Χανιά

Κυκλικοί κόμβοι σε δρόμο καρμανιόλα στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Σειρά από ατυχήματα στην περιοχή του Πολυτεχνείου με αποκορύφωμα αυτό της 17ης Αυγούστου 2017

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του κάνει το πολύ σημαντικό έργο της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην περιοχή της εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης. Ένα σημείο- “καρμανιόλα”, στο οποίο έχουν συμβεί διαχρονικά πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, και στο οποίο πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, και συγκεκριμένα τη 17η Αυγούστου 2017, έχασαν δυστυχώς τη ζωή τους δύο νέα παιδιά, η Στέλλα και ο Γιάννης, μετά τη παράσυρσή τους από διερχόμενο αυτοκίνητο.

Πράσινο φως για 3 κυκλικούς κόμβους

Στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται ο κύκλος των γνωμοδοτικών εγκρίσεων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Ήδη μάλιστα η Περιφέρεια Κρήτης άναψε το “πράσινο φως”, γνωμοδοτώντας θετικά, υπό όρους, επί της ΜΠΕ του οδικού έργου, που έχει ως βασικό άξονα την κατασκευή τριών κυκλικών κόμβων και την αναμόρφωση των στάσεων λεωφορείων.

Η απόφαση της θετικής γνωμοδότησης της περιβαλλοντικής μελέτης πάρθηκε, μάλιστα, ομόφωνα πριν από λίγες ημέρες στο αρμόδιο όργανο που είναι η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης.

Πλέον είναι προ των πυλών η οριστική έγκριση της ΜΠΕ και η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, με την οποία, δεδομένου ότι είναι σε φάση ολοκλήρωσης το σύνολο των μελετών από πλευράς του αρμόδιου φορέα, του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, θα ανοίξει ο δρόμος για τη δημοπράτηση του έργου, που έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Η ταυτότητα του έργου

Το προτεινόμενο έργο χωροθετείται στην Περιφέρεια Κρήτης και συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και αφορά στη βελτίωση τμήματος της επαρχιακής οδού 38. Ο συγκεκριμένος επαρχιακός δρόμος διέρχεται από τα τοπικά διαμερίσματα Χανίων και Κουνουπιδιανών του δήμου Χανίων. Τμήμα των προτεινόμενων έργων (η αρχή των υπό μελέτη έργων - πρώτος κυκλικός ισόπεδος κόμβος) χωροθετείται επί της εθνικής οδού Αεροδρομίου.

Σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης, τα συνοπτικά τεχνικά χαρακτηριστικά της σημαντικής παρέμβασης στην περιοχή εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης έχουν ως εξής: βελτίωση της οδικής ασφάλειας του οδικού άξονα με την κατασκευή 3 ισόπεδων κυκλικών κόμβων, κατασκευή νέων συνδέσεων με τις παρόδιες χρήσεις, κατασκευή νέων στάσεων λεωφορείων ή διαμόρφωση των υφιστάμενων, κατασκευή έργων σήμανσης-ασφάλισης και κατασκευή απαραίτητων υδραυλικών έργων. Μήκος περίπου 1.400 μ.

Ο 1ος κυκλικός κόμβος θα υλοποιηθεί στην συμβολή της επαρχιακής οδού 38 με την εθνική οδό Χανίων-Αεροδρομίου (Χ.Θ. 0+000), ο 2ος κυκλικός κόμβος προτείνεται περί τη Χ.Θ. 0+600 και ο 3ος κυκλικός κόμβος θα κατασκευαστεί στην αρχή του οικισμού των Κουνουπιδιανών, στην έξοδο του σούπερ-μάρκετ “Χαλκιαδάκης” περί τη Χ.Θ. 1+300.

Οι τρεις προτεινόμενοι κυκλικοί κόμβοι χωροθετούνται σε ίσες μεταξύ τους αποστάσεις της τάξεως των 600 μ.

Προτείνεται η εγκατάσταση και αναδιαμόρφωση των στάσεων λεωφορείου κατά μήκος του έργου. Τοποθετήθηκε στάση λεωφορείου στην περιοχή εισόδου του ΓΕ.Λ. στην κατεύθυνση προς Χανιά. Για λόγους προστασίας των επιβατών που διασχίζουν την οδό, προτείνεται μετατόπιση της στάσης στην κατεύθυνση προς Κουνουπιδιανά, ώστε να χωροθετηθεί η διάβαση στο πίσω μέρος του λεωφορείου.

Ο σχεδιασμός του έργου προβλέπει την τοποθέτηση δύο νέων στάσεων λεωφορείου, στην περιοχή του κολυμβητηρίου (Χ.Θ. 0+780) για την εξυπηρέτηση της πρόσβασης σε αυτό και της πρόσβασης στο δυτικό τμήμα του Πολυτεχνείου, στη νέα κεντρική πύλη.

Ταυτόχρονα, αντικείμενο αποτελεί η εκπόνηση της οριστικής μελέτης των προτεινόμενων έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης των ομβρίων και η εκπόνηση της μελέτης σήμανσης και ασφάλισης. Πρέπει να σημειωθεί η αναγκαιότητα κατασκευής δικτύου αποχέτευσης ομβρίων της οδού, καθώς η έλλειψή του οδηγεί στη συγκέντρωση υδάτων επί του οδοστρώματος δημιουργώντας σοβαρά θέματα ολισθηρότητας και οδικής ασφάλειας.

Σειρά από ατυχήματα με αποκορύφωμα αυτό της 17ης Αυγούστου 2017

Στην περιοχή εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης, επί της επαρχιακής οδού 38 της Π.Ε. Χανίων, έχουν συμβεί σειρά ατυχημάτων, με αποκορύφωμα την 17η Αυγούστου 2017, όταν ένα αυτοκίνητο παρέσυρε λόγω υπερβολικής ταχύτητας δύο νέους ανθρώπους, με τραγική κατάληξη.

Ήδη δε από την 21η/10/2016 η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Πολυτεχνείου είχε αποστείλει τεχνική πρόταση για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στην πύλη εισόδου του Ιδρύματος.

Κατόπιν αυτών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να συμβάλει στη βελτίωση της κατάστασης, αναθέτοντας την άμεση εκπόνηση σχετικής μελέτης στο πλαίσιο της εν ενεργεία σύμβασης “Μελέτη οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ”, την οποία διαχειρίζεται ως προϊσταμένη Αρχή ο ΟΑΚ Α.Ε. και ως Διευθύνουσα Υπηρεσία η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού.

Από την εξέταση του ιστορικού, τις επιτόπου αυτοψίες και τη διαβούλευση με το Πολυτεχνείο της Κρήτης και τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Χανίων, συμφωνήθηκε ότι ο κύριος παράγοντας των ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα. Δευτερογενείς παράγοντες είναι η αδυναμία διενέργειας αριστερών στροφών από τους οδηγούς με ασφαλή και νόμιμο τρόπο, ο μη διαχωρισμός και η προστασία των πεζών και ποδηλατών από τα αυτοκίνητα, οι παρόδιες χρήσεις, η έλλειψη προσβάσεων και η αυξημένη παραβατικότητα του συνόλου των χρηστών (οδηγών αλλά και πεζών).

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια