Ηράκλειο

Ξεναγοί και «ανάδοχοι» του θεάτρου των Δελφών οι μαθητές του 10ου Λυκείου

Δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιήθηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά στο 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου (περιοχή των Δειλινών), που αφορούσαν στην υιοθεσία και στην ξενάγηση στο αρχαίο θέατρο των Δελφών και στο Παναθηναϊκό Στάδιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και κατά το περυσινό σχολικό έτος μαθητές της Α΄τάξης υλοποίησαν πρόγραμμα για το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση:

Φέτος λοιπόν 25 μαθητές από την Β΄ πια τάξη και με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς Μπετεινάκη Μαρίνα (φιλόλογο) και Μαρκάκη Βύρωνα (οικονομολόγο), ανέλαβαν να γίνουν ξεναγοί και «ανάδοχοι» του αρχαίου θεάτρου των Δελφών, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», η οποία σχεδιάστηκε από το «Διάζωμα», την κίνηση πολιτών για την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, την εξεύρεση πόρων για την αποκατάστασή τους και την ένταξή τους στην καθημερινότητά μας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Η παραπάνω δράση ξεκίνησε με την επιλογή του συγκεκριμένου θεάτρου από τους μαθητές, το οποίο συγκαταλέγεται στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομίας της Unesco. Αρχικά οι μαθητές εκπόνησαν ομαδικές εργασίες για την ιστορία του θεάτρου, την αρχιτεκτονική του και την ένταξή του στο ιερό του Απόλλωνα και στο μαντείο των Δελφών και, έχοντας αποκτήσει γνώσεις, ανέλαβαν το ρόλο του ξεναγού κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν στους Δελφούς στις 22-4-2018. Εκεί αισθάνθηκαν την ιερότητα του χώρου με έναν ιδιαίτερα βιωματικό τρόπο και βιντεοσκόπησαν την ξενάγηση, υλικό που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Διαζώματος.

Το δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με συντονιστές τους φιλολόγους Χατζάκη Νεκτάριο και Χαλκιαδάκη Φανή, αφορούσε στην  υιοθεσία του Παναθηναϊκού Σταδίου, όπου και πάλι 20 μαθητές από τη Β΄τάξη εκπόνησαν εργασίες γύρω από την ιστορία του αρχαίου σταδίου, την αρχιτεκτονική του και τη χρήση του τόσο στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896 όσο και σε σύγχρονες αθλητικές δραστηριότητες. Κατόπιν ανέλαβαν να ξεναγήσουν τους συμμαθητές τους στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 23-4-2018, όπου με βιωματικό τρόπο κατανόησαν και ανέδειξαν την αξία του συγκεκριμένου μνημείου της πολιτιστικής μας κληρονομίας.

Οι μαθητές και των δύο προγραμμάτων σε συνεργασία με τους καθηγητές τους δημιούργησαν και από μία μαθητική ταινία που περιείχε όλες τις δράσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.  Το παραπάνω υλικό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του 10ου ΓΕΛ στην ενότητα «εκπαιδευτικά προγράμματα».

Η παρουσίαση των παραπάνω εκπαιδευτικών δράσεων  έγινε στο χώρο του σχολείου στις 16-5-2018, όπου έγινε και η απονομή των επαίνων στους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα.

Γνωρίζοντας ως εκπαιδευτικοί την αξία της βιωματικής μάθησης, που συνίσταται στην οικειοποίηση της γνώσης μέσω της εμπειρίας, θεωρούμε ότι τέτοιου είδους δράσεις πρέπει να αναδεικνύονται, ιδιαίτερα σήμερα που με τις δυσάρεστες καταστάσεις που βιώνουμε καθημερινά, έχει πάψει δυστυχώς να αποτελεί προτεραιότητα στη ζωή μας το αγαθό του πολιτισμού. Γιατί μόνο μέσα από τέτοιες βιωματικές πρωτοβουλίες εκπαιδεύονται οι συνειδητοί αποδέκτες της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν οι μαθητές για την ενεργό συμμετοχή τους, που μέσα από τις δράσεις τους έγιναν πραγματικοί  ξεναγοί και «ανάδοχοι» του θεάτρου των Δελφών και του Παναθηναϊκού Σταδίου, η Εφορία Αρχαιοτήτων Νομού Φωκίδος, η κ. Μπελογάννη (υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων) και οι συνεργάτες της από το «Διάζωμα» για την ανταπόκρισή τους, καθώς και οι συνάδελφοι καθηγητές που με  άμεσο ή έμμεσο τρόπο στήριξαν τα εκπαιδευτικά αυτά προγράμματα.

                                                               Οι συντονιστές εκπαιδευτικοί,

Μαρίνα Μπετεινάκη, Μαρκάκης Βύρωνας 

Σχόλια