Ηράκλειο

Κεντρικός Οδικός Άξονας Κρήτης ή Μινωική Οδός, η πρόταση των ομογενών

Η πρόταση θα παρουσιαστεί στην αυριανή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης - Οι ομογενείς, είχαν ξεκινήσει εδώ και χρόνια να αγωνίζονται, ζητώντας ένα έργο όπως τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης -

Τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης (ΚΟΑΚ), ως μόνη λύση για να αποκτήσει επιτέλους το νησί μας σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, θα προτείνουν στην αυριανή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, στις 10 το πρωί στη Λότζια, οι Έλληνες ομογενείς της Αμερικής, διά του εκπροσώπου τους δρ. Γιάννη Νάθενα, ομογενή κατοίκου Νέας Υόρκης ΗΠΑ και προέδρου του μη κερδοσκοπικού οργανισμού ΔΙΑΣ (Dias International Academic Studies).

Η πρόταση θα υποβληθεί με αφορμή τη συνεδρίαση της ΠΕΔ Κρήτης και ενώπιον του προέδρου της ΠΕΔ Βασίλη Λαμπρινού, του Διοικητικού της Συμβουλίου και όλων των δημάρχων της Κρήτης, των Αρχών αλλά και πολλών εκλεκτών προσκεκλημένων.

Αναλυτικότερα, το θέμα της πρότασης είναι η “Μελέτη σκοπιμότητας ΥΠΕΧΩΔΕ, αριθ. πρωτοκόλλου 7219/21 Ιουλίου 2008, με τίτλο ΚΟΑΚ μετονομασθέντα σε Μινωική Οδός (Minoan Road)”. Η ονομασία σε Μινωική Οδό δόθηκε το 2010 λόγω της ανακάλυψης κατά τη διάρκεια των τοπογραφικών ερευνών του πλακόστρωτου αρχαίου Μινωικού Δρόμου, αρχίζοντας από τη βόρεια είσοδο της Κνωσού.

Οι διατιθέμενοι χάρτες που σχετίζονται με την πρόταση παρουσιάζουν τις λεπτομέρειες της μελέτης σκοπιμότητας ως:

- Στρατηγικό σχεδιασμό της κεντρικής χάραξης της Μινωικής Οδού μεταξύ των δύο αεροδρομίων (Χανίων και Καστελίου Πεδιάδος), σε συνδυασμό με τον ΒΟΑΚ, ανατολικά και δυτικά της κεντρικής χάραξης.

- Εναλλακτική λύση στο άγος και στο δράμα του ΒΟΑΚ.

Σύμφωνα με το κείμενο της πρότασης, «είναι γνωστό στους πάντες ότι από πακέτο σε πακέτο της Ε.Ε. η Κρήτη αδικήθηκε ασύστολα και ότι, ενώ σε όλη την άλλη Ελλάδα έγιναν μεγάλα οδικά έργα και σύγχρονοι δρόμοι, στην Κρήτη γίνονται συνεχώς μπαλώματα του ΒΟΑΚ και δεν αφήνουν άλλη επιλογή παρά μόνον ΒΟΑΚ-ΒΟΑΚ».

Όπως αναφέρουν οι ομογενείς, «ο κρητικός λαός δικαιούται και ζητάει να μάθει την αλήθεια γιατί τον έχουν έτσι εγκλωβίσει. Διά αυτό και πριν την παρουσίαση της Μινωικής Κεντρικής Χάραξης θα αναφερθούμε εν συντομία πώς άρχισε από το 1992 η εισήγηση της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής, ονόματι ΡΑΣΑ, και πως η Ε.Ε. και οι ειδικοί αυτής πρότειναν τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης (ΚΟΑΚ) ως μόνη λύση, και μάλιστα με χρηματοδότηση από το πακέτο Delor και Sander, και πώς αόρατες δυνάμεις τα πάγωναν όλα, αφήνοντας τον αιματοβαμμένο ΒΟΑΚ να κρατάει δέσμια επί 50 ολόκληρα χρόνια την ανάπτυξη της Κρήτης και την ισόνομη και ισόζυγη πρόσβαση της ενδοχώρας, ορεινής και νότιας Κρήτης, προς τα μεγάλα κέντρα Υγείας, Διοίκησης, Παιδείας και Πολιτισμού. Αυτός είναι θεμελιώδης κανόνας της γέννησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που στην Κρήτη καταργήθηκε. Μετά τη συζήτηση επιφυλάσσεται στο τέλος η μεγάλη έκπληξη της επαναστατικής πρότασης»!

 

Εδώ και χρόνια αγωνίζονται

Οι ομογενείς, με επικεφαλής τον κ. Νάθενα, είχαν ξεκινήσει εδώ και χρόνια να αγωνίζονται, ζητώντας ένα έργο όπως τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης. Μάλιστα, ο προηγούμενος περιφερειάρχης Κρήτης Σεραφείμ Τσόκας ανέθεσε μια μελέτη σκοπιμότητας, αλλά στη συνέχεια προέκυψαν προβλήματα που είχαν σχέση με τις κατά τόπους αντιρρήσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Συγκεκριμένα, οι Χανιώτες δεν επιθυμούσαν να περάσει ο ΚΟΑΚ από το κέντρο αλλά από τα βόρεια παράλια και να φτάσει στην Κίσσαμο. Ο νομάρχης Ρεθύμνου ήθελε τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου και τη γρηγορότερη σύνδεση με το αεροδρόμιο Χανίων.

Οι Ηρακλειώτες ζητούσαν περιφερειακή οδό, που θα παρακάμπτει πλέον την πόλη και οι Λασιθιώτες έθεταν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μέχρι και σήμερα η Σητεία. Έχει λοιπόν εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε πώς έχει διαμορφωθεί σήμερα η πρόταση εκείνη, η οποία και έχει επικαιροποιηθεί, προφανώς, με βάση όλες τις εξελίξεις που έχουν μεσολαβήσει.

 

Σχόλια