Ηράκλειο

Λ. Αυγενάκης: «Τρία χρόνια ψέματα, υποσχέσεις για το ΒΟΑΚ»

«Κάθε… τρεις και λίγο, η Κυβέρνηση μιλά για νέο σχεδιασμό στο έργο του ΒΟΑΚ. Ανακοινώνει διαφορετικές διαδικασίες, διαφορετικό τμήμα του έργου, διαφορετικές προθεσμίες και δίνει.. κι άλλα ραντεβού. Για να διαψεύσει μετά από λίγο… τον ίδιο της τον εαυτό!», δηλώνει ο γραμματέας της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου κ. Λ. Αυγενάκης, αναφορικά με τις διαρροές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για κατάτμηση του διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ.

Το πλήρες κείμενο της δήλωσής του:

«Συνεχίζει να εμπαίζει τους πολίτες της Κρήτης και κάθε τόσο προτείνει διαφορετική λύση για το ΒΟΑΚ. Ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να βρει μεθόδους για να καλύψει το ανύπαρκτο έργο του!

Χωρίς καμία απολύτως μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς καθορισμένο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με άγνοια του συνολικού αριθμού των υπό κατασκευή χιλιομέτρων, με ανολοκλήρωτες απαλλοτριώσεις, και μετά από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και άλλες τόσες αλλαγές σχεδιασμού, η κυβέρνηση, ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Τσίπρας έρχονται σήμερα να … θυμηθούν τη μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου.

Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης,  με περσινές μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, … θυμάται φέτος να τις αξιολογήσει και να κρίνει ότι είναι ασύμφορο διότι … δεν δικαιολογούν την κατασκευή αυτοκινητόδρομου ή την ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Και αφού η δημοπράτηση του έργου πάει από παράταση σε … παράταση και πάλι … παράταση, ο Υπουργός αφήνει να διαρρεύσουν νέα σχέδια για σπάσιμο του έργου σε επιμέρους τμήματα!

Που οφείλονται όλες αυτές οι αλλαγές σχεδιασμού, οι παρατάσεις και οι ηθελημένες καθυστερήσεις; Είναι απλά ανικανότητα; Ή … και κάτι περισσότερο και οφείλουν να μας πουν την αλήθεια;

Για εμάς, ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Κίσσαμος – Σητεία είναι κομβικής σημασίας έργο υποδομής. Δεσμευόμαστε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει. Είναι θέμα ασφάλειας και θέμα ανάπτυξης.

Στόχος μας είναι να γίνει άμεσα Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα, κυρίως ως προς τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.

Πρόθεσή μας είναι να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ. Η βασική χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Έχουμε, ως ΝΔ, ήδη, κάνει σχετικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η δέσμευσή μας είναι απόλυτη. Το έργο θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή για τους πολίτες τρόπο».

 

Ενημερωτικό για ΒΟΑΚ:

Τα ψέματα, οι υποσχέσεις και οι αλλαγές χρονοδιαγραμμάτων … καλά κρατούν

  • Τσίπρας: 20 Δεκεμβρίου 2016 (επίσκεψη στο Ηράκλειο, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη:

Η πολιτική βούληση της Κυβέρνησης είναι μέχρι το 2019 να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ, που αποτελεί βασική πολιτική επιλογή. Ειδικότερα, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την ΕΤΕΠ και στόχος είναι μέχρι το 2017 αρχή του 2018 να έχει τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία, και μέσα στο 2018 να ξεκινήσει το έργο.

Πραγματικότητα: καμία διαγωνιστική διαδικασία.

  • Τσίπρας: 20-21 Σεπτεμβρίου 2017, Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης:

Είχε ανακοινώσει ότι εντός του Οκτωβρίου 2017 θα ξεκινούσε η δημοπράτηση για τη Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για το ΒΟΑΚ.

Μάλιστα, είπε ότι η μελέτη για τον ΒΟΑΚ που διασφαλίζει τον ενιαίο σχεδιασμό του έργου από το Καστέλι Κισσάμου ως την Σητεία, θα δημοπρατηθεί μέσα στον Οκτώβριο του 2017.

Πραγματικότητα: Βέβαια, ουδέποτε προκηρύχθηκε η δημοπράτηση της μελέτης. Η σύνταξη μιας τέτοιας μελέτης απαιτεί 2 – 2,5 χρόνια περίπου.

3) Σπίρτζης: Ιανουάριος 2018

Διέψευσε τον Πρωθυπουργό και ανακοίνωσε ότι εντός του Ιανουαρίου 2018 ξεκινά το πρώτο στάδιο της διαδικασίας για την προ-επιλογή αναδόχων για το έργο του ΒΟΑΚ. Το στάδιο αυτό αφορά στην προ-επιλογή εταιρειών που έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, ύψους 1,5 δις ευρώ περίπου.

Σε επόμενο στάδιο, και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, θα ακολουθήσει η υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών και η επιλογή του αναδόχου - παραχωρησιούχου.

Πραγματικότητα: ακόμη αναμένουμε την επιλογή αναδόχου - παραχωρησιούχου

  • Σπίρτζης: το αμέσως προηγούμενο διάστημα ανακοίνωνε προθεσμίες κι έδινε νέες παρατάσεις για τη δημοπράτηση του έργου.

Α) Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό της Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε για τον ΒΟΑΚ: «έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και ο τεχνικός έλεγχος. Ολοκληρώνεται ο νομικός έλεγχος που ακολουθεί, προκειμένου να βγει ο διαγωνισμός, το πρώτο δεκαήμερο της νέας χρονιάς. Μέσα στο 2018 θα έχουμε το ανάδοχο σχήμα για να ξεκινήσει κανονικά η κατασκευή του σύνθετου έργου».

Β) Σε συνέντευξή του στις 15-04-18, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι εντός τριμήνου ξεκινούν οι διαγωνισμοί του ΒΟΑΚ.

Γ) Στα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» (30 Απριλίου 2018) ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε πανηγυρικά ότι το έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα δημοπρατούνταν μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.   

Δ) Σε δηλώσεις του στις 15 Μαίου 2018, δήλωνε πως μέχρι το τέλος Μαΐου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος.

Πραγματικότητα: ακόμη περιμένουμε τη δημοπράτηση! 

  • Αντί όλων αυτών: με διαρροές του Υπουργείου γίνεται λόγος για σπάσιμο του διαγωνισμού σε επιμέρους τμήματα. Μάλιστα, με βάση το νέο σενάριο του κ. Σπίρτζη, θα δημοπρατηθεί το τμήμα του δρόμου από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.

Κάθε τρεις και λίγο, η Κυβέρνηση μιλά για νέο σχεδιασμό στο έργο του ΒΟΑΚ. Ανακοινώνει διαφορετικές διαδικασίες, διαφορετικό τμήμα του έργου, διαφορετικές προθεσμίες.

3 χρόνια κοροϊδίας κι εμπαιγμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Κρήτης.  

 

Σχόλια