Τεράστια συμμετοχή στο συνέδριο του ΙΑΚΕ

Ηράκλειο
Τεράστια συμμετοχή στο συνέδριο του ΙΑΚΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η συμμετοχή του κόσμου είναι ένας ποιοτικός δείκτης, που μετράει πολλά πράγματα αλλά κυρίως την ποιότητα και την οργάνωση που του προσφέρουμε. Οι συμμετοχές είναι πολλές, είναι πολύ ποιοτικές, καθώς θα υπάρχει ποικιλία επιστημονικών και ερευνητικών εργασιών που αγγίζουν κάθε πτυχή εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβληματισμών. Το ΙΑΚΕ εδώ και τέσσερα χρόνια καταφέρνει μέσα από αυτήν την ετήσια διοργάνωση, που έχει γίνει πλέον θεσμός, να κάνει το Ηράκλειο πόλο έλξης ενός μεγάλου αριθμού επιστημόνων από κάθε γωνιά της Ελλάδας, της Κύπρου και άλλων ευρωπαϊκών χωρών», είχε δηλώσει, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του 4ου Συνεδρίου, η κ. Ελένη Μαράκη, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.

Ωστόσο, ούτε και η ίδια θα μπορούσε να φανταστεί την απήχηση, αλλά και τα εγκωμιαστικά σχόλια που έλαβε το 4ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του ΙΑΚΕ με θέμα “Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης - Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης”, όπως έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες.

Ουσιαστικά, το 4ο Συνέδριο επιβεβαίωσε με τον πιο τρανταχτό τρόπο πως το ΙΑΚΕ κάνει σωστή και σοβαρή δουλειά, αναδεικνύοντας καίρια κοινωνικά, παιδαγωγικά και πολιτικά ζητήματα, δίνοντας βήμα σε νέους επιστήμονες αλλά και σε έγκριτους ακαδημαϊκούς.

Άπαντες δηλώνουν ευχαριστημένοι, καθώς ήταν ένα συνέδριο όπου κεντρικό σημείο αναφοράς ήταν η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, και πως αυτές οι δύο έννοιες προσδιορίζονται μέσα από την τωρινή κρίση. Δηλαδή, η πολυδαίδαλη κρίση, που έχει ταλαιπωρήσει την ελληνική κοινωνία, σε ποιο βαθμό έχει αλλάξει τον τρόπο νόησης της δημοκρατίας και σε ποιο βαθμό έχουν παραβιαστεί ανθρώπινα δικαιώματα.

Το συγκεκριμένο συνέδριο είχε και μια κοινωνική διάσταση, καθώς δόθηκε βαρύτητα και σε επιμέρους ζητήματα που αφορούν την ανεργία, την επαγγελματική απορροφησιμότητα των νέων ανθρώπων που έχουν υψηλές δεξιότητες και ικανότητες, τη διαγενεακή φτώχια κ.τ.λ.

Τέτοιου είδους ζητήματα εξετάστηκαν πρώτη φορά με ομιλητές-εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας, όπως τον Νίκο Παπαδάκη, ο οποίος είναι καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η θεματική ενότητα “Θρησκεία και Ανθρώπινα Δικαιώματα”.

Το συνέδριο τελέστηκε υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο αποδέχτηκε την πρόταση να συμμετάσχει και έστειλε ως εκπρόσωπο τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ειρηναίο. Ο κ. Ειρηναίος μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας Εκκλησίας-Πολιτείας σε κοινωνικά ζητήματα που θεωρούνται φλέγοντα. Το μήνυμά του αποδεικνύει με τον πιο τρανταχτό τρόπο πως η Εκκλησία επιζητάει τη συνεργασία και όχι τη σύγκρουση με την πολιτική εξουσία.

Στην ίδια θεματική ενότητα, το λόγο πήρε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Καλατζής, αλλά και ο επίκουρος καθηγητής κ. Χριστόφορος Αρβανίτης, ο οποίος κήρυξε ένα λόγο που ήταν διάσπαρτος με χριστιανικά και φιλελεύθερα στοιχεία. Υποστήριξε την ανάγκη σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τα οποία πρέπει να θεωρούνται απόλυτα και ατομικά.

Άπαντες ήταν ευχαριστημένοι, με τον κ. Ιωάννη Μεταξά, ομότιμο καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, να δηλώνει στο φακό της “ΚΡΗΤΗ ΤV” ότι το συνέδριο «έχει εξελιχθεί σε θεσμό, που υπερβαίνει κατά πολύ την πόλη και την Κρήτη. Έχει διεθνή απήχηση. Αυτό προκύπτει και από τις συμμετοχές και από το είδος των ομιλιών και από τις συζητήσεις που γίνονται».

Στην κατηγορία “1ο Βραβείο Πρωτότυπης Διδακτικής Πρότασης” βραβεύτηκαν οι Θεοδώρα Αγάπογλου, Άρτεμις Παρλαμπά, Φωτεινή Πατινάρη και Θεοδώρα Τσιαμπατζή για την εργασία τους με τίτλο “War video games: Roger that! A critical pedagogy and visual literacy project in primary education”.

Στην κατηγορία “1ο Βραβείο Πρωτότυπης Προπτυχιακής Εργασίας” βραβεύτηκε η Ασπασία Βασιλάκη για την εργασία της με τίτλο “Αντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με την έμφυλη διάσταση του παιδαγωγικού ρόλου εκπαιδευτών/τριών προσχολικής αγωγής”.

Στην κατηγορία “1ο Βραβείο Πρωτότυπης Μεταπτυχιακής Εργασίας” βραβεύτηκαν οι Τατιάνα Αλτίνη και Ιφιγένεια Βαμβακίδου για την εργασία τους με τίτλο “Μαθητές ζωγραφίζουν τις εκλογές: οπτικός και πολιτειακός γραμματισμός”.

Στην κατηγορία “Δημοκρατία και δικαιώματα” βραβεύτηκε η Παναγιώτα Γερονικολού για την εργασία της με τίτλο “Η Τέχνη στα χνάρια της Δημοκρατίας”.

Στην κατηγορία “Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μειονότητες και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση” βραβεύτηκαν οι Νικόλαος Γαλαρινιώτης και Αγάπη Κοσκοσίδου για την εργασία τους με τίτλο “Αυτοβιογραφική μνήμη και αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού: Διδακτικές προκλήσεις και προσκλήσεις”.

Στην κατηγορία “Πολιτική, πολιτειακή και δημοκρατική παιδεία” βραβεύτηκε η Αγγελική Γόγολα για την εργασία της με τίτλο “Το δημοκρατικό έλλειμμα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η κοινωνική δικαιοσύνη στον σχολικό οργανισμό”.

Στην κατηγορία “Νέες τεχνολογίες, καινοτόμες δράσεις” βραβεύτηκε η Κοραλλία Παπαδοκωστάκη για την εργασία της με τίτλο “Επιβράβευση και θετική ενίσχυση με το Class Dojo”.

Στην κατηγορία “Έρευνα, εκπαίδευση και καινοτομία” βραβεύτηκε η Ζαχαρένια Δασκαλάκη για την εργασία της με τίτλο “Δικαίωμα στο παιχνίδι. Από το “Κρυφτό” και τη “Μικρή Ελένη” στα “Pokemon” και τα ψηφιακά παιχνίδια: Η σχέση του παιδιού με τα παραδοσιακά και τα ψηφιακά παιχνίδια σήμερα”.

Στην κατηγορία “Περιβαλλοντική εκπαίδευση-οικολογικές εφαρμογές” βραβεύτηκε η Ελένη Κορακάκη για την εργασία της με τίτλο “Περιβαλλοντικοί ρύποι και υδρόβια ζωή, διδακτική πρόταση”.

Στην κατηγορία “Διδακτικά πακέτα και μέθοδοι διδασκαλίας” βραβεύτηκαν οι Ευαγγελία Μουλά και Ιωάννης Παπαδομαρκάκης για την εργασία τους με τίτλο “Αποδόμηση των μηχανισμών προπαγάνδας των ολοκληρωτικών καθεστώτων μέσα από τη μελέτη γραμματοσήμων και καλλιέργεια δημοκρατικής συνείδησης: η περίπτωση της κατεχόμενης Δωδεκανήσου”.

Στην κατηγορία “Εκπαίδευση και καινοτομία” βραβεύτηκαν οι Φίλιππος Ευαγγέλου και Ιωάννης Φύκαρης για την εργασία τους με τίτλο “Η σημασία της αξιοποίησης εναλλακτικών τεχνικών στη διδακτική διαδικασία: Μια παραδειγματική εφαρμογή”.

Στην κατηγορία “Μετάβαση-πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση” βραβεύτηκαν οι Ιωάννης Σφενδουράκης, Νικόλαος Θαλασσινός και Γεώργιος Φραγκιαδάκης για την εργασία τους με τίτλο “Tracking high-school and university performance: a case study in a Nutrition-Dietetics Department”.

Στην κατηγορία “Εργαστήριο” βραβεύτηκαν οι Ευφροσύνη Χασκή και Σοφία Εξάρχου για την εργασία τους με τίτλο “Η σεξουαλική αγωγή ως κοινωνικοπολιτικό δικαίωμα στην Ελλάδα τού σήμερα: εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές στο υπερεθνικό και εθνικό επίπεδο”.

Μανόλης Μπελαδάκης: «Κίνητρα σε νέους ανθρώπους»

Τέλος, η “Νέα Κρήτη” επικοινώνησε με τον Εμμανουήλ Μπελαδάκη, αντιπρόεδρο του ΙΑΚΕ, ο οποίος προέβη σε μια γενικότερη αποτίμηση του συνεδρίου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το 4ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο έλαβε τέλος. Ήταν ιδιαίτερο σημαντικό ότι προστέθηκε στο ενεργητικό του ΙΑΚΕ μια πολύ επιτυχημένη διοργάνωση κατά γενική ομολογία όλων. Ήταν ένα συνέδριο με πολύ ποιοτικές εισηγήσεις με αρκετά νέους ανθρώπους, οι οποίοι, πέρα από τη συμμετοχή τους, μπήκαν στη διαδικασία των βραβεύσεων. Οι διακρίσεις συνιστούν μια προσπάθεια του ΙΑΚΕ, ώστε να δίνει κίνητρα σε νέους ανθρώπους και επιστήμονες να συμμετέχουν και να επιδιώκουν τη διάκριση μέσα από τις εισηγήσεις που καταθέτουν».

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό το συνέδριο. Θεωρούμε ότι είναι μια παρακαταθήκη για το επόμενο, που θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο όποτε αποφασιστεί. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο κόσμος που αγκάλιασε και το ΙΑΚΕ και το συνέδριο που έγινε θα συνεχίζει να διαγράφει αυτή τη λαμπρή πορεία που διαγράφει το ΙΑΚΕ».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News