Ηράκλειο

ΕΡΕΥΝΑ

Οι «φτωχές» συμβάσεις του δημάρχου

Δεν γίνονται πια μεγάλα έργα στο Ηράκλειο: Μόλις 9,5 εκατ. ευρώ οι συμβάσεις που «τρέχουν» υπό την ευθύνη Λαμπρινού

Το βάρος της ευθύνης των μεγάλων έργων που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στο Ηράκλειο φαίνεται ότι έχει αναλάβει ο ίδιος ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, ο οποίος έχει υπογράψει τις συμβάσεις με τους αναδόχους! Αυτομάτως, ο κ. Λαμπρινός καθίσταται υπεύθυνος για την εξέλιξη των έργων, ακόμη κι αν οι υπηρεσίες ευθύνονται για τυχόν προβλήματα στην εκτέλεση των εργασιών.

Την ίδια ώρα, τα μεγάλα έργα του Ηρακλείου αποτιμώνται σε αυτή τη δεδομένη στιγμή, σύμφωνα με τις συμβάσεις που “τρέχουν”, σε μόλις 9,5 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι στην πόλη του Ηρακλείου δε γίνονται πλέον τα μεγάλα έργα που κάποτε γίνονταν!

Μάλιστα, τα έργα τα οποία βρίσκονται υπό τον δήμαρχο Ηρακλείου είναι εκείνα που έχουν συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη κριτική τόσο από τους δημότες όσο και από την αντιπολίτευση του Δήμου Ηρακλείου, όπως είναι η διαμόρφωση της παραλίας του κόλπου Δερματά, η ανάπλαση του άξονα Δικαιοσύνης-Ίδης-Καλοκαιρινού, η ανάπλαση του πάρκου Γεωργιάδη, οι συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού δικτύου, δηλαδή τα περιβόητα μίνι-μπας που δρομολογήθηκαν έναντι 565.000 ευρώ, αλλά και το Καπετανάκειο, ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα πατώντας εδώ.


Το Καπετανάκειο

Το Καπετανάκειο, αν και 10 χρόνια τώρα το παλεύουν, όχι μόνο δεν τελειώνει, αλλά φαίνεται ότι με την εκδήλωση των βροχοπτώσεων του φαινομένου “Πηνελόπη” λάσπωσε για τα καλά, αφού πλημμύρισαν κάποιοι υφιστάμενοι χώροι του, ακόμη και το υπό κατασκευή κτήριο, το υπόγειο και το ισόγειο, και πλέον θα χρειαστούν και νέες εργασίες που δεν είχαν προβλεφθεί! Η υπόσχεση για παράδοση του κτηρίου τον Ιούλιο του 2018 φαίνεται ότι ίσως να μην τηρηθεί λόγω των νέων εργασιών.

Ο δήμαρχος, μόλις προχθές, έσπευσε να ρίξει την ευθύνη στον ανάδοχο, που είναι ο ίδιος με την ανάπλαση στο κέντρο του Ηρακλείου. Αναρωτήθηκε μάλιστα, όταν ρωτήθηκε σχετικά από δημοσιογράφο, «δηλαδή τι περιμένατε από ένα γιαπί, να μη γεμίσει νερό από την καταρρακτώδη βροχή;». Και ο ίδιος όμως, εμφανώς σε πλήρη σύγχυση και εκνευρισμό, φάνηκε να αγνοεί πως είναι ο βασικός υπεύθυνος που παραμένει γιαπί το σχολείο, 5 χρόνια μετά τη θητεία του.

Αλήθεια, σήμερα που το χαρακτηρίζει «γιαπί» ομιλεί αληθώς ή τον Αύγουστο, που διαβεβαίωνε γονείς και μαθητές ότι από τον Σεπτέμβριο θα ήταν έτοιμο το σχολείο για να μπουν μέσα, και αρχές Δεκεμβρίου παραμένει γιαπί;

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανόλης Συντυχάκης μόλις προχθές άφησε σαφείς αιχμές για ένα έργο που από την πρώτη σύμβασή του, ύψους 300 χιλιάδων ευρώ με “το κλειδί στο χέρι”, και ενώ 10 χρόνια μετά έχουμε φτάσει στο 1 εκατομμύριο ευρώ, δε λέει να τελειώσει.

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα πατώντας εδώ.


Αγροτικοί δρόμοι

Ανάμεσα βεβαίως στις μεγάλες συμβάσεις είναι και εκείνη των τσιμεντοστρώσεων αγροτικών δρόμων, που φτάνει το 1,5 εκατ. ευρώ και έχει προκαλέσει εξαιρετικά έντονη κριτική από την αντιπολίτευση αφενός γιατί έχει καταγγελθεί ότι οι τσιμεντοστρώσεις γίνονται χωρίς σχεδιασμό αλλά με κριτήρια... ενδοπαραταξιακά - αφού ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων υποδεικνύει πού να γίνονται κατά προτεραιότητα οι τσιμεντοστρώσεις - και αφετέρου γιατί ένας μεγάλος διαγωνισμός, που θα έπρεπε να είναι έτοιμος για καθαρισμό και τσιμεντόστρωση των αγροτικών δρόμων, ακυρώθηκε ευρισκόμενος στη διαδικασία και μόνο, καθώς τα αντανακλαστικά της Υπηρεσίας δε λειτούργησαν γρηγορότερα από την αλλαγή της εγκυκλίου που διασφαλίζει το αδιάβλητο.

Ο βρεφονηπιακός σταθμός στις οδούς Δρακάκη-Ιλιού, ύψους 1,14 εκατ. ευρώ, συμβασιοποιήθηκε στις αρχές του Νοεμβρίου και η κριτική που ασκήθηκε ήταν έντονη όχι γιατί επιτέλους έγινε σύμβαση το έργο, αλλά γιατί χρειάστηκαν 4 χρόνια και έχοντας παραλάβει όλες τις διατυπώσεις για μελέτες έτοιμες από την προηγούμενη δημοτική Αρχή!


Κόλπος Δερματά


Η κατάρρευση του τοιχίου αντιστήριξης του δρόμου από την πλευρά του κόλπου Δερματά και η διάβρωση που έχει υποστεί προκάλεσαν την άμεση παρέμβαση εργασιών. Ωστόσο, η διαμόρφωση άρχισε να γίνεται με έκτακτες άδειες και έκτακτα κονδύλια, χωρίς να έχουν προηγηθεί μελέτες για το υπέδαφος, γεωλογικές και άλλες που θα διασφάλιζαν την ποιότητα του έργου.

Αφού το καλοκαίρι του 2017 συνάφθηκε σύμβαση για αντιδιαβρωτική προστασία του κόλπου Δερματά, το καλοκαίρι του 2018 συνάφθηκε σύμβαση για τη διαμόρφωση της περιοχής του κόλπου Δερματά ύψους 881.522 ευρώ με ΦΠΑ, προκειμένου να διαμορφωθεί αστική παραλία.

Μάλιστα, η κριτική που έγινε αφορούσε στην εκβολή αγωγού της ΔΕΥΑΗ στην παραλία, που όμως διευκρινίστηκε από τη ΔΕΥΑΗ ότι πρόκειται για όμβρια και δεν έχουν υπολειμματικά υγρά, ωστόσο και πάλι από τον τσιμεντένιο αγωγό τρέχουν όμβρια και άλλα φερτά υλικά που πέφτουν στον χώρο που πληρώνει ο Δήμος να διαμορφωθεί αστική παραλία.

Και όλα αυτά εκτελούνται σε χώρο που ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης έχει δηλώσει στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου ότι το σχεδιασμένο έργο για τον κόλπο Δερματά, που είναι ώριμο, είναι η μαρίνα, που βρίσκεται στο υπουργείο Τουρισμού και έχει όλες τις εγκρίσεις.

Ωστόσο, η δημοτική Αρχή Ηρακλείου έβγαλε από το συρτάρι το σχέδιο για μαρίνα στο Παγκρήτιο Στάδιο, που είχε μελετηθεί πριν από δύο δεκαετίες και είχε προμοταριστεί από την εποχή Κουράκη-Καρούντζου, ως αντιπρόταση που ακυρώνει τη σκοπιμότητα της μαρίνας Δερματά. Δηλαδή, η δημοτική Αρχή Λαμπρινού, 4 χρόνια μετά την εκλογή της, μετακινήθηκε από τη γραμμή της μαρίνας Δερματά στη γραμμή Κουράκη για μαρίνα στο Παγκρήτιο Στάδιο.


Πάρκο Γεωργιάδη

Το έργο του πάρκου Γεωργιάδη έχει συγκεντρώσει τα μεγαλύτερα πυρά. Οι λεγόμενες “Φυλές του πάρκου” αντιτάχθηκαν σθεναρά στην ανάπλαση του έργου επικαλούμενες αοριστίες από πλευράς της δημοτικής Αρχής στη μελέτη για τη διατήρηση των δέντρων, υποστηρίζοντας ότι το μέλλον για 100 δέντρα είναι αβέβαιο.

Οι κόντρες μεταξύ Δήμου Ηρακλείου και “Φυλών του πάρκου” μεταφέρθηκαν από το πάρκο στο Δημοτικό Συμβούλιο και ξανά στο πάρκο, ενώ για την έναρξη των εργασιών χρειάστηκαν να παρέμβουν τα ΜΑΤ και η Αστυνομία, αλλά και να γίνουν προσαγωγές και μια σύλληψη ατόμων που έστησαν τοίχο για να μην ξεκινήσουν να εργάζονται τα μηχανήματα του εργολάβου. Οι “Φυλές του πάρκου” στράφηκαν και σε ασφαλιστικά μέτρα, ενώ προετοιμάζουν και προσφυγή στο ΣτΕ κατά του έργου.


Ανάπλαση Δικαιοσύνης - Ίδης - Καλοκαιρινού

Η τροποποίηση της μελέτης και ο θόρυβος για τα υλικά

Κάτι ανάλογο συνέβη και με την περίπτωση της ανάπλασης του οδικού άξονα Δικαιοσύνης-Ίδης-Καλοκαιρινού. Ο σημερινός δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός ως υποψήφιος δήμαρχος είχε δηλώσει ότι δεν τον ενδιαφέρουν τα έργα βιτρίνας, πως δε θα ασχοληθεί με αυτά και πως το βάρος θα έπεφτε και περιφερειακά του κέντρου αλλά και στον άνθρωπο.

Αντιθέτως βεβαίως, από τα χωριά του Ηρακλείου υπάρχουν ήδη διαμαρτυρίες ότι έμειναν στο έλεος εδώ και 4 χρόνια, αλλά και οι δράσεις για τον άνθρωπο είναι ελάχιστες συγκρινόμενες με τα κονδύλια που δαπανώνται για αλλού και αφού εκχωρήθηκαν τα δικαιώματα του Δήμου από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα για τη Φτώχεια στα Ιδρύματα Καλοκαιρινού, αν και την πρώτη χρονιά Λαμπρινού είχε ακολουθηθεί μια πιο αυτόνομη πορεία.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά το έργο της Δικαιοσύνης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι είχε υπάρξει μεγάλη αναστάτωση για τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς δεν εντάχθηκε στο δάνειο της ΕτΕΠ ούτε στο ΕΣΠΑ, που πρότεινε η αντιπολίτευση, αλλά εκτελείται με πόρους του Δήμου, ενώ ακόμη μεγαλύτερος θόρυβος έχει ξεσπάσει για το γεγονός ότι η μελέτη τροποποιείται κατά την εκτέλεση, ενώ τα υλικά που τελικά χρησιμοποιούνται δεν είναι τα εγκεκριμένα της αρχικής μελέτης αλλά διαφορετικά, τα οποία, αφού τοποθετηθούν, γίνεται προσπάθεια να εγκριθούν.

Ανάλογη περίπτωση είναι και η αλλαγή της χάραξης του οδικού άξονα της Δικαιοσύνης, που μετατοπίστηκε 70 πόντους βορειότερα, δηλαδή σε βάρος των καταστημάτων, και οι εγκρίσεις επιδιώχθηκε να ληφθούν μετά. Το έργο έχει αλλάξει ουσιαστικά τρεις φορές από τα όσα προέβλεπε η αρχική εγκεκριμένη μελέτη και σύμβαση, με κύριο χαρακτηριστικό τη μείωση της ποιότητας και του είδους των υλικών.

Σκληρή κριτική έχει ασκηθεί και για τη δρομολόγηση μίνι-μπας στην πόλη, ταυτόχρονα με την έναρξη των έργων της Δικαιοσύνης. Τα μίνι-μπας από το Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου αποδείχτηκαν... μίντι-μπας, δηλαδή μεσαίας χωρητικότητας, και το μεταφορικό έργο κρίθηκε πολύ ακριβό, αφού πολλές φορές παρατηρεί κάποιος ότι τα λεωφορεία εκτελούν δρομολόγια με ελάχιστους επιβάτες. Ακόμη και ο χρόνος έναρξης του προγράμματος προκάλεσε κριτική, αφού τα μίνι-μπας προβλέπονται στην πόλη εφόσον έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο πεζοδρόμησης που προβλέπεται από την κυκλοφοριακή μελέτη.


Συμβάσεις πολιτισμού... από τον αντιδήμαρχο Παιδείας!

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα πατώντας εδώ.

Λίγες στον αριθμό οι λεγόμενες μικρές συμβάσεις, ύψους δηλαδή κάτω των 20.000 ή και των 5.000 ευρώ, που αναρτήθηκαν στη “Διαύγεια” από τον αντιδήμαρχο Παιδείας Γιώργο Βλαχάκη. Δεν παύουν όμως να κεντρίζουν το ενδιαφέρον ή και να ξενίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις.

Πρακτικά, αν τα βάλει κανείς κάτω, “ξεσκονίζοντας” τη “Διαύγεια”, θα διαπιστώσει ότι οι αποφάσεις που πέρασε ο αντιδήμαρχος Παιδείας δεν αφορούν σε αμιγώς ζητήματα παιδείας, αλλά άπτονται του πολιτιστικού τομέα, που με βάση την κοινή λογική υπάγεται (ή θα έπρεπε να υπάγεται) σε άλλη αντιδημαρχία, αυτή της Αριστέας Πλεύρη.

Όπως αποτυπώνεται και στον σχετικό πίνακα που δημοσιεύουμε σήμερα, οι συμβάσεις της Αντιδημαρχίας Παιδείας, ύψους είτε κάτω των 20.000 ευρώ (που μπορούν να δοθούν με απευθείας αναθέσεις) είτε κάτω των 5.000 ευρώ (που μπορούν να δοθούν απευθείας και άνευ καν ελέγχου από τον αρμόδιο επίτροπο του Ελεγκτικού ή άλλο ελεγκτικό φορέα), αφορούν κατά βάση σε: προμήθεια ή συντήρηση μουσικών οργάνων της Φιλαρμονικής του Δήμου, στη διοργάνωση ή προβολή μουσικών, καλλιτεχνικών και γενικώς πολιτιστικών εκδηλώσεων, στην ενοικίαση τεχνικού εξοπλισμού για πολιτιστικές εκδηλώσεις... Κοινή συνισταμένη ουσιαστικά ο πολιτισμός! Απορίας άξιον, δηλαδή, γιατί οι εν λόγω συμβάσεις ανατίθενται από την Αντιδημαρχία Παιδείας και όχι π.χ. από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού!

Απορίας άξιον γιατί αρμόδιος για τη Φιλαρμονική έχει οριστεί από τον δήμαρχο Ηρακλείου ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γιώργος Βλαχάκης. Για να μιλήσουμε όμως και με τη γλώσσα των αριθμών. Για το χρονικό διάστημα από 12/6/2017 μέχρι 30/10/2018 ο αντιδήμαρχος Παιδείας έχει αναρτήσει στη “Διαύγεια” μικρο-συμβάσεις συνολικού ύψους 85.427 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (105.929 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση (ύψους 19.758 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ) αφορά στην υλοποίηση προγράμματος κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Η 2η μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση (ύψους 15.968 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ) αφορά στην υλοποίηση καλλιτεχνικού γεγονότος, και συγκεκριμένα στη μουσική εκδήλωση “Μουσικοί Διάλογοι”, μια κοινή συναυλία ουσιαστικά που έδωσαν η Φιλαρμονική του Δήμου Ηρακλείου με τις Φιλαρμονικές του Δήμου Λάρνακας και του Δήμου Ρεθύμνου. Και κάπου εδώ έχουμε ένα γαϊτανάκι συμβάσεων με επίκεντρο δραστηριότητες της Φιλαρμονικής.

Ενδεικτικά αναφέρουμε: Σύμβαση ύψους 7.032 για την προμήθεια μουσικών οργάνων. Σύμβαση ύψους 3.446 ευρώ για τη συντήρηση μουσικών οργάνων της Φιλαρμονικής. Άλλη σύμβαση, ύψους 2.622 ευρώ, για τη συντήρηση επίσης μουσικών οργάνων. Και ακόμα, σύμβαση ύψους 4.113 ευρώ με αντικείμενο την παραγωγή CD της Φιλαρμονικής... Στα αξιοσημείωτα και αξιοπερίεργα συνάμα της σχετικής λίστας οι τρεις συμβάσεις του αντιδημάρχου Παιδείας με αντικείμενο την ενοικίαση τεχνικού εξοπλισμού, έτσι γενικώς, χωρίς να εξειδικεύεται στον τίτλο αντικειμένου του έργου ο σκοπός της ενοικίασης του τεχνικού εξοπλισμού!


Αναρτημένες στο διαδίκτυο όλες οι συμβάσεις

Για του λόγου το αληθές και για να αποδείξουμε πως τα στοιχεία της έρευνας που σας παρουσιάζουμε είναι πέρα για πέρα αληθινά, να ξεκαθαρίσουμε πως είναι πολύ εύκολο για όποιον επιθυμεί να ελέγξει τις συμβάσεις του εκάστοτε δημόσιου φορέα ή φυσικού προσώπου της Αυτοδιοίκησης. Τα βήματα μάλιστα είναι πάρα πολύ απλά. Όποιος λοιπόν το επιθυμεί μπορεί απλούστατα να μπει στο “Διαύγεια” χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση: www.eprocurement.gov.gr/kimds2/unprotected/searchContracts.htm?execution=e2s1. Αμέσως θα του εμφανιστεί η πλατφόρμα με τα κριτήρια αναζήτησης.



Γράφοντας είτε τον τίτλο της σύμβασης που ψάχνει, είτε το όνομα ή τον κωδικό του φορέα ή του φυσικού προσώπου ή ακόμα τον κωδικό ή τον τίτλο της σύμβασης και εν συνεχεία πατώντας “Αναζήτηση”, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να έχει αυτόματα μπροστά του όλα τα στοιχεία της σύμβασης, όπως: την ημερομηνία και τη λήξη της σύμβασης, το όνομα του αναδόχου, το κόστος του εκάστοτε έργου ή άλλης κίνησης, με ή χωρίς ΦΠΑ στην περίπτωση που ψάχνει κάποια συγκεκριμένα σύμβαση.

Παράλληλα όμως, έχει τη δυνατότητα να “κατεβάσει” το σύνολο όλων των συμβάσεων που έχουν συναφθεί ανά φορέα ή φυσικό πρόσωπο, συμπληρώνοντας ως κριτήρια αναζήτησης τον φορέα ή το όνομα του υπογράφοντος και εν συνεχεία την ένδειξη «Αναζήτηση”. Επιπλέον, αν πατήσει “Στοιχεία σύμβασης” και εν συνεχεία την ένδειξη “Κατεβάστε το αρχείο”, θα έχει μπροστά του όλη τη σύμβαση. Έτσι εύκολα ο καθένας ακόμα και από το σπίτι του μπορεί να ελέγχει τα “πάρε-δώσε” και το αλισβερίσι που γίνεται στην Αυτοδιοίκηση, με μερικά μόνο απλά βήματα.


Συμβάσεις 2.522.376 ευρώ από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Γ. Καραντινό

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα πατώντας εδώ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον - όπως είναι άλλωστε αναμενόμενο, μιας και λόγω αρμοδιότητας ουσιαστικά οι περισσότερες συμβάσεις περνούν από αυτόν - παρουσιάζουν οι συμβάσεις που φέρουν τη σφραγίδα του αντιδημάρχου Οικονομικών Γιώργου Καραντινού.

Από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών έχει αναρτηθεί στη “Διαύγεια” ο μεγαλύτερος σε αριθμό και οικονομική αξία όγκος συμβάσεων.

Για του λόγου το αληθές, με βάση την έρευνά μας, για το χρονικό διάστημα από 12/6/2017 μέχρι 15/10/2018 ο Γιώργος Καραντινός έχει υπογράψει και αναρτήσει στη “Διαύγεια” συμβάσεις συνολικού ύψους 2.034.174 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αντίστοιχα 2.522.376 ευρώ (με ΦΠΑ).

Στη σχετική λίστα που αφορά στην Αντιδημαρχία Οικονομικών βλέπουμε συμβάσεις κάθε γκάμας και αξίας: από αξία εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ μέχρι συμβάσεις λίγων εκατοντάδων ευρώ...

Έχουμε λοιπόν και λέμε... Η μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση αφορά στην προμήθεια καυσίμων κίνησης και ανέρχεται στο ποσό των 742.560 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ή αλλιώς 920.774 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Η συγκεκριμένη σύμβαση που δόθηκε στην εταιρεία ΕΤΜΕΚΑΤ, με έδρα τα Βριλλήσια Αττικής, καλύπτει σχεδόν το 40% της συνολικής αξίας όλων των συμβάσεων που υπέγραψε το εν λόγω χρονικό διάστημα ο κ. Καραντινός.

Η δεύτερη τη τάξει από πλευράς οικονομικού μεγέθους σύμβαση αφορά στον εξοπλισμό πληροφορικής και λογισμικού για τις υπηρεσίες του Δήμου και είναι αξίας 177.329 ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ).

Η τρίτη σε αξία σύμβαση, ύψους 164.300 ευρώ (με ΦΠΑ), αφορά στην προμήθεια σαρώθρου.

Αρκετές στον αριθμό είναι οι συμβάσεις, διά χειρός του αντιδημάρχου Οικονομικών, που αφορούν στην προμήθεια ρουχισμού για προσωπικό του Δήμου Ηρακλείου. Για τις ανάγκες ένδυσης των ένστολων δημοτικών αστυνομικών βλέπουμε δύο αποφάσεις. Έχουμε μια σύμβαση ύψους 28.862 ευρώ (με ΦΠΑ) με μια εταιρεία, και μια δεύτερη σύμβαση ύψους 10.788 ευρώ (με ΦΠΑ) με άλλη εταιρεία. Με την ίδια αυτή δεύτερη εταιρεία υπάρχει και μια ακόμα σύμβαση, ύψους 34.379 ευρώ (με ΦΠΑ), που αφορά επίσης στην προμήθεια ρούχων και παπουτσιών για τη Δημοτική Αστυνομία.

Στην κατηγορία του ρουχισμού, υπάρχει και μια τέταρτη σύμβαση, ύψους 1.321 ευρώ (με ΦΠΑ), που αφορά σε στολές εργασίας για το εργατοτεχνικό προσωπικό του τμήματος των δημοτικών κοιμητηρίων.

Ένα σημαντικό μέρος των συμβάσεων που έχει αναθέσει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και αφορούν σε ποσά κάτω των 20.000 ευρώ( όπου επιτρέπονται οι απευθείας αναθέσεις) έχει να κάνει με τα λεγόμενα αναλώσιμα.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία βλέπουμε συμβάσεις για προμήθεια μελανιού για εκτυπωτές, που ποικίλλουν σε αξία: από ποσά 1.246 ευρώ μέχρι ποσά 13.333 ευρώ. Βλέπουμε επίσης συμβάσεις για την προμήθεια γραφικής ύλης.

Μια ξεχωριστή κατηγορία, με ουκ όλίγες συμβάσεις - οι οποίες ποικίλλουν από ποσό 315 ευρώ μέχρι ποσό 38.803 ευρώ - αφορά στην προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού.

Σχόλια