Ηράκλειο

Λιάνα Σταρίδα: Η υποψήφια δήμαρχος που στηρίζει και προτιμάει λοξό

Σταρίδα: Μια λύση λοξού διαδρόμου στο αεροδρόμιο Ηρακλείου θα ήταν πιο οικονομική και οικολογική

Δύο μέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αίσθηση και προβληματισμό προκαλεί στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ η σημερινή ανακοίνωση της υποψήφιας δημάρχου Λιάνας Σταρίδα την οποία η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος αποφάσισε να στηρίξει.

Η κ. Σταρίδα ως αναγκαστική λύση υποδέχεται την κατασκευή του νέου αεροδρομίου δηλώνοντας ότι μια λύση λοξού διαδρόμου στο αεροδρόμιο Ηρακλείου θα ήταν πιο οικονομική και οικολογική σε σχέση με τις συνέπειες που θα προκαλέσει στο περιβάλλον το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Προφανώς αγνοώντας τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις για το πολεοδομικό συγκρότημα Αλικαρνασσού Ηρακλείου θα προτιμούσε όπως αναφέρει μια λύση λοξού την οποία άλλωστε ως μελέτη που τελικά απορρίφθηκε από την ΥΠΑ και άλλες κρατικές υπηρεσίες στις αρχές του 2000 είχε υποβάλλει ο τότε γενικός διευθυντής του  τότε ΟΑΝΑΚ  και  σύζυγος της υποψηφίας, Γιάννης Σταρίδας.

Το θέμα όμως ήδη προκαλεί αναταράξεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ τοπικά αφού την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου πάνω στην Κρήτη και του μεγαλύτερου αυτήν την φορά στην Ελλάδα η υποψήφια δήμαρχος που η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει στο Ηράκλειο επί της ουσιας εμφανίζεται  να το αδειάζει.

Ερωτηματικά προκαλεί πλέον το πώς θα αντιδράσει η Ν.,Ε του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου μετά την ανακοίνωση της Λιάνας Σταρίδα αφού το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι είναι από τα κομβικής σημασίας αναπτυξιακά έργα για τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στα πλαίσια της πολιτικής του κυβερνώντος κόμματος για την Κρήτη.

Ακολουθεί η  δήλωση της υποψηφίας δημάρχου Λιάνας Σταρίδα:

Μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι η Λιάνα Σταρίδα, επικεφαλής του συνδυασμού  ΗΡΑΚΛΕΙΟ Εν-ΑΛΛΑΓΗ, δηλώνει τα ακόλουθα.

«Το νέο αεροδρόμιο γίνεται πραγματικότητα όπως και η διατάραξη της οικολογικής ισορροπίας σε μια μεγάλη εύφορη περιοχή του νομού, καθώς και ο τεμαχισμός ενός κόμβου κυκλοφορίας που αποτελούν το λιμάνι και το αεροδρόμιο. Θα μπορούσε να επιλεγεί μια άλλη λύση που δεν θα επιβάρυνε με θόρυβο και ρύπους το Ηράκλειο και ιδιαίτερα την Αλικαρνασσό, λύση που δεν θα επέφερε τις προαναφερθείσες επιπτώσεις και θα ήταν οικονομικότερη.

Με δεδομένο πλέον το Α/Δ στο Καστέλι, τίθεται αυτόματα ζήτημα αντισταθμιστικής αποζημίωσης για τον Δήμο μας, δοθέντος ότι η μεταφορά του αεροδρομίου συνεπάγεται την απώλεια εισοδήματος χιλιάδων εργαζομένων και επαγγελματιών. Σε αντιστάθμιση πρέπει να αξιοποιηθεί η συνολική έκταση που αποτελούν οι ιδιοκτησίες της Αλικαρνασσού:  εντός της πίστας, βόρεια και νότια αυτής και η έκταση του Α/Δ που δεν είναι αναγκαία στις επιχειρησιακές στρατιωτικές ανάγκες. Η έκταση αυτή δεν πρέπει να ενταχθεί στο ΤΑIΠΕΔ.   Με την αξιοποίηση  της συνολικής αυτής έκτασης, ίσως και ευρύτερης, όπως της ΜΟΜΑ που έχει εγκαταλειφθεί, θα αποδοθούν θέσεις εργασίας, θα εγκατασταθούν χρήσεις αναγκαίες στο μητροπολιτικό Ηράκλειο του μέλλοντος και θα αναβαθμιστεί η Αλικαρνασσός που τόσο το δικαιούται. Ο Δήμος οφείλει να απαιτήσει την άμεση εξαγγελία της Κυβέρνησης στη βάση των παραπάνω».

 

Σχόλια