Ηράκλειο

«Άλλη μια χρονιά χαμένη για τα υδροπλάνα»

«Άλλη μια χρονιά χαμένη για τα υδροπλάνα», υπογραμμίζει ο γραμματέας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος επανέρχεται στο θέμα και με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Υποδομών και Ναυτιλίας ζητά να ενημερωθεί:

- για το στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα, και

- αν, γενικότερα, έχουν γίνει συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να “τρέξουν” οι διαδικασίες αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων, αφού έχουν περάσει άπρακτα σχεδόν τρία χρόνια τώρα, παρά τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.

Μεταξύ άλλων, στην ερώτησή του ο Βασίλης Κεγκέρογλου υπογραμμίζει την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός δικτύου υδατοδρομίων, καθώς, όπως τονίζει, «η χώρα μας είναι ιδιαίτερα πρόσφορη (γεωμορφολογικά) για τα υδροπλάνα, καθότι έχει μεγάλη ακτογραμμή (περίπου 14.000 χιλιόμετρα), πολύ μεγάλο αριθμό κατοικημένων νησιών, πολλές λίμνες και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν αφορούν και τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες.
Επιπλέον, το υδροπλάνο, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, είναι ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, το οποίο είναι ασφαλές, ταχύ και αποτελεσματικό, και παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια η χρήση του αυξάνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο.

Έκτοτε, παρά τις γραπτές διαβεβαιώσεις των υπουργείων για αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών εμποδίων και προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών και παρά τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουν περάσει άπρακτα τρία χρόνια τώρα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, υπενθυμίζεται ότι στο υπουργείο Μεταφορών έχουν υποβληθεί 25 αιτήσεις για υδατοδρόμια, εκ των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί πλήρως 3 (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα). (...) Επειδή για να προσελκύσουμε μια αεροπορική εταιρεία πρέπει να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός βιώσιμου project των υδροπλάνων, με τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων σε κάθε περιοχή που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της, αλλά θα συμβάλλει και στη βιωσιμότητα του σχεδίου, (λ.χ. για την Κρήτη, υδατοδρόμιο λιμάνι Σούδας, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Αγ. Νικολάου, Χερσονήσου, Σητείας, Ιεράπετρας, Τυμπακίου κ.λπ.), επειδή υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και είναι και επενδύσεις μεγάλης σημασίας για την ελληνική οικονομία, που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, επειδή ως φαίνεται χάθηκε μια ακόμη χρονιά για τα υδροπλάνα, ερωτάσθε κ.κ. υπουργοί:

* Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα;
* Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να “τρέξουν” οι διαδικασίες αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων;».

Σχόλια