Χανιά: Στη Βουλή αύριο το θέμα της υποβάθμισης σχολείων στην ενδοχώρα

Κρήτη
Χανιά: Στη Βουλή αύριο το θέμα της υποβάθμισης σχολείων στην ενδοχώρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προτείνονται αλλαγές στη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μεταβολών, ώστε να είναι πιο εύκολη η διατήρηση κατ’ ελάχιστον έξι λειτουργικών θέσεων εκπαιδευτικών

Στη Βουλή φέρνει το θέμα της υποβάθμισης δημοτικών σχολείων της ενδοχώρας των Χανίων ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Βασίλης Διγαλάκης.

Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε και που αναμένεται να συζητηθεί αύριο, ο Χανιώτης βουλευτής προτείνει αλλαγές στη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μεταβολών, ώστε να είναι πιο εύκολη η διατήρηση κατ’ ελάχιστον έξι λειτουργικών θέσεων εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, ζητά τα κριτήρια καθορισμού των λειτουργικών θέσεων σε ένα δημοτικό σχολείο να συμπεριλάβουν εκτός από τον αριθμό των μαθητών και κριτήρια που το χαρακτηρίζουν ως σχολείο της υπαίθρου.

Ο κ. Διγαλάκης στην επίκαιρη ερώτησή του, ζητάει να ενημερωθεί από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων εάν «έχει αποτιμηθεί το σενάριο διαφορετικής αντιμετώπισης των υφιστάμενων εξαθέσιων σχολείων της υπαίθρου ως προς τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών, με σκοπό τη διατήρησή τους ως εξαθέσια». Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει στα πληροφοριακά του συστήματα (myschool) τα απαιτούμενα δεδομένα, ώστε να προβεί σε εκτίμηση των πρόσθετων εκπαιδευτικών που απαιτούνται για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, με τον βουλευτή Χανίων κ. Βασίλη Διγαλάκη να εκφράζει την εκτίμηση ότι «το κόστος υλοποίησής της θα είναι πολύ μικρό, μπροστά στα οφέλη στήριξης της υπαίθρου».

Μάλιστα ζητά εν αναμονή της επεξεργασίας της πρότασης του, το Υπουργείο να διατηρήσει τις λειτουργικές θέσεις έτσι ώστε τα εν λόγω σχολεία να λειτουργήσουν κατ’ ελάχιστον ως εξαθέσια κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Σύμφωνα με τον Χανιώτη Βουλευτή, «η σύμπτυξη διαφορετικών τάξεων με κοινή διδασκαλία από έναν εκπαιδευτικό, οδηγεί σε μειονεκτική θέση τους μαθητές σε σχέση με τους μαθητές των δημοτικών σχολείων στα οποία η κάθε τάξη έχει τον δικό της δάσκαλο, καθώς εκ των πραγμάτων ο δάσκαλος πρέπει να μοιράζει τον χρόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε περισσότερες από μια διαφορετικές τάξεις. Τα ζητήματα αυτά είναι ιδιαίτερα πιο έντονα σε χωριά τα οποία είτε είναι απομακρυσμένα από τα μεγάλα αστικά κέντρα, είτε βρίσκονται στην ύπαιθρο και συγκεντρώνουν μαθητές από ορεινές και δύσβατες περιοχές, όπου ακόμα και μικρότερες αποστάσεις επιφέρουν σημαντικές χρονικές επιβαρύνσεις, ενώ τίθενται και θέματα ασφαλούς μετακίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο».

Ο κ. Διγαλάκης τονίζει στην επίκαιρη ερώτηση ότι «η υποβάθμιση ενός δημοτικού σχολείου με μείωση των λειτουργικών θέσεων σε μικρότερο αριθμό από τις έξι τάξεις του, οδηγεί συχνά τους γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους σε εξαθέσια δημοτικά σχολεία στα πλησιέστερα αστικά κέντρα, τα οποία βρίσκονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση των σχολείων της υπαίθρου και επιταχύνοντας με αυτόν τον τρόπο την κατάργησή τους».

Υπενθυμίζεται ότι από τις 18 Ιουλίου ο κ. Βασίλης Διγαλάκης είχε προχωρήσει σε ανάλογη παρέμβαση , με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως. Επανήλθε στις 9 Σεπτεμβρίου ζητώντας εκ νέου διαφοροποίηση ως προς την αξιολόγηση των σχολικών μεταβολών και πριν από λίγες ημέρες κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News