Ηράκλειο

Αυγενάκης: «Στόχος η εξάλειψη θανάτων και τραυματισμών από τροχαία»

«Δεν μπορούμε πια να μένουμε θεατές, ενώ εκατοντάδες πολίτες και νέα παιδιά χάνονται στην άσφαλτο»

«Η ΝΔ θέτει τις βάσεις για μια συγκροτημένη και συντονισμένη στρατηγική για την οδική ασφάλεια. Δεν μπορούμε πια να μένουμε θεατές, ενώ εκατοντάδες πολίτες και νέα παιδιά χάνονται στην άσφαλτο», δήλωσε ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λ. Αυγενάκης στην εκδήλωση με θέμα «Τροχαία Ατυχήματα, Εξαρτήσεις, Αλκοόλ: τα αγκάθια για τη Νέα Γενιά–Οι δεσμεύσεις μας για την επόμενη μέρα», που διεξήχθη στη Γέργερη του ν. Ηρακλείου, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Η Αλλαγή που Αξίζουμε».

Βασικά σημεία της Ομιλίας:

• Τα τροχαία, που αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προβλήματα στη χώρα μας. Δυστυχώς, ο φόρος αίματος που πληρώνουμε στην άσφαλτο είναι ο υψηλότερος και ο βαρύτερος που πληρώνουμε ως Έλληνες πολίτες. Το κόστος σε ανθρώπινες ζωές, ιδίως νέων ανθρώπων, είναι ανεκτίμητο.

• Ειδικότερα, στην Κρήτη η εικόνα των τροχαίων ατυχημάτων είναι από τις πιο τραγικές σε όλη την Ελλάδα. Δυστυχώς το νησί μας είναι «πρωταθλητής» στα τροχαία, μια πρωτιά που δεν μας κάνει υπερήφανους. Κάθε άλλο!

• Οι νέοι είναι η πιο ευάλωτη μερίδα του πληθυσμού όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα. Παγκόσμιες και Ευρωπαϊκές έρευνες κρούουν το κώδωνα του κινδύνου: τα τροχαία ατυχήματα είναι η νούμερο 1 αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών.

• Στη ΝΔ έχουμε θέσει πολύ ψηλά στις πολιτικές μας προτεραιότητες το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά, που ένα κόμμα θέτει σε τόσο υψηλή προτεραιότητα την οδική ασφάλεια.

• Έχουμε παρουσιάσει ένα συγκροτημένο πανελλήνιο σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με τίτλο «Προσέχω», του οποίου η υλοποίηση είναι κομβικής σημασίας για την δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Το όραμα μας για την οδική ασφάλεια έχει ως πρωταρχικό στόχο την εξάλειψη των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία. Άμεσος στόχος: η μείωση των τροχαίων κατά 50%.

• Η οδική ασφάλεια αποτελεί εθνικό ζήτημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην πρόληψη, στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην εκπαίδευση για σωστή οδική συμπεριφορά. Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, ουσιαστική εκπαίδευση, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και την ανάπτυξη σωστής οδικής συμπεριφοράς.

• Συγκεκριμένα, το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς περιλαμβάνει 6 βασικούς άξονες:

1) η Παιδεία και η Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας: Υποστηρίζουμε μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας με ξεκάθαρο στόχο την κατανόηση των οδικών κανόνων από τους νέους, αλλά πρωτίστως των κινδύνων που συντρέχουν. Προτείνουμε την εισαγωγή μαθήματος Οδικής Ασφάλειας και Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία, εδραιώνουμε την διεκπεραίωση τουλάχιστον 20 ωρών το χρόνο για ημερίδες οδικής ασφάλειας υπό την αιγίδα των Δήμων και της Περιφέρειας και προτείνουμε την εισαγωγή μαθημάτων πρώτων βοηθειών στα σχολεία και τους υποψήφιους οδηγούς.

2) Επιτήρηση κυκλοφορίας - Η Τροχαία Παντού: Βασική προτεραιότητα η εντατικοποίηση των ελέγχων για σοβαρές παραβάσεις. Κάθε μικρή λεπτομέρεια μπορεί να σώσει ζωές. Ενισχύουμε τα προγράμματα εκπαίδευσης της ΕΛ.ΑΣ. Προωθούμε σωστά πρότυπα και παραδειγματική ηγεσία χωρίς ίχνος κατάχρησης.

3) Μεριμνούμε για την βελτίωση και ασφάλεια οδικών υποδομών, με την καταγραφή, πανελλαδικά και κατ’ έτος, των θέσεων υψηλής επικινδυνότητας. Στοχεύουμε στην ορθή ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των προδιαγραφών και οδηγιών σχεδιασμού των δρόμων. Είναι ντροπή για το νησί και αγκάθι για την κοινωνία μας η εγκληματική κατάσταση που βρίσκεται ο οδικός άξονας, και ιδιαίτερα ο ΒΟΑΚ.

4) Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και η αναβάθμιση τεχνικού ελέγχου οχημάτων, καθώς και του συστήματος ελέγχου των ΚΤΕΟ.

5) Ακόμα, προωθούμε την χρήση ευφυών συστημάτων μεταφοράς μέσω οδηγικής αγωγής, αλλά και φορολογικών κινήτρων, ώστε τόσο η οδήγηση όσο και η διαχείριση της κυκλοφορίας να γίνει καλύτερη και ασφαλέστερη για όλους.

6) Αλλά και κατόπιν ατυχήματος, ο χρόνος αντίδρασης και παροχής βοήθειας στους παθόντες πρέπει να είναι στιγμιαίος. Προωθούμε ρύθμιση ώστε το 112 να μπορεί να λαμβάνει ακριβείς συντεταγμένες σε περίπτωση κλήσης SOS – όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Επιπλέον, προτεραιότητα στο πλαίσιο αυτό ο εξοπλισμός ΕΚΑΒ και εντατική εκπαίδευση προσωπικού πρώτων βοηθειών, καθώς και η εκπαίδευση προσωπικού Τροχαίας, Πυροσβεστικής και Αυτοκινητοδρόμων στις πρώτες βοήθειες.

• Πρέπει όλοι μαζί να δράσουμε. Όλοι οι θεσμοί, η οικογένεια, το σχολείο, η εκκλησία, η αυτοδιοίκηση, η πολιτεία, οι εκπαιδευτές, οι εμπλεκόμενοι φορείς, όλοι έχουμε ευθύνη και χρέος να απαλείψουμε το φαινόμενο αυτό. Η αλλαγή όμως πρέπει να είναι πρώτα ατομική, να ξεκινήσει από τον κάθε ένα από εμάς.

• Πιστεύω ακράδαντα ότι στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας δεν χωρούν μικροκομματικοί διαχωρισμοί. Είναι ένα εθνικό πρόβλημα κι έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε.

Στην εκδήλωση, επίσης, μίλησαν ο κ. Γιάννης Λιονάκης, Πρόεδρος Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ, η κα Ελευθερία Κωστάκη, Αν. Γραμματέας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων της ΝΔ και ο κ. Μανώλης Μαράκης, Αν. Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ΑμεΑ & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της ΝΔ.

Σχόλια