Ηράκλειο

Λευτέρης Αυγενάκης: Κενά και χαμένες διδακτικές ώρες στο Ηράκλειο

Κοινοβουλευτική παρέμβαση για τα κενά στα σχολεία του Ηρακλείου

«Συμπληρώνονται σχεδόν δύο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους και η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Χώρα μας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα αναφορικά με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας» γράφει ο γραμματέας ΠΕ της Νέας Δημοκρατίας.

Παρά τις πανηγυρικές δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, ότι «μετά από 30 χρόνια, τα σχολεία ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά», η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει τον Υπουργό, αφού τα κενά στα σχολεία εξακολουθούν να υφίστανται και να καθιστούν δύσκολη την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα, αναφορικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, εντοπίζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ «υποφέρει» και η ειδική αγωγή στην πρωτοβάθμια.

Ειδικότερα, στο νομό Ηρακλείου, αυτή τη στιγμή, όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν σημαντικά κενά σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, όπου τα κενά ξεπερνούν τους 120 εκπαιδευτικούς στη Γενική εκπαίδευση (Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ), καθώς και πάνω από 20 εκπαιδευτικούς στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία. Αποτέλεσμα αυτών των σημαντικών ελλείψεων είναι, σε πολλά σχολεία, να μην μπορεί να φτιαχτεί πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα και, συνεπώς, οι μαθητές να κάνουν, στην καλύτερη περίπτωση, 4ωρα και 5ωρα.

Επίσης, πολύ σημαντικά είναι τα κενά που εντοπίζονται στο νευραλγικό κομμάτι της ειδικής αγωγής, στην παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης, αφού στο Ηράκλειο οι ελλείψεις εκτιμώνται στις 160, όμως αν συνυπολογίσουμε ότι για κάθε 2 με 3 παιδιά που χρήζουν στήριξης διατίθεται μόνο ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, τότε τα κενά εκπαιδευτικών φθάνουν και ξεπερνούν τα 300.

Οι αλχημείες αυτές του Υπουργείου, προκειμένου να «μειώσει» τον πραγματικό αριθμό των κενών, έχουν καταντήσει ρουτίνα για την εκπαίδευση ειδικής αγωγής κι αποδεικνύουν για ακόμα μια φορά τα ψέματα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου που στις αρχές Σεπτεμβρίου αλληλοσυγχαίρονταν ότι έχουν καλύψει όλα τα κενά που αφορούν την ειδική αγωγή.

Δυστυχώς, βρισκόμαστε στο τέλος σχεδόν Οκτωβρίου και σε πραγματικούς αριθμούς μόλις και, μετά βίας, έχει καλυφθεί το 1/3 των κενών στη ειδική αγωγή με δυσμενείς επιπτώσεις στην ομαλή προσαρμογή και εξέλιξη των μαθητών.

Πολλά είναι, επίσης, τα κενά στις τάξεις υποδοχής (Τ.Υ.) άλλο μεγάλο στοίχημα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για την κοινωνική ένταξη των παιδιών προσφύγων και οικονομικών μεταναστών.

Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, ώστε να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα σχολεία και να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία που υπολειτουργούν. Είναι απαράδεκτο να έχουμε φτάσει στα τέλη Οκτωβρίου και να υπάρχουν σημαντικά κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακόμη και σε βασικές ειδικότητες, όπως σε φιλολογικά μαθήματα και μαθήματα θετικών επιστημών.

Με θεωρίες, «αριστερά ευχολόγια» και «πανηγυρικές δηλώσεις» περί επιστροφής «στην κανονικότητα» δεν λύνονται τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης. Η κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει για την διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων. Τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης, αποκαλύπτουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για «… εύρυθμη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς» για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι μια επικοινωνιακή επίφαση, για να καλυφθεί η πολιτική της που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας παιδείας. Τα κενά στα σχολεία είναι χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές και η προβληματική αυτή κατάσταση πρέπει να λυθεί αποτελεσματικά, επαρκώς και αμέσως.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Πόσα είναι τα κενά και σε ποια σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου, καθώς και στην ειδική αγωγή, την παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης και τα τμήματα υποδοχής

  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου και την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών

  3. Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα ολοήμερα τμήματα, την παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης και τα τμήματα υποδοχής;

Σχόλια