Ηράκλειο

Τα Σπάτα ανοίγουν τον δρόμο για τέλη και στο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Στο προσκήνιο εγχείρημα της δεκαετίας του ’90 για το αεροδρόμιο Ηρακλείου

Και να που στο προσκήνιο, μέσω Σπάτων, έρχεται ξανά - ή για την ακρίβεια μπορεί να έρθει αν το θελήσει, αν το τολμήσει να ανοίξει ξανά το κεφάλαιο αυτό η δημοτική Αρχή - το παλιό εγχείρημα για την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους από τον Δήμο Ηρακλείου στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”!


Το εγχείρημα είχε ξεκινήσει στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ως κοινή προσπάθεια των δύο ξεχωριστών τότε Δήμων Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού, με μπροστάρη τον τότε αντιδήμαρχο Οικονομικών Ηρακλείου Γιώργο Ματθαιάκη (επί δημαρχίας Κληρονόμου), είχε συνεχιστεί επί τελευταίας θητείας Κουράκη, και είχε ανακινηθεί στην αρχή της θητείας της νυν δημοτικής Αρχής, για να μπει όμως κατόπιν στον “πάγο”. Η υπόθεση επιβολής τέλους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου προς όφελος του δημοτικού ταμείου, και με σκοπό βέβαια την υλοποίηση ανταποδοτικών έργων στη Δημοτική Ενότητα της Νέας Αλικαρνασσού, έχει ξεχαστεί τελείως την τελευταία τριετία. Ήρθε όμως να μας τη θυμίσει μια πολύ σημαντική εξέλιξη, με φόντο το αεροδρόμιο Αθηνών και τους Δήμους Μαρκόπουλου και Σπάτων.


Πρόσφατα με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα του Δήμου Μαρκόπουλου, όπως και του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος να επιβάλλουν ειδικά τέλη σε βάρος του διεθνούς αερολιμένα “Ελ. Βενιζέλος” στα Σπάτα. Το ΣτΕ έδωσε, δηλαδή, το ελεύθερο στους Δήμους να προχωρήσουν στην είσπραξη τέλους από την όχληση που δημιουργείται στις περιοχές τους λόγω του αεροδρομίου Αθηνών! Οι Δήμοι δηλαδή που έχουν κοντά τους το αεροδρόμιο Αθηνών δικαιώθηκαν δικαστικά για αυτό ακριβώς που είχε επιδιώξει παλαιότερα ο Δήμος Ηρακλείου! Βεβαίως, δεν παραγνωρίζεται ότι μπορεί να προκύπτουν άλλα δεδομένα νομικά στις δύο περιπτώσεις, ανάλογα και με τις συμβάσεις των αεροδρομίων Αθηνών και Ηρακλείου.


Η πολύ σημαντική αυτή δικαίωση των Δήμων στα Μεσόγεια Αττικής για την όχληση από το αεροδρόμιο Αθηνών μοιάζει να ανοίγει τον δρόμο και για τον Δήμο Ηρακλείου σε σχέση με την όχληση από το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”. Ή, σε κάθε περίπτωση, φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ξεχασμένη υπόθεση, βάζοντας προκλήσεις στη δημοτική Αρχή Ηρακλείου.
Τη δεκαετία του ’90, οι τότε άρχοντες της Λότζιας δεν το τόλμησαν μέχρι τέλους, παρά το ότι με πρωτοβουλία του Γιώργου Ματθαιάκη είχαν παρθεί αποφάσεις, και μάλιστα κοινές, από τα Δημοτικά Συμβούλια Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού, παρά το ότι είχαν δώσει τις ευλογίες τους οι τουριστικοί πράκτορες, και παρά το ότι είχε προχωρήσει η σχετική αλληλογραφία με τα αρμόδια υπουργεία.


Στη τελευταία θητεία του, όταν και με τον “Καλλικράτη” ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού ενώθηκε με τον Δήμο Ηρακλείου, ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Κουράκης είχε επίσης κινήσει το θέμα, με σημείο αναφοράς μάλιστα τη λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο για την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους ανά αεροσκάφος, τέλους που θα αξιοποιούταν για έργα και παρεμβάσεις στην ενότητα της Νέας Αλικαρνασσού. Η τότε προσπάθεια Κουράκη είχε “σκοντάψει” σε νομικές αντιρρήσεις στο ΣτΕ.
Στη συνέχεια, με την αλλαγή σκυτάλης στον Δήμο, ο νυν αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Καραντινός είχε εκφράσει θεωρητικά μια διάθεση να “πατήσει” στο σχέδιο Κουράκη και να επιδιώξει κάτι ανάλογο, με τη μορφή όχι τέλους αλλά προστίμου, εστιασμένου στην ηχορύπανση από τα αεροπλάνα. Είτε για νομικούς και πάλι λόγους, είτε για άλλους λόγους, δεν το προχώρησε η νυν δημοτική Αρχή. Τώρα όμως η δικαστική εξέλιξη με τη δικαίωση των Δήμων της Αττικής ενδέχεται να δημιουργεί πλέον άλλα δικαστικά δεδομένα για ανάλογη διεκδίκηση και δικαίωση του Δήμου Ηρακλείου - κάτι που αν συμβεί θα αποφέρει σημαντικά έσοδα στο δημοτικό ταμείο και θα δώσει το έναυσμα για έργα πνοής στην πολύπαθη περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού, που “σηκώνει”, είναι η αλήθεια, όλα τα μεγάλα βάρη και τις οχλήσεις.
Λόγω ακριβώς της σημασίας του ζητήματος και της νέας προοπτικής που μοιάζει να ανοίγεται για τον Δήμο Ηρακλείου, η “Ν.Κ.” ξεδιπλώνει σήμερα όλες τις πτυχές της υπόθεσης: από τις δικαστικές εξελίξεις γύρω από το αεροδρόμιο Αθηνών και τους γειτονικούς Δήμους μέχρι το πλούσιο ιστορικό πίσω από τις παλιές προσπάθειες διεκδίκησης επιβολής δημοτικού τέλους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Η δικαίωση

Ας ξεκινήσουμε με τα “φρέσκα κουλούρια” και με τη δικαίωση των Δήμων στα Μεσόγεια Αττικής, που ενδέχεται να ανοίγει δρόμους και για τον Δήμο Ηρακλείου. Πριν από λίγο καιρό, ο Δήμος Μαρκόπουλου ανακοίνωσε ότι, μετά από σχετικό δικαστικό αγώνα τριών ετών, ο Δήμος δικαιώθηκε με την υπ’ αριθμ. 1337/2018 απόφαση της Μείζονος Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας! Η δικαστική απόφαση ορίζει ότι «εφεξής ο Δήμος Μαρκόπουλου δύναται να εκδώσει απόφαση επιβολής ειδικών τελών σε βάρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και κάθε ανταποδοτικού τέλους ή λοιπών οικονομικών επιβαρύνσεων, που προβλέπονται στον νόμο. Επομένως, είναι άμεσα δυνατή, μετά από σχετική απόφαση στο επόμενο Δημοτικό μας Συμβούλιο, η επιβολή ειδικών τελών που θα αφορούν στη λειτουργία του αεροδρομίου, όπως είναι τα τέλη περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, διελεύσεως και οχλήσεως! Η εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αποτελεί και μια σημαντική οικονομική παρακαταθήκη για τα μελλοντικά οικονομικά έσοδα του Δήμου Μαρκόπουλου, θα έρθει προς συζήτηση και, όπως προαναφέρθηκε, για λήψη σχετικής απόφασης, στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο».
Ανάλογη ανακοίνωση είχαμε και από τον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος: «Σύμφωνα με την απόφαση 1336/2018 της Μείζονος Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, αναγνωρίζεται για πρώτη φορά η δυνατότητα του Δήμου να επιβάλει οικονομικές επιβαρύνσεις σε βάρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε., χωρίς μάλιστα να απαιτείται έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ).


Κατόπιν τούτου, ο Δήμος μας μπορεί πλέον με αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να επιβάλλει ειδικά τέλη σε βάρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε., καθώς και οποιοδήποτε άλλο ανταποδοτικό τέλος ή οικονομική επιβάρυνση που προβλέπεται στον νόμο. Είναι δυνατή πλέον η επιβολή ειδικών τελών που αφορούν το αεροδρόμιο, όπως είναι τα τέλη περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, διέλευσης και όχλησης.
Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, οι οποίες προέκυψαν μετά από συστηματική εργασία από πλευράς του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, η δημοτική Αρχή οφείλει να ευχαριστήσει το σύνολο Δημοτικών και Τοπικών Συμβουλίων Σπάτων-Αρτέμιδος, τον ΣτΕ, τους πολίτες και τους τοπικούς φορείς επιτροπής διαβούλευσης, καθώς επίσης κάθε ενεργό πολίτη που με την αφιλοκερδή συμμετοχή και συνδρομή του συνέβαλε με συντεταγμένο θεσμικό τρόπο στις μέχρι τώρα προσπάθειες για την αντιμετώπιση των κανόνων του ενωσιακού δικαίου που αφορά το θόρυβο, αλλά και τα υπόλοιπα δικαιώματα του Δήμου μας από το αεροδρόμιο», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Σπάτων.

Οι πρώτες προσπάθειες Ματθαιάκη

Με βάση τη σχετική αλληλογραφία, τις αποφάσεις και τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή της η “Ν.Κ.”, με φόντο τις προσπάθειες που είχαν γίνει τη δεκαετία του ’90 με πρωτοβουλία τού τότε αντιδημάρχου Οικονομικών Ηρακλείου Γιώργου Ματθαιάκη, προκύπτουν τα εξής:
- Για πρώτη φορά δύο Δημοτικά Συμβούλια (Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού) συνεδρίασαν από κοινού και πήραν ομόφωνη απόφαση.
- Το υπουργείο Εσωτερικών επί δύο πολιτικών ηγεσιών εκφράστηκε υπέρ της νομικής και ουσιαστικής βασιμότητας των αποφάσεων περί επιβολής των ανταποδοτικών τελών σε αεροδρόμιο, λιμάνι, Κνωσό και Αρχαιολογικό Μουσείο.
- Οι τουριστικοί πράκτορες είχαν συμφωνήσει προκαταβολικά, προτού ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.

Η κοινή απόφαση

«Τα δύο Δημοτικά Συμβούλια, αφού έλαβαν υπόψη την εισήγηση του αντιδημάρχου Ηρακλείου Γεωργίου Ματθαιάκη, τη συζήτηση που έγινε και τις σχετικές νομικές διατάξεις, ομόφωνα επιβάλλουν τέλος ή εισφορά επί των αφικνούμενων επιβατών (ημεδαπών ή αλλοδαπών) από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” με πτήσεις τσάρτερ, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 25 και 26 του Ν. 1828/1989.


Το ύψος του τέλους ή της εισφοράς ορίζεται στο ποσό των 300 δραχμών για το έτος 1992 και στο ποσό των 500 δραχμών για το έτος 1993.
Η βεβαίωση-είσπραξη του τέλους θα γίνεται σύμφωνα με τον νόμο περί εισπράξεως δημοτικών τελών. Το τέλος θα βαρύνει τον επιβάτη τον αφικνούμενο με πτήσεις εξωτερικού στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, ο οποίος θα λαμβάνει το σχετικό παραστατικό είσπραξης του ποσού. Απαλλάσσονται της υποχρέωσης καταβολής του τέλους τα παιδιά μέχρι 12 ετών.
Η επιβολή του τέλους ή εισφοράς έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους και επισκέπτες μας (ύδρευση, καθαριότητα, περιβάλλον, χώροι στάθμευσης, πούλμαν, πολιτιστικές εκδηλώσεις, συντήρηση μνημείων και υπαρχόντων έργων). Επίσης έχει σκοπό την ανάπτυξη της περιοχής με την εκτέλεση των παρακάτω έργων, προς όφελος των πολιτών και των διακινούμενων επισκεπτών:
α) Μελέτη ανάπλασης της λεωφόρου Ικάρου από αεροδρόμιο μέχρι και Μουσείο Ηρακλείου.
β) Μελέτη κατασκευής-σηματοδότησης κόμβου Κατσαμπά.
γ) Σύνδεση λεωφόρου Ικάρου με εθνική οδό σε τουλάχιστον δύο σημεία( αεροδρόμιο και Νέα Αλικαρνασσό).
δ) Μελέτη-κατασκευή λοξού διαδρόμου.

Τέλη σε λιμάνι, Κνωσό και Μουσείο

Πέρα από το τέλος για το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, τα Δημοτικά Συμβούλια Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού είχαν πάρει επίσης τότε (το 1992) αντίστοιχες αποφάσεις επιβολής τελών για τους ταξιδιώτες της κρουαζιέρας και για τους επισκέπτες σε Κνωσό και Αρχαιολογικό Μουσείο.
Για την κρουαζιέρα, το τέλος ή η εισφορά για το 1992 είχε οριστεί στο ποσό των 500 δραχμών ανά επιβάτη των κρουαζιερόπλοιων που θα έφταναν στο λιμάνι του Ηρακλείου. Το τέλος ή εισφορά είχε οριστεί στο ποσό των 200 δρχ. ανά επισκέπτη του Μουσείου Ηρακλείου και στο ποσό των 200 δρχ., επίσης ανά επισκέπτη του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού.

Έγγραφη απάντηση ΥΠ.ΕΣ.

Σε απάντηση σχετικού εγγράφου των δύο Δήμων, το υπουργείο Εσωτερικών έστειλε έγγραφο στις 27 Ιουλίου 1992. στο οποίο απέρριπτε ως μη σύννομες τις κοινές αποφάσεις, αλλά έδινε το “πράσινο φως” για επιβολή τελών από κάθε Δήμο ξεχωριστό. Στην περίπτωση δε του τέλους του αεροδρομίου, η άποψη του ΥΠ.ΕΣ. ήταν ότι μπορούσε να επιβληθεί, αλλά μονάχα από τον Δήμο Νέας Αλικαρνασσού, στου οποίου τη γεωγραφική επικράτεια βρίσκεται ο αερολιμένας.


«Οι κοινές αποφάσεις που έλαβαν τα Δημοτικά Συμβούλια Ηρακλείου και Αλικαρνασσού δεν είναι νόμιμες. Καθόσον αφορά όμως στη δυνατότητα επιβολής των τελών ξεχωριστά από κάθε Δήμο, σας πληροφορούμε τα εξής:
Σύμφωνα με τις σχετικές νομικές διατάξεις, οι Δήμοι και οι Κοινότητες, με απόφαση του Συμβουλίου τους, μπορούν να επιβάλλουν τέλη ή εισφορές ανταποδοτικού χαρακτήρα για υπηρεσίες ή τοπικά έργα της περιοχής τους που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην ανάπτυξη της περιοχής και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η κρίση και η απόφαση για την επιβολή τέλους ανήκει στο οικείο Δημοτικό ή Κοινοτικό Συμβούλιο, το οποίο καθορίζει το ύψος του τέλους και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την είσπραξή του.


Το υπουργείο μας έχει τη γνώμη ότι η επιβολή των συγκεκριμένων τελών (στους επισκέπτες του Μουσείου, στις αρχαιότητες Κνωσού και στους αφικνούμενους επιβάτες με τουριστικά πλοία στο λιμάνι του Ηρακλείου), μετά όμως από προηγούμενη συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, όπως ΕΟΤ, τουριστικά πρακτορεία, κ.τ.λ., ώστε να μη δημιουργηθούν δυσάρεστες καταστάσεις, εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, δεδομένου ότι στις σχετικές αποφάσεις προσδιορίζονται τα έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα.


Το υπουργείο μας έχει τη γνώμη ότι για την επιβολή τέλους στους αφικνούμενους επιβάτες στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” από εξωτερικό με πτήσεις τσάρτερ μπορεί να αποφασίσει μόνο ο Δήμος Αλικαρνασσού, στην περιφέρεια του οποίου βρίσκεται το αεροδρόμιο, εφόσον εκτελεί έργα ή παρέχει υπηρεσίες που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των αφικνούμενων επιβατών, και ύστερα από συνεννόηση με τον φορέα στον οποίο ανήκει η διοίκηση-διαχείριση του αεροδρομίου και τα πρακτορεία των αεροπορικών εταιρειών».

Οι τουριστικοί πράκτορες

Σύμφωνα με την επιστολή του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, «πριν πάρουν τα Δημοτικά Συμβούλια Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού την κοινή απόφαση για την επιβολή τέλους ανά αφικνούμενο επιβάτη εξωτερικού στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης είχε δώσει τις ευλογίες του.
Ιδού, για του λόγου το αληθές, τι έγραφε στη σχετική επιστολή του προς τον Δήμο Ηρακλείου, με ημερομηνία 19/7/1991, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μανόλης Παπακαλιάτης:


“Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου διακινούνται σε αφίξεις και αναχωρήσεις πάνω από 3 εκατομμύρια τουρίστες. Τα προβλήματα που δημιουργούνται στο αεροδρόμιο είναι πάρα πολλά και ένα από αυτά είναι αυτό της καθαριότητας, τόσο στον χώρο του αεροδρομίου όσο και στη διαδρομή από αεροδρόμιο προς Ηράκλειο. Η εικόνα που παρουσιάζεται δεν είναι καθόλου ευχάριστη και η εντύπωση που αποκομίζουν οι αφιχθέντες είναι η χειρίστη.


Δυστυχώς η Πολιτική Αεροπορία, παρ’ όλη την καλή διάθεση που δείχνει για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα του αεροδρομίου, αδυνατεί λόγω οικονομικών δυσκολιών. Το Δ.Σ. του Συνδέσμου μας προτείνει όπως ο Δήμος Ηρακλείου, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλικαρνασσού αναλάβουν το θέμα της καθαριότητας, εισπράττοντας από κάθε αφιχθέντα πελάτη 300 δρχ., ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά.
Το δεύτερο πρόβλημα που πιστεύουμε επίσης ότι είναι πολύ σοβαρό είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με την εθνική οδό. Θα μπορούσε και αυτό το έργο να το αναλάβει ο Δήμος, εισπράττοντας 500 δρχ. από κάθε αφιχθέντα πελάτη”».

Η πρωτοβουλία Κουράκη το 2011

Επί δικής του τελευταίας δημαρχιακής θητείας, όταν πια στον Δήμο Ηρακλείου είχε ενσωματωθεί με τον “Καλλικράτη” ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού, ο Γιάννης Κουράκης είχε σκεφτεί την ιδέα της επιβολής ενός περιβαλλοντικού τέλους για το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, ως αντιστάθμισμα για την όχληση που δέχεται ο Δήμος Ηρακλείου από τη λειτουργία του αεροδρομίου.
Θυμίζουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2011 το τότε Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου αποφάσισε κατά πλειοψηφία την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, που θα ανέρχεται στα 0,10 ευρώ ανά τόνο του βάρους του αεροσκάφους για ημερήσιες πτήσεις, και στα 0,15 ευρώ/τόνο αντίστοιχα για τις βραδινές πτήσεις! Η ιδέα τελικά δεν προχώρησε μέχρι τέλους, διότι το σχέδιο Κουράκη “σκόνταψε” τότε σε αντιρρήσεις του Συμβουλίου Επικρατείας ως αντισυνταγματικό!

Οι προθέσεις Καραντινού

Ο νυν αντιδήμαρχος Οικονομικών, που ανέλαβε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο του 2014, Γ. Καραντινός, είχε παρακολουθήσει τους σχεδιασμούς Κουράκη και είχε εμφανιστεί στην αρχή της θητείας της νυν δημοτικής Αρχής διατεθειμένος να προχωρήσει τα σχέδια του πρώην δημάρχου με παραλλαγή!


Αντί για τέλος, όπως το είχε σκεφτεί ο Γιάννης Κουράκης, ο Γιώργος Καραντινός σχεδίαζε να δρομολογήσει την επιβολή προστίμου που δε θα αφορά γενικώς στη χρήση του αεροδρομίου, αλλά αποκλειστικά στην επιβάρυνση λόγω ηχορύπανσης - για όσα βεβαίως αεροπλάνα διαπιστωθεί πως προκαλούν ηχορύπανση άνω των αποδεκτών επιστημονικά ορίων.
«Το παλιό εγχείρημα του κ. Κουράκη είχε σκοντάψει στο ΣτΕ επειδή αφορούσε στην επιβολή τέλους, το οποίο και κρίθηκε ως αντισυνταγματικό. Εμείς τώρα προτείνουμε-προωθούμε κάτι διαφορετικό... Όχι τέλος, αλλά πρόστιμο για ηχορύπανση. Για να περάσουμε σε κάποιες λεπτομέρειες, εγώ από την έρευνα τη σχετική που έχω κάνει έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως ένα 80% των αεροσκαφών που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Ηρακλείου πληρούν κανονικά τα προβλεπόμενα όρια ηχορύπανσης. Υπάρχει, όμως, άλλο ένα 20% - παλιών αεροσκαφών, μεταγωγικών, τσάρτερ - που δεν πληροί τα προβλεπόμενα επιστημονικά όρια. Εδώ λοιπόν στοχεύουμε εμείς, με την επιβολή προστίμων που θα είναι κλιμακωτά, διότι δε θέλουμε να λειτουργήσουμε με υπερβολή δημιουργώντας αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό.


Αν δηλαδή εγκριθεί η ιδέα μας και προχωρήσει σχετική νομοθετική ρύθμιση όπως ζητάμε από το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, σε όσα μόνο αεροπλάνα διαπιστωθεί πως ηχο-ρυπαίνουν θα επιβάλλονται πρόστιμα ανάλογα της ηχορύπανσης, της συστηματικότητας κ.τ.λ. Το πρόστιμο θα επιβάλλεται μέσω της ΥΠΑ στις αεροπορικές εταιρείες που κάνουν χρήση του αεροδρομίου Ηρακλείου και προκαλούν ηχορύπανση και εν συνεχεία θα αποδίδεται στον Δήμο.
Τα πρόστιμα θα είναι διαφόρων κλιμάκων, από 1.000 έως 10.000 ή 20.000 ευρώ ανά περίπτωση! Τα έσοδα θα διοχετεύονται ανταποδοτικά στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά τότε ο κ. Καραντινός στη “Ν.Κ.”.

Σχόλια