Ηράκλειο

Θερμή υποδοχή για το άφθαρτο χέρι της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής και στο Ηράκλειο

Με τις δέουσες τιμές έγινε η υποδοχή για το άφθαρτο χέρι της Αγίας Μυροφόρου Μαρίας της Μαγδαληνής στον Ιερό Ναό της Παναγίτσας του Μασταμπά.

Με συγκίνηση και κατάνυξη εκατοντάδες πιστοί από όλο το Ηράκλειο και τις γύρω περιοχές συνέρρευσαν στην περιοχή προκειμένου να λάβουν ευλογία από το άφθαρτο χέρι της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής. Στην υποδοχή συμμετείχε άγημα του Στρατού, η μπάντα του Δήμου Ηρακλείου, η Χορωδία της Παναγίτσας αλλά και πλήθος ιερέων από τις ενορίες της Αρχιεπισκοπής.

Το άγιο λείψανο και το Τίμιο Ξύλο υποδέχθηκε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ειρηναίος όταν έφτασε το πρωί της Πέμπτης από το ναό της Αγίας Μαγδαληνής στα Χανιά όπου παρέμεινε για δύο μέρες.

Σημειώνεται ότι το άφθαρτο χέρι φυλάσσεται στη Μονή Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους και στην Κρήτη το συνοδεύουν Αγιορείτες Πατέρες.

Το πρόγραμμα των Ακολουθιών

Στις 6.00 μ.μ.: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ – Ι. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

* Παρασκευή 27 Απριλίου
Ώρα 7.00 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου
Ώρα 6.00 μ.μ.: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ - ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΣΤΑΥΡΟ

* Σάββατο 28 Απριλίου
Ώρα 7.00 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ,
ιερουργούντος του Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου Βαρθολομαίου Βογιατζόγλου, Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Επανωσήφη
Ώρα 6.00 μ.μ.: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ – Ι. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ στον Μικρό ναό της Παναγίας, για τους μαθητές και τους υποψήφιους των Πανελλήνιων εξετάσεων

* Κυριακή 29 Απριλίου
Ώρα 7.00 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ιερουργούντος του Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου π. Μεθοδίου Βερνιδάκη, Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Αρχιεπισκοπής Κρήτης
Ώρα 6.00 μ.μ.: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗΣ

Αμέσως μετά θα γίνει και η αναχώρηση τους προς τη Μονή Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους.

Με συγκίνηση μίλησε στο Ράδιο 98,4 ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού της Παναγίτσας Μασταμπά πατήρ Αντώνιος Φραγκιαδάκης:

Πραγματικό περιστατικό

Κάποιος προσκυνητής το ασπάστηκε, αλλά δεν το ένοιωσε θερμό, ενώ όλοι οι φίλοι του το ένοιωθαν θερμό. Τότε αυτός έπεσε σε κατάθλιψη, ήταν σκεφτικός όλη την ώρα, και τελικά μάς το αποκάλυψε και ζήτησε τη βοήθειά μας.

Ο γέροντας τού συνέστησε να εξομολογηθεί, να προσευχηθεί στην Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή, και να ξαναπροσκυνήσει το ιερό της λείψανο την άλλη μέρα. Πράγμα που έγινε.

Την άλλη μέρα, ο προσκυνητής, αφού εξομολογήθηκε, ασπάστηκε το χέρι της και ένοιωσε μεγάλη θερμότητα και ευωδία να εξέρχεται του λειψάνου. Ευχαριστούσε δε μετά δακρύων. Μετά δακρύων!

Φωτογραφίες από τον πατέρα Ιωάννη Μπολάκη

Το αληθινό πρόσωπο της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής

Στα γεγονότα των σεπτών παθών και της αναστάσεως του Κυρίου συναντούμε συχνά την Μαρία Μαγδαληνή. Είναι μία από τις μυροφόρες, η πρώτη στην οποία εμφανίστηκε ο Αναστημένος Κύριος. Αλλά η γυναίκα αυτή έχει πολύ παρεξηγηθεί από πολλούς οι οποίοι παραποίησαν και κακοποίησαν φοβερά την προσωπικότητά της.

Ποιο όμως είναι το αληθινό πρόσωπο της Αγίας, έτσι όπως αυτό αναδύεται μέσα από τις αναφορές της Καινής Διαθήκης και την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας;

Η παρανόηση της Μαρίας Μαγδαληνής, ανάγεται σε αρχαίους Λατίνους ερμηνευτές, οι οποίοι έδωσαν την πρώτη ύλη για ευφάνταστα μυθολογήματα και δημιουργήθηκε έτσι στη Δύση μία απέραντη φιλολογία που ανθεί μέχρι σήμερα, η λεγόμενη ΜΑγδαληνολογία.

Σε περιόδους παρακμής παρεισέφρησαν και στο χώρο της Ορθόδοξης Ανατολής τα παραμύθια των παπικών. Στην εποχή μας δε, έγιναν υποθέσεις μυθιστορημάτων και κινηματογραφικών έργων και διαδόθηκαν πλατιά στο λαό, με αποτέλεσμα σήμερα, πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί να αγνοούν την αλήθεια για το πρόσωπο της σεμνής αυτής μαθήτριας του Κυρίου και να συνδέουν τη Μαρία Μαγδαληνή με πράγματα, όχι μόνο ανυπόστατα, αλλά και βλάσφημα.

Φωτογραφίες από τον πατέρα Ιωάννη Μπολάκη

Ποια είναι πράγματι

Ποια είναι λοιπόν, πράγματι η Μαρία Μαγδαληνή; Το όνομα Μαγδαληνή δηλώνει ότι η Μαρία καταγόταν από τα Μάγδαλα (Μθ 15,39), μία κωμόπολη της Γαλιλαίας, την οποία οι ερμηνευτές τοποθετούν στα βόρεια της λίμνης Τιβεριάδος, στην περιοχή της σημερινής Ελ Μεγντζίλ.

Κακώς οι Λατίνοι, παρασυρμένοι προφανώς από το χαρακτηριστικό της ως μυροφόρου, την ταυτίζουν με την ανώνυμη πόρνη, που μετανόησε και μνημονεύεται από τον ευαγγελιστή Λουκά (Λκ 7,37-50) ότι μύρωσε τον Ιησού.

Μία άλλη γραφική πληροφορία για τη Μαρία Μαγδαληνή, που διασώζεται από τους ευαγγελιστές Μάρκο και Λουκά, λέει ότι η Μαρία ήταν πρώτα δαιμονιζόμενη και είχε επτά δαιμόνια, τη θεράπευσε όμως, ο Ιησούς, και μετά τη θεραπεί της υπονοείται ότι τον ακολούθησε και τον διακονούσε μαζί με τις άλλες μαθήτριές του. Και αυτή την ευαγγελική πληροφορία την έχουν παραποιήσει οι Λατίνοι, οι οποίοι ερμήνευσαν τα επτά δαιμόνια ως επτά θανάσιμα αμαρτήματα, όσα μετρούν οι δυτικοί.

Συνολικά αναφέρεται στα ευαγγέλια ένδεκα φορές, πάντοτε με το επίθετο Μαγδαληνή και πάντοτε απαριθμείται πρώτη, όπως από τούς μαθητές πρώτος αριθμείται ο Πέτρος. Μόνο στο Ἰω 19,25 δεν έχει την πρώτη θέση ἡ Μαρία, διότι εκεί μνημονεύεται πρώτη ἡ Παναγία μητέρα του Κυρίου.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στη διακονία του κηρύγματος του Ιησού (Λκ 8,2), στο σταυρό (Μθ 27,56· Μρ 15,40· Ἰω 19,25), στην ταφή (Μθ 27,61· Μρ 15,47), στην ανάσταση (Μθ 28,1· Μρ 16,1.9· Λκ 24,10· Ἰω 20,1-18).

Οι ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς γράφουν απλώς ότι από τους πρώτους είδε τον αναστημένο Ιησού Χριστό, χωρίς να διευκρινίζουν αν ήταν μόνη ή μαζί με άλλους, ενώ ο Μάρκος και ο Ιωάννης σημειώνουν ότι μόνη της η Μαρία είδε πρώτη τον αναστημένο Κύριο. Μάλιστα, ο Ιωάννης διηγείται λεπτομερώς αυτή την πρώτη εμφάνιση του Κυρίου.

Εκτός από αυτά τα στοιχεία που μας παραδίδει η Καινή Διαθήκη, γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας, όπως διασώζεται στην υμνολογία της, ότι η Μαρία Μαγδαληνή ήταν παρθένος· «ὑπήντησας τῇ παρθένῳ δωρούμενος τήν ζωήν», ψάλλουμε στο απολυτίκιο του πλάγιου β’ ἤχου. (παρθένος εδώ δεν είναι ἡ Παναγία μας, αλλά ἡ Μαρία Μαγδαληνή). Η πληροφορία αυτή της παραδόσεως συμβιβάζεται ακριβέστατα με τίς μαρτυρίες της Αγίας Γραφής, διότι όσο μεν ήταν δαιμονιζόμενη δεν ήταν έγγαμος, ούτε πόρνη (διαφορετικά θα το σημείωνε η Αγραφή), αφ’ ότου δε θεραπεύτηκε και ακολούθησε πάραυτα τον Ιησού είναι φανερό και φυσικό ότι δεν παντρεύτηκε. Εκτός αυτού η παράδοση βασίζεται προφανώς και σε μία αρχική και αδιάκοπη ιστορική πληροφορία, εκτός Καινής Διαθήκης. Ότι ήταν παρθένος η Μαγδαληνή Μαρία υπάρχουν τόσα τεκμήρια όσα και για τον ευαγγελιστή Ιωάννη.

Σχόλια