Χανιά: Στην ψηφιακή εποχή περνά η Πολεοδομία του δήμου - Τι αλλάζει στην διαδικασία

Κρήτη
Χανιά: Στην ψηφιακή εποχή περνά η Πολεοδομία του δήμου - Τι αλλάζει στην διαδικασία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρη στη νέα ψηφιακή υπηρεσία MyDimos.Live.gov.gr, οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού, με τηλεδιάσκεψη ή φυσική παρουσία

Στην ψηφιακή εποχή περνά η Υπηρεσία Πολεοδομίας του Δήμου Χανίων, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημότες να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους χωρίς τη φυσική τους παρουσία. Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ήδη άρχισε πιλοτικά να λειτουργεί. Γραφειοκρατικές διαδικασίες και εγκρίσεις που σχετίζονται με την έκδοση οικοδομικών αδειών, την ένταξη στα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, καθώς και άλλες εργασίες, θα μπορούν πλέον να γίνονται ηλεκτρονικά.

Η επίσημη παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έγινε στο Δημαρχείο Χανίων, με τον δήμαρχο κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη να κάνει λόγο για μια συνολική προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, ώστε ο Δήμος, αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία, να μπορέσει να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πολιτών.

«Τα επόμενα βήματα θα είναι η επέκταση όλων αυτών των ψηφιακών εργαλείων, έτσι ώστε σε σύντομο διάστημα, εκτός από την ολοκληρωμένη δυνατότητα ψηφιακών συναλλαγών, να έχουμε και μια συνολική δυνατότητα επαφής του δημότη με τον Δήμο, χωρίς την ανάγκη της φυσικής παρουσίας», υπογράμμισε ο κ. Σημανδηράκης.

Χάρη στη νέα ψηφιακή υπηρεσία, οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού, με τηλεδιάσκεψη ή φυσική παρουσία. Αρκεί να πληκτρολογήσουν MyDimos.Live.gov.gr, να εισαχθούν στην πλατφόρμα μέσω των κωδικών TAXISnet και να επιλέξουν την ημέρα και ώρα από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού.

Σε χαιρετισμό που απηύθυνε κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας ο κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Δημόσιας Διεύθυνσης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόνισε ότι «η υπηρεσία αυτή είναι πολύ σημαντική για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, γιατί μπορέσαμε έτσι να αποφύγουμε εκατοντάδες χιλιάδες ραντεβού που θα γινόντουσαν με φυσικό τρόπο. Για τον λόγο αυτό έχει επεκταθεί από τα ΚΕΠ, τον ΟΑΕΔ, την ΑΑΔΕ και προξενικές Αρχές σε πολλές πλέον υπηρεσίες».

Στην πλατφόρμα έχουν συνδεθεί δεκαεννέα υπάλληλοι της Υπηρεσίας Δόμησης, ενώ στόχος της δημοτικής Αρχής είναι η επέκταση της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του Δήμου. Ο αντιδήμαρχος υπεύθυνος της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Χανίων κ. Νίκος Χαζιράκης, εξηγώντας τη σπουδαιότητα της μετάβασης της Πολεοδομίας στην ψηφιακή εποχή, είπε ότι «πολλές φορές υπήρχε δυσχέρεια στο να γίνει η επικοινωνία του υπαλλήλου με τον μηχανικό, ώστε να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο ραντεβού. Τώρα αυτό λύνεται. Καθορίζει ο υπάλληλος συγκεκριμένα τον χρόνο του και μπορεί πιο εύκολα να συναντηθεί με τον μηχανικό ή τον πολίτη».

Ήδη έχει αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής λειτουργίας της Υπηρεσίας Δόμησης. Το στοίχημα που θέτει ο Δήμος σε πρώτη φάση είναι η διευκόλυνση του πολίτη και των μηχανικών, αλλά και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της Πολεοδομίας. Ο αναπληρωτής προϊστάμενος του Τμήματος Οικοδομικών Αδειών της Υπηρεσίας Δόμησης κ. Γιάννης Στρογγυλός διευκρίνισε ότι «απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι αποδοτικό αυτό το σύστημα είναι να ξέρει ο πολίτης τι ακριβώς ζητάει κι όχι γενικώς «θέλω ένα ραντεβού με την Πολεοδομία». Έχει υπόθεση με αυθαίρετα, με πράξη εφαρμογής, με οικοδομική άδεια, θέλει ερμηνείες; Πρέπει να ξέρει σε ποιο τμήμα πρέπει να απευθυνθεί», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Φωτογραφία αρχείου Pexels

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News