Έρχονται μπουλντόζες για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας

Ηράκλειο
Έρχονται μπουλντόζες για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου ξεκινά το κρίσιμο έργο

Μπορεί μέσα στις προσεχείς εβδομάδες να περιμένουμε να μπουν μπουλντόζες στο Καστέλι (αφού κυρωθεί πρώτα βεβαίως η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή), να όμως που περίπου ταυτόχρονα θα εμφανιστούν μπουλντόζες και στην Αγία Πελαγία!

Μέσα στις επόμενες 25-30 μέρες αναμένεται να πέσουν οι τζίφρες στη σύμβαση του έργου κατασκευής των πολυσυζητημένων κόμβων του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας και της Αχλάδας. Και γύρω στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου αναμένεται, εκτός απροόπτου φυσικά, να βάλει μπρος ο ανάδοχος εργολάβος, η “Λατομική” τις εργασίες κατασκευής κανονικών επιτέλους κόμβων πρόσβασης από τον ΒΟΑΚ προς την τουριστική περιοχή της Αγίας Πελαγίας.

Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση δεν αποφύγαμε τον γνωστό “βραχνά” της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας και των μακρών, χρονοβόρων διαδικασιών. Θυμίζουμε ότι το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας, ύψους 5 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε στα τέλη του Ιουλίου. Και χρειάστηκε να περάσουν κοντά 6 μήνες για να εξασφαλιστεί η τελευταία εκκρεμούσα έγκριση, που αφορά στο χρηματοδοτικό κομμάτι του έργου μέσω του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας, ώστε να καλέσει το υπουργείο Υποδομών την ανάδοχο εταιρεία και να υπογράψουν τη σύμβαση του έργου.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ, όμως! Η συμβασιοποίηση του έργου και η έναρξη εργασιών είναι προ των πυλών... Είναι ζήτημα μερικών εβδομάδων για να ξεκινήσει μια αναγκαία εδώ και δεκαετίες παρέμβαση, που θα ανατρέψει το σημερινό τραγελαφικό κυκλοφοριακό σκηνικό, όπου καταγράφουμε συνεχώς τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Η συχνότητα των ατυχημάτων, οι ανθρώπινες απώλειες και το χαοτικό κυκλοφοριακό σκηνικό που καταγράφεται καθημερινά, ιδίως κατά την τουριστική σεζόν, στο συγκεκριμένο σημείο του ΒΟΑΚ, “μιλούν από μόνα τους”, καταμαρτυρώντας το πόσο επείγει να φτιαχτούν επιτέλους κανονικοί, ανισόπεδοι κόμβοι προς την Αγία Πελαγία και την Αχλάδα. Ένα έργο, σημειωτέον, που συζητιέται εδώ και μια 25ετία, και το οποίο είχε ενταχθεί στα ολυμπιακά έργα ενόψει, τότε, της Ολυμπιάδας του 2004 στην Αθήνα!

Η ανάγκη δρομολόγησης του έργου, έστω και μετά από πιέσεις και αγώνα (μην ξεχνάμε άλλωστε τα κατά καιρούς συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και τους συμβολικούς αποκλεισμούς του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, αλλά και τις επισκέψεις-οχλήσεις του Δήμου Μαλεβιζίου), έγινε αντιληπτή από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών.

Το έργο των κόμβων δρομολογήθηκε, δημοπρατήθηκε στα τέλη Ιουλίου, αλλά έκτοτε μπλέξαμε λίγο στη γραφειοκρατία. Και χρειάστηκε, είναι η αλήθεια, να υπάρξει ένα στενό πλαίσιο πιέσεων και οχλήσεων από τοπικούς φορείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημοτική σύμβουλος και πρόεδρος της ΜΑΕΔΗΜ Εύη Αποστολάκη, η οποία συμμετέχει στην Επιτροπή Διαγωνισμού του έργου, και η οποία ανεβαίνει κάθε τρεις και λίγο στην Αθήνα και στα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομίας-Ανάπτυξης για να “σπρώξει” λίγο τις διαδικασίες.

Η κ. Αποστολάκη ανέβηκε και τις προάλλες στην Αθήνα. Συναντήθηκε με την αρμόδια στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ΕΥΔ Ε.Π.-ΥΜΕΠΕΡΑΑ κ. Μαυρωνά, και απέσπασε την τελευταία έγκριση που εκκρεμούσε για να πάμε επιτέλους στις υπογραφές της σύμβασης.

Όπως ανέφερε η κ. Αποστολάκη στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, «η τελευταία εκκρεμότητα σε επίπεδο εγκρίσεων είχε να κάνει με την οριστικοποίηση της χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα από το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Αυτό έγινε. Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να εκδοθεί η τελική θετική γνωμοδότηση από το υπουργείο Οικονομίας-Ανάπτυξης. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός απροόπτου, κάπου στα μέσα Φεβρουαρίου μπορεί να κληθεί ο ανάδοχος για την υπογραφή της σύμβασης, ώστε αρχές Μαρτίου να ξεκινήσει τις εργασίες».

Το προφίλ του έργου

Το έργο, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ασφαλών κλάδων σύνδεσης των ημικόμβων και τη διαμόρφωση λωρίδων επιτάχυνσης-επιβράδυνσης επί του ΒΟΑΚ. Τα έργα του κόμβου Αχλάδας εκτείνονται σε μήκος 940 μ. και του κόμβου Αγίας Πελαγίας σε μήκος 624 μ. επί του ΒΟΑΚ. Περιλαμβάνουν χωματουργικές εργασίες, επέκταση υφιστάμενων οχετών, κατασκευή τεχνικών, εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης και ασφάλισης, εργασίες ηλεκτροφωτισμού και γεωτεχνικά έργα (πασσαλότοιχος). Πέραν των ανωτέρω, για λόγους οδικής ασφάλειας προβλέπονται έργα και στις ακόλουθες δύο θέσεις:

- Στο τμήμα του ΒΟΑΚ μεταξύ των κόμβων Αχλάδας και Αγίας Πελαγίας, επί μήκους 2.500 μ. περίπου.

- Στο τμήμα του ΒΟΑΚ, μετά το πέρας των έργων του κόμβου Αγίας Πελαγίας και ανατολικά, σε μήκος περίπου 1.600 μ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News