Ηράκλειο

Στην τελική ευθεία για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στην κυβέρνηση «ξεσκονίζουν» και την παραμικρή λεπτομέρεια ώστε να μην τεθούν σε κανένα κίνδυνο η έναρξη και η κατασκευή του μεγάλου αναπτυξιακού έργου

Σε κινήσεις που επιβεβαιώνουν ότι ο σχεδιασμός για την έναρξη κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου βρίσκεται στην τελική ευθεία του αναφέρθηκε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, απαντώντας σε ερώτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου για το ύψος των αποζημιώσεων στις απαλλοτριώσεις των γεωργικών εκτάσεων, αλλά και την έλλειψη ΣΧΟΑΠ.

Η κυβέρνηση προσπαθεί, σύμφωνα με τον υπουργό, να τακτοποιήσει τις τελευταίες μικρές αλλά πολύ σημαντικές (ενίοτε και κρίσιμες) λεπτομέρειες, ώστε να μην τεθούν σε κανένα κίνδυνο η έναρξη και η κατασκευή του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.

«Το συγκεκριμένο έργο είναι ένα έργο που αλλάζει τα δεδομένα όχι μόνο για τα χωράφια και τα οικόπεδα που απαλλοτριώνονται, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Μη μου πείτε ότι έξω από το συρματόπλεγμα που δεν απαλλοτριώνεται, το έδαφος είναι απόλυτα κατάλληλο για παραγωγή ελαιολάδου και μποστανικών»

Βασίλης Κεγκέρογλου, βουλευτής Ηρακλείου Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι δίνεται η απαιτούμενη χρηματοδότηση στον Δήμο Μινώα για την προκήρυξη του ΣΧΟΑΠ, ενώ εκκρεμεί και σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών για να οριστεί τρόπος επιπλέον ενίσχυσης των αγροτών της περιοχής που χάνουν το σύνολο των καλλιεργειών τους.

Με τη χρηματοδότηση του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, ώστε να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το Σχέδιο Χωροταξικής Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης για την ευρύτερη περιοχή του Καστελίου, δρομολογείται μια ακόμη σημαντική πτυχή του σχεδιασμού για την πολυπόθητη έναρξη κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε πως για να μην υπάρξει καμία άλλη καθυστέρηση, αν χρειαστεί, η προετοιμασία για την προκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει από τα συναρμόδια υπουργεία. «Χρηματοδοτούμε τον Δήμο Μινώα Πεδιάδος, και είμαστε σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Περιφέρεια και τον Δήμο, σε περίπτωση που δεν μπορούν οι τεχνικές υπηρεσίες να προχωρήσουν σε αυτή την προκήρυξη, να την κάνει το υπουργείο Υποδομών ή το υπουργείο Χωροταξίας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Σημειώνεται σε αυτό το σημείο πως είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του βουλευτή νομού Ηρακλείου, γραμματέα της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ. Βασίλη Κεγκέρογλου, ο οποίος επισήμανε ότι το έργο του αεροδρομίου δεν μπορεί να προχωρήσει ούτε στο ελάχιστο χωρίς ΣΧΟΑΠ, αλλά και τα παράλληλα οδικά έργα.

Κεντρικό ζήτημα στην ερώτηση που κατέθεσε ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ ήταν το ύψος των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις των γεωργικών εκτάσεων, το οποίο κατά κοινή παραδοχή δεν καλύπτει τους κατ’ επάγγελμα αγρότες της περιοχής, οι οποίοι χάνουν κάθε εισόδημά τους. «Άνθρωποι που χάνουν την περιουσία τους μέχρι και 100%, να έχουν μια προσαύξηση 50% στην αποζημίωση.

Όποιος τη χάνει κατά 50%, να έχει μια προσαύξηση της τάξεως του 25% και αναλογικά με αυτά τα ποσοστά. Είναι μια συγκεκριμένη πρόταση, που έχει εφαρμοστεί από την ελληνική Πολιτεία σε άλλα έργα», τόνισε ο κ. Κεγκέρογλου και συνέχισε: «Το συγκεκριμένο έργο είναι ένα έργο που αλλάζει τα δεδομένα όχι μόνο για τα χωράφια και τα οικόπεδα που απαλλοτριώνονται, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Μη μου πείτε ότι έξω από το συρματόπλεγμα που δεν απαλλοτριώνεται είναι απόλυτα κατάλληλο το έδαφος για παραγωγή ελαιολάδου και μποστανικών...».

 

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Ψάχνουν τρόπο επιπλέον ενίσχυσης των αγροτών

«Μαζί με το υπουργείο Οικονομίας, που έχει την αρμοδιότητα, θα δούμε μια άλλη διαδικασία εκτίμησης στην περίπτωση που απαλλοτριώνεις»

Χρήστος Σπίρτζης, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρεμβαίνει στις αποφάσεις των δικαστηρίων τα οποία είναι εκείνα που καθορίζουν την τιμή μονάδας για τις αποζημιώσεις, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, εκκρεμεί σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών ώστε να οριστεί τρόπος επιπλέον ενίσχυσης των αγροτών της περιοχής που χάνουν το σύνολο των καλλιεργειών τους, όπως έχει συμβεί και σε άλλα μεγάλα έργα. Επιπλέον, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης αναζητείται δημόσια έκταση για να διαμοιραστεί στους αγρότες που πλήττονται και δε θέλουν να εγκαταλείψουν το επάγγελμά τους.

«Θα ληφθεί μέριμνα για αυτό. Ήδη έχουμε επικοινωνήσει και με την Περιφέρεια και με άλλους φορείς, πρώτον, προκειμένου να βρούμε μια δημόσια έκταση στην περιοχή ώστε να μη χάσουν το παραγωγικό εργαλείο που έχουν οι άνθρωποι, και δεύτερον, να δούμε μαζί με το υπουργείο Οικονομίας, που έχει την αρμοδιότητα, μια άλλη διαδικασία εκτίμησης όταν απαλλοτριώνεις κάτι που είναι το παραγωγικό εργαλείο του αγρότη ή οποιουδήποτε άλλου. Εγώ πιστεύω ότι αυτή είναι η λύση θεσμικά και θα το προχωρήσουμε άμεσα», είπε ο κ. Σπρίτζης.

Ο βουλευτής Ηρακλείου στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε και στο θέμα της ονομασίας του νέου αεροδρομίου, προτείνοντας να πάρει το όνομα του οπλαρχηγού της Κρητικής Επανάστασης Αντωνίου Τρυφίτσου. Ωστόσο ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε άκαιρη μια τέτοια συζήτηση.

 

 

 

Σχόλια