Χανιά

ΒΟΑΚ: Ένα βημα πριν τη σύνδεση των αεροδρομίων Χανίων και Ηρακλείου - Ποια έργα αναμένονται

Καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, καθώς με υπουργική απόφαση έχει χαρακτηριστεί έργο «Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού» - Πώς θα συνδεθεί το αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ

Ένα έργο πνοής και σημαντικής αξίας φαίνεται να ολοκληρώνεται στην Κρήτη. Ο λόγος για το εμβληματικό έργο σύνδεσης του Αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» με τον ΒΟΑΚ.

Μάλιστα επειδή η οδική σύνδεση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με το Λιμένα Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης» έχει με υπουργική απόφαση χαρακτηριστεί έργο «Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού», καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, καθώς αποτελεί αίτημα τόσο των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής όσο και των τοπικών αρχών διαχρονικά.  

Και αυτό γιατί η υλοποίησή του υπόσχεται ακόμα πιο γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στο δεύτερο αεροδρόμιο του νησιού, η οποία θα γίνεται με μεγαλύτερη ασφάλεια, απο τον υπό δημοπράτηση αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα είναι πιο ασφαλής και πιο σύγχρονος.  

Ταυτόχρονα όμως, το έργο αυτό θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί, καθώς θα διευκολύνει την πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς τόσο σε Χανιά όσο και σε Ρέθυμνο, όπως επίσης και στην ενδοχώρα.

Με στόχο την επίτευξη των σχεδίων αυτών, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής είχε συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών κ. Γιάννη Καρνέση, με τους οποίους συναντήθηκε το θέμα συζητήθηκε διεξοδικά.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, από το υπουργείο παρουσιάστηκε η σημαντική πρόοδος και μελετητική ωρίμανση του συγκεκριμένου έργου. Όπως τόνισε στο neakriti.gr o Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής, «η μελέτη έχει βάση και μπορεί να υλοποιηθεί».

Πολλά τα αιτήματα για έργα - Πολλά και τα εμπόδια

Πολλά είναι τα μεγάλα οδικά έργα που αρκετές Περιφέρειες της χώρας ζητούν να υλοποιηθούν.

Τα αιτήματά τους συνήθως, αφορούν στην αναβάθμιση αξόνων ή τμημάτων σε αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να ενωθούν με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο.

Στην Κρήτη με την ενεργοποίηση της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ ζητείται και η προώθηση προς υλοποίηση του ανατολικού άκρου Άγιος Νικόλαος-Σητεία.

Σε μελέτες, ωστόσο, είναι το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, σε δημοπράτηση το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη και προς δημοπράτηση το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.  

Το ερώτημα όμως που δημιουργείται είναι αν τελικά μπορούν αυτοί οι οδικοί  άξονες να υλοποιηθούν. Και αυτό γιατί, εμπόδια ως προς την κατεύθυνση αυτή, φαίνεται να στέκονται  απο τη μια η αδυναμία εύρεσης χρηματοδότησης και απο την άλλη το υπέρογκο κόστος συντήρησης που απαιτεί ένας δρόμος. 

Μεγάλο βέβαια αγκάθι ως προς αυτό αποτελεί και το γεγονός  ότι  η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία χρόνια έχει ξεκαθαρίσει πως οδικά έργα που δεν πληρούν τα βασικά κριτήρια βιωσιμότητας δεν θα τυγχάνουν χρηματοδότησης και θα απορρίπτονται από τις αρμόδιες διευθύνσεις.

Στη φωτογραφία άποψη του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι

Πώς θα συνδεθεί το αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ

Σε εξέλιξη βρίσκονται παράλληλα, οι διαδικασίες και για την κατασκευή του συνδετήριου άξονα που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με το ΒΟΑΚ.

Ένα έργο το οποίο επίσης θα συμβάλλει στην καλύτερη, γρηγορότερη και πιο ασφαλής εξυπηρέτηση των οδικών μετακινήσεων ανοίγοντας νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες στην ευρύτερη περιοχή.

Συγκεκριμένα υπό κατασκευή βρίσκεται ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 18 χιλιομέτρω, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα, ο οποίος θα οδηγεί μέσω ζεύγους ανισόπεδων κόμβων στην περιοχή της Χερσονήσου. Προβλέπεται επίσης σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους.

Ποιοί διαγωνισμοί τρέχουν

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρέχει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ. Στις 30 Δεκεμβρίου αναμένεται να δώσουν τις προσφορές τους οι ενδιαφερόμενοι για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη.

Στην Β΄φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν τα εξής σχήματα:

  1. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
  2. ΤΕΡΝΑ
  3. ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite)
  4. Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. 

Επίσης, αναμένεται ο διαγωνισμός για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5 χλμ ως δημόσιο έργο με κόστος περίπου 140 εκατ. ευρώ, ενω για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο, αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση με τις προσφορές  να αναμένονται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια