Στον Δήμο Ηρακλείου... λεφτά υπάρχουν

Ηράκλειο
Στον Δήμο Ηρακλείου... λεφτά υπάρχουν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επικοινωνία με υπέρογκα ποσά - «Βαφτίζουν» επικοινωνιακή πολιτική ακόμη και τις δαπάνες για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις

Μπορεί να κάναμε... μαύρα μάτια να δούμε ένα έργο (κι αυτό... διακρινόμενο για την ταλαιπωρία που προκαλεί στους δημότες και όχι για κάτι άλλο, αφού έτσι κι αλλιώς είναι “φτηνή” παρέμβαση - για τα έργα στο κέντρο μιλάμε φυσικά) από τη δημοτική Αρχή Λαμπρινού, αλλά ο Δήμος έχει πολύ χρήμα. Κατά το μεγαλύτερο μέρος του αυτό το χρήμα “κάαααθεται” σε λογαριασμούς (στην ΤτΕ υποθέτω, πλέον, μετά την “αναγκαστική” μεταφορά των αποθεματικών).

Αλλά πού και πού τους... πιάνει τους ιθύνοντες του Δήμου Ηρακλείου και αποφασίζουν να δώσουν κάτι από το... κομπόδεμα. Δυστυχώς, όχι για να κάνουν τα έργα και τις παρεμβάσεις που είναι αναγκαία για την πόλη, αλλά για ανάγκες... επικοινωνιακής προβολής. Μιλάμε για το συνολικό σχέδιο επικοινωνίας του Δήμου Ηρακλείου, ένα σχέδιο που παρουσιάζει μερικές... πολύ ενδιαφέρουσες όψεις και σε πολλά σημεία φαίνεται να θυμίζει ένα μεγάλο... πάρτι! Πάρτι όπου μοιράζονται χρήματα, αλλά με... αυστηρές προσκλήσεις, όχι όπου να ’ναι φυσικά.

Πού και πού τους... πιάνει τους ιθύνοντες του Δήμου Ηρακλείου και αποφασίζουν να δώσουν κάτι από το... κομπόδεμα. Δυστυχώς, όχι για να κάνουν τα έργα και τις παρεμβάσεις που είναι αναγκαία για την πόλη, αλλά για ανάγκες... επικοινωνιακής προβολής

Το ποσό που εγκρίθηκε ήδη είναι αστρονομικό: με το υπ’ αριθ. 1724/2019 έγγραφο του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, που δημοσιεύτηκε στη “Διαύγεια”, εγκρίθηκε δαπάνη του Δήμου Ηρακλείου ύψους 1.298.876 ευρώ για το 2019. Παρά κάτι... 1.300.000 δηλαδή. Θα πείτε, τι δουλειά έχει ο υπουργός - είναι θέμα νόμων, που απαιτούν να δώσει την (έστω, τυπική) έγκρισή του.

Οι απορίες (και όχι μόνο) που δημιουργεί αυτή η υπόθεση έχουν καταρχήν να κάνουν με το ύψος του ποσού. Για πρώτη φορά βλέπουμε ένα τόσο μεγάλο ποσό για δαπάνες επικοινωνιακής πολιτικής στον Δήμο Ηρακλείου και ίσως δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα (κρατώντας, ωστόσο, μια επιφύλαξη για τον Δήμο Αθηναίων). Ενδιαφέρον έχει ας πούμε ότι, σε αντιδιαστολή, το αντίστοιχο πρόγραμμα του Δήμου Χανίων δε φτάνει καν το... 1/4 του ποσού που θα δαπανήσει ο Δήμος Ηρακλείου. Ούτε καν 300.000 δε θα δαπανήσει ο Δήμος Χανίων για το αντίστοιχο δικό του πρόγραμμα.

Πέρα από το εμφανιζόμενο ύψος των 1.298.876 ευρώ, δημιούργησε απορίες η κατανομή του παραπάνω ποσού. Δηλαδή, πού και πώς θα διατίθετο για την προβολή του Δήμου. Πού πάνε, δηλαδή, αυτά τα τεράστια κονδύλια.

Αναζητήσαμε και βρήκαμε τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αριθ. 41 της 21ης/1/2019, στην οποία επισυνάπτεται μια μελέτη που προσδιορίζει το συνολικό ποσό, αλλά και τα επιμέρους ποσά που κατανέμονται στις δραστηριότητες επικοινωνιακής προβολής. Ωστόσο, ο προσδιορισμός είναι γενικός και ασαφής, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη “μελέτη” να θυμίζει περισσότερο... έκθεση ιδεών, παρότι συντάχτηκε προφανώς από “ειδικούς”, οι οποίοι όμως... δεν αναφέρονται. Μια μελέτη που περιλαμβάνει υπέρογκα κονδύλια, που βαφτίζονται «επικοινωνιακή προβολή του Δήμου».

Στη συγκεκριμένη μελέτη εμφανίζονται ακόμη και γραφήματα, τα οποία έχουν ως αποστολή να την κάνουν “αποδεκτή”, ωστόσο οι ελλείψεις και οι αντιφάσεις στις αιτιολογίες, όλα αυτά “ζητάνε” περισσότερη ανάλυση και εξειδίκευση, ώστε να γίνουν ξεκάθαρα τα “θολά” σημεία.

Τα... αξιοπερίεργα

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν διάφορα κονδύλια που περιλαμβάνονται μέσα στο συνολικό πρόγραμμα (ορισμένα, ωστόσο, δίχως... να βρίσκονται εντός των 1,3 εκατομμυρίων), αλλά δεν έχουν την παραμικρή σχέση με προβολή, ούτε άμεσα, ούτε έμμεσα. Μεταξύ αυτών βρίσκονται διάφορες διοργανώσεις, ακόμη και το... σύνολο των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Αλλά δεν είναι αυτό το πλέον αξιοπερίεργο. Ένα τεράστιο κονδύλιο, πάνω από 860 χιλιάδες ευρώ, καταγράφεται στο πρόγραμμα, αφορώντας «πράσινες διαδρομές μέσα από τουριστικές περιοχές». Παρακάμπτοντας την ουσία του πράγματος (ποιες τουριστικές περιοχές έχει ο Δήμος Ηρακλείου που θα ενώνονται με πράσινες διαδρομές... αξίας 860 χιλ.), αναρωτιέται κανείς τι δουλειά έχει μια «οικολογική παρέμβαση» σε ένα πρόγραμμα... επικοινωνιακής πολιτικής.

Περισσότερα γι’ αυτό το θέμα στον αντίστοιχο πίνακα.

Ψηφίστηκε

Όπως αναφέραμε ήδη, η καταρχήν αυτή πρόταση υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 21 Ιανουαρίου. Φυσικά ψηφίστηκε απ’ όλους τους παρόντες συμβούλους της παράταξης της πλειοψηφίας, αλλά και η αντιπολίτευση στο μεγαλύτερο μέρος της ψήφισε λευκό/παρών! Μόνο οι δύο σύμβουλοι της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Κοκοσάλη και Κασαπάκης, καταψήφισαν τη “γαλαντόμα” πρόταση της δημοτικής Αρχής.

Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, απευθυνθήκαμε σε συμβούλους που υπερψήφισαν τη συγκεκριμένη (δήθεν) μελέτη. Οι περισσότεροι δήλωσαν... άγνοια του περιεχομένου της. Με απλά λόγια, δεν ήξεραν τι ψήφιζαν και ούτε τους είχε δοθεί αντίγραφο αυτής της πρότασης, προκειμένου και να την κατανοήσουν αλλά και να ζητήσουν εξηγήσεις. Είναι μια από τις στρεβλώσεις στον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών μας αρχόντων, ακόμη και όταν διαπιστώνουν ότι το χρήμα, τα λεφτά των δημοτών (γιατί δεν είναι ούτε του δημάρχου, ούτε των αντιδημάρχων του) ρέουν άφθονα προς... διάφορες κατευθύνσεις.

Οι πίνακες

Παραπλεύρως βλέπετε τους πίνακες των τριών από τα τέσσερα μέρη του προγράμματος (οι δαπάνες της πολιτικής προστασίας είναι μόλις 24.000 ευρώ για άμεση προβολή, οπότε δε χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης και ανάλυσης). Βλέπουμε πολύ τακτικά ποσά τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα του (ήδη τεράστιου) ποσού που ενέκρινε το υπουργείο. Και ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κάποιος που δεν έχει... μυηθεί από τους μελετητές και εκείνους που παρήγγειλαν τη μελέτη είναι να... ρίξει τα χαρτιά. Η πλειοψηφία των δαπανών δεν έχει καμία σχέση με την επικοινωνία. Για την άμεση επικοινωνία υπάρχουν πολύ μικρά (αμελητέα σχεδόν) ποσά, ενώ και τα ποσά για έμμεση επικοινωνία ωχριούν μπροστά στα καθαρά... οργανωτικά ποσά, σε διάφορες άσχετες παραγγελίες, και μια σειρά άλλων, που δείχνουν ανάγλυφα ότι η πρόθεση των αρμοδίων είναι να περάσουν διάφορες δαπάνες μέσα από ένα πρόγραμμα επικοινωνιακής πολιτικής και ας μην έχουν αυτές οι δαπάνες... σχέση με επικοινωνία.

Εδώ βαφτίζουν «επικοινωνιακή πολιτική» ακόμη και... πολιτιστικές εκδηλώσεις, ξεχειλώνοντας μέχρι σπασίματος την έννοια των όρων και παραδίνοντας μαθήματα... δημιουργικής γραφής (ίσως-ίσως και λογιστικής).

Ποιο έργο;

Η πόλη της απέραντης λακκούβας

Οι Δήμοι είθισται να δαπανούν ποσά σε επικοινωνία για να προβάλλουν τις δράσεις και το έργο τους. Σε μια πόλη που έχει αφεθεί στο μεγαλύτερο μέρος της να ρημάξει, στην οποία έργα δε γίνονται, οι δρόμοι έχουν καταντήσει μια... απέραντη λακκούβα, η κοινωνική πολιτική είναι απολύτως ανύπαρκτη και εκατοντάδες συμπολίτες που χρήζουν βοήθειας μένουν στο έλεος του Θεού... ο Δήμος Ηρακλείου δαπανά 1,3 εκατ. ευρώ για να επικοινωνήσει... αλήθεια, τι ακριβώς; Το έργο που δε γίνεται; Και να δίνονταν περισσότερα χρήματα σε πραγματική επικοινωνία, να πεις ότι τουλάχιστον προσπαθεί να στηρίξει τα τοπικά Μέσα. Αλλά ούτε το 5% του ποσού δεν πάει στην άμεση επικοινωνία, τα υπόλοιπα... Κύριος οίδε πού πάνε!

 

η Δείτε ΕΔΩ

Πολιτισμός

Για κάποιον μυστήριο λόγο, στο σκέλος του “επικοινωνιακού προγράμματος” που αφορά στον πολιτισμό έχουν μπει κάμποσα κονδύλια τα οποία δεν περιλαμβάνονται στον “κυρίως κορμό”. Το συνολικό ποσό είναι αστρονομικό, αφού προσεγγίζει τα 900 χιλιάρικα και βλέπουμε ιδιαίτερα γενναιόδωρες δαπάνες σε διάφορους τομείς. Και εδώ οι κατεξοχήν δαπάνες επικοινωνίας (μέσω των media) είναι στο ποσό των 24.000 ευρώ, αλλά οι υπόλοιπες δαπάνες... είναι πολύ υψηλές! Τα ποσά των φεστιβάλ που περιλαμβάνει το πολιτιστικό πρόγραμμα, λ.χ. “5+1 Πολιτισμοί” (200 χιλιάδες), “Τέχνη καθ' οδόν” (70 χιλιάδες), “Μουσικοί διάλογοι” (60 χιλιάδες) και θεματικές εκδηλώσεις (100 χιλιάδες για το έργο του Ελ Γκρέκο και επετειακό αφιέρωμα στη Μάχη της Κρήτης 10 χιλιάδες μόλις), κυριαρχούν στο πρόγραμμα. Υπάρχουν και άλλα γενναιόδωρα, όπως οι... 70 χιλιάδες για την έκδοση ενός λευκώματος των έργων τέχνης του Δήμου Ηρακλείου, σχεδόν 25 χιλ. για μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ, άλλες 24 χιλ. για ανάπτυξη ψηφιακής εφαρμογής στη Βικελαία και δαπάνες για διάφορες εκθέσεις, από 10 έως 60 χιλιάδες.

Θα πει κανείς, όλα αυτά είναι... επικοινωνιακή πολιτική; Προφανώς και όχι. Γιατί βρίσκονται στο σχετικό πρόγραμμα του Δήμου Ηρακλείου; Άγνωστο, και ίσως αυτό μπορούν να μας εξηγήσουν οι ιθύνοντες του Δήμου.

ή Δείτε ΕΔΩ

Τουριστική προβολή

Το επικοινωνιακό σχέδιο για τον τουρισμό βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη, φτάνοντας τα 790.000 ευρώ, και περιλαμβάνει διάφορα “παράξενα”. Μεταξύ αυτών, ιδιαίτερα γαλαντόμες και γενναιόδωρες παροχές σε λ.χ. ξεναγήσεις για μαθητές (24.000 ευρώ), ανθρωποκεντρική (;) φωτογράφηση (18.000 ευρώ), παροχή πληροφοριών σε επισκέπτες... 40.000 ευρώ και ακόμη 10 χιλιάρικα για προμήθεια μικροδώρων τουριστικής προβολής, συνολικά 91.000 ευρώ (σε δύο κωδικούς) για το “Heraklion Gastronomy”, 30 χιλιάδες για... επανεκτύπωση υλικού τουριστικής προβολής και το ιδιαίτερα γενναιόδωρο: 20 χιλιάδες για... αναβάθμιση ιστοσελίδας Τμήματος Τουρισμού!

ή Δείτε ΕΔΩ

“Βιώσιμη Κινητικότητα”

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτό το πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει ένα μεγάλο κονδύλι για διαφημιστική προβολή, ωστόσο, και διά ημερίδων και συνεδρίων (που θα απορροφήσουν προφανώς το μεγαλύτερο ποσό από τις 120.000 ευρώ) πέραν του Τύπου. Οι δύο διοργανώσεις “αειφόρων εβδομάδων” (ενέργειας και κινητικότητας) θα απορροφήσουν συνολικά κάτι λιγότερο από 50.000 ευρώ, ενώ μάλλον θολό κρίνεται το υπομέτρο “Δημιουργία υποδομών για χάραξη διαδρομών ενδιαφέροντος στην παλιά πόλη”, το οποίο χρηματοδοτείται με το ιδιαίτερα μεγάλο ποσό των 150.000 ευρώ. Τι είδους υποδομές είναι αυτές... ευελπιστούμε ότι θα μάθουμε κάποια στιγμή.

Παρόμοιο είναι και το μέτρο που απορροφά ένα τεράστιο κονδύλι, αλλά βρίσκεται εκτός του 1,3 εκατομμυρίου του κυρίως προγράμματος (εντάσσεται όμως και αυτό στο πρόγραμμα επικοινωνιακής πολιτικής ευρύτερα), και το οποίο αφορά στις “πράσινες” διαδρομές μέσα από τουριστικές περιοχές. Εδώ μιλάμε για 862 χιλιάδες ευρώ περίπου, οπότε... περιμένουμε με ενδιαφέρον περί τίνος πρόκειται.

Ωστόσο, γίνεται απολύτως κατανοητό ότι τέτοιου είδους δράσεις, όπως αυτές που περιλαμβάνονται σε αυτό το υποπρόγραμμα, μικρή (ή και μηδενική) σχέση έχουν με το “επικοινωνιακό πρόγραμμα” του Δήμου Ηρακλείου. Αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς τι δουλειά έχουν στο πρόγραμμα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News