες βάσει της σύμβασης χρήσεις γης κ.ά.) έφυγε ήδη από το γραφείο του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, και βρίσκεται από χθες το πρωί στη Γ.Γ. της κυβέρνησης. Αυτό σημαίνει, λοιπόν, ότι μετράμε αντίστροφα πλέον για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή, και μένει απλώς να δούμε ποια ημερομηνία θα επιλέξει η Γ.Γ. της κυβέρνησης για να στείλει τη σύμβαση προς επικύρωση στη Βουλή. Αυτό θα γίνει είτε λίγο πριν είτε λίγο μετά το Πάσχα, ενώ η σύμβαση παραχώρησης του έργου του νέου αεροδρομίου θα κυρωθεί, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, σε δύο διαδοχικές φάσεις στο Κοινοβούλιο. Αρχικά η σύμβαση θα περάσει από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και αμέσως μετά θα επικυρωθεί από την Ολομέλεια της Βουλής.

Όπως μάλιστα προκύπτει, οι διαδικασίες που έπρεπε να γίνουν εκ μέρους του υπουργού Υποδομών ολοκληρώθηκαν μέσα σε μερικές ημέρες. Του λόγου το αληθές αποδεικνύει το σχετικό έγγραφο που έχει στα χέρια της και δημοσιεύει σήμερα η “Ν.Κ.”. Σύμφωνα με το έγγραφο που πιστοποιεί την ολοκλήρωση των διαδικασιών εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών, ο φάκελος της σύμβασης παραχώρησης διαβιβάστηκε από την αρμόδια υπηρεσία, εν προκειμένω την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ) στο γραφείο του Χρήστου Σπίρτζη στις 5 Απριλίου.

Στον φάκελο που διαβιβάστηκε στο υπουργικό γραφείο περιλαμβάνονταν ηλεκτρονικά η από 21 Φεβρουαρίου 2019 υπογεγραμμένη σύμβαση παραχώρησης, το τροποποιημένο καταστατικό της εταιρείας υπογεγραμμένο από τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ-ΚΣΕΣΠ και τον ανάδοχο παραχωρησιούχο, καθώς επίσης και το ειδικό προσάρτημα της σύμβασης με τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης.

Τις προηγούμενες ημέρες έγιναν οι απαραίτητοι έλεγχοι και οι λοιπές διαδικασίες που έπρεπε να γίνουν από το γραφείο του υπουργού Υποδομών και χθες το πρωί, σύμφωνα με πληροφορίες, ο φάκελος της σύμβασης παραχώρησης έφυγε από τα χέρια του Χρήστου Σπίρτζη και πέρασε στα χέρια της Γ.Γ. της κυβέρνησης.

Το έργο

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε, πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του αεροδρομίου και του στρατιωτικού αεροδρομίου.

Προβλέπονται, επίσης, 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης και 19 αίθουσες αναμονής επιβατών.

Με βάση πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000-7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.). Ακόμη, υπολογίζεται ότι θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης, κυρίως στον τουρισμό και στο εμπόριο.

Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνονται και η μελέτη, η κατασκευή και η χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης.

ΠΑΣΧΑΛΙΑΤΙΚΗ... ΣΥΜΒΑΣΗ

Οι διαδικασίες κλείνουν με την Κομισιόν

Το αμέσως προσεχές διάστημα, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα, θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει στην Κρήτη και θα εγκαινιάσει τη λεγόμενη νέα γενιά μεγάλων έργων υποδομής στη χώρα...

Μόλις γίνει αυτό, μόλις δηλαδή η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφτηκε τον Φεβρουάριο στο Καστέλι από τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τους εκπροσώπους της αναδόχου ελληνο-ινδικής κοινοπραξίας, επικυρωθεί από το Κοινοβούλιο, θα απομένει το τελευταίο διαδικαστικό βήμα, με την τελική έγκριση από την Κομισιόν. Μέσα στο καλοκαίρι ή στις αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δούμε να στήνεται το εργοτάξιο και να παίρνουν μπρος κάποιες πρώτες παρασκευαστικού χαρακτήρα εργασίες, ενώ το εργοτάξιο αναμένεται να μπει σε κανονικό ρυθμό εργασιών στα τέλη του 2019 προς στις αρχές του 2020...

Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, η διάρκεια της περιόδου παραχώρησης του νέου αεροδρομίου είναι 35 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης. Η δε κατασκευαστική περίοδος του έργου έχει οριστεί σε 5 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης.

Βεβαίως, εκτιμάται από το υπουργείο ότι ο παραχωρησιούχος, η κοινοπραξία που έχουν συστήσει ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος της ΤΕΡΝΑ με τον ινδικό όμιλο GMR Airports Inulimited, μπορούν να ολοκληρώσουν το έργο νωρίτερα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News