Ηράκλειο

1.127 τα κενά στα σχολεία, λίγο πριν το πρώτο κουδούνι

Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα κενά στα σχολεία του Ηρακλείου, μια «ανάσα’ από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Όχι ένα, όχι δύο, αλλά 1.127 είναι αυτή τη στιγμή τα λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηράκλειο, νούμερα που για μια ακόμη φορά έρχονται να δείξουν πως, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα-τραγικότητα, τα σχολεία που σε λίγες ημέρες θα ανοίξουν μετρούν και πάλι ελλείψεις, αλλά και πολλά προβλήματα κτηριακά, υποδομών και εξοπλισμού.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” - που με υπευθυνότητα πάντα προσπαθεί να αναδείξει τα προβλήματα της εκπαίδευσης και τις ελλείψεις ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, συμβάλλοντας έτσι με τον δικό του τρόπο στην αντιμετώπισή τους - τα λειτουργικά κενά του νομού Ηρακλείου που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μελών του, είναι τα παρακάτω: ΠΕ70 Δασκάλων 330 κενά, ΠΕ60 Νηπιαγωγών 170, ΠΕ06 εκπαιδευτικών Αγγλικών 33 κενά, ΠΕ05 εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας 5 κενά, ΠΕ07 εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας 10, ΠΕ11 Γυμναστών 47 κενά, ΠΕ08 Εικαστικών 55, ΠΕ32 Θεατρολόγων 35, ΠΕ86 εκπαιδευτικών Πληροφορικής 34 κενά, ΠΕ 16 εκπαιδευτικών Μουσικής 28 και για τα Τμήματα Ένταξης 30 κενά, με το σύνολο των λειτουργικών κενών να ανέρχεται στα 777.

Την ίδια ώρα, όπως τονίζεται, στα κενά αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα κενά για την Παράλληλη Στήριξη και στελέχωση των τάξεων Υποδοχής, όπου σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα οι απαιτήσεις ξεπερνούν τους 350 εκπαιδευτικούς. Συνολικά λοιπόν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συλλόγου, οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στον νομό Ηρακλείου θα ξεπεράσουν τις 1.127!

Αγωνιούν…

Εκφράζοντας την αγωνία, την ανησυχία αλλά και την αγανάκτησή τους για το γεγονός ότι κάθε χρόνο η εκπαίδευση στην Κρήτη αλλά και σε όλη τη χώρα έρχεται αντιμέτωπη με τα ίδια προβλήματα, τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” σε ανακοίνωσή τους, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος Εμμανουήλ Μπελαδάκης και ο γενικός γραμματέας Χρήστος Ντρουμπογιάννης, με τίτλο “Στην Παιδεία, κύριε Τσίπρα, αναζητούμε ακόμα την Ιθάκη...”, τονίζουν πως «φοβόμαστε ότι δυστυχώς για μια ακόμη φορά το αυτονόητο, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, γίνεται ζητούμενο, με τα σχολεία του νομού Ηρακλείου να μετρούν ελλείψεις. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως την άμεση κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς, τους οποίους η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει επανειλημμένως εξαγγείλει, και την ομαλοποίηση της λειτουργίας των σχολείων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έχουμε επισημάνει επίσης ότι, για τη λειτουργία των σχολείων στον νομό Ηρακλείου, με βάση τα στοιχεία που έχουμε ως Σύλλογος, απαιτείται ο διορισμός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών». Παράλληλα τα μέλη του Συλλόγου σημειώνουν πως «η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κάνει άμεσα τις ενέργειες που απαιτούνται για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Να εξασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις εκπαιδευτικών, ώστε την πρώτη μέρα του σχολικού έτους οι μαθητές να βρουν τους εκπαιδευτικούς τους σε όλα τα σχολεία και σε κάθε σχολείο να λειτουργεί και το πρωινό ωράριο και το Ολοήμερο».

Την ίδια ώρα τα μέλη του Συλλόγου “Νίκος Καζαντζάκης” καλούν τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να περάσουν, όπως λένε, «από τους πανηγυρισμούς για τη δήθεν έξοδο από τα μνημόνια, στις πράξεις, και να προχωρήσουν επιτέλους στους μόνιμους διορισμούς που έχει ανάγκη η εκπαίδευση και που τόσες φορές οι ίδιοι (εκ του ασφαλούς ελέω μνημονίου) με προκλητικό τρόπο και λαϊκισμό έχουν υποσχεθεί», καταλήγοντας πως «είναι καιρός η Παιδεία να γίνει η πρώτη εθνική προτεραιότητα, γιατί πολύ φοβούμαστε ότι μας χωρίζει ακόμα πολύς δρόμος και κάποιες χιλιάδες διορισμοί εκπαιδευτικών για να φτάσουμε επιτέλους στην πολυπόθητη Ιθάκη».

Παρεμβάσεις βουλευτών

Τα σοβαρά θέματα με τα οποία θα έρθουν για άλλη μια σχολική χρονιά αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους προκάλεσαν και την έντονη παρέμβαση των βουλευτών του Ηρακλείου, οι οποίοι ζητούν την άμεση επίλυσή τους. Συγκεκριμένα, την ανάγκη επανεξέτασης των σχολείων που δε συμπεριελήφθησαν στην Υπουργική Απόφαση ως δυσπρόσιτα επισημαίνει με ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης. Όπως αναφέρει, «μετά την υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των δυσπρόσιτων σχολείων, δεν έχουν συμπεριληφθεί σχολεία σε περιοχές όπου η πρόσβαση είναι πραγματικά δύσκολη. Συγκεκριμένα, όπως καθορίζεται από τις διατάξεις της παρ. 7γ, του άρθρου 13, του Ν. 1351/1983 (56 τ. Α’), οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθορίζονται ως δυσπρόσιτες όταν λειτουργούν “σε περιοχές δυσπρόσιτες και συγκοινωνιακά απομονωμένες...”. Στις περιοχές Βορίζια, Καμάρες, Αντισκάρι και Κρότος, λειτουργούν σχολικές μονάδες απομακρυσμένες από το Ηράκλειο και με δυσχερή οδική πρόσβαση. Τόσο οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών του νομού Ηρακλείου, όσο και το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου συμμετείχαν στη διαβούλευση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, βάσει της οποίας προέκυψαν τα δυσπρόσιτα σχολεία. Επιπλέον ο νομός Ηρακλείου διακρίνεται από ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά που δυσκολεύουν την πρόσβαση σε πολλές περιοχές, ενώ ταυτόχρονα τα μέσα μαζικής μεταφοράς δε διευκολύνουν ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς στη μετάβασή τους σε αυτές», σημειώνει ο βουλευτής.

Ο κ. Βαρδάκης ζητά από τον υπουργό Παιδείας να τροποποιήσει την απόφαση ώστε να συμπεριληφθούν ως δυσπρόσιτα τα σχολεία των περιοχών Βοριζίων, Καμαρών, Αντισκαρίου και Κρότου.

Παρέμβαση για τα δυσπρόσιτα σχολεία

Ωστόσο, αναφορικά με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με την οποία προκύπτουν μεγάλες ανατροπές στα δυσπρόσιτα σχολεία της Κρήτης, είχε προηγηθεί ερώτησή του γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή νομού Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη, προς το αρμόδιο υπουργείο, στην οποία επισημαίνεται πως είναι επιτακτική ανάγκη να αποσυρθεί άμεσα η προαναφερόμενη απόφαση και να υπάρξει εκ νέου πρόταση για τα δυσπρόσιτα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που να λαμβάνει υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση, τη γεωμορφία της κάθε περιοχής και τις ιδιαίτερες ανάγκες (ορεινές περιοχές, οδικό δίκτυο, αποστάσεις, προσβασιμότητα κατά τους χειμερινούς μήνες, κ.λπ.) της ελληνικής περιφέρειας.

Σχόλια