Χανιά: Γιγαντώνεται η Βάση στη Σούδα - Τα σχέδια των Αμερικανών

Χανιά
Χανιά: Γιγαντώνεται η Βάση στη Σούδα - Τα σχέδια των Αμερικανών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Aρχές Απρίλη οι Αμερικανοί απευθύνθηκαν σε κατασκευαστικές για να στήσουν ένα διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας»

Mε εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι Αμερικανοί τα σχέδια παραπέρα ενίσχυσης της παρουσίας τους στη Σούδα, δεδομένης και της στήριξης μέσα από διαδικασίες όπως ο «Στρατηγικός Διάλογος» μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (εγκαινιάστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζεται επί ΝΔ) και οι «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (προετοιμάστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν επί ΝΔ).

Χαρακτηριστική είναι η ταχύτητα με την οποία «τρέχουν» τις εξελίξεις για την Ενιαία Μονάδα Διαχείρισης Μεταφορών («Joint Mobility Processing Facility» - κωδικός υποδομής P-903) που θέλουν να κατασκευάσουν στη βάση, κατ' αναλογία π.χ. του Joint Mobility Processing Center που λειτουργούν στη γιγαντιαία αεροπορική βάση τους στο Ράμσταϊν της Γερμανίας.

Aρχές Απρίλη οι Αμερικανοί απευθύνθηκαν σε κατασκευαστικές αναζητώντας τους ικανότερους να στήσουν ένα διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας», σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της βάσης από τους Αμερικανούς, όπως αναφέρει ο "Ριζοσπάστης".

Γίνεται επέκταση του χώρου στάθμευσης και αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών της Βάσης

Tο κτίριο θα αποτελείται «από ένα συγκρότημα αεροπορικών επιχειρήσεων με ένα νέο terminal επιβατών, χώρους αεροπορικών επιχειρήσεων και ένα terminal για cargo». Εξάλλου, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες η νέα εγκατάσταση θα «πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως», διευρύνοντας παραπέρα τις δυνατότητες της βάσης.

Διόλου τυχαία, στα σχέδιά τους εμφανίζουν τουλάχιστον 12 μεταγωγικά σταθμευμένα μπροστά στο σχεδιαζόμενο κτίριο P-903, όπου δίνεται και ο χώρος μιας «προτεινόμενης επέκτασης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών», με κωδικό εγκατάστασης P-911 («Proposed P-911 apron expansion project»).

Σημειωτέον, στη Σούδα ολοκληρώθηκε έργο ύψους 16 εκατ. δολαρίων που περιλάμβανε ένα νέο σύστημα ανεφοδιασμού αεροσκαφών, επιτρέποντας τον ταυτόχρονο ανεφοδιασμό πολλαπλών μονάδων, αλλά και μια «στρατηγική» - όπως χαρακτηρίζεται αρμοδίως - επέκταση του χώρου στάθμευσής τους.

Σε κάθε περίπτωση, για το κτίριο P-903 προϋπολογίζουν ένα κόστος μεταξύ 25 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίοδο ολοκλήρωσης της κατασκευής 912 ημερολογιακές ημέρες. Στελέχη των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών καλούνται να προσέλθουν στη Σούδα για αυτοψία του χώρου στις 4 Μάη στις 10 π.μ., μπροστά από το Κτίριο 54 - «Public Works Department».

Στο μεταξύ, οι κατασκευαστικές έχουν ήδη ενημερωθεί αρμοδίως ότι όποιος πάρει το έργο θα πρέπει να τηρήσει μια σειρά προδιαγραφές. Υπάρχει π.χ. ρήτρα ότι απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί «τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός που παράγεται από τη "Huawei Technologies Company", τη "ZTE Corporation" ή οποιαδήποτε θυγατρική αυτών των οντοτήτων», ή «τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τέτοιους φορείς ή που χρησιμοποιούν τέτοιο εξοπλισμό», ή «τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός ή υπηρεσίες που παράγονται ή παρέχονται από μια οντότητα που ο υπουργός Άμυνας (σ.σ. των ΗΠΑ) πιστεύει εύλογα ότι είναι οντότητα που ανήκει ή ελέγχεται από ή συνδέεται με άλλο τρόπο με την κυβέρνηση» της Κίνας ή της Ρωσίας.

Φωτογραφία από τo υλικό που διακινείται σε κατασκευαστικές για τα νέα έργα των Αμερικανών στη Σούδα

Άλλωστε, ακριβώς στο πλαίσιο της έντασης των ανταγωνισμών και καθώς αμερικανοΝΑΤΟικά αεροσκάφη επιχειρούν καθημερινά από τη Σούδα, οι κατασκευαστικές έχουν επίσης ενημερωθεί ότι ο αεροδιάδρομος και οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών «θα παραμείνουν σε λειτουργία καθ' όλη την περίοδο κατασκευής. Ο ανάδοχος πρέπει να διεξάγει τις εργασίες του έτσι ώστε να προκαλεί την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση στην κανονική λειτουργία της δραστηριότητας» της βάσης. Τους τονίζεται, ακόμα, ότι «οι εργασίες στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον προγραμματισμό και στη διεξαγωγή των εργασιών σε σχέση με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις». Ταυτόχρονα, τους ξεκαθαρίζουν ότι «ο εξοπλισμός ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως μονάδες ελέγχου επεξεργασίας, σταθμοί εργασίας, πίνακες πεδίου, αισθητήρες, συσκευές ανάγνωσης καρτών, εγκατάσταση καλωδίων και προγραμματισμός συστημάτων, δοκιμές και εκπαίδευση θα εκτελούνται από πολίτες των ΗΠΑ που διαθέτουν έγκυρα διαπιστευτήρια DBIDS ή NCACS» (εξελιγμένα συστήματα ταυτοποίησης των Αμερικανών με βάση βιομετρικά στοιχεία).

Παραπέρα, για να τους βγει ένα τέτοιο φαραωνικών διαστάσεων έργο, συμπιέζοντας το κόστος, και στο χρονοδιάγραμμα που θέλουν, καταστρατηγούν τα ωράρια εργασίας, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ριζοσπάστης”. Λένε σχετικά: «Το κανονικό ωράριο εργασίας θα αποτελείται από περίοδο 8,5 ωρών, μεταξύ 7 π.μ. και 3.30 μ.μ., από Δευτέρα έως Παρασκευή, εξαιρουμένων των κρατικών αργιών».

Υπάρχει πρόβλεψη για δουλειά και «εκτός του κανονικού ωραρίου», με προηγούμενο «αίτημα» και «έγκριση» του αρμόδιου στελέχους της βάσης («Contracting Officer»). Άλλωστε, καθώς θα τραβάνε τη δουλειά μέχρι το βράδυ, μπαίνει πρόνοια ότι «σε περιόδους σκότους, τα διάφορα μέρη της εργασίας πρέπει να φωτίζονται με τρόπο που εγκρίνεται από τον Contracting Officer».

Παράλληλα, τους έχουν παραχωρηθεί αναλυτικά σχέδια μηχανικών, που χρονολογούνται ήδη από το 1993, σχετικά με τις θεμελιώσεις των υφιστάμενων κτιρίων ή τα δίκτυα που κατασκευάστηκαν και λειτουργούν έκτοτε στη βάση, για να διευκολυνθούν στις εργασίες σύνδεσης ή οτιδήποτε άλλο.

Eπεκτείνονται οι χώροι της Βάσης ώστε να σταθμεύουν εκεί ταυτόχρονα ακόμη και 12 μεταγωγικά όπως φαίνεται στο σχέδιο 

Για να ανοίξουν δε χώρο για το νέο, γιγαντιαίο κτίριο P-903, θα κατεδαφίσουν τουλάχιστον άλλα τρία παλαιότερα, τα υπ' αρ. 5, 6 και 22, και τουλάχιστον ένα στέγαστρο. Προειδοποιούν επ' αυτού τους επίδοξους κατασκευαστές ότι θα πρέπει να φροντίσουν για την απομάκρυνση όχι μόνο μπάζων, αλλά και «επικίνδυνων υλικών» («Hazardous Material» - HAZMAT), διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν υλικά ή εξαρτήματα που περιέχουν αμίαντο, υδράργυρο, μόλυβδο, κάδμιο, χρώμιο.

Aπεικονίσεις του νέου κτιρίου που θα δεσπόζει στη Βάση

Δεν περνά απαρατήρητο ότι προβλέπουν να στηθεί μια «προσωρινή εγκατάσταση για τα επικίνδυνα υλικά κατά τη διάρκεια της κατασκευής», ωστόσο στο Γενικό Σχέδιο Οριζοντιογραφίας της νέας υποδομής, που δημοσιοποιεί ο «Ριζοσπάστης», φαίνεται να παραμένει και μετά ένα «HAZMAT Canopy» ως «στεγασμένος χώρος επικίνδυνων υλικών», δίπλα στο κτίριο P-903.

Σε διασύνδεση με το κυρίως κτίριο (στα αριστερά στο σχέδιο) θα λειτουργεί και ως χώρος απόθεσης "επικίνδυνων υλικών", με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται

Τέλος, πέραν της «προτεινόμενης επέκτασης» του χώρου P-911, στο σχέδιο δίνεται και ο χώρος της μελλοντικής εγκατάστασης υπ' αρ. P-131, ως COMMS Center («Future P131 COMMS Center project»), δίπλα στο νέο κτίριο P-903. Θυμίζουμε ότι η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε συμβόλαιο ύψους 37 εκατ. δολαρίων σε εταιρεία (με γραφεία σε ΗΠΑ, Βρετανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Λίβανο) το οποίο αφορά την κατασκευή ενός Κέντρου Επικοινωνιών («Communications Center») στη Σούδα, σε άλλο ένα δείγμα γιγάντωσης της βάσης σε υποδομές, δυνατότητες και λειτουργίες.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News