Ηράκλειο

Οι Κρητικοί δάσκαλοι που πρωτοπορούν με τo blog τους!

Ο Γιώργος Αράθωμας μας εξηγεί πως οι κατ'οίκον εργασίες και τα μαθηματικά έγιναν..."παιχνίδι"

Με «σπαζοκεφαλιά» μοιάζουν τα μαθήματα και οι υποχρεώσεις του σχολείου για μαθητές και γονείς. Καθημερινά κοπιάζουν για να βρουν τα μαθήματα του σχολείου -ιδιαίτερα όταν αφορούν μικρότερα παιδιά- να δουλέψουν τις εργασίες για το σπίτι και να ενημερωθούν για τις όποιες αλλαγές γίνονται στο μάθημα. Έτσι οι δάσκαλοι χρησιμοποιούν πλέον ως «όπλο» τους την τεχνολογία για να ανταποκριθούν στους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας γονέων και μαθητών.

Μέσω του blog τους πολλοί δάσκαλοι ενημερώνουν για τα μαθήματα του σχολείου, το διάβασμα που έχουν τα παιδιά για το σπίτι και καλύπτουν πολλές απορίες που προκύπτουν για την καθημερινότητα του σχολείου.

 Ένας από τους δασκάλους που επιστράτευσε το blog για να επικοινωνήσει με γονείς και μαθητές είναι και ο Γιώργος Αράθωμας που εργάζεται στο 34ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου. Όπως είπε μιλώντας στο neakriti.gr: «Η ιδέα της δημιουργίας του ιστολογίου δε μου είναι καινούργια. Χρησιμοποιώ αυτό το εργαλείο τουλάχιστον τα πέντε τελευταία χρόνια, στα σχολεία που υπηρετώ. Ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό. Υπάρχουν και άλλα ψηφιακά εργαλεία που έχουν τη δυνατότητα να επικουρούν το εκπαιδευτικό έργο (και επικοινωνιακά), τα οποία τα χρησιμοποιώ συνδυαστικά για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Φυσικά, κάθε φορά προσπαθώ να αναβαθμίζω τον ιστοχώρο και να τον εμπλουτίζω αλλά να τον κάνω συνάμα “φιλικό” στα χέρια του γονιού και του μαθητή».

Με ένα κλικ η κατ’ οίκον εργασία

Εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το- πρωτοποριακό κατά κοινή ομολογία- blog το οποίο χρησιμοποιούν πολλοί εκπαιδευτικοί και στην Κρήτη αλλά και πως αντιδρούν οι γονείς, ο κ.Αράθωμας αναφέρει: «Ο εν λόγω ιστοχώρος έχει μεγάλη ανταπόκριση από τους γονείς, πολλοί από τους οποίους δείχνουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι. Μπορούν εύκολα πλέον, επιστρέφοντας σπίτι από τη δουλειά τους ή επιστρέφοντας τα παιδιά από το σχολείο να δουν τι μαθήματα κάναμε στο σχολείο και τι έχουν οι μαθητές ως κατ’ οίκον εργασία. Αυτό, ιδιαίτερα στην περίπτωση των μαθητών των μικρότερων τάξεων, είναι σημαντικό διότι τα παιδιά μπορεί να μη θυμούνται να ενημερώσουν τους γονείς τους για τα μαθήματά τους, είτε να θέλουν να αποφύγουν κάποια εργασία κι έτσι οι γονείς δυσκολεύονται. Ακόμη, για τα παιδιά που δυσκολεύονται σε κάποιους τομείς, υπάρχει υλικό για να βοηθηθούν αλλά και πληροφορίες από ειδικούς (μέσω υπερσυνδέσμων) τις οποίες μπορούν να αντλήσουν οι γονείς. 

 Παιχνίδια στα μαθηματικά!

Αλλά και για τα παιδιά που «παίζουν στα δάχτυλά τους», τους υπολογιστές και ενθουσιάζονται με τα διαδραστικά εργαλεία, η ιδέα αυτή ήταν κάτι παραπάνω από «έξυπνη». Κι αυτό έγινε αμέσως εμφανές μέσα από τις αντιδράσεις τους, αφού σύμφωνα με το δάσκαλο: «Και τα παιδιά δείχνουν να ενθουσιάζονται από αυτό το εγχείρημα. Έχω πάντα στο μυαλό μου, χαρακτηριστικά, να έρχονται στο σχολείο και να μου λένε ότι μπήκαν και είδαν το υλικό στον ιστοχώρο και πόσο τους αρέσουν τα παιχνίδια στα μαθηματικά ή οι οπτικοποιημένες μορφές που παρουσιάζονται κάποια από τα μαθήματα στο αντικείμενο της Γλώσσας και των Φυσικών Επιστημών με βίντεο, εικόνες κτλ. που κάνουν τα παιδιά να τους αρέσει να μαθαίνουν». 

 

Ενημέρωση γονέων μέσω…υπολογιστή

Η επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών είναι το πιο «λεπτό» κομμάτι για το σχολείο καθώς οι γονείς πρέπει να άνα πάσα στιγμή να γνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αλλά και τυχόν θέματα που ανακύπτουν στην καθημερινότητα του σχολείου και ίσως αγνοούν. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής όμως δεν επιτρέπουν πάντα την επικοινωνία των δύο πλευρών. Η λύση βρέθηκε και πάλι μέσω του blog. Όπως λέει ο νεαρός δάσκαλος: «Ένα σημαντικό κομμάτι του ιστοχώρου είναι η φόρμα άμεσης επικοινωνίας των γονέων με τον δάσκαλο όπου ο γονέας μπορεί να ενημερώσει το δάσκαλο για ιδιαίτερα θέματα που ίσως ανακύπτουν στους μαθητές ή να ζητήσει μια συνάντηση ή να ρωτήσει να μάθει κάτι που αφορά το παιδί του και να λάβει ταχύτερα μια απάντηση. Παρέχεται, ακόμη, άμεση ενημέρωση για τα θέματα που αφορούν το σχολείο μέσω αναρτήσεων κ.α. και γενικότερα πληροφορίες για το σχολείο και την τάξη μας όπως επίσης και γκάλοπ -polls- (όπως π.χ. για μια επικείμενη εκπαιδευτική επίσκεψη) που δίνει διαδραστικό χαρακτήρα στο ιστολόγιο».

Αναρτώνται δημιουργίες των μαθητών

Τι άλλο μπορεί κανείς να βρει στα πρωτοποριακά blog των δασκάλων; Σχολικά βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή που εκτυπώνονται (εάν για παράδειγμα το παιδί ξέχασε το βιβλίο στο σχολείο), εκπαιδευτικά λογισμικά ,παιχνίδια για τα παιδιά, ακόμη και δημιουργίες των μαθητών που πραγματοποιούνται στο σχολείο ώστε να ενισχυθεί η αυτοεικόνα των μαθητών!

 

Η μόνη ικανοποίηση για τους δασκάλους που δαπανούν από τον ελεύθερο χρόνο τους για να ενημερώνουν τα  blog τους είναι το χαμόγελο και οι θετικές κουβέντες που όπως λένε «εισπράττουν» καθημερινά. Και φυσικά το γεγονός ότι ο νέος τρόπος αμφίδρομης επικοινωνίας «κερδίζει» όλο και περισσότερο γονείς και μαθητές. Εξάλλου επειδή όλοι ονειρευόμαστε ένα καλύτερο σχολείο με περισσότερες βιωματικές εμπειρίες , ο κ.Αράθωμας τονίζει: «Πιστεύω ακράδαντα πως για να υπάρξει η βέλτιστη δυνατή εξέλιξη των μαθητών χρειάζεται να στηρίζεται στο τρίπτυχο «Μαθητής-Σχολείο-Οικογένεια». Η διάδραση αυτή και η αγαστή συνεργασία κι επικοινωνία ανάμεσα στα μέρη του παραπάνω τρίπτυχου, ισχυροποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία…». Και οι δάσκαλοι παρά τις δυσκολίες και τις ελλείψεις που όλοι γνωρίζουμε πρωτοπορούν και επιστρατεύουν φρέσκιες ιδέες για να κάνουν τη σχολική ζωή των παιδιών καλύτερη. Και τα blogs είναι μόνο η αρχή…

 

Επισκεφθείτε το blog του δασκάλου Γιώργου Αράθωμα πατώντας (εδώ)

 

Σχόλια