Ηράκλειο

Το σχέδιο της Ν.Δ. για την Παιδεία

Παρουσία του γραμματέα του κόμματος Λ. Αυγενάκη και της Μαριέττας Γιαννάκου, η πρώτη θεματική εκδήλωση της Νέας Δημοκρατίας

«Η επόμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. θα οδηγήσει τη χώρα, την Κρήτη, το Ηράκλειο στο μέλλον που μας αξίζει», τόνισε χθες στην εκδήλωση “Αναγεννημένη Παιδεία-Αναγεννημένη Ελλάδα: Επένδυση στη γνώση και την καινοτομία”, που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, παρουσία της Μαριέττας Γιαννάκου, ο γραμματέας της K.E. της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των θεματικών εκδηλώσεων με διοργανωτή τον κ. Αυγενάκη και θέμα “Η Αλλαγή που Αξίζουμε”.

Αναλυτικότερα, ο κ. Αυγενάκης ανέφερε πως «το πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Παιδεία δεν αφορά αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Μια μεταρρύθμιση με συγκεκριμένες προτάσεις και δεσμεύσεις για τον τόπο μας, το Ηράκλειο. Μια μεταρρύθμιση η οποία καλύπτει όλες τις βαθμίδες, από την πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια, στην επαγγελματική και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Αυγενάκη έχουν ως εξής:

- «Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά του εκπαιδευτικού μας συστήματος (...). Μόνο στο Ηράκλειο 170 σχολικά συγκροτήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα. Στα σχολεία της περιφέρειας του νομού Ηρακλείου, όπου οι Δήμοι έχουν μικρότερους πόρους, τα προβλήματα αυτά είναι πιο έντονα.

- Ένα θέμα που θα έπρεπε να έχει πάψει να μας απασχολεί είναι το θέμα της προσβασιμότητας των μαθητών ΑμεΑ. Πώς μπορούμε να μιλάμε για παράλληλη στήριξη, όταν δεν υπάρχει καν πρόσβαση των μαθητών στις αίθουσες;

- Ακόμα ένα μείζον ζήτημα, τα κενά στην Ειδική Αγωγή και στην παράλληλη στήριξη. Το τρέχον σχολικό έτος στον νομό Ηρακλείου (...) τα κενά αυτά ξεπερνούν τα 300. Δεσμευόμαστε για τη δημιουργία προγραμμάτων σπουδών για τις σχολικές δομές Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένων ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

- Το νέο σύστημα προσλήψεων που εισήγαγε η κυβέρνηση δημιουργεί αδικίες, αφού δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα ακαδημαϊκά κριτήρια, ενώ υποβαθμίζει την εκπαιδευτική εμπειρία (...). Διαφωνούμε ριζικά. Ένα δίκαιο σύστημα προσλήψεων πρέπει να ισορροπεί μεταξύ τυπικών προσόντων και εκπαιδευτικής εμπειρίας.

- Δεσμευόμαστε οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών να γίνονται μέσα από την καταγραφή των πραγματικών αναγκών των σχολείων και μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, όπου θα συνεκτιμώνται τα τυπικά προσόντα και η εκπαιδευτική εμπειρία. Προτείνουμε για τις προσλήψεις ένα μικτό σύστημα, αντικειμενικό, αδιάβλητο και δίκαιο.

- Δεσμευόμαστε για τη δημιουργία και την ουσιαστική λειτουργία ενός Πρότυπου και ενός Πειραματικού Σχολείου... Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο στο Ηράκλειο! Ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων ως νησίδες αριστείας και καινοτομίας.

- Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σήμερα είναι, δυστυχώς, το αποπαίδι της εκπαιδευτικής διαδικασίας (...). Για εμάς, στη Ν.Δ., η επαγγελματική εκπαίδευση είναι σημαντική. Το σχέδιό μας αλλάζει ριζικά την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Δεσμευόμαστε για την ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

- Η λειτουργία της Γεωργικής Σχολής της Μεσαράς κρίνεται επιτακτική. Η αναβάθμισή της με νέες ειδικότητες και με νέο εκσυγχρονισμένο πρόγραμμα σπουδών είναι επιβεβλημένη.

- Τριτοβάθμια εκπαίδευση: Στόχος της Ν.Δ. είναι να έχουμε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, σύγχρονα, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.

- Λέμε “όχι” στην πρόχειρη και βιαστική, δίχως διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα, συγχώνευση του ΤΕΙ Κρήτης, που εξυπηρετεί τις μικροκομματικές βλέψεις του κ. Γαβρόγλου. Λέμε “όχι” στην καταστροφή της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Λέμε “όχι” σε αποφοίτους που δε θα έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ.

- Λέμε “ναι” στην ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης. “Ναι” στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Τεχνολογιών. Αυτός είναι ο σωστός όρος για τα σημερινά ΤΕΙ. Εμείς λέμε “ναι” σε απόφοιτους με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα και άμεση απορρόφηση στην αγορά εργασίας.

- Η Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης λειτουργεί με δυσκολίες λόγω της υποστελέχωσης. Είναι απαραίτητο να ενισχυθεί με το απαραίτητο προσωπικό. Με αφορμή αυτό, να σταθώ στο ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας-Κράτους. Είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι! Το άρθρο 3 δε χρειάζεται αναθεώρηση. Η θρησκευτική ουδετερότητα κατοχυρώνεται με απόλυτο και σαφή τρόπο στο άρθρο 13 του Συντάγματος».

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Ηρακλείου κ. Βαγγέλης Καρκανάκης, ενώ εισήγηση πραγματοποίησε η κ. Μαριέττα Γιαννάκου, πρώην υπουργός Παιδείας και πρώην ευρωβουλευτής Ν.Δ. Στην εκδήλωση το “παρών” έδωσαν εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Κρήτης, εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας και πλήθος φορέων του εκπαιδευτικού κλάδου.


Μαριέττα Γιαννάκου: «Η Παιδεία για την αναγέννηση της Ελλάδας»

«Η Παιδεία δεν είναι μόνο αυτό που κάνει το κράτος μέσα από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Είναι η οικογένεια, είναι τα ΜΜΕ, είναι η κοινωνική κατάσταση, είναι όλα μαζί. Η εκπαίδευση και η Παιδεία αποτελούν τη βάση, επί της οποίας μπορεί να αναγεννηθεί η Ελλάδα», ανέφερε από την πλευρά της η Μαριέττα Γιαννάκου.

«Πάντοτε στη χώρα μας, μέσω της Παιδείας και της εκπαίδευσης, κατάφερναν παιδιά τα οποία δεν είχαν τις προϋποθέσεις τις οικονομικές να ανέλθουν και να κάνουν πάρα πολύ σπουδαία πράγματα. Εξακολουθεί λοιπόν η Παιδεία και η εκπαίδευση να είναι μέσο και μηχανισμός αναδιανομής του εισοδήματος, δημιουργίας μιας νέας κατάστασης, ενός άλλου δεδομένου κοινωνικού και οικονομικού».

Η κ. Γιαννάκου περιέγραψε το ιδανικό μέλλον της Παιδείας: «Οι ίσες ευκαιρίες. Αυτό είναι το μέλλον μας. Να μπορεί δηλαδή ένα παιδί κοντά στα σύνορα ή σε ένα χωριό που βρίσκεται μακριά από το κέντρο, και μάλιστα την εποχή του ίντερνετ, να έχει τις ίδιες δυνατότητες με ένα παιδί της πόλης. Και νομίζω ότι η δυναμική που αναπτύσσεται με βάση το ίντερνετ, τα social media, μπορεί να δώσει τέτοιες ευκαιρίες στα παιδιά».

Σχόλια